Zdravim. Protoze se mi mohutne zasekla vyroba tandemovyho ramu (zacne teprve az tak za tyden ci dva), mam stale cas resit muj vecny problem "kterou zvolit vidlici?" - viz moje predchozi http://www.nakole.cz/diskuze/tema.php3?id=8212 (tandem se 170kg pro lehky teren). Tehdy jsem nakonec zvolil Duroluxe. Cim vic o tom premyslim, tak dochazim k nazoru ze jeho 140-180 zdvih je pro me opravdu zbytecny a take ze by mi asi dost chybelo zamykani a nastaveni komprese. Rozhodl jsem se tedy pustit zilou, vratit toho Duroluxe a poridit neco sofistikovanejsiho. Cena tak 12 az 15 tisic, jsem schopen v teto relaci sehnat:
Magura Thor (14600,- Kc)
http://www.magura.com/en/products/suspension...
http://www.ivelo.cz/katalog-kol-09/soucastky...
RockShox Pike 454 Dual Air U-Turn (12400,- Kc)
http://www.sram.com/en/rockshox/allmountain...
http://www.bikestore.cz/ramy-vidlice-tlumice...
RockShox Lyrik 2 Step Air (15000,- Kc)
http://www.sram.com/en/rockshox/allmountain...
http://www.ivelo.cz/katalog-kol-09/soucastky...
1) Prvni otazka jest zda 32 mm nohy zvladnou tu vahu (170 kg zateze). Vim ze 35 mm by bylo lepsi ale zas je jsou to AM a neco by vydrzet mely..
2) Dale jak jsou na tom jejich rychloupinaci systemu pro 20 mm osu - jestli s nejakym systemem nebyvaji problemy.
3) Pak jestli je "Dvoulůžkový Arch Design" u Maguru opravdu prinos pro tuhost.
4) Floodgate je dobry pro to, abych kdyz trefim se zamcenou vidlici nejakou ostrou prekazku (rantl, propadlej kanal apod) tak neodrovnam vidlici ale jen se to odemce?
5) Kterou byste mi doporucili - zejmena co se tyce tuhosti a chodu v lehkem terenu s obcasnym tezkym terenem..
Neodpovim Ti primo na otazku, ale mozna Ti to k necemu bude - po prvnich jizdach na nasem tandemu shledavam, ze vidlice, kterou jsme zvolili je naprosto dostacujici. Jsem s jeji funkci spokojen maximalne. Suntour Epicon, vzduchova, nafoukana na "dost", lehky teren - max lesni cesty apod. vetsinou asfalt. Pokud to tvoje kolo nebude zavodni stroj, zda se mi 15 tis. za vidlici moc.
Budu s tandemem jezdit i v terenu a mam strach ze obycejna XC vidli neni pro az 2 metraky (vcetne stroje to tak bude) uplne ono. Taky chcu mit rezervu kdyz s tim trefim rantl, propadlej kanal apod. Jiank Epicon by funkcne (krom tuhosti) bohate stacil. A prave kdyz chcu nakombinovat funkcnost Epiconu a tuhost Duroluxe, vychazi mi to na nakou AM vidli za tech 12+ tisic..
Jinak se ale chci zeptat, jak (esi vubec) vyuzivas pri tvem stylu jizdy zamykani vidlice?
Vubec. Za prve to nevyuzivam ani na normalnim kole, tam mam system ETA. No a za druhe mi to pohupovani moc nevadi. V neposledni rade, ta vidle dostava docela zahul i pri normalni jizde, staci bezne nerovnosti na asfaltove vozovce a klidne jde napulku zdvihu. A to, jak jsem jiz napsal, je nafoukana docela dost. Ovsem je to zajimavy, nikoliv neprijemny pocit. Predni jezdec je jak na celoperu :-)
Ono opravdu zalezi jak to chces pouzivat. Ja si musim davat velky pozor na vyber stopy, protoze ten tandem neni celopero a trefit nejakou diru znamena, ze to zadni kolo, potazmo zadni jezdec schyta naplno, protoze ji nevidi a neodlehci zadni kolo. Navic si myslim, ze pouziti tandemu v nejakem narocnejsim terenu je uz skutecne docela hardcore zabava a rozhodne bych pro takove pouziti chtel fulla s alespon 130 mm zdvihu na obou kolech.
