Jaké kolo byste mi doporučili do 20ti tis.Kč
Malý problém, není to kolo, ale ostatní podmínky to splní :-))
http://www.kyska.websnadno.cz/skutr_cezeta_505...
čéče..., to se skoro nedá zjistit, jestli nějaký výrobce garantuje konkrétní velkou nosnost.
Ono to není jen o váze ale hodně o tom jak na kole jedeš. Když na tom sedíš jako knedlik a jedeš díra-nedíra, tak pravděpodobně něco odejde i při nižší hmotnosti. Mám kamaráda co váží kolem 130ti a celkem pohoda, jezdí na horským, nic neruplo, akorát si pořídil kotoučový brzdy a při progresívním brzdění s kopce se mu podařilo protočit plášť na ráfku a urvat ventilky :-)
Na tvým místě bych zkusil nějakýho slušnýho horala a naučil se trochu na tom kole cvičit, při nerovnostech se zvednout ze sedla a odpružit to trochu nohama, při šlapání po rovině by to mohlo vydržet, nějaká divočina v šutrech je asi dost nebezpečná. Víc ti řekne prodavač ve speciálce s kolama, třeba řekne, že máš smůlu, co já vim......
Pokud si správně pamatuji na nedávnou ohnivou diskuzi, tak Maxbike u svých kol maximální nosnost neudává, protože je prakticky neomezená :)))
Maxbike - nástupce sovětské legendy Ukrajina ? ,-)
Dík za rady. V každém Bike šopu nabídnou něco jinýho.
Mám typ na GT Avalanche 2.0 , Trek 6300 Disc , Nano M3VE a pak něco postavenýho na rámu SPYDER.
Trek dává pět let záruku na rám.
Raději bych něco složil,solidní rám a vidlice,která půjde naladit na tvou váhu,pevné jsou třeba tyhle http://www.bartonicek.cz/index.php?detail=1895... a vidlici nejlíp vzduchovou třeba suntour epicon.Kola nechat naplést něco na 36 špic.
To je pravda, miminálně zapletená kola budou asi potřeba na zakázku, na normální kolo za dvacku žádný výrobce neda nábu na 4 ložiskách a dvojitě vložkovaný ráfky, protože to zvyšuje cenu a nikdo to neocení...
No, na mém předešlém Mongoose za 12000 byly náby na průmyslech Formula a kalíškované dvojstěnné ráfky ;-) Ale to bylo kolo z 2004, třeba se dneska už šetří zase o něco více...
Na dvojstěnném ráfku může být kalíšek jednoduchý (jen za jednu stěnu) nebo dvojitý (lépe rozkládá zatížení do obou stěn), resp. samozřejmě nemusí být žádný.
http://www.remerx-rims.com/?clanek=9&lan=
Dvojitě kalíškované ráfky dnes nejsou nejobvyklejší. Zrovna tak průmyslové náby jsou většinou na dvou ložiskách, méně obvyklé jsou čtyři.
Více je někdy taky více;-)))
Jednoznacne bych doporucil si kolo nechat poskladat. Rafky nejaky downhillovy (Remerx Jumbo, Alexrims DM24, Mavic EX721) s 36 der, predni naboj na pevnou osu (napr Novatec DH41SB), zadni taky bez rychloupinaku (napr Novatec D362SB), vidlice vzduchovou na onu pevnou osu s 32 mm kluzakama (celkem vyber, napr Rock Shox Pike), ostatni je myslim jedno (mozna jeste akorat ze kotoucovky idealne 4-pistovy - ja sel do Avid Code 5).
Zdravím, píšeš o kolech s 36 dráty,takže by ty staré šly do háje, kolik by u nás stálo celkové poskládaní předního a zadního kola - komplet z trochu kvalitnějších materiálu, aby tu váhu vydržely. To je i 9-kolečko. Mám véčka na Kellysu magic. Pokud možno s rychloupináky. Dále mám asi problém s vydlicí, zdá se mi, že už je měkká i po štelování tvrdosti ( Axon D- LR ) - jde nějak opravit ? Dík všem dopředu za rady a názory.
Náby Novatec je nejlevnější co jsem našel, co má zadní nábu na 4 průmyslových ložiskách, navíc jsou to standardní ložiska, která v prípadě potřeby zakoupíš ve Feroně. Existuje ještě levnější Chosen. Na Novatec jsou vesměs kladné reference, na Novatec žádné. Novatec dělá i zadní nábu na 2 ložiskách, ujisti se přei objednání, pokud si je vybereš.
Ráfky - já mám Eagle, lze doporučit Dragon nebo Grand Hammer, vše výrobce Remerx, a vše dělá i v provedení s dvojitým nýtem.
Pouvažoval bych i o zesílených drátech...
Zadní kolo bez kazety mě stálo tuším lehce přes 2 litry, s kazetou a s nějakejma lepšíma drátama by ses do pěti na stole v českých měl vejít;-)
Nevím kolik vážíš, ale pokud dejme tomu 100kg výše, tak nemůžeš mít pružinovou vidlici, protože se na vyšší váhy nedělá dost tvrdá pružina. Štelování předpětí pružiny nevyřeší vůbec nic, to je tak na jemné doladění. Tedy když je pružina třeba na 70kg, tak předpětím to pošteluješ třeba na 75kg. Pokud bys měl jen o trošku více než je ta pružina určená, tak je možné vyměnit pružinu za tvrdší, ale nevím, jak je to pro tu danou vidlici s dostupností pružin.
Potřebuješ vzduchovou vidlici a to určitě s 32mm nohami.
Scott Nomad TR2
Nechal jsem se přesvědčit o tom ,že mne to uveze a že to vydrží. Je sice starší ale nevadí.
Do konce léta by to mohla být i stovečka.
To musí jít kila dolů jedna radost.