Mám kolo Stratos od Autora z roku 2001, celkem jsem s ním spokojen, pro moje popojíždění 2000 km/rok dobrý. Letos nemám moc času na kolo a tak jsem si včera řek, že se projedu kolem vesnice. Po návratu jsem chtěl kolo uklidit a při zdvihnutí kola mi upadlo přední kolo. Prostě si to vypadlo v odpružené vigli. Tak se ptám:
1) Jak je možné že to vypadne ven, a je vůbec odpružená vidle bezpečná,
2) Co udělat, aby se mi to nestalo příště, asi s novou, tato je asi kaput. Mám na tom najeto tak asi 12 tis km, a v servisu mě říkali, že kromě čištění a mazání je to bezúdržbové,
3) Je vůbec možné kolo s odproženou vidlí věšet za přední kolo, třeba doma nebo ve vlaku da stojanů?
Díky všem za jakýkoliv názor a odpověď.
Jestli vypadlo uchycení náboje, tak si měl povolený rychloupínák a buď máš nějaký vadný, který nedrží nebo si ho špatně utáhnul.
S odpruženou vidlicí to nemá zcela žádnou souvislost.
Jediný rozdíl u vidlic je v tom, že některé mají pojistku, že když se lehce povolí rychloupínák, tak kolo ještě vypadnout nemůže. Ale tohle mít vidlice může a nemusí nezávisle na tom, zda je odpružená (každá služná odpružená to dnes má).
Tedy samozřejmě se může dělat s kolem cokoliv jako s pevnou, tedy i věšet do stojanu.
A pokud je problém jinde, že se třeba něco ulomilo nebo byla jiná závada, tak to musíš jasně popsat.
Jediné co mi napadá, nevyjely snad vnitřní nohy vidlice zcela a nezůstalo tedy upnuté kolo v části vidlice?
Pokud ano, tak tohle se u rozumné odpružené vidlice samozřejmě stát nemůže (tedy pokud by nebyla opravdu vadná, ale takovou závadu jsem v životě neviděl).
Jenže mě to vypadlo z těch vidlí, z toho vypadly pružinky a asi gumový dorazy, vidle je prostě nyní ze dvou ks.
u vidlic které mají alespoň nějaké tlumení, bývají střeva chycené k vnějším nohám šroubkem umístěným úplně naspod vidlice, blízko rychloupínáku. Teoreticky je možné, že se může otřesy vyšroubovat a spadnout na zem. Nebyl to tvůj případ? Pokud šlo o vidli bez tlumení, tak nevím jak drží pohromadě. Já tu svou nemůžu ani zaboha rozdělat.
tak tycho asi nebude tak zarazeny aby az zakladal vlakno, kdyby mu jen vypadlo kolo z uchyceni... koneckoncu jej cituji "Prostě si to vypadlo v odpružené vigli"
jinak je to vskutku bizarni porucha, mas to nafocino? v americe bys za to vysoudil majlant.
Nejsu v americe, ale měl jsem štěstí, už jednou jsem na kole havaroval, zlomil si ruku a natlouknul jsem se a od té doby jezdím s přílbou, včera jsem si ji nevzal na těch pár metrů. To že se mě rozpadne odpružená vidle mě nenapadlo. Je to tedy extrém, nebo je to běžná věc u odpružené vidle?
to uz psal mlok a ten musel videt mnohem vic poruch nez ja, ze je to totalni anomalie. dokonce si i myslim, ze kdybys napsal vyrobci, tak by ti vymenou za ruinu k prozkoumani poslali vidlici novou, pokud bys teda nasel duveru na ni znovu vyjet.
Podle mne se s ním výrobce o 8 let staré a pravděpodobně i zanedbávané vidlici vůbec nebude bavit...
Podle roku odhaduji, že tam mohla být nějaká RST, Zoom nebo podobná základní nic moc vidlice. Takže mi těch 8 let životnosti i tak přijde slušných.
P.S. Doma se mi válí jednu sezonu (1500km) jetá RST Gila T4, tak kdyby třeba někdo měl zájem, za symbolickou cenu ji pošlu do světa ;-)
Jo je tam RST, ale co to zanmená.
Je nožno kolo s touto vidlicí věšet za přední kolo?
To je možné z každou fungující vidlicí. I když dlouhodobě to nesvědčí žádné, ne z důvodu, že by to upadlo, jako se to stalo tobě, ale z důvodu, že na straně korunky není vše tak dobře zatěsněné a může pak rosit olej když je vidlice dlouhodobě otočená nohami směrem nahoru (a stačí když se o kousek přesáhne vodorovná poloha, tedy tohle se při zavěšení za přední kolo stane vždy). Ale vadí to jen dlouhodobě, tedy na jízdu vlakem není žádný problém to tak věšet.
Vidlice RST mají horní část vidlice k té spodní přichycené šroubkem uvnitř nohy. Zřejmě ti "uhnily" nebo se vytřásly , viz
http://www.ivelo.cz/domaci-servis-vidlic/rst
Tao spojení bylo pomocí té pružiny, a ta uhnila. No teď sháním novou a je to sranda, můj Stratos je starý a vidlice na něj jsou těžko k sehnání. A všichni prodejci nadávají, že teď v posledních dvou týdnech lidi nakupují a opravují jak o závod a ve skladech nic není.
To je blbost, pružina nic nedrží, ta je tam jen volně vložená. Maximálně je upevněná k tomu štelovacímu kolečku, kterým se nastavuje předpětí pružiny. Uvnitř vidlice jsou ale taková "táhla" nebo jak to nazvat. Ta to celé drží pohromadě, a ty Ti asi uhnila...
Jinak netuším co má společného staré kolo se starou vidlicí. Můžeš tam dát cokoli nového. Jen musí souhlasit rozměr hlavového složení, uchycení vidlice v něm a i zdvih vidlice by měl být podobný ať zbytečně nepřetěžuješ rám kola.