reklama

Vyplatilo by se nove kolo?

Ahojky,
Posledni dobou premyslim, jestli by se mi vyplatilo koupit nove kolo nebo je to zbytecne. Na kole jezdim prevazne do prace, na projizdky posledni dobou uz nezbyva moc cas.
Uz spoustu let mam kolo Favorit (nevim jak je stare, koupil jsem ho na inzerat, mozna starsi nez ja) a jsem s nim spokojen, akorat me nahlodava myslenka, jestli by nove kolo nejezdilo rychleji a s mensi namahou. ;)
Vyhodou noveho kola by urcite byla nizsi hmotnost (mozna skoro polovicni), jako nevyhody me napadaji vysoke riziko kradeze, nutnost se o kolo lepe starat a slozitejsi opravy (na favorit staci par klicu). Navic si rikam, ze na mem kole je puvodni uz jen ram, blatniky a predni kolo, zbytek uz jsem vymenil.
Nemam ani prilis jasno, jake kolo si kdyztak koupit. Urcite ne horsky, kdyz terenem bezne nejezdim, ale vzhledem k rozbitosti silnic v okoli by ani silnicka nebyla idealni. Ten favorit je tak nejak univerzalni, jezdi dobre po silnici a projede i lehci teren. V zime jsou k nezaplaceni taky poradne blatniky. Co jsem mel moznost svezt se na trekingu, prislo mi, ze jede hrozne pomalu, i kdyz ma dvojnasobek prevodu.
Jinak do prace to mam asi 26 km, tam je stoupani asi 200m, zpatky tak 300m. Cesta tam mi trva 55 az 75min, zpatky 60 az 80min, podle vetru. Za minuly rok jsem najezdil necelych 8.5 tis.
Kdybych vedel, jaky cas z cesty by mi nove kolo mohlo usetrit, rozhodovani by bylo taky snazsi. :)

[ Zpět ]
Datum: 18.04.2009
Autor: Neregistrovaný uživatel (Jrr)
  • Re: Vyplatilo by se nove kolo?

         

    O převodech to není vůbec, o váze kola taky moc ne; je to hlavně v nohách.. ;-)
    Jestli ti Favouš vyhovuje, tak ho neměň.

    [ Zpět ]
    Datum: 18.04.2009
    Autor: hekynen
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Vyplatilo by se nove kolo?

         

    No jestli chceš měnit tak nějakej levnější Trek s pevnou vidlou a téměř galuskovejma pláštěma by byl určitě v poho. Blatniky tam das taky paradni (mozna i ty z favorita), mas tam vetsinou i nosič takže nemusíš vozit batoh a opravy žádný nebudou, to už není favorit, po pár cestách do práce se to nechá seřídit (někdy to ani nepotřebuje) a je to, pak akorát měníš špalky a řetěz.
    Ve výprodejích z 2008 určitě najdeš něco hezkýho a levnýho a klidně i nenápadnýho proti krádeži (na to pomůže akorát hodně silnej zámek, doporučuju ty na moto)

    [ Zpět ]
    Datum: 18.04.2009
    Autor: Egesi
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Vyplatilo by se nove kolo?

           

      Jo a ten čas co ti to ušetří ti nikdo asi neřekne... typl bych třeba 3 minuty?? Větší komfort?

      [ Zpět ]
      Datum: 18.04.2009
      Autor: Egesi
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Vyplatilo by se nove kolo?

             

        3 minuty by to být mohly. Ovšem o ty 3 minuty bude rychlejší na tom favoritu.

        [ Zpět ]
        Datum: 18.04.2009
        Autor: Mlok
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Vyplatilo by se nove kolo?

         

    To neco malo casu, co bys mozna usetril jizdou na novem kole, nekolikanasobne promrhas vydelavanim na nej :o)

    [ Zpět ]
    Datum: 18.04.2009
    Autor: vasek
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Vyplatilo by se nove kolo?

         

    Nevyplatilo.

    O nějakým ušetřeným čase to myslím vůbec nebude.... Může to být o pohodlí a o tom, že na nový kolo nesáhneš vůbec a nebudeš na něm kromě špalků a plášťů měnit vlastně nic, takže údržba bude naopak podle mne jednodušší než na favoritu. Ale je otázka jestli to za to stojí. Podle mne nový kolo nepotřebuješ, protože favorit je dobrej rám a na ježdění po silnici nic jinýho a lepšího nepotřebuješ, pokud nechceš vytuněnou silničku. Jestli bude nový kolo lehčí, tak o kousek a podle mě to nepoznáš. Dej si v pondělí na nosič dvou litrovku coly nebo něčeho a schválně o kolik a jestli budeš pomalejší....

