Můj problém spočívá v tom,že jsem si nedávno přezul pláště z 26x1,75 na 26x1,90,a mám zmatek v tom,jakou hodnotu v mm.nastavit jako průměr pláště do Tachometru,protože hodnota pro tento rozměr není v žádných tabulkách uvedena,a po vlastním změření obvodu pláště v tom mám zmatek ještě větší,protože výsledná hodnota je 1995mm.,což je podle tabulek hodnota pro plášť 26x1.40.Když to tedy shrnu,je rozdíl mezi hodnotou uváděnou v tabulkách,jež musí vzhledem k tomu,že u 26x1,75 je uváděna hodnota 2045mm být minimálně cca.2055mm.,a mou naměřenou hodnotou 1995mm celých 6 centimetrů,což činí na 20 najetých kilometrech rozdíl cca.600metrů !!!!! Je možné aby v tom byl takový rozdíl ??Dokáže mi někdo poradit ????? Prosím!
Já zadávam do tachometru to co změřím. Vemu provázek a pomocí něj změřím obvod kola. Vcelku jednoduché a prosté. V tabulkách se podle mě udává přibližná hodnota, záleží na výšce toho kterého pláště.
ano, já taky měřim provázkem, resp. něčim podobným, ale až budeš měřit, tak při tom rozhodně seď na kole, jinak se tam taky ztratí ňáký to číslo
Tabulky jsou na nic (resp. pro ty, kdož neznají Ludolfovo číslo):
Postav kolo svisle. Změř si svislici od středu osy na zem v cm. Odpočti 0,3 cm (nebo kolik si myslíš, že po nasednutí na kolo zplacatíš pneu). Vynásob tajemným číslem Pí (3,14159525; dál to zpaměti neumím ale ono Ti bude stačit i 3,14) a ještě dvojkou a potřebné číslo máš na světě.
Milane, nastav si přední kolo tak, aby byl ventilek dole, nakresli u něj křídou rysku na podlahu, pak se posaď na kolo a popojeď o jednu otáčku. Opět si u ventilku udělej rysku na podlaze. No a vydálenost mezi ryskama je hodnota, kterou si nastavím na cyklocomputer. Tomuto údaji věřím víc, něž co udávají tabulky!!!
Už aby tady bylo jaro!
Ahoj Honza
Plně souhlasim s Honzou. Toto měření je zcela nejpřesnější.
aa ještě lepší je těch otoček udělat více, třeba 5, no a potom to vydělit, eliminuje se takhle chyba měření....
Já těch otáček udělám ještě víc. Zpravidla kolem 2000. Pak si musím dát pivo. Ale eliminuje se tím chyba ještě více. Můj Ciclo HAC4 pak pracuje s přesností na tisíciny kilometru v hodině.
Už tady JE jaro! Hurá! Taky to tak měřím. A pak jedu kolem profiků a koukám, zda jejich comp ukazuje stejnou rychlost. No jo, nějak se to musí. Taky v Praze dle MHD, tam to je na metry přesně:-)
Na viděnou v polích!
Tom
Honzův návod je nellepší, osvědčený a mohu jen doporučit.
No a jakym zpusobem k tomu pristupovat kdyz napredku mam jinou velikost plaste nez na zadku.
Kde to mam merit?
Na tom kole, kde máš čidlo/snímač. Většinou na předním. Na zadním kole jsem ještě u nikoho snímač neviděl.
Tak já mám snímač vzadu. Computer je na řídítkách pod sedlem a k zadnímu kolu je to kratší, dopředu bych musel prodlužovat kablík, tak co si dělat násilí. Ale většina Azubů má comp vpředu na rámu a snímač na předním kole.
Tak jseš první člověk :o))
Ještě nejsem, ještě's mě neviděl;-)
Taky jsem použil tuto metodu, jenom jsem přední kolo vyndal z vidlice a jezdil jsem s ním v ruce ve sklepě. Nevím jak vy, ale já na kole nejsem schopen popojet po přímce. Zkoušel jsem různé přítlaky na kolo a výsledek lítá o centimetry, takže se s přesností příliš nevzrušujte.
Pripojuju se k tomu ze tabulky jsou naprd,ruzny vyrobci delaji pri stejne sirce ruzne vysoky plaste a i sirky se pri stejnych rozmerech napsanych na plasti muzou dost lisit.Takze urcit obvod podle rozmeru napsanych na plasti jde fakt jen zhruba,nejlepsi je to zmerit
Já připomenu, že těch otáček se dělá deset a přitom se sedí na kole...výsledná přesnost je obdivuhodná...
Ještě lepší je toto měření desetkrát zopakovat, spočítat průměry, střední kvadratické odchylky, relativní chybu a pokusit se určit systematické chyby vlivem ne vždy stejného nahuštění plášťů, proklouznutí při brždění na psím výkalu a podobně.
Zkus se podivat sem:
http://www.mountainbike-page.de/bike/technik...
Ještě více a taky česky je to na :
www.eurobikes.cz/Rady.htm. Našel jsem tam i obvod svého pláště 700x38C a to jinde nebylo
Však ani v aute nie je presne nastavený analogovy tachometer.Však ide o orientačnu rychlosť.