Tak si takhle jednou (dneska) valím na kole a najednou zjistím že to nějako moc drncá, slezu dolu okem oblíznu zadní pneumatiku a vidím že je placatá a ne kulatá, tak s myšlenkou kde asi soudruzi z NDR udělali chybu, naštvaně čapnu kolo a tlačim 5 kiláků domů... lepení sem sice měl ale nechtělo se mi stim pachtlit tam u silnice
taky se Vás štvou tyhle okamžiky? Mě to zabilo celej pěknej sluneční zbytek dne :'(
Kdy ste naposled píchli? Kde se vám to stalo? A jak moc Vás to naštvalo? :)
na lehokole poprvé a zatím naposled po pěti letech bezdefektovýho ježdění při cestě z Prahy do Lucemburku. Obě :o(
A cos dělal nadával a tlačil, nadával a lepil, nebo nadával a zavolal si odvoz?:)
Tady máš pořádnou píchačku :-)
http://www.bike-forum.cz/upload/users_lib/14563...
A ještě komentář autora fotky:
"zažili jsme tam největší píchačku: po jednom sjezdíku jsme měnili/lepili 12 duší, průměr 5 trnů na plášť, lepení došlo"
sakra, to je duvod poridit bezdusaky :)
ty sou určitě drahý jak prase a každej přejetej kamínek vytetuje ejzdci na pozadí svůj podpis :)
Čerstvá příhoda z dnešního dne. Byli jsme s dětičkama (místo pravidelného vyučování) na projížďce v okolí Plzně. Najednou jeden chlapeček hlásí, že "má nějaké měkké přední kolo". Sešli jsme se u opravy všichni 4 kantoři a zjistili, že chlapeček má na kole starý typ ventilku, na které nejde nasadit ani jedna z našich pumpiček, ani návštěva blízké benzínové pumpy nepomohla. Na otázku, zda má chlapeček svojí pumpičku, kterou by to šlo nafouknout, odpověděl záporně. Takže následoval telefon a přivolání tatínka i s autem. Tatínek vnořil ruku do chlapečkova ruksaku, vytáhl pumpičku, kolo napumpoval a my všichni čtyři koukali jak ... nějak mě nenapadá nic výstižného. 8-))))
Zkusit utrhnout tenký delsi pásek látky (z kapesníku, kosile (chlapeckovy)) nebo isolacní pásku, namotat jako tesnení na ventilek a zkusit dofoukat, aspon trochu by to mozná slo (na dojetí).
Jsi perfektní kantorka, s náma nikdo na kole nejezdil.
:-(
Na příští rok dáme do "propozic", že na duších musí být galuskové nebo autoventilky a na kolech rychloupínáky. Chlapeček tam měl jen matice a klíč na ně jsme tedy fakt nikdo neměl. 8-(
No to bych dítěti přihodil do batohu dva klíče, než bych kvůli jednomu školnímu dni měnil matice za rychloupínáky.
Když jedeme na výlet, tak příslušný vercajk vozím. A rezervní duši k tomu. Zase nejsem biker, to uznávám.
Hlavně jestli jste měli s sebou lízátka. Já teď organizoval výlet pro spřátelené rodiny, celkem nás bylo cca 20 a podle Radčina vzoru jsem měl připravená lízátka. Setkalo se to s velkým ohlasem. Takže, mimochodem, Radko díky za inspiraci.
Jedním z postupných cílů byla cukrárna "U Samků" v Senci. Takže lízátek nebylo třeba. 8-)
Jinak jsem zjistila, že se technická úroveň kol účastníků těchto vyjížděk viditelně zlepšuje. Na jakých šunkách přijížděli ještě před pár roky, na to bych své dítě nikdy neposadila. A rodiče nám klidně podepsali, že "kolo je v bezvadném technickém stavu".
Jinak vás docela obdivuji a fandím vám. Já už před lety ve spřátelené škole nabízel, že jim vymyslím a pomůžu s cyklovýletem, ale netroufají si, připadá jim to nebezpečné.
Jinak lízátek bylo potřeba, rozdával jsem je na nejvyšším bodu trasy, na hřebenu pod Tanečnicí (však to tam znáš) jako vrcholovou prémii. Jedné z účastnic jsem však musel dát k tomu ještě jednu z Kofil, které jsem měl připravené pro nejstatečnější děti, seděla na kole poprvé po mnoha letech, tak vypadala, že potřebuje nějakou pořádnou vzpruhu :).
na tanecnici na kole? Kdyz si vzpomenu jak jsem se ze Sebnitz plazil nahoru pesky...
My jsme jeli z Pusteven zelenou na Tanečnice - sedlo (tedy přímo na Tanečnici ne), ale zato pak tlačení na Čertův Mlýn pak stálo opravdu za to :-)
Zelená z Čertova mlýnu dolů pak ale byla dobrá. Zajímavá by byla ta červená směrem dolu z Čertova mlýna, asi bych to dolu celá napoprvé nedal.
