ahoj ,ak môžete poradiť ako skladovať ,,kolo,, v malom byte, myslím že som videla upevnenie na stenu alebo strop ,neviem ale kde môžem nájsť potrebné súčiastky ktoré sa upevňujú na stenu ,strop,.....alebo si to musím urobiť svojpomocne ?to by som asi,priznám sa, nezvládla.dík za radu
Když do stropu, hák na pověšení třeba z bau..... za cca. 50 kaček a máš po starosti..
A proč ho chceš skladovat v bytě a cpát kolo do bytu ? Kolo patří někam ven nebo do kůlny. No a jestli se bojíš, že ti ho někdo ukradne, tak si nepořizuj nové, ale sežeň si starou rezatou plečku, kterou nechtějí ani zloději a pak teprv si budeš moct říct, že ses právě vyrovnal nejvyspělejším cyklistïckým zemím jako je třeba Anglie nebo Nizozemí :-)
Asi te to prekvapi, ale nektere panelakove byty kulnu nemaji. A nektere panelaky (nove, treba ten muj) nemaji ani kolarnu.
Věř, že nepřekvapí, v jenom z mnoha už řadu let bydlím :-)
Přijde mi ujetý dávat kolo do bytu, pokud to není dekorace. Já chápu důvody, které k tom u každého vedouc, ale je top hrozný.
Nepř. Michal by ti vysvětlil, že u nich v Anglii se jezdí jen na starých rezatých verkách a pak se nemusíš bát kolo nechat někde venku a to známka vyspělé společnosti.
Jj, hodně procent lidí tady je pro tebe ujetejch. Třeba já zase chápu, že kola doma mají i z pocitu jistoty a v kočárkárně ani v kůlně by ho nenechali. Mě například ujetý rozhodně nepřipadaj, ujetej mi připadá tento tvůj názor..
Nepřevracej co jsem napsal. Lidé mi nepřijdou ujetý, ale ujetý mi přijde dávat kolo do bytu aby mi ho někdo neukrad. Tobě se to zdá být normální ? Mě teda ne. Kolo patří někde do kolárny a ne obýváku a zloděj do vězení a ne do kolárny.
Aha, lidé nejsou ujetý, jen je ujetý dávat kolo do bytu. Dík za vysvětlení. To je marný..
Ujeté to možná je, ale jinak je to celkem běžná praxe, alespoň ve městě jako je Praha...
Parkoval jsem kolo na balkoně ve 3. patře a stejně mi ho ukradli, a to byla plečka za 12000, takže nechápu že jim to za to riziko vůbec stálo... Nedovedu si představit, že bych svoje současné kolo takhle někomu dobrovolně nabízel :-(
Nevím o jiném lepším zabezpečení než s ním prostě spát v jednom pokoji...
Já nežiju na Marsu, ale tady a dokonce v Hradci, kde se na kole jezdí stále a všude a kola se kradou také a také všude. Ale odmítám se smířit s tím, že je normální dávat kolo do bytu, je to nenormální.
Já samozřejmě vím, že je těžké zabránit krádeži, ale řešit to tím, že budu používat hnusné kolo, dávat si ho do bytu, vozit sebou 30 kg řetězu apod. je hrozné.
Nejjednodušší je kolo vůbec nemít :-)))
Jasně, jsou to všechno krajní řešení, ale bránit se krádežím moc možností nemáme... Já to alespoň dostal do takového mezistavu, kdy mám kolo jaké opravdu chci a ne žádnou náhražku, současně ho ale nikde nenechávám bez dozoru (takže mi odpadá tahat se s nějakým řetězem, současně ale nemohu na kole navštěvovat obchody a tak, alespoň ne když jedu sám) a holt ho parkuji v bytě. Není to ono, ale už jsem se s tím naučil žít :-)
Jsem na tom velmi podobně, jenom kolo nedávám do bytu, ale do sklepa, ze kterého mám slušnej tresor :-)
Když jedu do města, na nákupy, po úřadech apod., tak si beru auto a popojíždím autem. Zelení a mnozí zdejší by asi řvali, ale lepší řešení neznám.
Mnozí se vztekají, že se jezdí autem po městě, ale že by města dělala něco proti krádežím kol jsem nějak nezaregistroval.
Zato naše slavné město dalo jasně všem na vědomí, že městké policii pořídili nové motorky Harley-Davidson, aby mohli kontrtolovat jízdu na červenou, průjezd nákladních aut, rychlost, řízení dopravy při nehodách apod. To by nejeden blil.
