Proč má být všechno na milimetry přesné? Příjde mi to moc vědecké. Když jsem měl kolo v servise na se garančce tak se mi tam kolem toho taky nemotali s pravítkem a žádných 39mm nenastavili a brzdy brzdí dobře? Není tohle nastavení už pro fakt profíky a odborníky? Třeba tenhle návod na seřízení je drsný: http://www.bajk.cz/web/data/clanek.asp?id...
Asi jsem natvrdlejsi,ale kde presne ma na te brzde byt tech 39mm?Ten clanek je o serizeni prehazovacky a presmykace.A zas tak slozity mi to nepripada - ze ma byt presmyk 1-3mm nad prevodnikem - pokud by napsal ze ma byt kousek nad prevodnikem tak pro nekoho je kousek treba taky 15mm a to uz by asi moc dobre nechodilo.
Klidně si to nastav podle oka, pokud si myslíš, že oko vidí. Ze zkušeností ale můžu prohlásit, že oko prd vidí. Když jsem v zimě měl kolo zase v součástkách a stáhnul jsem si datasheety od Shimana, tak jsem si taky říkal, že to je nějaká buzerace. Ale nakonec jsem vzal šupleru a udělal vše jak bylo psáno. Byl jsem příjemně překvapen, jak kolo mnohem lépe řadí a brzdí v tom smyslu, že ochotně řadí a brzdí i v mokru, bahně a tmě. 8-) Ano, profík se u kola motá i s metrem a šuplerou a nestydí se za to. Pokud tyto nástroje po ruce nemá, tak to zkrátka není profík. A propós, nedivím se, že říkáš své přehazovačce brzda. 8-)
Kurnik, zas takový analfabet nejsem. Jen sem tam hodil odkaz na blbej článek!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Těch 39mm je rozměr šířky od jednoho ramene V-brzdy k druhému a to z důvodu správně nastavené páky,rozuměj páky brzdových čelistí od sebe.Pro dostatečné vyvínutí síly brzdových špalíků na ráfek kola.Je li nastaven rozměr menší např. z důvodů zkrácení lanka vznikne menší prostor pro jemné dávkování brzdného ůčinku špalíků na ráfek. je li rozměr větší pak vzníká delší prodleva než brzda nastoupí v brzdnému ůčinku.Při použití nových brzdových špalíků má být oněh 39mm,obrušováním a následným napínáním lanka se tento rozměr zmenšuje.Vmnoha případech je to i citelně znát na nutnosti vyvinout větší sílu než před opotřebením br.špalíků.Správné nastavení nejen brzd ulehčuje a zpříjemňuje jízdu to snad musí uznat každý.Každá technika chce své.Rozměru docílíš obvykle tím,že u brz.špalíků je silnější distanční podložka u špalíku a tenčí tedy menší šířky u stavěcí imbusové matice nebo konce třmenu u jednodušších systémů brzdových botek/rýhované,drážkované čepy/Pokud jsou botky/špalíky/dle typu širší než je běžné musí se podložky prohodit je to však situace vyjímečná.Schrnu li:čím přesnější nastavení tím lehčí a snadnější manipulace i kvalitnější brzdný ůčinek.