Každopádně je to ale úplně jiná Tanečnice než jste mysleli :-)
Hm, tak to jsem měkkej. Obvykle se domluvím s několika žáky, o nichž vím, že se v tom vyznají, a podělíme se o nějakej vercajk. A všechny typy redukcí na pumpičku. Chtít po všech rychloupínáky, to bych musel sám přijet bez předního kola :-)))
Jinak je ale fakt, že první hodina po srazu je věnována péči o všechna ta "kola v bezvadném stavu", a to nejsem náročný: stačí mi, když to brzdí a když se přední kolo neotáčí nezávisle na řídítkách :-)))
Dobrá situace, taková k humorná.
Klasika, tatínek zapomněl prozradit co má kluk v baťohu nebo a to spíš, prostě jenom kluk neposlouchal co mu táta říká :-)
Btw sem kdesi slyšel že se dělaj duše se "šnekem" vevnitř, kterej při píchnutí zaslizne díru zevnitř takže se kolo nevypustí, co je na tom pravdy? :)
Nadávám a pak lepím :-) Nevím co je s tím za problém, během 10 minut je hotovo a tradá, pokračujeme ;-)
Kolo jsem domů zatím ještě nikdy netlačil, takovou potupu si schovávám až na nějaký větší defekt...
Já se teda přiznám, že jsem si jednou zavolala na Kampu pro odvoz a to proto, že přes bahno nebylo možné kolo najít - vracela jsem se z únorové vyjížďky do Prokopského údolí a ten rok se fakt urodilo :o)))
no k tomu se radši nepřiznávej nebo si budu myslet že žádný cyklista nejsi a jen si na mezi náma hraješ imho urodilo se letos velký hovno bláta nejni nikdy dost žvanile
:o)
Hmmm, já jsem možná žvanil, ale ty neumíš číst...
za 1) na cyklistu si hraju už více jak 10 let a netajím to
za 2) napsala jsem "jednou" a "tehdy" ne letos
za 3) že to nebylo letos je navíc více než jasné, neboť jsem s ohledem na rekonvalescenci po operaci nejezdila
za 4) abys neřekl, tak jsem to i vyhledala - bylo to 14. 2. 2004 - můžeš si zjistit meteorologickou situaci tento den v Dalejském a Prokopském údolí
za 5) abys zase neměl problém, že ti žvaním, tak tady je fotodokumentace http://www.bbcc.cz/OAJ/2004/0214_prokop/main.htm
Možná se ti toho bahna bude na kolech zdát málo, ale v průběhu trasy jsme využili "přírodní myčky" v Dalejském potoce
na o za 6) s tebou bych teda nesdílela jednu chatku při srazu v Dole ani kdyby byla jediná - štěkáš a koušeš a to tedy není můj šálek kávy
Tak skočil sem si koupit pumpičku a lepení a dal se do díla... to je ale pokrok na papírku píšou náplat podržet minutu a hotovo:) kyž sem lepil naposled tak v návodu jasně psali 6 hodin na zaschnutí:)
šest hodin? Hele já tedy nejsem stoletej, ale když jsem jako dítě lepil prvně pneu, tak jsem to taky jen chvíli držel v rukou a pak cpal zpátky do ráfku. Může to bejt nějakých 30let....
Nojono taky ty, když sis kupoval zahraniční lepící sady za bony:)
bony jsem v ruce nikdy neměl.... Sada byla dvě takový gumový lahvičky, který se otvírali špendlíkem:o)) Pamatuju si dodnes. Protože se to vždycky zalepilo nebo vyschlo, jakmile se to jednou použilo. Ale jinak to bylo vážně v pohodě. Prostě se očistila duše, ocákla benzínem naneslo lepidlo na duši a záplatu a počkalo až to zavadne a pak jsem to k sobě připlácl a bylo. Dneska je postup v podstatě stejný, jen je lepší balení a taky se dají sehnat větší záplaty a nemusím používat starou duši:o)
Taky si to pamatuju... Ten špendlík se pak vrazil zpátky do dírky, ale stejně to skoro vždycky vyschlo; pokud teda člověk nepíchal častěji. Myslím jako nepíchal duši na kole... "Tamto" bych teda špendlíkem mít otvvírané nechtěl... :-)
Šťasnej člověk, když si představím jak jsem obcházel Tuzexy v Lazarské a na Pankráci u Motokovu a sháněl bony na koupi programovatelné kalkulačky...
A sehnal?
šťastnej, protože jsem na ně nikdy neměl? :o))
Tak snad bůro na bon jsi měl, ne ? A ve výsledku tam ty věci přišly podobně draho, pokud byly podobný k sehnání volně. A 4 TK za angličáka, 1,5TK za mejdlo, nevím už kolik za čočku... To je uplatitelný :-))
a co s jedním bonem? my fakt nemeli prachy....
