Pro tento - zcela maximální - rozsah rozhodně doporučuji dlouhé ramínko.
Horní nebo spodní tah je dán návarkami na rámu - odkud přijde lanko, takový tah, to je celé.
Horní objímka může překážet u košíku na flašku, spodní ale v některých případech taky, to chce řešit podle konkrétního rámu...
Pokud chce mít funční všechny převody, tak potřebuje opravdu dlouhé ramínko.
Na druhou stranu pokud je nepotřebuje a 1-3 převody oželí (dle toho jak to přesně na kterém kole vyjde), tak střední ramínko je rozhodně lepší (lépe napíná řetěz, menší šance ho někde urvat).
Já mám na obou fullech 44/32/22 + 11/34, tedy rozsah úplně stejný jako on, jen to má posunuté do větší převodník (což nemá na nic vliv) a na obou mám schválně střední ramínko.
A to navíc na fullu bych měl mít o něco větší rozsah kvůli protažení řetězu při propružení.
A mám to nastavené tak, že na malou placku nemůžu jezdit nejmenší dva pastorky (což bych nikdy stejně nejezdil) a na velká/velká mám pouze rezervu na přehození (tenhle převod také nikdy nejezdím), což by u HT stačilo, ale u fullu bych tam měl mít ještě 2 články navíc pro propružení (cca v půlce zdvihu bych na velká/velká něco urval, tak jak to mám).
Na pevném rámu odpadá ten problém co mám na velká/velká, tedy pouze mu nepůjdou na nejmenší placku 1-3 nejmenší pastorky.
Pokud tohle nevadí, tak bych vzal ramínko určitě střední.
Se 34kou pastorkem problém nemá.
Ha, no je to na tandem kde krizeni retezu urcite neplanuju, v klidu si vystacim se 4 az 5 pastorkama na kazdou placku. Zas na druhou stranu v nakym mega terenu taky urcite jezdit nebudu takze riziko urvani dlouhyho raminka mi snad taky nehrozi..
Fakt? Já mám dlouhé ramínko na HT 44-32-22 a 11-30, a u převodu 32x11 (velmi často používám) a 22x15 (sem tam na něj též slezu), už mi přijde řetěz nepříjemně volný, pravda, na funkci to vliv nemá. Ale být tam o 2 články víc (kvůli dalším čtyřem zubům vzadu), to už bych ho asi tahal po zemi:-(
Problém nastane až ve chvíli, kdy na malé placce a nejmenších pastorkách to začne škrtat (což se pak pro tu kombinaci na kterou se ptá + střední ramínko na pár převodech stane a tedy tyhle převody nelze jezdit pak vůbec).
Střední ramínko má větší sílu a na všech převodech ten řetěz napíná lépe, takže je to pak právě všude lepší (až na ty převody, kde nevystačí rozsah).
Poslední větu myslíš tak, že ramínko napíná pružina stejným momentem síly a díky kratšímu činnému rameni páky (ramínka) je síla napínání řetězu větší? To dává smysl...
Ano. A je to v reálu dost znát. Ocení se to ale v postatě jen v terénu, kde díky tomu méně mlátí řetěz o rám (jezdil jsem na dvou svojich kolech střední i dlouhé ramínko od stejného typu přehazky, takže ideální srovnání), jinak je to fuk (vyloženě prověšovat řetěz by se neměl nikdy ani na dlouhém ramínku a to na žádném převodu, pokud ano, tak už je špatná pružina).
horni tah taky vadi namontovani sedacky na ditko, ktera se chyta na sedlovou trubku ramu
Ha, to budu muset vyzkoušet. V zásadě nekupuji nové kolo, neb stávající chci v této pětiletce využít na namontování sedačky, a o lanku jsem nepřemýšlel. Vyzkouším, a třeba získám argument, kterým doma obhájím nákup nové 29";-)
Neměl jsem s tím problém, lanko procházelo přesně mezerou v objímkách (třmenech) držáku sedačky. A kdyby se to netrefilo, klidně bych ho nechal jít přes ty třmeny (odchýlilo by se jen pár mm), na funkci by to vliv nemělo :o)