V mapách SHOCARTu 1:60000 je hodně značených i neznačených cest rozlišeno podle povrchu a sjízdnosti. U těch po kterých jsem jel to docela i odpovídá reálu.
Ale s terénem to většinou až na vyjímky nic společného nemá. Většinou když někde plánujem trasy opravdu terénem, tak to, že tma dle Shocartu je označeno znamená, že takhle část rozhodně technicky zajímavá nebude.
Mno právě, a to je pruda. Tak pořád jezdím to samé co znám:(
A zkoušel jsi třeba Krkonoše, oblast kolem Žacléře, nebo Polskou stranu, po černé stezce ? Tam se nudit určitě nebudeš a lidí ti tam taky moc překážet nebudou.
Podle mého soudu je nejlepší naučit se číst mapu (třeba klasiku KČT) zpevněná, nezpevněná, pěšina versus vrstevnice a podle toho plánovat. A potom se těšit na to překvapení, jestli to tak bude nebo ne. ;-)
Ale k něčemu ten shocart přecijen je dobrej. Když jezdim s malou v sedačce, nemůžu si dovolit nějaké terénní dobrodružství a vyhledávám spíš klidnější cesty. A na to se ta mapa hodí docela dobře. :-)
Taky neříkám, že se ty snadné cesty někdy nehodí, na něco občas se taky hodí.
Ale jinak číst mapu pokud chci opravdu zajímavé trasy, to je podle mě v podstatě skoro k ničemu. To, že poznám sklon z vrstevnic je jasné, typ cesty, který má být dle mapy poznám taky. Ale to je zcela nedostatečné a jestli je ta cesta zajímavá nepoznám a ani jestli je vůbec průjezdná.
Podle mě jediné dvě metody jsou ve svojem okolí si to vše projet a to nejlepší najít a v neznámých oblastech jezdit dle doporučení místních ať už z popisu nebo ještě lépe z tracklogu.
Když není čas vše několik let projíždět, tak jen z mapy není vůbec šance najít to nejlepší.
Já vždy se snažím od místních vyzvídat doporučení a vždy jsem toho takhle spoustu sehnal a vždy se to vyplatilo. Většinu z toho bych sám dle mapy nikdy nenaplánoval.
podivej se na bikemap.net, zadavaji tam trasy lide. je tam hodne balastu typu "okruh 10 km kolem chaty", ale da se filtrovat az od urcite vzdalenosti. musis vsak klikat na ikonky, abys videl trasu, nejde asi zobrazit pavucinu vsech.
Já to říkám pořád:
Nejlepší bikerská cesta je po značce KČT pro pěší.
Většina pro jízdu vyhovuje a když ne, tak holt chvilku kolo tlačím nebo nesu.
Pro zpestření a trochu dobrodružství se pak z 50ek KČT dají dobře použít i cestičky bez značek.
Platí přitom jedna zásada - cesta v reálu je vždy o něco lepší než jak je vyznačená na mapě. Pěšina je ve skutečnosti polní cesta, polní cesta je šotolinovaná atd...
Obecně a hlavně dle mapy souhlas. Ono taky značkami je už dlouho označeno dost z toho nejlepšího, takže je jasné, že turistické značky jsou pak často výborné.
Ale stále jsou tam dva problémy a to občas opravdu problematický úsek, který nejde ani tlačit. Nestává se často, ale pak je to mazec (třeba z poslední doby pamatuju 3km zelené podél Střely před Plasy, které jsme s kolem šly přes 2 hodiny a místy to bylo o pád ze srázu, když stezka byla špatná i bez kola pro pěší a k tomu držet kolo ve vzduchu, nic moc).
A druhý problém, že občas některé opravdu skvělé bombónky tam zase nejsou a ty jsou neznačené.
Ale celkově, když to někde neznám a neseženu žádná doporučení, tak určitě dobrá volba, kterou taky v těchto případech praktikuju.
a neslo jet radeji korytem vodotece?
Hloubka často více než 0,5m, slušný proud, nejisté dno a nejdřív potřeba skočit xx výškových metrů dolů z kolmého svahu.
Tak to mi opravdu nenapadlo :-)
Nic z toho není nereálné :-))
0,5 metru je jetelné
slušný proud důvodem jet po proudu
nejisté dno, pohoda padáš do měkkého
skočit xx metrů, stačí dobře dopadnout :-)
Jsem si představil ten dobrý dopad místy z cca 15-20 výškových metrů nad řekou :-)
U nás sme jednoho takového měli. Nějakej Horymír z Vyšehradu. A taky to dal.....
Jenže ten podváděl, protože měl nějaký divný typ kola :-)
Shemeek ve fullu. Tenkrát se na tom ty terény hodně jezdily. Nebyl to špatnej model...
Nicméně jej tam zrušil a nevím o nikom dalším, který by tenhle drop po něm byť jen zkusil...
Kdoví jestli to není fake, přec jen z toho nejsou žádné fotky ani video.
To je pravda. Prej o tom psal někde, asi na nějaké diskuzi, nějakej Jirásek. Ale co je to za nick, to nemám tušení
jenže ten to měl taky z druhý ruky ze zdroje "jedna paní povídala" A taky tvrdil, že tohofulla zakopali v Neumětelích, kam s ním ten biker Horymír dojel. DOkonce je tam pomník toho, kam až dojel a pod ním by měl bejt zakopane. A je tam co? Je tam prd... Takže těžko říct jestli tomu Jiráskovi věřit nebo jestli je to takovej ten kecálek... Znáte ho někdo? Víte jestli se mu da věřit?