Já mám kola taky ve sklepě, ale pro jistotu jsem si k nim přestěhoval i postel.
Taky řešení, ale nemusím mít trvalé procesí sousedů kolem postele :-)
Já mám normálně postavené kolo před barákem, stejně jako auto, u kterého nechávám ve spínačce klíče.
jen bych se zeptala, kde bydlíš a zda není potřeba cestou k tobě překonat několik ostnatých drátů, minové pole a podobné srandy:)
Přes půl roku jsem měl na autě rozbitej zámek, takže zůstávalo furt otevřený, i když parkuju i přes noc normálně na ulici.
A nikdo toho tráboše ne a ne ukrást...
Nám taky neukradli auto, co nám stojí na zahradě a stojí tam už rok nebo dva... asi tam stojí proto, že už nemá ani kola...
A zkus si tam nechat odemknutýho něco, co má cenu víc než 500 a uvidíš. My už měli auto doskrát vykradený, pokusy o ukradení taky byli, takže takovou důveru k některým spoluobčanům fakt nemám
Dobře, přiznávám, že auto i kolo stojí za betonovým plotem, který jsem stavěl právě v době, kdy v známé Matiční ulici plot bourali. Ale je taky pravda, že ani dříve se mi nic neztratilo a to především proto, že v mém okolí žije nemalé množství cikánů. Prostě doma oni nekradou, nehledě na to, že by si každý dál dohromady, kam se asi moje věci poděly, takže prostě u mě nekradou.
Totéž praktikuji se svým kolem(v bytě),žádný řetěz,kolo pod dozorem.A jak jsem se již někde zmiňoval,tím,že nemohu do obchodu,nekupuji lákadla,která cestou přes město za výlohami vidím.Jinak řečeno - jezdit bez řetězu je ekonomicky výhodné.
Nebo tak, vidím, že si ve všem najdeš nějakou tu výhodu :-)
Já těch obchodů zase k životu tolik nepotřebuji, sámošku na dohled asi 200m, takže to klidně dojdu pěšky ;-) Pokud chci něco do počítače, tak cestou z práce popojedu metrem o dvě stanice dále a jsem u nich, domů se svezu buď busem nebo to dopajdám opět pěšky, těch 20 minut chůze mne fakt nezabije. Další věci seženu někde v centru po cestě domů. No, a abych nezapomněl, věci na kolo buď opět cestou z práce nebo tady mám dva oblíbené cykloobchody, do kterých mne na požádání pustí i s kolem, takže no problema ;-)
Mně postupně ukradli dvě kola, to druhý byl bazarák za tři litry. Parkoval jsem je v předsíni, ale přišel jsem o ně mimo byt. Jezdím na trochu apgrejdovaným starým favoritu a čekám, kdy mi zmizí ze sklepní kóje. Do novýho bytu se nevejde. :-(
já bych viděl možnost si kolo dát na balkon a zamknout si ho o nějakou železnou tičku deseti kilami řetězu a byl by pokoj.
A ještě bych si kvůli těm zmetkům tam dal alarm, aby to houkalo. Myslím, že do takto zabezpečeného kola by nešl:-)))i
Ty jsi nepochopil Lelkovu ironii?K té ho vedla diskuze na vedlejším vlákně.
a ja som pochopila iróniu ,aj som podobne ,,ladená,, ale to že chápem či nechápem mi zatiaľ nerieši problém .totiž moja PôVODNÁ otázka bola nie kde uskladniť ....byt ,kôlňa, balkón ,tráva pri hospode ,Anglicko ,či Nizozemsko ...Praha či Hradec.
Moja otázka bola AKO ? respektíve kde kúpim nejaký Hák na upevnenie ?
Ospravedlňujem sa ,som ,,ženského rodu ,, a očakavála som rady,aj keď som asi nechtiac naťukla inú ,tiež zaujímavú tému.
V každom prípade ,ďakujem za každý príspevok ,všetky si fakt cením
Je videt, ze jsi to nepochopil a ze za kazdou cenu to musis prekroutit. Pekne...jde ti to!!!
Pochopil a nepřekrucuju.
Když chceš pěkné kolo tak z něho nesmíš slézt a musí s tebou bydlet, když ale chceš kolo odkládat někde mimo ložnici, tak musíš mít jen takové aby se ho zloděj štítil :-)
Je to tak, nebo snad jinak ?
Nene...nepochopil. Nema to s tebou cenu....