    Vyplatilo.

    pokud by ti nový kolo udělalo radost, tak se to samozřejmě vyplatí...;o)

    [ Zpět ]
    Datum: 18.04.2009
    Autor: Jurimír
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Vyplatilo by se nove kolo?

         

    Pokud máš Favorita funkčního,tak ho neměň.Na dopravu do práce je to ideální stroj.Vím co říkám,já taky jezdil 10 let na Favoritu do práce (asi tak poloviční trasu) a lepší kolo na toto použití nenajdeš.Měl jsem tedy do zálohy a na zimu ještě obyčejné horské kolo,když napadnul sníh,nebo bylo namrznuto,tak jsem na horském upustil tlak v gumách a projelo to vše,ale ta dřina.
    No Favorit už chtěl nákladnější servis a tak jsem ho hodil do kontejneru,ale odsloužil si svoje (32 let a cca 70k km).

    [ Zpět ]
    Datum: 18.04.2009
    Autor: Bruk600
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Vyplatilo by se nove kolo?

         

    Čas bys jízdou ušetřil pouze kdybys koupil nějakou slušnou silničku. A i tak to nebude nic zásadního, při tom rozpětí kolik píšeš, že ti to trvá se ten ušetřený čas ztratí.

    [ Zpět ]
    Datum: 18.04.2009
    Autor: Mlok
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Vyplatilo by se nove kolo?

         

    Taky jsem dřív jezdil do práce na Favoritu, teď už mám několik let krosový kolo a když to srovnám, tak časově vychází cesta přibližně stejně, akorát nyní je to pohodlnější a bezpečnější, co se údržby týče není v tom žádnej velkej rozdíl. S krosem jsem nadmíru spokojen, je to ideální kolo na "naše silnice"!

    [ Zpět ]
    Datum: 18.04.2009
    Autor: ozgony
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Vyplatilo by se nove kolo?

         

    Moc diky za nazory, cekal jsem, ze budou prevladat nazory pro nove kolo, takhle mam asi rozhodnuto, dokud bude favorit jezdit, tak u nej zustanu. :)
    Konec koncu i ja tvrdim, ze na kazdem kole se musi slapat a ani to nejdrazsi nepojede samo... ale kdyz me posledni dobou par lidi zacalo presvedcovat, at si konecne koupim "poradne" kolo, zacal jsem uvazovat, jestli by mi to neco prineslo.
    I kdyz jsem napsal vyplatilo, urcite jsem to nemyslel tak, zda usetreny cas, straveny v praci, zaplati nove kolo. Spis bych rekl, ze kdyby nove kolo zkratilo cas o 20%, tak bych dlouho nevahal, ale to je zrejme nesmysl, to bych spis musel zapracovat na sve fyzicce. :)
    Jinak uvedene casove rozmezi bylo vcetne hodne silneho protivetru a naopak jizdy po vetru. Obvykle mi celkovy cas za den (cca 52 km) vychazi okolo 2:20.

    [ Zpět ]
    Datum: 19.04.2009
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Jrr)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Vyplatilo by se nove kolo?

           

      O 20% by to mohlo zkrátit jedině toto:
      http://www.nakole.cz/diskuze/8341-tema-dorazi...

      [ Zpět ]
      Datum: 19.04.2009
      Autor: Mlok
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Vyplatilo by se nove kolo?

             

        Nebo taky KERS.
        http://www.carmotor.cz/magazin/pages/Auta-na...

        Jinak 2:20 do práce denně je dost, takže záleží i na pohodlí a celkové náladě. Já jsem si na to pořídil fulla, ovšem na zimu to není (blatníky), to musim jezdit na starem kole. A to jezdím do 80 min. No a samozřejmě taky terén, v mém případě nic moc.
        Pokud budeš přistupovat k nákupu nového kola čstě racionálně, nezdůvodníš to nikdy :-)

        [ Zpět ]
        Datum: 19.04.2009
        Autor: jf
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Vyplatilo by se nove kolo?