S jednim bonem jsi mohl zacit hrat caru pred Tuzexem a zkusit jich vyhrat vic... :-))
A už jsi někdy zkoušel hrát s malým papírkem čáru :-)))
Živě vidím jak na dva metry házíš papírek na čáru a vyhráváš
Kdysi jsem to zkoušel i s větším papírkem (hradčany z 1961) a hodně jsem prohrál... :-))
Vskutku nápad za všechny prachy :-)))
čáru jsem hrál o céčka:o) Nikdy jsem si žádný nekoupil, ale pár tisíc jsem jich na dvě půjčený vyhrál....
A jak jste s céčkama rozhazovali "panna - orel", nebo to byl styl hry vítěz bere vše ? :-)
jasně, vítěz bere všechno. Házelo se jak kdy ale většinou tak na tři čtyři metry na takový spáry v betonovým chodníčku před školou, bylo to i pod střechou, takže se dalo hrát i v dešti. ALe bylo to školou samozřjmě zakázaný :o)) Pravidla byly různý. Někdy se hrálo na bank, někdy ne, někdy bez dohozů někdy s určitým počtem dohozů. Většinou se dvěma spojenými céčky, ale někdy s jedním a někdy třeba s dvaceti..... Jseš o tolik starší nebo o tolik mladší, že se tě céčka nedotkly?
jo, cara s ceckama me stala rozbitou hlavu :D
Řekl bych, že my ještě hráli s poctivou 1 Kčs, případně s měděným padíkem... :-)
Když se sbíraly céčka, tak už je lelek nekupoval ani svišťovi :-)
tak já měl v době céček kapesný bůra a posléze tři pětky. S tím bych fakt čáru o koruny nehrál. Bych mohl prohrát kapesný za dvě tři minuty... :o)
Kromě toho já jsem asi ten typ, co by se hazardu věnovat neměl..... Ještě tak mariáš, i když dneska korunovej tak není zas tak levná záležitost...
Mariáš normálně pořád desetníkový. Jinak jde taky hrát 1 centový, je to o malinko dražší, ale ještě únosné
desetníky neexistujou. jasně, někdo je má kvůli tomu schovaný, ale to už rovnou můžu hraát o sirky, jako když mi bylo devět. To je prostě pod úroveň :o((
Pod úrověň jo, desetníky, dvacetníky a padiky jsou jako žetony v ruletě něbo jiných hrách, taky jsou to peníze. No a když mám den, tedy noc, a obzvlášť se mi daří tak umím taky prohrát 40 Kč, víš co to je hliníku ? :-) Když odcházím od stolu tak prohraných nebo vyhraných 20 Kč je pořád 20 Kč, což jsou dvě dobrá piva z mnoha toho veřera vypitých :-)
No a hrát korunový mariáš je šílenost a totální hazard. Zkus zaplatit prohraných 140 v červených a stačí 2 fleky. To by mě ta hra už prostě nebavila. Já hraju pro radost ze hry, peníze jsou tam jen pro zlepšení pocitu.
tak jestli prohraju kilo v červených tak, že oni mají 140 a já si na to dám ještě re, tak jsem debil :o)
Ono to v drtivý většině taky nepřekročí dvě tři stovky. Do plusu i do mínusu. Pokud hraješ zhruba se stejně zdatnýma...
Já ti rozumím, ale mě by prostě přišlo, že by to nemělo to správné vzrušení ze hry. nehraju mariáš pro peníze a nikdy jsem nehrál. Mě ta hra prostě baví. I když tedy už jsem dlouho nehrál :o( Kdybych hrál pro peníze půjdu na gotesa, pokr hromádky, mezi kozy nebo cokoli dalšího. jasně všechno jsem taky hrál někdy prohrál někdy vyhrál, ale je to uplně o něčem jiným. Je to o náhodě a psychologii protihráče ne o myšlení, paměti a taktice jako mariáš....
Je to jak oba píšete. Nejde vůbec o peníze jako výdělek, ale bez peněz to prostě nejde hrát. A je to stejný jako v obchodě, taky se tam hraje na desetníky. No a pro nás v případě mariáše prostě jejich platnost neskončila, berem to jak za stara :-)
Starší, ale jen o trošíčku :-), céčka byla jen okrajová, když holky z nižších ročníků kvůli nim blbnuly na kvadrát, no a my už tancovali a pili colu při sbírání céček :-))
Taky se mi to vybavilo....to bylo v jednaosmdesátym a ani nebyla programovatelná. A stále jí mám v práci, za 28 let 2x (slovy dvakrát!!) vyměněny baterie - jinak šlape jak hodinky....japonci ze SHARPU se holt vytáhli:-)
Pokud Tě to opravdu tak štve, tak si kup tohle a máš po problémech i vzteku:
http://www.oko-east.com/
Já zatím tedy píchnu tak zřídka, že se mi to nevyplatí foukat to do všech kol a radši vozím to lepení za 25 Kč,-. ;-) Spíš plášt někdy prodřu o ráfek či rovnou rozvalím, než že bych klasicky píchnul - a to jezdím i na galuskách běžně denně do práce i po městě ( na kolobrndě)...
