Další dvacetipalcovou skládačkou, kterou jsme dostali možnost vyzkoušet, bylo elektrokolo Barack z dílny ekolo.cz. Jde o zbrusu nový model, který je na trhu od začátku roku 2009. Výrobce charakterizuje Barack jako „lehké elektrokolo pro mladé“. Posuďte sami...
bylo by zajímavé zmínit s jakým dojezdem se dá počítat v asistovaném režimu? jistě, že budou rozdíly podle profilu trati, hmotnosti cyklisty apod., ale nějaký, byť přibližný, údaj by nebyl špatný. jak dlouho trvá nabíjení aku?
Dojezd bych tipoval v režimu PAS tak do 50km, dobu dobíjení 5hodin (úplně vybito->úplně nabito).
Výrobce uvádí 50 km, ale máš úplnou pravdu - závisí to na mnoha faktorech. Úplně "na doraz" jsme jeli jen jednou, a to baterka vydržela 35 km v pražských kopcích.
Zkousela jsi taky nadoraz jen na elektro? Docela me to laka :) Do prace to mam 12km pres magistralu nebo 18km podel vody. Kolik vazi nabijecka? Musela bych ji asi vozit pro jistotu porad s sebou.
Nevím, jak zrovna u tohohle, ale ze spousty těch elektrických mrch vede rovnou zástrčka. A u těch lehčích exemplářů bych řekl, že případný konec se dá došlapat i bez asistence, však váží třeba jen nějakých 25 kilo, to není zas taková hrůza.
ma to rekuperaci a elektrodynamickou brzdu? soude podle vety "pri brzdeni se vypne motor" asi ne :(
Tenhle model rekuperaci nemá. Je ale otázka, jestli to je vždy přínos. Rekuperace má vlastně smysl jen u táhlých kopců, jinak ji u (už tak dost těžkého kola) moc nezapínáš. Měla jsem šanci kolo s rekuperací vyzkoušet a hodně se při tom nadřeš. Něco jiného je jízda z kopce, kde rekuperace plynule přibržďuje, tam je to velmi příjemné.
Měla jsem kdysi baterku, která se dala dobíjet takovým navijákem, Když si vzpomenu, jak jsem se zapotila, abych vyrobila trochu energie ke svícení... Nemyslím ,že by energie vzniklá rekuperací při šlapání měla nějaký efekt.
Má to asi význam, když jedeš na delší výlet v kopcovitém terénu a chceš trochu prodloužit výdrž baterky. V městském prostředí (trasy do 15 km, civilní oblečení) rekuperace podle mě smysl nemá.
Proč není bubnová brzda i vpředu? Na tomhle kole kdovíjaký šlajfy nejsou potřeba a ubnová brzda je nenáročná na údržbu a nenáchylná na počasí.
Na motokolekole do města bych očekával slušný světla v základu, a možná i ukazatele změny směru jízdy.
Jinak koncept dobrý, až bude cena přiměřená využitelnosti (klasický moped ve stejné ceně je nesrovnatelně rychlejší, s vyšší nosností i schopností převážet zavazadla), bude to možná prodejné.
Pěkný článek, o tomto novém modelu jsem nevěděl.
I když designově pro mě trochu out, takové kolo společně s větším počtel cyklostezek je pro mé dojíždění po Praze ideální. Není tak praktické na to si ho vzít do MHD, ale pořád se dá v práci slušně složit při dobíjení ...
Zaráží mě, že jsou všechny doposud testované skládačky spíš pro menší postavy. Výšku nad 180 cm má přitom dneska každý druhý - není to divné?
přitom jsem na jedný fotce na tom viděl Medůzu a to tedy není prcek:o) Třeba to nebude tak hrozný...
To je sice pravda, ale k pohodlné jízdě mu na sedlovce ještě několik cm chybělo.
