O víkendu opět zahájil svůj provoz cyklovlak na trase z Prahy do Hostivice, Středokluk a Slaného. Přinášíme několik tipů na zajímavé cíle v okolí.
Asi dobrý, ale odjezd v 9.10 hodin, není to trochu pozdě ?
Upřimně řečeno to je dost pozdě, poznali sme to s pár statečnými loni napodzim... V 11 odjezd ze slaného je fakt blbej, asi by bylo lepší, kdyby jel alespoň o hodinu dřív a tak je pěkně pitomej ten návratovej vlak.. Za tu chvíli fakt nikam moc nedojedeš, kor když vezmeš děti nebo "ženy" :-D
jo jo ten návrat byl dobrodrůžo, ale jinak bych to klidně zopakovala, je to tam moc krasný a vejlet byl super
ale nahodou fajn to bylo, zejmena jak jsme za svetla svisteli znacnou rychlosti po planinach one nahorni plosiny :)))))
No jo no, když vy si hned přestavíte pod náhorní plošinou Utah nebo Autrálii.... :-D Ale zopáknout bychom to mohli, dokonce se mi tam natolik líbí, že mám i ambice na uspořádání srazu... ale nemám k tomu čas :-D
pan asi vstava do kolbenky a nemuze dospat :P
To ne, ale když mám někam dojet a pak se hezky projet a dát si třeba do těla, tak to chce prostě všechno svůj čas, proto bych viděl jako rozumné odjezd o hodinu dřív.
Ono je to relativní, komu nedělá potíže dojet domů za soumraku,zejména je-li krásně a den končí červánky a rudým zapadajícím sluncem třeba v 21 h nebo později,tak start kolem 11 h docela ideální,pravda,hodí se to spíše na sobotní výlety,v neděli by mi to třeba vadilo,dojet pozdě večer utahaný a brzy vstávat do pondělní šichty,to trochu zkazí náladu,takže bych byl pro odjezd z Masaryčky o hodinu dřív.
Tak jsem teď v sobotu vlak "cykloturistika" vyzkoušela anejsem si jista, jak velký přínos pro rozvoj cykloturistiky to je. Pár postřehů, ale neberte je jako rýpání - na jednu stranu jsem ráda, že se pro cyklisty něco udělalo, ale na druhous tranu mám z toho dost rozporuplné pocity:
* vagón jako takový je sice dobře uzpůsobený uvnitř, ale nastoupit do něj, to je děs. Musíte se totiž vysápat po dvou/třech strmých kovových schůdkách, kde si zejména užijí ti, co mají SPD a náklad na nosiči.
* musíte se s kolem protáhnout standardníma dveřma motoráčku, které nesjou téměř ani na šíři řidítek. Co s Vámi udělá přední kolo, když musíte sklopit řidítka a plazíte se nahoru po těch schůdkách, to asi tušíte :o)))
Prostě nakládat se musí ve dvou...
* odjezd z Prahy v 9:10 je fakt dost pozdě, protože vlak se sune rychlostí hlemýždě, staví velmi často a ve Slaném je v 11:00. Pokud nemá zpoždění, jako v našem případě v sobotu.
* já teda nevím jak kdo, ale po dvouhodinové jízdě vlakem a navíc v čase 11:00 jsem já tak akorát zralá jít někam doplnit tekutiny a naobědvat se. Tím pádem se odjezd ze Slaného posouvá tak na 12:00.
* na výlet tedy zbývá čas cca od 12:00 do 19:00 a to se určitě ještě aspoň jednou musí zastavit na nějakou občerstvovačku.
* příjezd do Prahy ve 21:00 sice pozdní není, ale když si člověk uvědomí, že od 9:00 do 21:00 strávil jen 4 hodiny cestováním na to, aby se dostal 30 km za Prahu do Slaného... Trošku výsměch, ne?!?