Tmely v duších fungují jen velmi omezeně nebo spíš téměř vůbec, takže tím si nijak nepomůže. Dále je problém u duší s ucpáváním ventilků a i někdy s aplikací přes ventilek. Není možná kontrola stavu kolik tam tmelu je, atd. Prostě tmel + duše je špatné řešení.
Musel by přejít na bezdušové řešení, kde tmel teprve funguje jak má. A tam by mu to přineslo i další výhody, ale zase přechod na bezdušové řešení něco stojí.
Ale pane...já mám dojem, že to slouží k lepení i duší, pokud umím správně číst.;-) A pokud to bylo testováno, tak si dovolím tvrdit, že to asi opravdu funguje...;-) Mám podobný set v autě a pokud vím, je zde návrh na zrušení povinných rezerv, pokud člověk bude mít tento set na opravu pneu ve voze. Takže to asi bude mít něco do sebe, nemyslíš??? Prostě, každý at´si to přebere jak chce - jestli lepit nebo nafouknout a nelepit. ;-)
Ja jezdim taky bez dusi (s kitem NoTubes) a taky tvrdim, ze duse s tmelem je reseni v podstate o nicem.
V aute nemam rezervu, ale kit na opravu (kompresor a tmel a kdovi co jeste, neziju v CR, tak je to tu povolene). Nicmene ti unikla malickost- automobilove plaste se uz nejakou dobu delaji taktez bezdusove, proto tam ma tenhle tmel vyznam.
...tak tahle maličkost mi skutečně neunikla. Mám na autě bezdušovky asi tak 10 let...:-)))) Ale ten tmel fakt nikomu nenutím - považuji to jen za předcházení následného řešení problému, které pořád vidím jako lepší pro někoho, kdo pláštům dává "ceres", než někde shazovat kolo v dešti a lepit.:-(
Předcházení defektům tmelem je obecně určitě dobrá věc, ale je třeba opustit ty duše, kde to pořádně nefunguje.
Přechodem na bezdušovou variantu se pak jako bonus získají i další výhody jako menší valivý odpor (změřeno pro cyklistické pláště, rozdíl není vůbec tak malý; pro představu UST NN má stejný valivý odpor jako dušový RR), možnost foukat na menší tlaky a tedy lepší grip (a pro některý povrch i menší valivý odpor díky nižším tlaku).
Tedy tmel obecně je dobrá věc. Prodlužuju svůj rekord, už mám právě rok a půl bez defektu, což je u mě nevídaná věc. Z toho rok a čtvrt je právě na UST pláštích s tmelem a 1/4 roku bylo ještě předtím na odolných alpencross verzích dušových (poslední defekt na těch dušových jsem měl právě ten 1/4 rok před tím, než jsem přešel na UST a to jsem cvaknul a následně jízdou po šutrech na prázdném zadním zničil ráfek, škoda, že jsem neměl už tenkrát UST...).
Já pojem bezdušová pneumatika slyším prvně, co to je? Jak to funguje? Kolik by stálo upgrade MTB na bezduše?
V historii toho tu je k tomu spousta. Jen stručně, znovu nebudu vše opakovat.
Buď plnohodnotné UST řešení, tedy UST plášť + UST ráfek (tedy pokud nemáš, tak je investice větší, protože je potřeba dát nové ráfky). Funguje bez tmelu, těsní to samo o sobě. Tmel je jen bonus proti defektům. UST pláště stojí různě, jak který, např. RR:
http://www.kupkolo.cz/produkty/Pneu_66/mtb...
Nebo varianta klasické pláště dušové + klasický ráfek + bezdušová sada NoTubes. Potřebuješ pouze celou tu sadu (kde je vše potřebné, tedy páska do ráfku chránící niple, páska s ventilkem zajišťující těsnost zevnitř a tmel). Funguje pouze s tmelem a má to ty popisovaný zde nevýhody. A není to funční úplně s každým pláštěm, některé mají příliš tenkou stěnu a i s tmelem přes stěnu uchází vzduchu nebo některé namají na to vhodné patky.
NoTubes sada komplet celá stojí tuším kolem 1800Kč.
A myslíš si že je rozdíl je až takovej že by se mi vyplatilo moje plně funkční dušové kolo s dušovejma ráfkama na bezduše předělat?
Osobně na to zatím prdím, a až budu kupovat nový vypletený kola, asi to budou bezdušáky.
Je to jen otázka toho, jestli za popisované výhody jsi ochoten tolik peněz dát.
Peníze nejsou problém, de mi ale hlavně o to abych ten rozdíl vůbec poznal a nekoupil si druhej úplně stejnej kávovar:)
To se obecně říct nedá. Záleží na více faktorech a jak moc komu záleží na kterých vlastnostech které získá u UST a jestli mu to za ty prachy stojí.
Tedy v první řadě záleží kolik máš defektů (třeba ročně) a jakého typu.