             

        A tohle zrychlí cestu o 95%

        http://www.youtube.com/watch?v=5vp8EAHEnuY

        [ Zpět ]
        Datum: 19.04.2009
        Autor: Kominík
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Vyplatilo by se nove kolo?

               

          No to jo. A navíc se tě nikdo neudrží v háku.

          [ Zpět ]
          Datum: 19.04.2009
          Autor: básník
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Vyplatilo by se nove kolo?

           

      rozhodne se favouse nevzdavej, ja taky lituju, ze jsem sveho casu prodal esku ve prospech trekkinga.

      [ Zpět ]
      Datum: 19.04.2009
      Autor: jirka77
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Vyplatilo by se nove kolo?

         

    Přečti si nějakou knihu od Honzy Tomšíčka, jak na starým Favoritu projezdil jižní Afriku, pak na něm jel domů, do Chocně přes celou Afriku no a před 3 lety na tom samém (35let starém Favoritu) dojel do Vladivostoku :-)

    [ Zpět ]
    Datum: 19.04.2009
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Peggy*)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Vyplatilo by se nove kolo?

         

    Já myslím že je to i o penězích. Pokud bys investoval do nového kola okolo 12 tisíc nebo méně, nezískáš lepší kolo než svoji starou opečovávanou favoritku. Jenom novější. Pokud se do kola odhodláš vrazit okolo 20 tisíc, získáš daleko lepší kolo. Ale rychlejší nebude, to máš v nohách, nikde jinde. Je to o radosti jak psal Jurimír.
    A zvaž taky možnost favorita přestavět (řazení, převody, brzdy) na vyšší kvalitu. Ty starý favority měly menší rozsah převodů a přestavba by mohla pomoci dát kolu druhý dech.

    [ Zpět ]
    Datum: 19.04.2009
    Autor: básník
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Vyplatilo by se nove kolo?

         

    Jestli chceš ušetřit čas a v pohodlí dojíždět do práce denně 52 km, tak si pořiď auto, třeba starší škodověnku na plyn a ušetříš denně asi 1,5 hodiny. Pořizovací cena je přijatelná a provozní náklady nízké.
    Také si můžeš pořídit moped, taky šetří čas.
    No a teď máš rozšíženou možnost výběru úplný :-)

    [ Zpět ]
    Datum: 19.04.2009
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Vyplatilo by se nove kolo?

         

    Koupeni auta jsem uz taky zvazoval, ale zatim to neplanuju. Precijen kdyz cely den sedim u pocitace, tak potom hodina na kole cestou domu protahne telo a vycisti hlavu, zatimco rano cestou do prace si stacim spoustu veci rozmyslet nez dorazim k pocitaci. Prakticky vzato by mi zamestnavatel mel aspon pulku cesty pocitat do pracovni doby, protoze casto stejne premyslim nad praci.
    Cesta autobusem (hlavne v zime) me casove vychazi na stejno jako kolo, autobus je sice trochu rychlejsi, ale mam to od zastavky docela daleko.
    Mam docela stesti, ze kdyz jedu nejkratsi cestou, tak tam neni velky provoz (auta nemaji rozbite silnice rada), jsou tam vesnice a lesy, ted dokonce i kvetou stromy. Jen tech kopcu je na me porad trochu moc a polovicni vzdalenost by byla tak akorat, tohle mi obcas dava zabrat, ale clovek nemuze mit vsechno. :)

    [ Zpět ]
    Datum: 19.04.2009
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Jrr)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Vyplatilo by se nove kolo?

           

      Já v práci také prosedím téměř celou pracovní dobu a relaxování a oddych řeším projížďou na kole 2 až 3 x týdně.
      Jezdit z práce na kole by mi nevadilo, ale jet ráno do práce je téměř nemyslitelné.

      [ Zpět ]
      Datum: 20.04.2009
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Vyplatilo by se nove kolo?

             

        proč? Ráno jsi nepoužitelný? Ono to ale zase probere ta cesta a do práce dorazíš v dobrý náladě a organismus rozjetej.... To autobusem když dorazím, tak často ještě napůl spím, ale na kole se mi to nestane:o)

        [ Zpět ]
        Datum: 21.04.2009
        Autor: Jurimír
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Vyplatilo by se nove kolo?

               

          Tak. :-)

          [ Zpět ]
          Datum: 21.04.2009
          Autor: k.vl
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Vyplatilo by se nove kolo?