* tenhle vlak má určitě význam pro rodinky s dětmi, ti asi velmi ocení, že se mohou dostat dál od Prahy. A určitě jim bude vyhovovat i čas odjezdu. A možná to bude vyhovovat i pěším turistům, ale je to otázka - ztratit půl dne tím, že jedou v podstatě na "start túry"... No, nevím, nevím..
Je fakt, že dostat se vlakem do severozápadní oblasti Prahy - tedy do Slaného, do Panenských Břežan, do oblasti Džbánu nebo třeba i do Loun, to je naprosto neskutečná anabáze minimálně s jedním přestupem. Tahle lokalita si ale přímo říká o to, aby se stala přístupnější - z různých míst by se dalo dojet do Kralup apod., ale jen se do těch míst severozápadně od Prahy dostat...
Z tohoto pohledu vlak do Slaného vítám, ale pokud by mi měl být ku prospěchu, pak bych já osobně uvítala odjezd vlaku z Prahy cca v 7:00, max. v 8:00 tak, aby odjezd na kole ze Slaného mohl být nejpozději v 10:00. Poslední spoj ze Slaného bych se nebáala posunout na 20:00 nebo i na 21:00.
Zkrátka, vlak jsem vyzkoušela, ale jak jsem psala výše, mám z toho velmi rozporuplné pocity. Nějak mi to přijde jako "Potěmkinova vesnice". Na venek se něco udělalo pro rozvoj cykloturistiky ve Středočeském kraji, ale skutečnost je, bych řekla, trošku mimo reálnou představu, alespoň tu mojí...
Výška vagónu je pro nakládání kol dost nevhodná. Ale s tím se asi nic moc nenadělá. Chce to NAKLÁDAT KOLO VE DVOU LIDECH. Pokud jedu sama, oslovuji s prosbou o pomoc spolucestující muže. Zatím nikdo neodmítl. 8-))
Je to prostě vlečný vůz, kterých mají ČD megamoc s vyházenými sedačkami. Tím vzniklo to co vzniklo. Ale stejně nechápu, proč nemají vyndanou alespoň tu přepážku na straně co není hajzlík. Jednou jsme takhle vezli tandem, já vím, ono se to nemá, tento vagon je pouze pro přepravu normálních kol, a tak i přesto, že ve vagonu bylo jen asi 5 kol, my tam překáželi, protože prostě tandem je od schůdků ke schůdkům a rozhodně se s ním nedá zatočit do "salónu".
Ad rodinky s dětmi - co myslíš, dá (a smí) se do toho naložit vozík? Dost se toho děsím...
Já myslím, že ano. Viz: http://www.cd.cz/index.php?action=article&...
Pokud se týká průchodnosti dveří, jsou tak akorát na kočárek, tak to odhadni.
Hele, kočárky prolezly dveřmi jen tak tak. Vozík s námi necestoval žádný.
Být tebou, tak se na nádraží vypravím s metrem a prostě si to oměřím. Pokud to chceš s rodinkou absolvovat, pak to stojí určitě za to.
Průvodčí z tohohle vlaku mají celkem pochopení - pomáhají kola a kočárky nakládat a vykládat a vůbec nesou svůj úděl v tomhle spešl vlaku velmi statečně :o))) Mnohem šťastněji ale vypadali, když jsme je v neděli potkali na nádraží v Berouně - to přijeli z Prahy elefantem :o)))
add schůdky. sice nejsem z Prahy, abych to mohl posoudit, ale motorák jsem už viděl(to je co?:-))....
Myslím si, že ty schůdky by šli vyřešit tal, že by ČD obětovali kousek českých lesů, vzali do rukou kladívka a stloukli nějakou nájezdovou rampu. Todle by dokázal i lajk tak proč né chytráci z ČD.
omg rampu :) jako trvale pripevnenou coby soucast vozidla? co by tomu rekl drazni urad pri schvaleni upraveneho vozu si domyslet dovedes?
nebo ze by meli nejakou desku co by v stanici pruvodci vyhodil jako schudky z lodi :) ouplny balkan!