Kurna, tak este chvilku a zvykles me si nechat toho Duroluxa :-) Vazne o tom zacinam uvazovat. Jinak s tim, ze zadni jezdec/kolo to v terenu schyta ponekud vic pocitam, akorat ze jedine cenove prijatelne "reseni" (spis takovy placebo efekt) bylo nahodit odpruzenou sedlovku aby nedostaval do zadku ty rany tak tvrdy (s tim ze zadni kolo to snad nak prezije) :-)
Já bych tam právě vybral toho Duroloxe, to mi přijde jako nejlepší volba. A jen ho nechal dle potřeby případně snížit (např. na 100-140mm), tedy asi rovnou vzít upraveného z tuning-testu a objednat si rovnou požadovaný rozsah zdvihu.
Do terenu je ten Durolux urcite supr, ale moc se mi nezda ze me plne uspokoji na asfaltu, kde budu travit docela dost casu.. Tam by se sice suprove hodil ten Epicon, ale ten zas nebude stihat v terenu :-) A prave jako vychodisko z tohoto kruhu se mi libi ty AM vidlice (Pike, Lyrik ci Thor) - takovy kompromis, akorat krapet (silne) drazsi :-(
A to chceš ty ostatní varianty jen kvůli locku?
Lock, nizsi zdvih, nastaveni komprese a doufam v lepsi chod.
Pokud vezmeš upravený Durolox, tak máš 100% jistotu, že všechny ty ostatní v originále budou chodit hůř. Samozřejmě upravený Epicon bude chodit také parádně.
To co má Pike, tak tady nemůže být moc řeč o nastavení komprese, to je jen trošku lepší lock, v postatě nějaké použitelné nastavení komprese nemá žádná 140mm vidlice (ani to co je na Foxech není k ničemu použitelné, tam pouze kurví citlivost) a mají to jen některé dražší vysokozdvihové vidlice, které mají oddělenou high/low speed kompresi. A je to dobré stejně pouze pokud ladíš vidlici pro FR až DH a musíš přesně vědět co děláš, jinak tím ničeho nedosáhneš.
Osobně jsem zastáncem, že jakákoliv komprese na vidlicích do 140mm nemá co dělat a pouze kurví citlivost a je třeba se ji třeba u Foxek složitě úpravou zbavovat (na obou Talasech mám naštěstí kompresi pořešenou, tedy zrušenou). Piku se to naštěstí netýká, protože v otevřeném režimu kompresí omezován není vůbec (tady se to týká pouze nastavení locku).
Zdvih budeš mít na Duroloxu takový, jaký si necháš nastavit.
No, tak jste me nejspis presvedcili, ze by to byly asi vyhozene penize, tak nejspis zustanu u Duroluxu. Ted je jen otazka, zda si necham toho neupraveneho (ale zas docela levne porizeneho), nebo ho prodam a poridim si upraveneho z Tuning-testu. Uvidime s cim prijde Milan..
Nicmene nejaky odhad, jaky tak muze byt rozdil mezi upravenym a neupravym Duroluxem asi neni, co?
O te sedlovce uvazuji taky, ale nejdrive si ji spise od nekoho pujcim a testneme to. Ony ty narazy pri kultivovane jizde nejsou zase az tak strasne, ale pomohlo by to v tom smyslu, ze by zadni jezdec mohl ponekud polevit v pozornosti a vic se kochat krajinou apod. A nahly necekany naraz by ho nevyhodil ze sedla.
Presne z tohoto duvodu sem ji koupil - neocekavam absolutne zadne zazraky, ale jen trocha utlumeni necekanych a prudkych kopancu..
Jinak ja ji mam uz doma, ale teprv se mi zacne stavet ram, takze ji jeste tak 3 tydny nepotrebuju - dybys mel zajem, mohu propujcit.
Nejlepší je pevná!:-)))) Tu mám já a nedám na ní dopustit. Stačí pak dát odpruženou sedlovku a zcela to srovná při té délce kola a rozvoru kol jakékoli nerovnosti. Na tandemu asi nebude jezdit nikdo nějaký freeride/downhill, tudíž velké otřesy rukou většinou nehrozí.
Ale když už bych chtěl nějakou odpruženou, tak určitě plně nastavitelnou a regulovatelnou v závislosti na zatížení kola - tedy olej/vzduch.