Ahoj,
chci si pořídit komplet nové kolo, ovšem nevím co s tím starým, kupují vůbec lidi jetá kola?? Nebo je jistější nabídnout jednotlivé části?
Je to rám Author Traction 06, vidle Man. Axel platinum, pohon (kliky, rychlosti,...) LX, přední kotouč Deore 525, zadní V LX, kola náboje Author, ráfky Ritchey, výbava kalloy...
co myslíte?
Štěrba (v Praze u Náměstí Bří. Synků) bere stará kola protiúčtem.
To bere každý pořádný obchodník, pokud chce prodat, protiúčtem nebo do komise.
Na krámě si to teď na jaře prohlídne víc lidí a dá ti víc peněz než třeba na Aukru.
No nevím....prostudoval jsem spoustu stránek prodejců a jedinej Štěrba tuto službu nabízel (stav z listopadu 08).....čímž ale netvrdím, že u ostatních obchodníků to nejde.
Chce to zeptat se osobně, per huba. Třeba Kočař v Brně má občas jetý kola v slušným stavu za dobrý ceny.
Oni prodejci moc internet nemají rádi, imho proto, že vede k lepším infromacím na straně kupujících, což jim snižuje zisk, takže vlastní web často zanedbávají.
Třeba včera jsem se byl informovat na opravu vidle. Všeci vohrnujou rypák a vnucujou mi novou srovnatelné kategorie, o polovinu dráž než na Kupkolo. Prostě pro větší obchod se můžou přetrhnout, ale udělat poctivou práci za oboustranně slušný prachy, to dnes nějak nefunguje:-(
Přesně tak, sám jsem to na podzim využil.....sice mi moc nenabínul, ale byl jsem rád, že nemusím dávat inzerát (a to bez záruky úspěchu - lidi stará kola moc nekupují) nebo se v zastavárně dohadovat s nějakým cikánem:-)
Ono taky záleží kolik za něj chceš. Je to ale ztrátový prodej. Kdybych chtěl prodat svoje staré kolo, které mě stálo zhruba 23 000, počítám že dnes bych ho neprodal víc jak za 8000. A to si možná ještě fandím. Jestli moc nepotřebuješ prachy, tak si ho nech. Nevíš kdy Ti ještě poslouží.
jj, fandi si, optimista. Kola ztrácejí na hodnotě tak rychle jako třeba elektronika. Příčinou ale není žádný rychlý vývoj, jakožeby se každým druhým rokem se vyráběla kola dvakrát rychlejší než ta předchozí, ale móda a skutečnost, že dost podléhají opotřebení. Například hliníková řidítka -bude chtít někdo vozit řidítka s kdovíjakou historií, u kterých nemá ani tušení kolik dislokací už je nashromážděných v jejich struktuře a tudíž může očekávat že se mu každou chvíli zlomí?
Na dily to moc neprodas, spise to muzes rozdat nebo prodat za skutecne mizivou castku. Navic to pujde pomalu.
Ale ani v celku to nebude o moc lepsi, ledaze nabidnes spickovou cenu. Lide dnes maji dost penez na kola, ktera jsou uz i v kategoriich kolem 12 tis. Kc pro ne zcela postacujici. Prumerny cesky vikendovy cyklista ani lepsi kolo nepotrebuje a to z obchodu je nove s plnou zarukou..... To co popisujesm kdyby bylo nove, by odhadem mohlo stat tak 16 - 22 tis. Zalezi jak hodne jete to cele je.
Ja prodaval letos na jare kolo po klukovi, prakticky nove, bylo na nem tak 1500 km, nove by bylo na krame tak za 10--12 tis. Kc. Chtel jsem za nej 6 a prodal jsem ho pomerne rychle, ale taky si myslim, ze mi pralo stesti, klidne se mohlo stat, ze bych za nej dostal ja nevim, treba 4,5. Toz tak.
Co já vím, tak většina cykloservisů (aspoň u nás) má bazarový oddělení. Jestli je kupujou na protiúčet nabo do komise nevím. Slušnej bazar ovšem vyžaduje od prodávajícího doklad o nabytí kola. Taky se nechá kolo prodat na inzerát, ale když ho prodáš nějakýmu potížistovi, máš zaděláno na problémy. Ale jak praví Zden42, prodejem proděláš kalhoty.
Zkus přeladit na úplně jiný pohled a dívej se kolem sebe, komu ho darovat, tak nějak smysluplně a ne zbrkle a zkratkovitě, kdo by ho užil nebo měl radost. Já mám zkušenost, že když máš něco navíc, tak zároveň se objeví šance dát dál, ale my ji nevidíme páč se neumíme dívat. Daroval jsem takto kamarádovi treka, se kterým jsem si nevěděl rady (byl navíc). Takže jak říká Zdenda buď si ho nech, nebo udělej radost někomu jinému.
ja jsem take stare horske kolo daroval kamaradovi, rozhodne lepsi, nez jej odvezt do sberneho dvora.
tak s tímhle názorem souhlasím. Taky starého treka přenechám kamarádce, jako takovou dlouhodobou zápujčku, ať má na čem jezdit, když si ho nechá, budu ráda, že má kolo využití a když mi ho časem vrátí, tak se určitě najde někdo, kdo na nové kolo nemá a takovou dlouhodobou zápůjčkou bez nutnosti vracet nepohrdne.
Tohle je ale spíš pro toho, komu těch "ztracených" pár stovek až tisíc nečiní újmu.
V tom případě bych to ještě vylepšil. Pozvi si Novu a za asistence kamer, ho daruj nějakému cikánskému nefachčenku. Budeš slavný jak Kocáb :-)
Toť hodnotný nápad a navíc, při tom,co člověk v médiích neustále vidí, kolo bude určitě sloužit k dojíždění do práce....
Dost možná, ale ne tomu obdarovanýmu cikánskýmu nemakačenkovi. Ten ho v první hospodě střelí za pár stovek. Svatá prostoto!
To je určitě nějaká pomluva. I kdyby to střelil, jistě proto aby koupil dětem nové pomůcky do školy. Vidím to kolem sebe denně.
Žejo, oni jsou takoví pracovití, já pořád vidím, jak se snaží, nosí druhotné suroviny do sběrny. Minulý týden jsem viděl, jak je chudáky policajti legitimovali, přitom vezli pitomejch pět poklopů od kanálů na dvoukoláku:-D
To je záslužný, protože dobrá polovina poklopů u kraje ulic má díry ve směru jízdy, takže když se se silničkou trefíš, můžeš si pěkně ustlat.
a bez poklopů taky, to už ani nemusíš vstávat...
nastesti jiz cyklisticky prumysl vymyslel odpoved na prejeti kanalu bez deklu, aniz by si toho slo vsimnout!
Tentokrát 29 kolo nestačí, takže bych to viděl tak na 70 kolo :-))
samá voda. Možná budeš překvapený, ale nejde o žádnou novinku. Používali to už němci za války a říkalo se tomu kolopás.
A jak to prosím vypadá na jízdním kole ??