30km dvě hodiny, poslyš nebylo by to na kole rychlejší? :o)
Raduš, jen pár poznámek:
1) Pannenský Břežany jsou u Prahy, dost daleko od Slaného, nemyslelas náhodou Pannenský týnec?
2) Schůdky jsou fakt debilní a ty dveře jakbysmet...
3) o časech sem už psal
4) Sune se, protože ta trať je klasická lokálka a v posledních 30 letech se tam jen opravovalo, jinak je to pořád ta 130 let stará trať...
5) Do Džbánu i Loun se dostaneš i vlakem přes Měcholupy anebo ze Žatce - jeli sme s ním na Krakovec, pamatuješ?
6) Tenhle vlak objednává HLAVNÍ MĚSTO PRAHA, takže nejde o rozvoj našeho kraje, ale o rekreaci pražáků....
7) Sem rád, žes ho zkusila :-)
8) Pro Juryho: Já bydlim za Prahou, do Slaného to mám cca 23km, z nejbližšího metra to je 17 km (dejvice) nebo 20 km (Zličín) a vlak je blízko v Kralupech (cca 14 km od Slaného) a na Kladně (asi přes 20 km hnusnou cestou)
ad 1) máš pravdu - to je tak, když se spoléhám na hlavu a nekouknu do mapy :o)))
ad 4) tak stav trati je podle rychlosti vlaku zcela evidentní. A jak to drncá :o))) Je mi jasné, že rekonstrukce by byla velmi náročná, takže to takhle asi nechávají dožít.
ad 5) to já vím, že se do těchto míst dostanu, ale díval jsi se letos do jízdního řádu?!? Je to vždy se dvěma přestupama a cestování dýl jak na dopoledne.
ad 7) jsem taky ráda, že to mám odškrtnutý :o)))
Ještě jsem nad tím přemýšlela a podle mého je tenhle vlak fakt asi určen pro diny s dětmi nebo pro cyklisty více než rekreační. Event. pro ty v rekonvalescenci :o)))
Pro ty, kteří se v průběhu dne chtějí dostat na kole trošku dál je tenhle vlak spíš zdržením.
Nicméně rozhodně stojí za to ho zkusit - mě osobně fascinovala některá nádražíčka. O mnohých jsem ani neměla tušení, že existují. A ty nádražní budovy, to musely být svého času poměrně honosné budovy.
Tak jsem včera opět vyzkoušela vlak Cykloturistika a momemtálně mohu všem vřele doporučit.
Díky stavbě tunelů Blanka a výluce na železniční trati mezi Masaryčkou a Dejvicemi, jede tento vlak z Hlaváku.
Odjíždí v 8:41 (včera měl teda asi 15 min. zpoždění, ale cestou to docela dohnal) a jede přes Pražský semering, tedy naprostou úžasnou trasou, kterou já osobně jela po druhé v životě. V Hostivicích pak najíždí na standardní trasu do Slaného.
A tato změna má i jednu výhodu a to - cesta je o něco rychlejší, takže ve Slaném je vlak UŽ v 10:26, tedy za necelé 2 hodinky !!!
Jezdil jsem ji jeden čas častěji, takže dodávám, že při cestě z Hostivic na Smíchov je potřeba sedět vpravo ve směru jízdy.
Další zpestření je vystoupení na Smíchov - tajné nádraží, či jak se ten perón jmenuje.
Je to Smíchov - severní nádraží. Je předsunuté před standardním nádražím, takže kdo to nezná a přijde na normální nádraží, může být dost nemile překvapen. Zvláště když přiklusne na poslení chvíli :o)))
Hele, mě docela zajímalo, kudy vlastně ten vlak jede, protože vyjede ze Smíchova směrem jižním a pak se vlastně otočí o 180° a jede pod Žvahovem a Dívčími hrady a točí se na Cibulku a Stodůlky.