               

          Tak nejak. Taky kdyz nejedu do prace na kole tak se obcas pristihnu, ze mi to jeste v jedenact vubec nemysli.

          [ Zpět ]
          Datum: 21.04.2009
          Autor: m
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Vyplatilo by se nove kolo?

                 

            To mě se občas stává i odpoledne, hlavně po dobrém a vydatném obědě, třeba taková kachnička s 12 a se zelím, ta umí pěkně umrtvit a na dlouho vyřadit z provozu :-))

            [ Zpět ]
            Datum: 21.04.2009
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Vyplatilo by se nove kolo?

               

          Takhle ráno mi to moc nejede a do práce zvláště ne, ale i to se dalo překonat, jenomže to bych musel jet pijánko a to by se šéfovi nelíbilo, že chodím pozdě, nebo bych se pak musel umýt a převlíct a takový čuně zase nejsem abych se musel furt mýt :-))

          [ Zpět ]
          Datum: 21.04.2009
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Vyplatilo by se nove kolo?

                 

            nebo vyrazit dřív.... Já to mám jen kousek. Necelých 8 km, takže to šetřit nemusím. Většinou, než se těšlo stačí pořádně spotit, tak už jsem tam a stačí se jen převlíknout a v pohodě....

            [ Zpět ]
            Datum: 22.04.2009
            Autor: Jurimír
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Vyplatilo by se nove kolo?

                   

              no ale je pravda, ze kdyz to ma jen s mizivym prevysenim tech 200-300m, tak by si lehac koupit mohl :)

              [ Zpět ]
              Datum: 22.04.2009
              Autor: jirka77
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Vyplatilo by se nove kolo?

                     

                na tom nezáleží.... Záleží na tom, jak se potíš a při jaký námaze. Jakmile se vyjezdíš, tak se tohle dost změní... Na tom na čem sedíš v tomhle moc nesejde...

                [ Zpět ]
                Datum: 22.04.2009
                Autor: Jurimír
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Vyplatilo by se nove kolo?

                       

                  ja to myslel hlavne kvuli odporu vzduchu, kdyz chtel usetrit cas, nebo zachovat cas a snizit namahu.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 22.04.2009
                  Autor: jirka77
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Vyplatilo by se nove kolo?

                       

                  No nevím, já jezdím už roky a poměrně dost, a potím je pořád jak "vrata od chlíva". - D)

                  [ Zpět ]
                  Datum: 24.04.2009
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Vyplatilo by se nove kolo?

                   

              Ještě dodej, že z těch 8 km to máš 6 km zkopce :-)

              [ Zpět ]
              Datum: 22.04.2009
              Autor: pro_pa
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Vyplatilo by se nove kolo?

                     

                tam... Zpátky ne:o)))
                Taky mám tam průměr asi 34 km/h a zpátky 21,5 nebo tak nějak....

                [ Zpět ]
                Datum: 22.04.2009
                Autor: Jurimír
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Vyplatilo by se nove kolo?

                       

                  To já vím, že zpátky to máš do kopce, zase můžeš hezky lesem :-))). Výhodou je, že do té práce se nemusíš spotit a máš dobrý průměr.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 22.04.2009
                  Autor: pro_pa
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Vyplatilo by se nove kolo?

                         

                    šak jo. Je to fajn. DOmů se můžu spotit a nevadí to. Ale do práce taky většinou jedu nadoraz. Akorát mě štvou auta, bo mě brzdí :o(

                    [ Zpět ]
                    Datum: 22.04.2009
                    Autor: Jurimír
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Vyplatilo by se nove kolo?

                           

                      Také jsem už jel po ránu do práce po té hlavní říčanské a auta zdržovaly :-(

                      [ Zpět ]
                      Datum: 22.04.2009
                      Autor: pro_pa
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Vyplatilo by se nove kolo?

           

      Tak si nech na jaro - podzim favorita a za ušetřené peníze si kup skládačku, abys ji v zimě a při dešti mohl kombinovat s tím autobusem :-)

      [ Zpět ]
      Datum: 21.04.2009
      Autor: k.vl
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Vyplatilo by se nove kolo?

