Takže elektropohon akušroubovákem jsem zavrhl a našel jsem na www.elektromobil.wz.cz pedalasistent sachs saxonette. Je to el. motorová jednotka určená k zapletení do zadního kola o výkonu 300W na 24V. Pedalasistent funguje tak, že čím větší silou šlapu do pedálů, tím větší výkon motoru mi asistuje. Je to naprosto automatické zařízení, veškerá regulace a elektronika je uvnitř náboje, jen se připojí 24V. Volnoběžka je samozřejmostí. Cena 4 000 Kč. Momentálně si s panem Vegrem píšeme, zjišťuji další porobnosti. Úpravy pro můj účel, to znamená umístnění motoru na greenspeed za sedačku a připojení přímo na řetěz jsou podle pana Vegra více než reálné. Co vy na to, asi to bude lepší než ten akušroubovák, ne? :-) A jestli jste toho sachse někdo měl nebo máte, pište své postřehy a zkušenosti, děkuji.
Vypadá to daleko rozumněji než šroubovák, i cena je dobrá.
Chápu to dobře, že je to zadní náboj? Dá se na to dát kazeta, nebo je to singl?
Jo, zaplete se to do zadního kola, jestli se na to dá dát kazeta nevím, ale spíš si myslím že je to singl. Dáš si tam pro tebe nejvhodnější pastorek a řazení řešíš jen na třech převodnících (taky pro tebe nejvhodnějších) přesmykačem, nebo můžeš použít schlumpf. Já toto neřeším, nikam to zaplétat nebudu, jen musím vymyslet upevnění na rám mezi rohloffa a schlumpfa.
Zrovna včera jsem se díval v obýváku na svého nového (no spíše trochu už jetého) GS GT3 a přemýšlel o elektromotorizaci a napadlo mě přesně to samé, co jsem tu dnes někde našel: zadní náboj na diskovou brzdu a místo ní dát na levou stranu patřičně upravený převodník (buď Shimano nebo 6 děr, to zatím nevím) a přes řetěz ho pohánět elektromotorkem s malým pastorkem. Motorek buď za sedačku, nebo nahoru na nosič. Možná by bylo dobré osově provrtat tu krátkou příčnou trubku co má GS jako zadní vidlici, dát tam poudro a do něj rameno na které umístit motorek. Ŕetězový převod pak vypnout napínákem mezi tím ramenem a sedačkou. Dalo by se to pak snadno složit, resp. rozebrat i bez nářadí. Druhá možnost je dát celou pohonou jednotku i s bateriemi na nosič, tam by to šlo také snadno jako celá jednotka demontovat. Rozhodně si myslím, že je třeba to předem detailně nakreslit a hlavně spočítat, dost se tím ušetří peněz a starostí. Chystám se na to. P.S. Mě by se nejvíc líbil vodíkový článek, ale to je utopie z finančního hlediska, obyčejná baterie postačí :o)
Ten palivový článek na etanol plánuji tak za 10 let, snad už bude pro nás dostupnější. Takže zatím jsem zvolil olovo a to gelové baterie HAZE HZY 12V/44Ah určené pro invalidní vozíky, elektrolodě aj.. Potřebuji 24V, takže musím mít dvě, dohromady váží 27kg a takovou váhu nechci dávat na nosič. Proto jsem měřil prostor za sedačkou GS GTO, no a je tam místo přesně na ně, nikde nebude nic přečuhovat a těžiště bude hezky nízko jak má být(v17cm, š16,5cm, d20cm). Myslím že žádné lepší místo pro baterie na GS není. Právě proto bych si ještě být tebou rozmyslel dát elektromotor za sedačku, jak už jsem psal, tam je ideální místo pro baterie. No a pokud jezdíš na těžko z brašnami, připevňovat elektromotor na nosič asi taky nebude to pravé. Zřejmě máš na klikách tři převodníky, co tak jeden využít a elektromotor z volnoběžkou napojit na jeden z nich? Já to tak plánuji, ale jelikož mám schlumpfa, budu muset přikoupit převodník a delší šrouby. S tím sachsem to bude ještě oříšek, ale láká mě ta automatika a že už nemusím vymýšlet žádné regulátory, ovládání, jištění, prostě elektroniku které houbelec rozumím. :-)
Pokud budou ty baterie tak těžké (původně jsem uvažoval nějaké lehčí NiCd, ale vývoj jde dopředu a já v tom teď nemám přehled - LiPoL, LiFe a co já vím co se ještě dělá), tak bych je taky nikam nahoru nedával, to máš recht. Nakonec si ale myslím, že se tam při troše optimalizace vejdou za sedačku i s tím motorem. No uvidíme.