Já třeba na obyč verzi NN/RR měl za sezónu třeba kolem 12-15 defektů, což už bylo hodně a to už mi fakt štvalo a téměř vše trny a něco málo průraz (tedy dva typické defekty, kde UST pomůže). Takže tady by mi stačily jako důvod jen ty defekty.
Pak jsem ale téměř rok před přechodem na UST ještě přešel na odolnější verze (Albert/SS alpencross) a defektů ubylo hrozně moc jen těmi odolnějším plášti. Měl jsem za tu dobu jen 2 defekty a z toho jeden průraz kvůli mojí prasárně ve sjezdu (tedy být nemusel).
Tady už bych jen kvůli defektům asi na UST nepřecházel.
Nejprve jsem zkoušel NoTubes sadu na NN 2,25 na DT 4.2 ráfek. Tohle bylo doma nenafouknutelný bez kompreseru a po několika hodinách trápení jsem to vzdal, že tohle není cesta pro mě.
Po nějakém čase jsem s novým kolem pořídil i UST kola, takže hned další motivace zkusit UST pláště. Kombinaci Crossmaxi STčka + NN a RR 2,25 UST má zcela pohodovou montáž (narozdíl od těch dušových se sadou), nafouknu to i malou pumpičkou (foukám velkou, ale jen, že to i tou malou jde), tedy vše je skoro rychlejší než klasika s duší.
A ten menší valivý odpor + možnost foukat nižší tlaky a tedy lepší vlastnosti plášťů v terénu se mi velmi zalíbily a tak jsem i na ostatních svojich kolech pořídil celá nová kola a přešel na UST.
Teď po roce a čtvrt na UST (ale plnohodnotných) maximální spokojenost. Už bych se k duším nevrátil ani za nic.
Kit na opravu je v ČR povolený, podmíněn je, že auto musí být vybaveno monitorováním tlaku v pneu. Mám to v autě 2,5 roku z výroby.
Pneu? Já je mám v autě taky
Koho máš v autě?
Prej vozí všechna kola v autě, preventivně, aby nepíchl :-)))
Já mám 4 na autě a v autě žádné.
Já nemám ani to auto ;-) Takže mi odpadá i starost kam s těma 4 kolama :-)
A máš lepící sadu na svoji pneumatiku kolem pasu?
je evidentní, žes jardu nikdy neviděl , tak se nesnaž bejt vtipnej za každou cenu...
Dík za zastání, ale já se tomu jenom směju ;-)
hele já už tě skoro měsíc neviděl, tys nějak změnil tvar postavy, za tu chvilku? :o)))
:-)
Právě že vůbec ne, proto se směju těm kecům o potřebě lepící sady na opravu té údajné pneumatiky kolem mého pasu :-)
Vidíš sem to říkal, si píchnul a máš ji uplně vypuštěnou:) Takže na obědy chodit na dvě desetipiva do knajpy a dofouknout.)
Kit ve spreji je u auta fajn pro pomalý defekty. Tam mi pomohl. Pro ten běžnější defekt mám v autě soupravičku na lepení bezdušáků bez zouvání. Ale když si představím to někde na cestě mordovat, tak mám deleko dřív prohozený kolo a s píchnutým jdu do servisu. To lepení je spíš tak na jistotu, kdybych píchnul s už děravou rezervou.
Toto není kit ve spreji, ale kompresor na který se přidělá lahev s cca litrem kitu a to se potom do gumy nechá nahustit. Je pravdou, že velké díry se s tím nezalepí, ale ta pravděpodobnost je relativně malá, když už píchneš, tak to jsou většinou malé díry.
Ne že bych to nějak zatracoval, ale jestli tomu rozumím, tak v autě musíš mít speciální kompresorek a litr lektvaru ? Já jen že kolega s Fiatem z druhé ruky to asi špatně pochopil a má tam ten sprej... :-)) No ale ta správná výbava už je taky slušná nálož. Kolik stojí náhradní litrovka ?
Pochopil si správně, potom musíš mít auto vybavené signalizací tlaku v pneumatikách a nemusíš vozit rezervu.
Celé to zabere asi 30 x 20 x 10 cm. Kolik stojí náhradní nevím, páč jsem jí nekupoval.
Tady nemusim mit ani tu signalizaci tlaku v pneu (k cemu to je netusim, pichnu s rezervou i bez ni a s kitem). Bonus je dalsi misto v kufru navic. I kdyz ted uz nam skoro 600 l. zakladniho prostoru docela staci :o)
Nesmíš tolik věřit marketingu. Že v propagačních materiálech výrobce slibuje, že to bude lepit i duše, zdaleka neznamená, že to bude lepit i duše.
Excelentně tmel funguje na bezdušové galusky, a, jak píšou uživatelé UST, i bezdušových plášťů. Na mtb duše to nefunguje, testováno (nejen) mnou. Příliš nízký tlak a příliš velké mechanické namáhání, takže to funguje jenom na prezentačním pultíku, ale v reálu nikoliv. Probíralo se i zde to v diskusi několikrát. Jestli nevěříš, tak to prakticky vyzkoušej a nemusíš psát tyhle domněnky.
