Když se řekne „skládačka“, většina lidí zavzpomíná na těžké a nemotorné výrobky ze sedmdesátých a osmdesátých let. Dnešní skládačky jsou ale úplně jiné – lehké, rychlé a pohodlné. Dají se použít do města stejně jako na divočení v terénu. Ve spolupráci s předními výrobci a dovozci jsme připravili velký test skládacích kol, který bude vycházet na pokračování na stránkách NaKole.cz.
Tak tenhle úvod mě nadchnul. Jestli články budou pokračovat ve stejném duchu, pak se máme opravdu na co těšit.
Jsem nově členem skládacího klubu a teprve se otrkávám, ale už teď můžu říct, že mi skládačka velice silně přirůstá k srdci ...
Skládací klub? To mě zajímá - můžu vědět víc?
Mno o žádným takovým v ČR nevím a sám ho asi zakládat nebudu :-)
Nicméně v zahraničí se běžně používá "folder club" nebo jen "I'm folder" ... :-D
Neuvažujete o mírném moderování diskuse ? Nějak se tady začínají množit "novinkáři"...
(sem to přímo nepatří, přehlídnul jsem se, ale obecně to platí)
To bylo zřejmě na mě ...
Jestli jsem porušil nějaká pravidla, tak se omlouvám. Žádná pravidla ke komentářům jsem nečetl ...
Chtěl jsem jen obecně pochválit článek na který jsem byl upozorněn i e-mailem a vyvrátít některé názory, které si zaslouží změnu úhlu pohledu ...
jsem docela zvědavej...
Hele netestovali jste taky skládací lehokolo? ;o) To by mě zajímalo asi nejvíc :o)
:o)))
Tak takovouhle specialitu bys musel asi hledat nejspíš na Spezi.
Jitko,dnes ja videla te 12.30h ul.Lamačove,jsi jako londynsky človek :-)
Takhle jezdíme každý den - nemá to chybu.
Dnes byla naprosto půvabná scéna, když jsme se na křižovatce rozloučili a jeli každý na jednu stranu, každý s jedním dítětem a svojí Vitesse a mávali jsme a přáli si hezký den. A mezi námi stál pán v autě na červené a díval se na jednu stranu....a na druhou stranu...a na jednu stranu....a pak se začal usmívat....a pak mu padla na semaforu zelená a tak na to šlápnul a jel někam do práce.
To byla fakt milá scénka...
Tak doufám, že v následujících článcích se o tomto dozvím víc i v podobě fotografií :-)
Mám tomu rozumět tak, že na Vitesse v nějaké podobě máte sedačku pro dítě?
Problém skládaček je hlavně jejich váha. I když se dají kola složit do malého zavazadla, balíček váží přes 10 kg. Nic příjemného k přenášení.
Dahon Mu Sl váží necelých 9, záleží jen na tom jak má člověk hluboko do pěženky.
Navíc přenášení? Kolo samo o sobě stojí a na ten kousíček na přenesení do vlaku, MHD či auta to je jak s kočárkem do schodů.
Ostatně tady na tom videu je krásně vidět že složený Dahon umí jet i po vlastní ose. Mám to vyzkoušené, není to na nějaký dlouhý trasy, ale funguje to.
http://www.youtube.com/watch?v=1ySyzcRMLhQ
Já osobně přijedu k metru, nahodím na rameno za sedlo, seběhnu po schodech nebo sjedu eskalátorem, na peróně složím, poponesu do vagónu, pak na perón, složit a po vlastní ose po eskalátoru ven.
Bez problémů ...
Mě by zajímalo, co si vy, kdo tady tak různě diskutujete, myslíte o kolech Montague, a taky se vás chci zeptat, jestli už tady byla dřív o těchto kolech diskuze?
Zatím nee, v Čechách se (pokud moje skromné znalosti sahají) zatím neprodávají. Kde jsi je potkal?
Ahoj, potkal jsem to na netu: http://www.treking.cz/testy/kola-montague.htm, ale před týdnem jsem už koupil authora :-)
ale jo, montague.cz, je tam i e-shop
Já jsem šel striktně po 20" kolu, tak mě minula i nabídka Dahonu s klasickým 26" kolem a musím říct že zatím nelituju.