Tak to se mnou zkus ještě jednou, já se polepším :-)
Pokud vyžaduješ profi řešení, tak znám jen toto:
http://www.kacerle.cz/cz-kategorie5.html
http://www.pedalsport.cz/pk/pk.php?active=product
Pak jak tu nahoře už radil wert, něco se občas dá sehnat i v těch větších obchodech typu Bau*** apod.
Ale jestli znáš někoho šikovného, tak se to dá vyrobit i doma, třeba podle těch prodávaných výrobků ;-)
stropní hák z Bau za tuším 47 a hák na stěnu za 79. Podle mne službu udělají shodnou jako profi výrobky a akorát vypadají trošku hůř. Takže rovnou říkám, že já bych se s tím nedělal a zaběhl koupit hotové .-)) Jo ještě taky v Half.. mají obdobné a levné držáky..
není to bazmek za 40 kč? když 20 si nechá obchodník, 10 dopravce, výrobní náklady mi přijdou tak nízké, že bych se bála kolem kola chodit, aby mi nespadlo na hlavu:))
Jinak ten hak, kdy se kolo "postavi" na zed, kolem nahoru, to teda ideální pro malou ženu. To je jak držáky ve vlaku. Jeden, aby těch 16 kg zvedl půl metru nad hlavu, když se to nedá pořádně chytnout a pak se ještě snažil trefit. Zase je to asi dobrá posilovna, ale já kolo nezavěšuju, když je málo lidí, protože dostat ho na věšák akorát vyvolává smích u čumících dacanů.
Taky bych měl trošku obavu, kterou uvádíš. Dobrý materiál něco stojí a když se na něm ušetří, nemusí to dělat dobrotu. Perníkový držák může povolit nebo se ohnout a nadělat víc škody, než kolik člověk ušetřil.
Na druhou stranu můžou vhodným tvarem dohnat tu pevnost a i laciný držák může v pohodě vydržet.
A vyznej se v tom... :-)
Už jednou jsem sem dával odkaz, kde mám držáky za "40" vyfoceny. A myslím, že na hlavu z nich kola nespadnou)) ty háky myslím něco vydrží. http://wert.rajce.idnes.cz/Garaz_biku/#P1170168...
dnes jsem kontroloval a stále visí .-)
tam mě napadá další záludnost... držák drží ve zdi, ale co když nedží zeď? :)
Ale něco takového si taky plánuju pořídit
tak to asi zbývá než z druhý strany zdi nandat pořádný protikus :-))
jj, klasická rada, v cihlový zdi jak při vrtání neleze červenej prach, je to špatně :-) když se trefí spára, která se moc nesype, lze hmoždinku zaklínkovat malými dřevěnými klínky(ideální dřevěné kolíčky na prádlo rozštíplé na víc kousků). Když tam ale vrták napálíš "čepicí" nezbývá asi než zkoušet kousek vedle :-))
A kdyz to vedle z ruznych duvodu nejde, tak vysekat ten kousek zdi, vyplnit nejakou cementovou maltou a vrtat pak az do toho.
No když vyplnit cementovou maltou tak doporučuju hmoždinku hned zadělat do "živýho" a nevrtat)))
Uhodilas hřebíček na hlavičku. Přesně tohle se mi stalo. Vytrhly se osmičky hmoždinky i s kusem betonu. Kovové a hlavně podstatně delší už nemají šanci povolit.
Tak to je teda pech. Já už vrtám do zdi skoro 40 let, ještě se ani neprodávaly hmoždinky a nahrazovaly se vázacím drátem, namotaným na závit vrutu. Díra se naplnila sádrou, tahle sestava se vtlačila a po zatvrdnutí šel vrut pohodlně vyšroubovat. Že by něco nedrželo, to jedině ve spárách cihel, ale když díru navlhčíš , nacpeš sádru a hmoždinku, drží to taky. Kola mi v cihláku visela každý na jedný desítce hmoždince a dvojháku za řídítka.