Ad zrušení povinné rezervy: není co rušit. Rezerva není povinná, místo ní lze mít právě tento kit. Ráčej si přečíst zákon;-)
Dávám bod a jestli ti to nefunguje, tak to nepoužívej. Já bych se toho nebál. Jestli myslíš, že reklama lže a nefunguje to, tak OK. Já si myslím, že pokud by tomu tak skutečně bylo, okamžitě by to reklamovalo tolik lidí, že by to asi raději stáhli z trhu a každý takový by udělal výrobci i prodejci takovou reklamu, že by na to dlouho nezapomněli!;-)))
Ono hlavně chce vycházet z praxe. Vím o více než 10 lidech, kterým tmel v duších nefungoval a po vyzkoušení ho nikdo neoužívá. Zato nevím ani o jednom, komu by fungoval.
Kdežto u UST plášťů vím o desítkách, kterým funguje a nikom komu nefunguje. Myslím, že tohle hovoří za vše.
A abys neřek, že jen píšu čísla komu co funguje/nefunguje, tak napíšu více důvodů, proč to v duších narozdíl od plášťů nefunguje (nebo funguje jen omezeně):
- první problém je ten, že cyklistická duše po nafouknutí má opravdu tenkou stěnu a to je ještě umocněno používáním lehčích duší. Stěna před nafouknutím je většinou 0,9mm těžká duše a 0,45-0,6 ultralight duše. Po nafouknutí je to pak ještě méně a to někdy výrazně (duše jsou pro nějaký rozsah šířek a čím objeměnšjí plášť, tím se to více projeví a třeba pro 2,25 pláště stejně 95% lidí vozí duše, které jsou 1,9-2,1 a o to je to výraznější). UST plášť oproti tomu je několikanásobně tlustší a tmel tedy má mnohem větší možnost se ve vzniklé díře ztuhnout a držet
- u duší je jeden z nejčastějších defektů cvaknutí, při cvaknutí vznikne většinou větší díra (a to ještě většinou dvě najednou), kterou tmel nemá šanci zacelit; u UST plášťů tenhle defekt vzniknout nemůže vůbec (a tedy takovýto typ díry po cvaknutí)
- duše se za jízdy na některých místech mírně posouvá vůči plášti a při tomto posunu dochází k opětovnému poškození již zaceleného místa v tom tenoučkém materiálu duše
Všechno je to praxí ověřené, prostě to v duších funguje omezeně nebo spíš skoro vůbec.
A co by si chtěl reklamovat? Nikde nepíšou, jaký typ defektu to přesně musí zacelit a žádný tmel, ani u plášťů, kde to funguje dobře nezacelí každý defekt (když říznu plášť, tak to ani u plášťů nezafunguje, když narazím třeba na tlustý hřebík s větším průměrem tak taky ne, díry o větším průměru to nedá ani u pláštů).
Ale klidně si to kup na základně marketingu a nevěř praktickým zkušenostem a pak se po delší době poděl s tím, jak to bezva funguje.
A pokud už bych si něco kupoval, tak bych stejně sáhnul po tmelech, které jsou v cyklistice dlouhodobě prověřené praxí, tedy tohle by to rozhodně nebylo, ale třeba NoTubes, NoFlats.
Jen kvůli objektivitě doplním: u UST řešení může dojít při velmi razantní jízdě (zejmena v kombinaci s nízkým tlakem v plášti při dropech v zatáčce) k částečnému vysmeknutí pláště z patky, což by u duše nemělo za následek okamžitý defekt (otázka je, jeslti by nedošlo k procvaknutí duše). Kámoš takhle minulý víkend při závodech (jel kolem 5-tého místa) dost pomlátil sebe a hlavně nového Epica pár km před cílem...
Tohle riziko tu je, záleží pak hodně co se přesně vozí.
Tím hlavně myslím, že tohle riziko je větší při použití dušových plášťů s bezdušovou sadou. Menší pak u UST plnohodnotných plášťů s UST ráfky.
Na druhou stranu ale u duší není už vůbec o moc nižší než u těch UST. Pár svlečených plášťů při použití duše jsem na sjezdových závodech taky viděl. To je asi taky důvod, proč už dnes pominul ten trend vozit extrémně nízké tlaky u DH. Kdysi se vozilo třeba jen 1atm (i když samozřejmě na extra širokých pláštích typu 2,5"+).
Pro zajímavost, vozí UST pláště na UST ráfkách nebo jak je u mnoha závodníků zvykem kvůli gramaření klasické dušové pláště s bezdušovou sadou?
Tohle je jeden z důvodů, proč já jsem rozhodně pro plnohodnotné UST (i když riziko není nulové, což ale ani u duší, tak je o hodně menší) a ne pro dušové + sada. I když proti dušovým je u mě hlavní důvod proti komplikovanější montáž + netěsnění když není dobře rozložený tmel nebo když dojde. Navíc hmotnostně bych stejně neuštřil téměř nic, protože bych vozil u dušových odolnější verze, které jsou váhově už skoro jako ty UST (a navíc ty UST u Schwalbe jsou za tu větší váhu také i objemnější, což se také počítá).