           

      Jsem na tom podobně a jezdil jsem do práce vším možným. Kolem počínaje přes autobus a autem konče. Auto (starší na lpg) je určitě dobré když je hnusné počasí. Nejraději jezdím na kole - práce u PC to prostě vyžaduje:-) Mám treka který už si na sebe dávno vydělal (35T km) a teď budu kupovat nového - kvůli komfortu, odpružené vidlici, sedlovce... do starého se mi už nechce moc investovat takže to bude i tom udělat si radost. Doufám, že to stihnu dokud tady běží akce Nové kolo za staré :-)

      [ Zpět ]
      Datum: 03.05.2009
      Autor: Neregistrovaný uživatel (luhal ([email protected]))
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Vyplatilo by se nove kolo?

         

    Stejnej problém jsem nedávno vyřešil. Ukradli mi postupně dvě kola, kolega se zbavoval favorita, tak jsem ho vzal, za tři litry lehce apgrejdoval a jsem spokojenej. Není sice tak pohodlnej jako horák, ale nový kolo kupovat už nikdy nebudu, nemám ho jak dostatečně zabezpečit.

    [ Zpět ]
    Datum: 21.04.2009
    Autor: abernathy
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Je Favorit nejlepší kolo?

         

    Cituji můj příspěvek z roku 2007 na tomto fóru. Je Favorit nejlepší kolo?
    (Celá tehdejší diskuse je k nalezení na: http://www.nakole.cz/diskuse/4767-je-favorit...
    Část mého tehdejšího příspěvku:
    Nemůžu se zbavit dojmu, že se svět zbláznil. Před převratem existovalo jedno slušné kolo: Favorit za 1.550,- Kč. Teď v katalozích i na těchto stránkách najdeš tisíce rozličných kol. Které je to správné? V létech 1971 až 1981 jsem kola opravoval půlce města. Všichni se ke mně chodili radit. Z dnešní nabídky jsem úplně dezorientován.
    40 let jezdím na Favoritu. Dříve Balkán, Bulharsko, Rumunsko, Makedonie, Kosovo, chorvatské pobřeží, Maďarsko, Slovensko atd. atd. Celá devadesátá léta nebyl čas. V posledních letech Indie, Fuerteventura, Lanzarote, Laos, Kambodža, Dánsko, Norsko, Tunisko.
    Z Favorita zbyl jen rám, řídítka z Esky a brzdy. Ostatní jsem doplnil v posledních letech. Levné, ale moderní a funkční komponenty. 3.500 km po hororových cestách v Kambodži bez jediné závady. Mimoto si kdekoli a cokoli na Favoritu sám opravím. Je absolutně jednoduchý. Tisíckrát jsem jej rozebral do šroubečku a opět sestavil. Kdyby něco prasklo, svaří mi to i v Kambodži nebo v Africe.
    Nemíním popírat technologickou revoluci v kolech, vědu, výzkum, radost z dokonalé věci a dokonalé techniky. ALE: Mám panickou hrůzu z duralových a titanových rámů, odpružených vidlic, speciálních aretovacích řadicích systémů. Při drobné závadě v srdci Asie nebo Afriky moje cesta končí. O hrůze z poškození drahého kola v letadle, zbytečného balení do krabic a pouzder a o hrůze ze zlodějů nemluvě. Nebo je snad drahé kolo prostředek k balení ženských? V diskusích totiž často probírají „které kolo je IN“. Zdá se mi, že nepotřebuju kolo „IN“, ale kolo, které projede Asii.
    Můj „MTB“, na kterém jsem projel kousek Indie, můžete vidět tady: http://www.jerrikmtb.ckmraz.cz/
    Můj vylepšený Favorit, který mne doprovázel všude jinde, uvidíte tady: http://www.jerikbike.ckmraz.cz/
    Nemám dojem, že bych o kolech (v minulém století) a cykloturistice nic nevěděl. Z katalogů a odborných diskusí třeba na těchto stránkách ale mám dojem, že jsem úplný analfabet.

    [ Zpět ]
    Datum: 08.02.2011
    Autor: jerrik
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Je Favorit nejlepší kolo?