Tak jsem to měřil a jelikož máš menší kola, tak mi vyšel prostor v zadní vidlici mezi baterkama a brašnou na elektromotor o průměru 15cm a šíře 10cm, což si myslím že ti bude stačit a směle se do toho pusť. :-) Já toto řešení nemůžu udělat, jelikož mám rohloffa bez příruby na diskovou brzdu.
Já bych tak za deset let chtěl použí místo baterie velkokapacitní kondenzátor. Natlučeš ho za pár vteřin a životnost až 1 000 000 cyklů . Zatím je ale poloviční výkon/kg proti olovu ale s nanovláknama to bude ono.
Já bych tak za deset let byl spokojenej kdybysem to ušlapal sám.
Možná že nanovlákna budou za 10 let i v plenkových kalhotkách a tím podstatně zvýší jejich účinnost. Budeme je totiž potřebovat víc než ty kola.
hele pesimisto, venku je krásně, jsi mladej kluk, tak se usmívej a nalej si trochu optimismu do žil! :o)
Ano, jsem mladý. Bohužel už jen duchem. Je to takové stádium - mládí v prdeli a do důchodu daleko. Ne že bych si stěžoval. Prostě na to nemyslím a bavím se dokud ještě můžu. Nicméně plenkové kalhotky někde v dáli číhají...:-)
Hehe srandisti, tady mi potvrdili to, o čem už mluvím celou dobu, jsme už dávno v háji tak jako tak :-)))
http://www.novinky.cz/zahranicni/amerika/163940...
Uff, 27kg jenom baterky... Jakou pak má výsledné vozidlo výhodu v porovnání třeba s Babettou, nebo s normálním kolem (či tříkolkou) bez motoru, baterek a ovládací elektroniky a případně mechaniky?
Elektriku už sem zavrhl, lepší bude ten 4-takt Honda s přítlačným válečkem na zadní kolo, suchá hmotnost něco přes 6 kg. Benzin je všude a po nalití můžu jet hned, žebrat někde o zásuvku a pak několik hodin čekat na dobití se mi opravdu nechce. Elektropohon je dobrý tak na dojíždění do práce, ne na dálkovou cykloturistiku.
při jendý návštěvě Azubu tak dva roky zpátky jsem viděl černé mini, které Láďa zrovna dával dohromady. Sedlo položený hodně do lehu, aby to bylo fakt nízký a tuším, že vzadu převodovka (tuším rohloff) a v předu elektromotor. A myslím, že to byl ten Sachs. Ovládání to mělo na jakýsi grip, který byl přidělaný na řidítkách. No prostě to bylo postavený fakt na rychlost a je škoda, že to šlo někam do německa a tudíž si to nikdy nevyzkouším při jízdě....
Ten sachs co myslím určitě ne, ten žádné ovládání nemá. Je plně automatický, čím dáváš větší sílu do pedálů, tím to do toho elektromotoru pouští více šťávy. Takže když chceš jet hodně rychle, hodíš těžký převod tak jako normálně, ale šlapeš poloviční silou. No a když chceš šetřit baterky, hodíš lehký převod a šmrdolíš, elektromotor přes volnoběžku stojí nebo sepne jen málo a to když prudce šlápneš. Pro sachs to vymysleli japonští panáčci ze sanyonu. :-)
znamy (tiez aj "lehokolista") ma klasiku mercedes benz s elektropohonom, ovladane je to tiez silou slapania. funguje to ale tak, ze do +-15-20 km/h to pomaha takou silou ako sa slape, do +-25 polovicou a potom sa to uz vypne. je to mestsky bicykel, elektropohon sluzi hlavne na rozbeh.
Podle mě je to ten sachs a funguje mu tak proto, že na městském kole nemá větší rozsah převodů a nebo je v tom nějaké čidlo rychlosti, fakt nevím. Prosím zeptej se ho ať se na to lépe podívá, nemusí tam být napsáno sachs ale i sanyo, nebo made in Japan a ještě jestli je ta rychlost omezena elektronicky nebo malým rozsahem převodů. Pro mě je to tak či tak ideální záležitost, mít na lehotříkolce průměrnou rychlost 25 km/h v kopcovitém terénu je to oč mi běží. :-)
tak som sa na tom konecne previezol. ma to motor sanyo a trojrychlostnu prevodovku v naboji. ma to cidlo rychlosti aj sily slapania. do 20km/h to zabera takou istou silou akou sa pedaluje, od 20 do 25 pomoc motora plynule klesa az na nulu a od 25km/h vyssie uz motor netaha. je to Mercedes-Benz Hybrid Bike - Maisto