No a tohle je zcela samostatná kolej, která právě vede na tuhle trať a není absolutně žádné propojení mezi kolejema standardního nádraží.
Ale řeknu ti, ty panoramata, to je teda nádhera.
Naštěstí vlak nebyl plně obsazen, takže jsme mohli přebíhat od jednoho okénka k druhému - podle toho, odkud zrovna bylo vidět :o)))
Ze Smíchova se jezdilo k černokněžníkovi Zababovi, jak si jistě vzpomeneš ...
8-)
Samozřejmě, z 17 koleje. Smíchovskému severnímu nástupišti tradičně u nás doma říkáme tajné nádraží, neb tam málokdo trefí... Dobře lze najít průběh trati na googlovských leteckých snímcích. Je tam vidět, že je to vlastně úplně jiné nádraží než to "tradiční" smíchovské.
Dneska už se to moc neví, ale případů, kdy těsně u sebe stojí dvě nádraží je víc. Bez přípravy: Děčín východ, Děčín hl. n, Míkulášovice dolní nádraží, Ml. Boleslav. Pak jsou ostrovní nádraží, kde jedna budova obsluhovala dvě "konkurenční trati": Praha - Vysočany, Všetaty.
To je moje milovaná trať! Občas si ji s naším nejmadším (který je blázen do mašinek, což mi velmi vyhovuje) dáme jako dopolední program. Z nádraží Zličín (dnešní tramvajová smyčka Řepy) na Smíchov - sever. Naposledy to bylo teď ve čtvrtek ;-)
Mimochodem, ta trať krásně ukazuje, jak se časem mění význam míst a jejich názvů ve městě. Nádraží Zličín je v dnešních Řepích (těch nových), ze stanice Stodůlky byste na stejnojmennou stanici metra šli pěšky dobrou třičtvrtěhodinu, stanice Cibulka je v Košířích a nádraží Jinonice v Radlicích :-)))
Jen doufám, že tuhle trať nezruší, je to jedna z nejkrásnějších v Praze a okolí...
Trať asi nezruší (má význam pro nákladní dopravu), ale s osobní dopravou na ní, nevím, nevím...
To je myslím docela často. U nás je takhle nádraží Mikulášovice - dolní nádraží na katastru Vilémova, zatímco dnešní zastávka Lipová u Šluknova, která leží na katastru Velkého Šenova se dříve jmenovala Lipová-Vilémov.
Ono dřív jít někam 3/4 hodiny a pak jet vlakem bylo docela úspora než jít celou cestu pěšky či povozem. Ostatně, nevím jak je to dneska, ale za ministra dopravy Římana se tvrdilo, že pokud je zastávka do dvou km, místo je dopravně obsloužené.
Tak proto jsme cestou byli tak zmatení těma názavama a tím, kde se nacházíme :o)))
Hele, ale jestli je mlaďas blázen do mašinek, tak jsem teď narazila na tohle
http://www.volny.cz/zamek.trmice/expozice/index...
Sama se tam chystám. Je to u Ústí nad Labem.
Nebo tady ještě jako tip na stránkách ČD http://www.cd.cz/index.php?action=section&...
Jééé, díky za tip, tam jsme ještě nebyli! :-)
Sice pozdě, ale objevil jsem to právě teď, tak jestli nemáte program na víkend 20-21. 6., ve Všestarech mají akci TT modeláři: http://www.deltax-bahn.cz/
(A jinak "Lokomotivka a vagónka" Tillig sídlí v sousedních Sebnitz, má zde i museum)
a luznou u rakovnika znate?
A zlonice znáš???
Taky znám, ale jen "z rychlíku". Tam se ještě chystáme pořádně. :-)
Tam je i celkem pěkná expozice A.Dvořáka, ale sna s tim něco privedou, tam jezdim rád :-)
http://djohn.rajce.idnes.cz/Zamek_Trmice_-...
Mají to ale dost přeplácaný.