           

      Jo, jezdit se dá fakt na všem - i na Ukrajině. Jde o to ale jak a s jakým komfortem. Samozřejmě, že na cestu kolem světa je nejlepší co nejjednodušší kolo, které, jak píšeš, si opravíš kdekoli sám. Ale často je to skutečný kostitřas a člověk na to musí být fakt zdravotně super OK. Ale třeba já se svým zdravím koupeným v samošce ve výprodeji a v rozbité lahvi, či kde to naši splašili, jsem nucen využívat maximální technický a jízdní komfort, bo jezdit na tom Tvém favoritu by byla jisto jistě má smrt a druhý den bych se už nehnul a zbytek života bych dojezdil na vozíku.;-) Kdysi mi taky stačila vývozní Liberta s tříkolečkem vzadu a přehazovačkou Shimano.Ale to jsem byl ještě mladý zdravý a plný síly.;-)Dnes, když chci jet kousek na klasice mám tam odpružené sedlovky, nafukovací sedlo, řazení na řídítkách stavitelný představec, vlaštovky se štelovacími rohy a ještě si troufnu jen na tandem, kde mi s tím šlapáním helfne žena. Jinak bez lehokola už dnes ani ránu.;-)

      [ Zpět ]
      Datum: 09.02.2011
      Autor: Martis
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Je Favorit nejlepší kolo?

             

        S tím pohodlím máš pravdu a se zdravím ještě víc. Doma se mi také pohodlí neprotiví. Ale na cestách je jenom brzdou. Kdysi jsem si ve slabé chvíli zapsal: „Jaké štěstí, jakou krásu je mi dopřáno prožít díky romatické duši, podnikavosti, chuti trochu riskovat, díky DOBRÉMU ZDRAVÍ, drzosti a pracovité hubě, díky POHRDÁNÍ NEPOHODLÍM a znalosti řečí."
        Jenomže já na rozdíl od Tebe VŮBEC nerozumím hodbě, takže asi taky o hodně přicházím.

        [ Zpět ]
        Datum: 09.02.2011
        Autor: jerrik
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Opravuji dnes již nefunkční link

           

      Opravuji dnes již nefunkční link:
      Můj vylepšený Favorit, který mne doprovázel všude jinde, uvidíte tady: http://www.jerrikbike.ckmraz.cz/

      Původní nefunkční: http://www.jerikbike.ckmraz.cz/

      [ Zpět ]
      Datum: 09.02.2011
      Autor: jerrik
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Je Favorit nejlepší kolo?

           

      Na jednu stranu Ti rozumím, na druhou stranu trochu nesouhlasím. Odvrhnout technické zlepšení, dnes zcela běžně používané a odzkoušené, mi připadá jako setrvávání v středověku. Nemluvím o technických výstřelcích, ale o věcech dlouhodobě odzkoušených. Při svých cestách v zahraničí, kolikrát jsi měl takovou fatální závadu, kterou by jsi se složitějším kolem, než je Favorit, nedokázal opravit?
      Prostě, připadá mi zbytečné jet v nepohodlném Trabantu, když můžu jet v mnohem pohodlnějším autě, jen proto, že je nenáročné na opravu.

      [ Zpět ]
      Datum: 09.02.2011
      Autor: Zden42
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Pohoda

             

        To je na delší povídání. Část z toho je už v mém původním článku. např.:“O hrůze z POŠKOZENÍ drahého kola v letadle, zbytečného BALENÍ DO KRABIC a pouzder a o hrůze ze ZLODĚJů nemluvě.“
        Ale ono to má mnohem hlubší kořeny. Žil jsem podle motta „Člověk může vše co chce, když chce jen to, co může“ už celá desetiletí před tím, než jsem tohle heslo poprvé slyšel. Prostě je to můj způsob života, aniž bych se k němu nutil a HLAVNĚ aniž bych musel podle toho žít, protože v devadesátých letech se mi celkem zadařilo. Jsou ale mnohé případy, když to uznám za vhodné, účelné a udělá mi to radost, že jsem „maximalista“ (moje následující příklady snad mnohé rozesmějí, ale já to tak cítím). Tak např.: Mám rád česká auta a tak jsem byl jedním z prvních majitelů nové Octavie v téhle zemi, protože jsem ji CHTĚL mít a po předešlém vlastnictví Škoda 100, 105 a Forman to bylo fáro. Opakem je skutečnost, že tu čtrnáctiletou Octávii mám dodnes a nevidím sebemenší důvod ji vyměňovat za nějaký „bourák“ jako mnozí kolem mne, ač jejich finanční situace je třeba někdy tristní. Mám také vždy asi po pěti letech nový foťák té nejvyšší řady (kvůli váze a rozměrům kompakty, nikoli zrcadlovky). Hlavní můj trumf: skoro každý rok trávím jeden až tři měsíce tu v Thajsku, tu v Indii, Kambodži, na Kanárech a jinde. Na kole, bez kola, se ženou, bez ženy. Ale boty (kdysi špičkové Pumy) mám na těch cestách už 27 let stejné. Není důvod kupovat nové. Třeba by nové tlačily. Ani doma se nesnažím být štvancem času. Snažím se naložit si jen to, co dobře zvládnu. Tož tak. Špičková technika, až na skutečně opodstatněné výjimky, není mojí prioritou. A technicky špičkové kolo? Odpružené vidle, sedlovka, nebo indexované řazení? Proboha jen to ne!!! Vždyť na každém kole se musí především šlapat. A ten můj Favorit je dokonale VYLADĚNÝ, spolehlivý a všechny původní technicky slabé díly jsou dávno vyměněny (dvojtác s prachmizerným rozpětím zubů a klínky, favoriťácké ráfky, které se při prvním nárazu rozcentrovaly a zdeformovaly atd.)