poslyš Jiří, jedno by mě zajímalo, když je tam máš tak dlouho. Pozorovals nějakej vliv na ráfek, výplet a dráty? Já k tomu mám pořád nedůvěru a bojím se to pověsit třeba ve vlaku nebo tak. Většinou nemusím, díky tvaru kola, ale 1.5. pojedu s lehokolem Pendolinem a tam je tak málo místa, že se tomu možná nevyhnu. A v mým případě to bude viset za zadní a mám prostě strach o ráfek, výplet i rohlíka..... :o(
Nepozoroval :-)) ale jestli to nebude tím, že jsem na žádném zavěšeném kole ještě nejel :-) až pojedu a při řeči budu kokokokoktat tak dám vědět :-)
Doma bych se toho tolik nebál. Jak kolo pověsíš, tak visí. V tom vlaku to může být jiná. I když je to prndolíno, nějaké hupy a rázy tam budou. A ty jsou určitě horší, než samotné zavěšení. Zkus po každé výhybce přetáčet kolo v háku, aby to bylo stejnoměrný :-)
Kdyz s kolem nebudes pacit tak, abys vytrhl draty, muze viset naprosto v klidu. Rafek a cele kolo dostava neporovnatelne vetsi prdy behem normalni jizdy, takze staticke zatizeni rovnajici se vaze kola mu neublizi. Jak je to s rohlikem pri naklonu kola netusim.
My jeli do Oslavan a zpátky Vindobonou se zavěšenými koly a rozhodně se mi nezdá, že by se to nějak projevilo. Jak píše Vašek, když na tom jedeš, dostává to mnohem větší záhul.
to jo to máte oba určitě pravdu, ale dostává to záhul jinak. A sála působí na opačnou stranu. nevím, vždycky mi to bylo proti srsti, ale asi možná máte pravdu a zbytečně.... Ale stejně... :o)
Podivej se na to kolo- kdyz ho zatizis treba tou svou vahou- na jedne strane pusobi sila na rafek smerem proti naboji. A na druhe strane kola? :o)
no jo, ale tam už o mnoho menší, protože část phltí a roznesou ty dráty...
Ano, od toho tam taky jsou :o)
no však jo, takže na to kolo působí ta síla v tlaku a ne tolik na druhý s traně v tahu. Na tom háku je to obráceně ne?
Ano, ale ta sila je mnohem mensi a staticka, viz ten muj prvni prispevek. Rozlozeni te sily a riziko polamani dratu muzes snizit treba jeste vlozenim nejakeho kusu hadru mezi hak a rafek.
a no tak asi jo. Mě prostě pocitově přijde, že když to tam zavěsím a bude se to mlátit podle jízdy vlaku na všechny strany, tak že je to prostě jiná síla než když jedu a ta síla působí jen jedním směre a to zespodu a že na to je to kolo dělaný a s tím s epočítá a s tímhle ne. A vzhledem k tomu, že až vystoupím z vlaku, tak na tom kole pak během tří tejdnů budu muset ujet přes 2000 kilometrů, tak mám prostě trochu obavy. To je všechno...
Jurimire. A ted si vem, ze nekdo jede na kole a hupsne treba jen z obrubniku. V tu chvili, kdy to kolo dopadne, je v podstate namahane v jednom bode a docela velkou silou. A vydrzi. Pak nejake mavani kola ve vlaku je asi zbytecne resit. Ten material zas takovou pamet nema, aby se behem tech par hodin zdeformoval a uz se nevratil do puvodniho stavu.
Me spis nejde do hlavy ten rohlik...:-)) Ten kdyz se blbe skladuje, tak to muze byt pruser....:-)
já ti nevím. Když se o to kolo třeba opřu rukama, zhora tak tomu určitě nic neudělám, ale když budu páčit bokem, tak si m yslím, že jsem osmu schopen udělat i vlastní silou. Ale už jsem to dlouho nezkoušel. Naposledy ještě na favoritu....
s tím rohloffem to myslíš jak?
Aha. Uz vim co je to rohlik:-))))
Ja jsem myslel, ze to kolo je zavesene na haku. Nic vic mu nebrani. Pak nevidim duvod, proc by tam vznikala nejaka jina sila, ktera by nejak jinak bortila kolo.
Dobra. Zpet k obrubniku. Staci, kdyz ho hupsnes a nedopadnes presne kolmo (presne kolmo asi nikdy nedopadnes). Ihned tam mas od razove sily (a ta muze byt v ten moment sakra velka) nejake momenty, ktere ti to kolo deformuji. A kolo vydrzi.
Dle meho je zbytecne to resit. Kolo ma nejakych 15kg.
Mně to taky nesedí. Při jízdě máš dvě kola a dotyk se zemí není bodový, ale tlačené plochy se rozloží nejméně do několika centimetrů. Kolo na háku visí za ráfek bodově. Úplně mne to bolí, když to vidím, mám z toho husí kůži.