Posed bude naprosto stejný, protože sedlo máš pořád nastavené stejně.
Pokud si myslel vliv na délku rámu, tak tady to stejně závisí od konkrétního rámu a klidně u delších rámu se stane, že je v 18tce delší než jiná kratší značka ve 20tce.
A rám by měl být vždy co nejnižší, ale samozřejmě jen tak, aby stačilo použít nějakou rozumnou sedlovku a ne to hnát do extrémů typu 420mm sedlovka vytažená na max.
Delší sedlovka s nižším rámem přinese více výhod, první hlavní výhoda je více místa nad horní rámovou trubkou, což se ocení především u fullu, kde je výše střed.
U karbonové sedlovky (ale pouze některých, některé karbonové pruží ještě méně než hliníkové) pak delší může lépe pružit.
Rám je o pár gramů v menší velikosti lehčí a přitom je v menší velkosti tužší.
Hodně zasunutá sedlovka nemá žádný efekt, pokud je aspoň po risku, tak větší zatížení ničemu nepomůže.
Taky si myslím,že je lepší mít snížený rám a sedlovku delší.Tím se sníží i celkové těžiště a kolo se bude v terénu snáz ovládat.Někdy se to může v některách nečekaných mezních situacích docela hodit.To taky považuju za hlavní nevýhodu treking a cross kol.
Tak vliv na snížení těžiště nemůžeš vůbec poznat. Rám má dejme tomu 1,5kg u HT. A to, že snížíš těžiště samotného rámu třeba o 1cm (vše ostatní zůstává), tak na celém kole bude posun těžiště tak o 1mm a to opravdu nemůžeš ani zaregistrovat.