        [ Zpět ]
        Datum: 09.02.2011
        Autor: jerrik
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Pohoda

               

          Ta hrůza z poškození kola v letadle je jen relativní pojem. Taková lehotříkolka se dá takhle pěkně a rychle složit do příručního zavazadla. (viz video zcela na konci diskuze:

          http://www.nakole.cz/diskuse/12537-azub-eco...

          )

          Dále pak je to odvislé od movitosti majitele, přesně jak píšeš.... Pokud budu mít dost prostředků, tak mě nějaký ten škrábaneček nerozhází. Snadno koupím po výpravě zcela nový stroj.;-))))))

          [ Zpět ]
          Datum: 09.02.2011
          Autor: Martis
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Pohoda

               

          Tvůj názor Ti neberu. Chápu to tak, že dáváš přednost svému starému spolehlivému kolu. Předpokládám, že neodsuzuješ pokrok a uznáváš, že nové věci můžou být pro cestování přínosem a to nutné šlapání může být pohodlnější. Ale Tobě to prostě vyhovuje po starém. Chápu větu: ano, je možná pohodlnější cesta, ale mě tahle vyhovuje. Nechápu ale tvrzení: moje cesta je nejlepší, protože jinou nejsem ochoten vyzkoušet.
          To ale asi nebude Tvůj případ. Takže je jedno na čem jezdíme, hlavně že z toho máme radost!

          [ Zpět ]
          Datum: 09.02.2011
          Autor: Zden42
          Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Pohoda

                 

            Aneb jezdím na tom co si postavím...slogan stavitelů lehokol (nebo taky ženskejch, že..)

            [ Zpět ]
            Datum: 10.02.2011
            Autor: highlander
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Kamarádku na vyjížďky, Praha a okolí.

25.10.2024
Ahoj, Hledám slečnu, co se nebojí šlápnout do pedálů, má smysl pro humor a ráda se projede se mnou po Praze i…

Hledám: Cyklovyjížďky na e-kole

19.09.2024
Hledám prima parťáka - cyklistu s e-kolem ve věku cca 60 let na společné pohodové výlety do okolí Prahy i dále. Já…

Hledám: Nejen z mého kraje - parťačku nejen na kolo :-)

01.09.2024
Ahoj,rád bych vyrazil na projížďku s parťačkou. Sdílení zážitků je přece jen prima :-). Jezdím na kole bez motoru…

PR články:

Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

406 cyklistů (17 přihlášených)

Cesta do Prahy (podruhé) a tentokrát úspěšně

Pročítám si své staré blogy a zjišťuji, že jsem Vám něco dlužen. Na začátku roku 2021 jsem napsal blog s…
Stanley58 | 13.11.2024

RUNDREISEN 2024: Dunajec - Wisla - Saalach - Soča - Kwisa ... + Hel

Protože se přece jen trochu cítím součástí zdejšího společenství, rozhodla jsem se opět přispět, i když jsem…
Quatsch | 04.11.2024

Bikepacking přes Slovensko pokračuje: Z Čachtic do Gaderské doliny

Poté, co jsme se dvěma dětmi úspěšně projeli Malé Karpaty a zjistili, že náš syn Oskar je schopen ujet až 50…
Kristina | 03.10.2024