Velkou roli v tom hraje to, že se mi designově Speed D7 a Vitesse strašně líbí, takže jsem měl štěstí spojit funkčnost s, pro mě, nejkrásnějším kolem :-D
ahoj, můžete mi prosím někdo doporučit nějakou skládačku, se kterou je možné vyjet i do nezpevněného terénu? cena do 15000, máte někdo nějaké zkušenosti s dahon matrix? vypadá solidně, skládačku řeším z důvodu, že normální kolo nemám kde v bytě ustájit...díky za typy
Skládačka do terénu je úlet. Pořiď si horské, nebo trekové kolo. Po každé vyjížďce vycídít, sundaná kola nacpat do nějakého úložního prostoru (pod postel), a rám zavěsit někam pod stropem, kde bude nejméně překážet.
Ty skládačky, nato jak jsou malý, jsou dost těžký, to se ti nebude líbit. Zkusil bych se zeptat trošku jinak: Jak uskladnit normální kolo v malým bytě?
http://www.bike-forum.cz/forum/kde-spi-vas-bike...
forum.html#unread1
http://www.bike-forum.cz/forum/270943//forum.html
že je rozlomenej první link, zato nemůžu, udělalo se to asi protože jsou v něm dvě lomítka // vedle sebe. Musíš si ho zkopírovat a slepit.
existuji i takovehle veci:
http://dahon.com/intl/flo.htm
ale nemam tuseni, kolik za to chteji.
Na tvou otázku není lehké odpovědět, protože záleží na tom, co pro tebe znamená "vyjet i do nezpevněného terénu". Pro mě třeba Speed D7 znamená, že sem horský kolo uskladnil, protože pro mě nemá smysl. Jezdím téměř denně přes polní prašné a kamenité cesty a nemám žádný problém, protože D7 vyhovuje mému stylu jízdy.
Neměl jsem problém ani s kopcema a v lese přes kořeny a po té co sem obul Big Apply se komfort jízdy ještě zvětšil ...
Nicméně Dahon má v nabídce i skládací horské kolo odpovídající tvému cenovému limitu - DAHON Espresso http://www.azub.cz/CZ/skladaci-kolo-dahon...
Nicméně přicházíš o výhodu opravdu malé skladnosti ...
ooo to espresso je krásné, nebude nějaká recenze na něj?
a pro vlastníky Vitaa, zvládá tedy stoupání po praze? řekněme třeba po žižkově, když si trošku zajedu a budu jezdit cik-cak ne tou nejkolmější?
... ach jo ... tydle dogmata o skladackach ...
Napsala jsi svuj dotaz na dve mista, odpovim zde.
Nikdo mi jeste nevysvetlil, proc by se na skladacce nemel dat vyjet kopec. Jediny smysluplny duvod je ze ma mene prevodu, tak vyzaduje vice energie aby si udrzela nejakou rychlost. Odmenou je ale velka skladnost a vaha okolo 12kg.
Ostatne mas moznost si koupit 8mi, 18ti nebo 24 rychlostni verzi, zalezi jen na stavu tve penezenky a co od ni cekas ...
Ja na 7mi rychlostni jezdim po Praze, od reky od A2 po A22 az do KRCe, sem tam ulici Skalaku za Konstruktivou. Pokud povazujes kopec od Karlaku na Pavlak, tak ten celkem bezne.
Ostatne, v Praze existuje prodejna Testudo, ktera je dole v Nuslich a kolo ti pujci. Jsou kousek od Folimanky a kopec nahoru k Pavlaku ti muze dat jasnou odpoved ...
A AZUBaci udelali peknej vylet na skladackach, kterej je k nalezni zde http://azubblog.wordpress.com
pěkné, akorát ten bágl na zádech musí být na delší štreku vopruzoidní, výjezd na kopec by snad měl být /z principu - malé kolo, malá rotující hmota/ snadnější než u klasického kola stejné celkové hmotnosti, t.j. 12 kg skládačka by měla jet do kopce líp jak 12 kg klasika
A presne tak to funguje ... proto vystrelis jako raketa, protoze mala kola okamzite akceleruji.