Přiznám se, že nevím, co tam měl, nejsem jeho servisák, jen jsem v "našem" servisu viděl toho domláceného Epica. Maník váží i s kolem přes metrák, jezdí jak "hovado" (prostě ten materiál vůbec nešetří), takže ho docela servis používá, jako testera odolnosti komponent:-).
Jen jsem chtěl prostě poznamenat, že u UST řešení MŮŽE nastat tento problém. Plně souhlasím, že riziko svlečení pláště je oproti pravděpodobnosti procvaknutí duše řádově(?) menší.
U UST opravdu řádově, řekl bych totiž téměř nulové. Znám spoustu lidí jezdídí UST pláště i dušové s bezdušovou sadou. U dušových plášťů vím o více (více znamená ani ne celých 10 případů) konkrétních případech svlečení pláště (ale nic u čeho bych byl osobně, tedy i těchto případů bylo minimálně). U UST vím o konkrétním případu o jediném (a to jen z diskuze) a to byl případ starého pláště, který měl vyloženě vytahanou patku a už i déle ježděn a sjetý a měl být už dávno vyhozený.
Oproti tomu cvaknutí duší jsem viděl v reálu desítky (spíš celkově už stovky) a ty desítky už mám jen osobně (takových 15-20 cvaknutí za svoje ježdění za xx let mít určitě budu).
Jinak je tak pro zajímavost, jak moc drží UST plášť na UST ráfku jsem se pokoušel na místě ho násilím dostat z patek při téměř vypuštěném kole a ani při 10psi se mi to nepovedlo.
A i při zcela vypuštěném je potřeba poměrně velká síla, abych ho sundal.
Samozřejmě špatný dopad (větší výška + křivý dopad) je síla mnohem větší než jsem simuloval na místě, ale také ten tlak tam tak nízký není.
U dušových plášťů mi bez tlaku z patek vypadne samovolně a při 10psi ho na místě z patek rukou dokážu dostat, takže ten rozdíl je tam v tomto opravdu velký.
zde nějaké odpovědi na Tvou argumentaci:
http://www.bezdefektu.unas.cz/otazky.htm
samozřejmě to můžeš všechno popřít - že se jedná o pouhou reklamu. Já to vidím tak, že kdybych si to koupil a nefungovalo to tak, jak zde píší, tak bych to prostě vyfotil či natočil na krátký video a reklamoval a chtěl svý peníze zpátky.
Když budeš hledat na internetu, určitě narazíš i na pilulky proti smrti. Budou dost drahý, ale za to 100% účinný (prý)... :-))
na vojně jsem dostávali "injekci proti smrti" Na mě stoprocentně zafungovala :o))
Ne vážně, netuším, co to bylo, ale říkali jsme tak tomu. A pak jsem bez problémů pil z louže, žral plesnivej salám a deset patnáct let prošlý konzervy bez jakýhokoli problému. DOcela by mě zajímalo, co v tom bylo :o))
Hele, je možný, aby byl Vanish (takový to růžový, co přidáš k pracímu prášku, a údajně to vypere to, co prášek bez růžové šťávy ne) nefunkční, když je na něj tolik reklamy? Dyť by si to řekli lidi mezi sebou a výrobce by utržil ostudu...
A vida:
http://marketer.hnonline.sk/c1-29019070-benckiser
BTW u nás prběhl podobný test, se závěrem, že účinky jsou na hranici chyby měření,a tvrdit, že Vanish prokazatelně zlepšuje čistící účinek všech běžných pracích prostředků je klamáním spotřebitele.
Prostě kup, vyzkoušej a dej vědět.
V tom odkazu je přesná kopie textů ze stránky výrobce. To opravdu nemá cenu ani číst (už jsem to jednou prolistoval na stránce výrobce).
Marketingové kecy mi opravdu nikdy nezajímaly, mě zajímají pouze výsledky a zkušenosti z praxe.
Mimochodem třeba na NoTubes ( http://www.notubes.com/movie_newdemo.php ) a NoFlats mají také třeba téměř neuvěřitelné video, jak to fantasticky funguje. A s praxí to nemá naprosto nic společného. A to přitom mají reálné video, že se to tak díky tmelu zachovalo, takže to nejsou jen marketingové kecy.
Ovšem už tam tak trošku opomenuly napsat, že aby to zafungovalo jako na tom videu, tak by se muselo použít třeba celý litr tmelu do jednoho pláště. A přitom v praxi se používá 40-120ml a to spíš kolem 60ti. Kilo by nikdo netahal a ještě by to přišlo sakra draho. Takže v reálu to také nefunguje ani jako to mají na v reálu natočeném videu.