Trošku upřesním zavádějící údaje. Platí pro Dahon:
- pro pohodlnou jízdu je doporučená max. výška 190cm
- s tím, že max. výška uváděná výrobcem je 195cm
- a navíc je možné dokoupit teleskopicku sedlovku která to posune ještě dál ...
Já osobně měřím 183cm, sedlovku mám vytaženou na 2ku (takže ještě cca. 2cm zbývají) a jezdím fakt pohodově a zvažuju že naopak trošku sedlo snížím ...
Prodam tohle elektrokolo. Zaruka jeste rok a pul, nova baterie, plno vylepseni a uprav. Blizsi info viz posta. Predvedu osobne, Praha.
jak jsi byla spokojená, jdeš do lepšího ? mě věci kolem elektrokol docela zajímají, přestože nejsem ještě kupec. co jsem se svezl na sport lajfu a následně na e-kole kamaráda Pedra/ rovněž skládačka/, tak se mi myšlenka zamlouvá čím dál víc /á propos, dotaz pod čarou,proč už nová baterie?/
Jako kdybych to psal já. Mám zcela stejné otázky, zájmy a zkušenosti jako Vladaza. (Jen jsem se na E-kole nesvezl u Pedra, ale u jiného pána)
Spokojena jsem byla hodne. Skvela ovladatelnost (mala kolecka, velka akcelerace), rychlost do kopce (19-20km tam kde bezne jezdim 12-15), nutnost pomaleho slapani (aspon trosku se hybu), moznost vozit veci na nosici, vydrz (na jedno nabiti az 50km v prazskem provozu).
Ze zaporu byla asi nutnost vyresit ochranu proti desti (mozna to zpusobilo nizsi vydrz baterie), hopsani na kocicich hlavach, vaha (tahat 23 a s nakladem i vice kg do treba schodu je vcelku narocne).
Prodavala jsem kvuli stehovani firmy (nove prostory maji omezeni kvuli kolum - to se casem vyresi, ale ne uplne idealne) a pak rekonstrukce bytu zere porad penize. S kolem jsem byla, az na par drobnosti, spokojena.
Jinak kolo je prodane. Jestli mate nejake konkretnejsi dotazy, tak do posty (prijde mi upozorneni). Tady to uz nectu.
Mám sice trošku jiný typ a to eKolo SilverGo, ale technologicky je to stejné eKolo. Pokud počasí dovolí, tak jezdím každý den trasu Opatov, Roztyly, Krč, Barandovský most. Je to celkem 11km. Do práce se vezu, abych se jako ouřada nezpotil :) a z práce domů někdy šlapu a někdy ne, podle nálady. Nabíjím každý den, čili po těchto 22km. To převýšení v Michelském lese (Krčském) je celkem husté, ale když se trošku přišlápne, tak lze i do kopce udržet rychlost 20km/h.
Po koupi jsem okamžitě předělal ergonomii na řídítkách, protože to je namontováno nějak divně. Otočil jsem houkačku, natočil jinak řídítka, páčky brzd a měniče. Vyměnil jsem taky přední tác za větší, aby kolo jelo rychleji při šlapání.
Po roce a ujetých 1.000km byla ohnutá středová osa, ohnutý přední tác, zadní bubnová brzda po intenzivním brzdění z velkého kopce zcela povadne, motor zvýšil hlučnost v zátěži, vypadnul drát z mikrospínače u páčky brzdy.
Jinak kolo naprosto v pořádku a neměnil bych ho za jiné. Pro dámy je velmi těžké a neporadí si s tím, aby ho vynesly např. z metra. Nabíjím 5 hodin a na to ujedu bez šlapání na rovině 25km. Pokud se šlape, tak lze ujet i 60km. Pokud jedu např. nahoru Krčákem a fakt makám, tak lze jet i max rychlostí 25km/h a to dám napr*el i ostřílenému borcovi na pořádném horákovi :)
Po 1.000 km byla jenom ohnutá středová osa a jinak kolo v pořádku? :-)