Zdravím Vás, mám takový menší trauma z nášlapných pedálů. Po několika letech ježdění bez nášlapů jsem podlehl touze vyzkoušet jízdu s nášlapnýma pedálama. Zvolil jsem systém Look, konkrétně Look Keo Classic a jal se vše vyzkoušet. Už jsem na nich najel něco přes 60 km. Bál jsem se, jestli zvládnu vycvakávat rychle, nicméně jsem zjistil, že vycvaknutí není problém.
Hlavní problém mám naopak s nacvakáváním. Nejhorší je křižovatka, kde se člověk potřebuje rychle rozjet. Další krizovou situací je rozjezd do kopce, také nestíhám nacvaknout a už jsem několikrát zalehl. Horor je pak křižovatka do kopce. Máte někdo také Looky?
Byl bych vděčný za nějaký tip, nebo je to opravdu o zvyku a za týden ježdění už budu nacvakávat automaticky a hlavně rychle? Mám problém s tím, že nestíhám pedál botou otočit vodorovně abych mohl nacvaknout a pak se ještě trefit kufrem na správné místo.
Začínám z toho být trochu zoufalý a přemýšlím, jestli jsem neměl zvolit jiný systém než Look, a už jsem měl i myšlenky na to, že bych nášlapy odmontoval na dobro, drží mě pouze ten pocit a radost z jízdy, když nikde není křižovatka a já mohu v klidu tahat nohou i nahoru, je to lahoda, tedy dokud nepřijde opět další křižovatka.
Natrénuj to někde na plácku s rovným povrchem, kde není moc provoz, máš na to klid a čas. Je to jen otázka počtu nacvaknutí a vyzvaknutí.
Na křižovatce tě leda stresuje okolní provoz, i když reálné nebezpečí nehrozí, řidič, který vidí nejistého cyklistu to pozná na první pohled a jede opatrněji.
nebat se a opatrne jezdit, ono se to casem poda, mam taky look a casem se to nauci samo a uz to pak budes delat po slepu dle citu.
nevim co look, ale myslim, ze shimano spd - SL je kopie looku a na ne se nacvakuje lip nez na spd.
a na lehokole muzes dat na zem ruku, nebo se pletu? :-)
na lehokole nejezdím, mám klasiku, i když díky těm nášlapkám si občas přijdu jak na lehokole :D
všem díky moc za rady, probudili jste ve mě trochu optimismu, doufám že to půjde rychle, nemyslím si, že byl byl úplný střevo, tak uvidíme, každopádně díky moc :)
PS: je tedy normální, že ty Look pedály bez nacvaknutý boty zůstávají svisle a musí se o těch 90° botou natočit, abych mohl nacvaknout, přijde mi to zbytečně složitý...
Normální to je. Když do toho drbneš zezadu v rámci "nazouvacího" pohybu, pedál se otočí do správné polohy. Kdyby takto vyvážen nebyl, mohl by zůstat viset "správnou" stranou dolů a lezlo by se do toho poctatně hůř...
musím se zdát jako hroznej trotl, ale to je tím, že jsem z těch šlapátek vážně tumpachovej :)
jeste mne napadlo, mate je urcite dobre namontovane, tedy dira vpredu a zadek co se zacvakava vzadu(v rovnobeznem stavu), to se pak totiz jak to je o 90stupnu otocene s dirou nahore jen pri rozjezdu bota zajede do te diry(ten predek dole) a tim se to pak i samo otoci do normalni pozice a zacvakne zadek. ale spise je to asi cvik co se samo nauci, takze vydrzet.
ano, namontováno to mám správně, chyba je asi opravdu zatím v nohou :D nicméně díky za zamyšlení a upozornění, protože i to by se mohlo stát, dokonce jste mě znejistěl natolik, že jsem seběhl dolů a raději to před odpovědí zkontroloval :) Další jízdu plánuji na zítra, tak uvidíme, jestli se něco zlepší...
Klidne jezdi dal, prijde to casem samo a budes se usmivat pri vzpomince na tyto zacatky. Garantuji Ti, ze na podzim, budes-li jezdit, nacvaknes kteroukoliv nohu max do dvou sekund. Je to grif, ziskava se tim, ze to delas. Apropo, na Looku jsem zacinal a jejich system mi na naslapnuti prijde jako jeden z nejlepsich.
Mozna zkus jeste neco - sedni si na zidlicku vedle kola, vem botu do ruky a pozorne sleduj, jaky pohyb je potrebny pro spravne natoceni a nasledne nacvaknuti pedalu look. Je to pohyb botou vpred, spicka mirne sklonena, jakoby pohladis spickou boty pedal, ten se zacne otacet naplocho, posunujes nohu po jiz do spravne polohy otocenem pedalu az dokud predni obloucek kufru nezapadne do predni casti pedalu, pak uz jen pritlacit. Ale jak rikam, je to o tom, ze to musis cvicit. Rozhodne se pro tyto pocatecni obtize nevzdavej vyhod naslapnych pedalu - i moje zena, a to neni zadna velka cyklistka, tvrdi, ze s nimi je to mnonohem lepsi a bez nich uz kolo nechce.
Presne tak, a pristi podzim uz treba zvladne to, co umi spousta silnicaru- na cervene neni prece potreba vycvakavat, staci na kole chvilku postat :o)
týjo, to umět, tak neřeším nacvakávání za jízdy vůbec :D
Taky bych to chtěl umět, ale zatím se nedaří.
Jednoducha pomoc, zkousej to do kopecka. Bez brzd a couvni si, kdyz je potreba. To neni z moji vlastni tykve, mam to z knizky od Pepy Dresslera, ale pomohlo mi to velice, ted dokazu stat na miste docela slusne. Dluzno rici, ze po cca 2 - 3 pivech mi to jde o dost lip nez za "cisteho" stavu.