Jo bagl lepsi vozit na nosici, presne tak.
ahoj,
Už půl roku se úspěšně vozím na Dahonu Cadenza a vřele doporučuju - v žádném terénu mě zatím nenechal. váha 12.5kg; seš-li milovník váhy navíc ve formě odpružené vidle, pak asi Matrix. Ceny v UK pod 10000(zde 19-23k).-takže do 15ti se vpohodě vejdeš i se zpáteční letenkou/jízdenkou, příležitostí pojezdit po ostrově a odzkoušet výhody transportu - já si po příletu v nočních hodinách hned užil protažené obličeje hladových letištních taxikářů předem si mnoucích ruce nad výdělkem převyšujícim cenu letenky a od té doby jen samá radost...končí 'povinná rezervace kol' i přemrštěný poplatek ve vlaku a spousta dalších perzekučních opatření naší autistické společnosti - člověk je hned blíž svobodě.
koukám na instruktážní video, to musíš vždycky sundávat představec a odšroubovat pedály? co ty velký kola třeba ve vlaku? kde ho necháváš? v uličce? díval jsem se na cenu Cadenzy mimo ČR, ale všechno kolem 700 liber, u nás kolem 20 tis.
většinou kolo jen lámu (=povolit imbusy/excentry na rámu); sundání řidítek znamená povolit další imbus nebo dva (asi podle toho, jakej zrovna osadili, ja tam mam 2), představec má aretaci-> z5ný nasazení bez starosti s nastavením řidítek, pedály jsem sundaval jen do letadla, kvuli instrukcim kde je to vyslovně napsany; v kupé to nedáš nad sedadla, takže ulozeni podle typu vlaku a vzdálenosti: k noham/do ulicky/pod sedadla/do hitláku/do prostoru pro kola... Kupoval jsem model '07 z www.jejamescycles.co.uk v kvetnu za 335 liber vc. dopravy do londyna, bez adresy a kreditky v uk se to ale bohuzel neobeslo; ceny (nejen:) cyklosortimentu u nas jsou zlocin proti lidskosti
A co říkáte na toto kolo, má ho někdo vyzkoušené?
http://www.hota.cz/katalog/jizdni-kola/skladaci...
Ahoj,
doufám, že to není trochu off-topic, ale docela by mě zajímalo jaké máte jako majitelé skládaček zkušenosti z "živého" provozu. Stalo se vám například, že vás někam s kolem (byť složeným) nepustili?
Já mám skládačku cca 3 měsíce (nejprve Dahon Speed D7 a nyní DahonTR), a nadšení je spíše čím dále větší. Ve vlaku za složené kolo neplatím, pustí mě s ním naprosto všude (mám vyzkoušené restaurace, obchody, čajovny, sportoviště, kluby atd., na "normálním" kole jsem snad nikdy nenajezdil tolik, co na skládačce a největší překvápko pro mě bylo to, že i přes malý rozměr kol a celkovou velikost kola je pocitově jízda stejná jako na velkém bajku. Na Speed D7 jsem najel cca 70km v Českém lese a nebyl ani problém vyjet na Pomezky v Krkonoších.
Subjektivně, ve srovnání s ostatními koly, co jsem kdy vlastnil vychází skládačka v poměru cena-výkon jako bezkonkurenčně nejlepší.
Vlastníte někdo skládačku s 16" koly? Jakou nejdelší vzdálenost jste na ní případně ujeli?
Curve D3 je moje srdeční záležitost, ale ty malá kolečka mě trochu odrazují :)
Ahoj,
jsem pilot Curve D3 a jsem velice spokojen.Ideální kolečko na cestování. Již jsem udělal test cestování ve vlaku v ČR i za hranice (Curych). Za Curve jsem nikde nic neplatil, vždy jsem jej měl jako spoluzavazadlo. Mohu jen yždoporučit. Třírychlostní náboj, půmpička v sedlovce a stabilní stojánek to prostě namá chybu.Ještě jsem zapoměl na špičkové plaště Big Apple. Na skládačce mám najeto cca něco přes 650km. Prostě srdcovka. Když budeš chtít tak ti pošlu odkaz na facebook. Stejný test teď dělám na Ciao D3.
Ahoj, já osobně co se týká skládacích kol nedám dopustit na model Brompton M3L. Z mého pohledu naprosto povedený model ideální do města.
http://www.cyklospeciality.cz/skladaci-kola/