Tak to vypadá, že to má pravdivej základ. Samozřejmě je nesmysl, aby žuchnul do vody a následně dojel do Neumětel, daleko pravděpodobnější je, že to hópnul a nerozchodil:
http://www.stranypotapecske.cz/reportaz/semik.asp
ta střela je dobrá, taky sme tam s cami pronesli kola:o)
My to tedy jezdíme docela často, jezdíme Žihle->Plzeň, nejdřív přes Dědka a Bábu do Rabštejna, pak více či méně (teď už spíš méně) podél střely do Plas. A ten úsek těsně před příjezdem do Plas už objíždíme po žluté a modré značce a nakonec je tam i docela hezký sjezdík po té modré do Plas.
Ten zmiňovaný úsek jsem absolovoval naštěstí jen jednou a to už je nějaký čas zpět.
Tam bych se nebál. I když ve Žluticích pouští z přehrady 5-8 kubíků, málokde je víc vody než na list pádla.
Na 29" bys měl náby nad hladinou:-D
"Na 29" bys měl náby nad hladinou:-D"
Otázka je jak dlouho :-)
náhodou jeden z opravdu vydařených vandrů jsem absolvoval vodou. Na nohy číny a krátký šortky a korytem potoka a posléze říčky jsem šli furt dál. Na souš jsme šli jen spát. Bylo to super! Ale bylo to samozřejmě pěšky :o)
Zrovna příští týden tam chci s partou jet. Dá se to projet po zelené z Rabštějna ke Kozičkovu mlýnu a následně nahoru na Kalec?? Dost by mě to zajímalo, aby mě pak kamarádi a hl. kamarádky neubili/y.
Tenhle úsek jsme po zelené nikdy nejeli, dle info co mám, tak to není dobrý nápad ani zkoušet a je to podobné jako ten úsek těsně před Plasy, co jsme se tam tenkrát trápili.
Tady je naklikaná trasa jedné z variant, jak to jezdíme:
http://data.mlok.net/gps/plzen/
Další varianta o malinko térnější je stejná jako ta naklikaná s tím rozdílem, že hned na začátku Manětína se zahne po červené vlevo a pak se to u Střely zase potká zpět s tou naklikanou trasou.
Tady ještě přímo i v mapě.
http://data.mlok.net/gps/plzen/zihle.png
O kterou oblast se ti jedná a co za terén preferuješ?
Tak, všeobecně. Jde mi o to jestli je mapa, dle které se dá naplánovat vejlet na MTB, co nejmíň asfalt, co nejvíce šotolina, kořeny, lesní cesty. Co nejvíc jet, co nejmíň tlačit. Většinou jedu dle Shocartu po turistickejch, ale některé jsou samozřejmě opravdu "jen" pro pěší. Tak jestli není speciální mapa pro MTB s odstupňovanou obtížností tras.....
¨Problém je ten že jak je někde terén tak sou tam i prasácký kopce... ty chceš terén a víceméně rovinku jenže nic takovýho nikde nenajdeš, a když jo tak jen v menšim než malym množství :)
Ahoj, také nejraději jezdím po turistických značkách, nebo alespoň kombinace s lesními cestami. Inspiraci čerpám a svoje ujeté trasy ukládám tady http://www.gps-tour.info/cs/93/tours.stan%20-... , tak ti to třeba pomůže?
Jo....to vypadá dobře. Já používám zase:
http://sportstracker.nokia.com
kam si ukládám svoej trasy.
Znáte někdo, používáte?
No je to hezký, ale vzhledem k mapám z Google je to použitelný akorát pro silnici (Bikemap.net je ale podle mne lepší). Pro ježdění v terénu v ČR je daleko lepší www. trekview.cz nebo www.cykloserver.cz/cykloatlas/
No souhlasím s tím, že stojí za to vyzkoušet cesty s \"pěším\" turistickým značením. Jinak bych měl ještě několik \"tajných\" typů kde se dá jezdit a nenarazit na moc lidí, případně na \"zelené\" :-/. Jednak je to oblast Českého lesa (CZ-GER pohraničí od Domažlic až po Mariánské Lázně případně až po Aš) - nevím jak to tam vypadá teď (mám to poněkud z ruky), ale byl jsem před cca 4 lety a byl jsem nadšen (se Šumavou nebo Krkonošemi naprosto nesrovnatelné).
Potom je to oblast Novohradských hor na jihu Čech při hranicích s Rakouskem (v podstatě od nové Bystřice až po Nové hrady) - na tuhle oblast potom částečně navazuje Česká Kanada (Od Nové Bystřice na sever), ale tam může být zvláště o prázdninách dost lidí.
Poslední a podle mého nejlepší typ je CZ-SK pomezí (Moravskoslezské Beskydy, Javorníky, Bílé Karpaty) - nádherná krajina, minimum lidí, fantastické cesty, žádní ochranáři :-) - loni jsem jel CZ-SK hranici po pěších cestách na těžko a moje nadšení dodnes nezná mezí :-)
Kdo by měl zájem, celá trasa (včetně map a podkladů pro GPS) je popsaná v archivu tras na www.trekview.cz (kromě výše uvedených tras se tam dají najít i další)
Dobrý místo je Džbán - Oblast mězi Louny - Podbořany - Rakovníkem a Slaným, tam terény najdeš a lidí je táááááááááááákhle málo :-)
ano, tzv. nahorni plosina :)
jinak zapominate na jeseniky, tam je ochranaru jeste min nez v beskydech, i kdyz to by uz byl zaporny pocet ochranaru = svetovy ideal.
Vždyť to je náhorní plošina..." Džbánská pahorkatina
Džbán tvoří křídová tabulová plošina vyzdvižená tektonickými pohyby nad okolí, která se uklání směrem k severu", http://horesovice.unas.cz/dzban.htm