To je zajímavé, trochu mi na tom nesedí, že když to budu chtít ustát delší dobu, ale přitom si budu muset několikrát couvnout, tak se mi budou přesouvat kliky z vodorovné polohy a udržet rovnováhu bude těžší a těžší. Leda, že tím couvnutím bys získal rovnováhu a potom si zase popojel ten kousek vpřed.
Ten kopec využiješ k tomu, že popojíždíš těch pár centimetrů sem tam, tedy dolu to necháš volně a pak si zase přišlápneš, tedy kliky máš pořád jak je potřeba.
Tohle je opravdu mnohem lehčí než stát zcela bez hnutí.
Do kopce vydržím stát na všech kolech libovolně dlouho díky tomu.
Na rovině jak kdy, ale většinou taky v pohodě.
Ale z kopce, kde je to nejtěžší (tam prostě musíš stát zcela na místě na brzdách), tak tam mi to někdy moc nejde.
A na silničce mi to vždy šlo o něco hůře než na biku.
Ale je fakt, že to moc netrénuju.
A máš boty nacvaknuté nebo ne? Mám na mysli dobu, kdy ses to učil.
Ano, trénoval jsem ze začátku (i když já to nikdy moc netrénoval, proto taky to ještě neumím zcela 100%, tedy i perfektně z kopce dolu) se nacvaknutými pedály.
Ale nášlapy už jsem vozil v té době dost let (vozím nášlapy už cca 14 let a stát na místě jsem začal zkoušet někdy tak před 7-8 lety) a v případě, že se mi to ustát nepovedlo, tak jsem vždy bez problémů vycvaknul (vycvaknu i v horších situacích, kdy je stejně málo času, ale současně to nečekám).
Ono navíc nemusíš ani ze začátku padat, když to zkoušíš na vhodném místě, tak vždy, když začneš ztrácet rovnováhu, tak máš mošnost šlápnout do pedálů a kousek popojet.
...nebo se opřít o nějaký auto. :-)
...ne doslova, podržet se ho rukou, dokud stojíš. Ale já to nedělám, nějak se mi to zdá příliš důvěrné, ale vídám to občas.
Ja jsem jak cyklista, tak ridic, ale kdyby se mi nekdo oprel o auto, prekypoval bych vsim moznym, ale tezko nadsenim. O kolo se taky nikomu cizimu neopira a na cizi auta se nesaha.
i když nejsem řidič, zatím, tak bych se nikdy o cizí auto neopřel...
Myslíš takto?
http://www.youtube.com/watch?v=kvrL4-qmA7A
Neboj, dalších 60 kiláků a budeš cvakat jak starej ajznboňák : ), když sem přešel na SPD tak sem taky furt padal, nemohl se našlápnout a tak, to je normální, za chvilu si to ani nebudeš uvědomovat,
pokud to má nastavení tuhosti, nějakej šroubek, můžeš to na začátek dát hodně měkký, aby se ti líp cvakalo a pak přitáhnout, celkem to pomuže
každopádně hezký ježdění !!!
asi to dneska zkusím povolit, chci se víc projet, nejen cestu z práce, takže se uvidí, jestli se k tý Radyni s tím vyškrábu :D
nemám LOOK, mám SPD od Shimana, nicméně, když jsem je koupil, nasadil na kliky a na boty přidělal kufry, tak jsem se nemohl zacvaknout. Seděl jsem na kole a opíral se o branku u baráku a nakonec se mi to po nějakým zápase povedlo, popojel jsem kus a paráda. Pak jsem se, zase opřenej o plot, chtěl vycvaknout a nešlo to . Málem jsem se přerazil. Pak jsem z toho návodu v čínštině vydedukoval kde se to povoluje a nastavuje a od tý doby v pohodě. Ale na druhý kolo, který používám teď jen v cyklotrenažeru v obýváku jsem si koupil jiný, levnější, pedály a ty se oproti těmhle nastavují neuvěřitelně blbě. Je to povolený tak, že je ten šroubek skoro venku a přesto tam jde zacvaknout bota jen velkou silou. Jelikož to je v trenažeru, tak na to ale kašlu...
Takže to můžeš mít prostě jen blbě nastavený, zkus to poladit...
tak jsem se vrátil z krátký projížďky, musím říct, že to šlo opravdu o dost lépe, párkrát jsem nacvaknul rovnou, ale většinou jsem musel koukat kam nohu strkám... jsem ale nadšenej, konečně mám dojem, že to půjde a už se těším na zítra, až někam vyrazím :)
:-)) Všechno chce trénink, byl jsem na tom podobně a opravdu po pár dnech se to hodně zlepšilo a za měsíc už to byla úplná automatika
Tak po dnešku nevím, jestli se na to kolo nevykašlat úplně :D
Nejdřív mě vyplašila tramvaj, tak sem to zadupnul a šel přes levý řídítko, ale v pohodě, nestalo se mi nic až na tu nekonečnou potupu :D
A pak se mi ještě v kopci kousnul řetěz, takže taky supr, ale pohotově jsem vycvak a ustál to, každopádně nejhorší cesta do práce v týhle sezoně a dost možná vůbec..... :-/
Můžete to tu brát jako takovej srandokaps zdarma :D
bud v klidu, ja se dnes klouzal po kostkach :) cisteni komunikace a dlazebni kostky v zatacce neni idealni kombinace... bylo to jak na ledu :)
samozřejmě, byla to nadsázka, kola bych nenechal, to bych se musel vymlít úplně jinak... :) Dneska teda kolegové, co jezdí víc po zemi, než na sedle? :D