Reklamovat zkoušet bys to samozřejmě mohl. Kdyby ti ten čas ztrácený nad videem, dokazováním a dohadováním se s prodejcem za to stál, tak prosím...
A to co tam je uvedeno stejně platí vše pouze pro automobilové pneumatiky (a ani tam bych si nebyl jistý, že to takhle vždy zafunguje, jak to píšou). Pro cyklistické pláště je to jeden nesmysl za druhým a to i bez použití duší.
Věta typu, že to zalepí díru od šroubu o průměru 9 a 11mm, to je zcela mimo pro cyklistické pláště.
Tam i bez použití duší, kde to funguje, tak už díra o průměru 5mm je na některých tenčích pláštích v podstatě téměř bez šance (při použití reálného množství tmelu těch 40-120mm), někdy to nezaclí ani ještě menší díru (to už pak záleží na konkrétní situaci a konkrétním plášti a kolik tam je tmelu).
S jistotou (a teď hovořím o použití bez duší, kde to funguje) to zaceluje v podstatě jen trny, což je ale nejčastější příčina propíchnutí pláště. Vše ostatní už jak kdy.
OK. Marketinogový kecy tě nezajímají, tak až to tedy vyzkouším, dám ti vědět, jestli to fak byly jen marketingový kecy. ;-) V tom případě jsou marketingový kecy všechno - jakákoli reklama. Tak pá a až píchnu, tak se ozvu.;-))))))
Něco určitě funguje, tak jak propagujou. Ale obecná zkušenost praví, že je ro reKLAMA... Kdo žije nohama na zemi, ten tuhle zkušenost už udělal mockrát. A tady se ti předhazují opakované osobní zkušenosti. Ale máš recht, vyzkoušej sám. Třeba zrovna tobě to bude fungovat, nebo pro to najdeš fígl... :-)
Ale máš pravdu, je třeba to vyzkoušet. Ale jak dlouho bych to musel zkoušet, než píchnu ???? To nevím...já totiž píchnu tak 1x za deset let a většinou až zcela sjetý plášt´....Používám totiž pláště s odolností proti průrazu i propíchnutí.
To máš hned hotové. Až půjdeš ke kolu vem si sebou špendlík :-)
:-))))))))))))))) Díky za tip! Až nebudu mít co jiného na práci, fouknu tmel do kola a píchnu si kolo a budu zkoušet, zda-li uchází či ne.:-))))))))))))))...Ale jinak myšlenka zajímavá - vyzkouším to, až budu zase přezouvat sjetý plášt´.;-)
A tady jen poznámka, u lidí, kteří testovali tmely do duší, tak více z nich jezdí pořádné terény a defektí běžně a poměrně často, takže to byly reprezentativní testeři, kteří to opravdu pořádně prověří.
To samé u plášťů. Pláště se zvýšenou ochranou proti defektům jsou dobrá věc, také jsem je vozil (než jsem přešel na UST), ale nejsou všespasné. Defekty jsem tím trochu omezil, ale rozhodně se nedostal na tak hezkou statistiku jako 1 defekt za 10 let. Tohle je ale především o tom, co se jezdí.
Třeba proti cvaknutí žádná ochrana nezachrání. Malinko pomůžu extra zesílené boky, což ale mají jen až sjezdové supertěžké pláště (proti cvaknutí nepočítám třeba snake skin u Schwalbe, to proti cvaknutí nepomůže vůbec).
A co používáš za pláště, které mají funční ochranu proti průrazu? Ona ani ty extrémně zesílené boky sjezdových plášťů to zdaleka neřeší a jen šanci na proražení lehce omezují.
Třeba nemá žádné pláště a používá prostě klasiku: dřevo omotané obručí... :-)
Tahle diskuze nemá cenu, pánové. Prostě vám to nefunguje a dost. Já jsem chtěl pouze kolegovi poradit. Vy jste přesvědčeni, že špatně. Nechme toho, at´si vybere, co uzná sám za vhodné.
Co se týče mých plášt´ů - tak jezdím několikátý rok normální české Rubeny vylepšené právě o odolnost proti průrazu patky a koruny pláště. Jsem spokojen a nevidím důvod na tom něco měnit. Ovšem je fakt, že já jezdím normální cykloturistiku po jakémkoli terénu vyjma kamenolomu.
Loni podle Kocáby zadní kolo, pak zpátky před Davlí přední kolo, dost jsem nadávala a měnila, měla jsem sebou dvě duše, naštěstí. letos o velikonocích cestou na Ještěd mi praskl zadní plášť. měli jsme tam auto, takže byl odvoz v Liberci jsem koupila nový a na Ještěd jsme ještě stihli dojet.
A není nad to píchnout z vlastní blbosti... Cestou do kopce mi prdnul drát. Tak nahoře že ho vyšroubuju. A nějak jsem si spletl směr šroubování...a už jsem lepil :-)
Teda je to hnusný, ale konečně dneska něco veselýho :o)))
Cizí zkušenosti vždycky potěší a povaví :-)