Kamarádovi včera při švihu v Jizerkách praskla patka zadní stavby CrMo rámu těsně před zaletováním do vidlice. Neví někdo, kde by to kvalifikovaně zavařili a jestli to má vůbec cenu. Je to rám na Amulet a v tomhle provedení už není k sehnání. Díky.
Asi by to měl umět každý zkušený svářeč, ale dal bych to tam kde rámy vyrábí, protože možná bude lepší dát novou patku. Svár má menší podstatně menší pevnost, asi o 1/3.
-Bareš - Brandýs nad labem
-Štěrba - Praha Nam. Bří synků
atd.
Je jich docela hodně, najdeš je na internetu
To: Dan
Dík za radu, řeknu mu to. Neznáš nějaký adresy poblíž Liberce nebo Nymburka? Nebo poraď, kde to na eternytu najdu.
Poblíž Nymburka mě napadá akorát ten Cykloservis Bareš v Brandýse nad Labem www.cyklobares.cz
Svár je pevnější než starý material.
Ve sváru ti to praskne jedině tím,že to není provařený, do sváru ti zateče struska ap.Vedle sváru tepelným namáháním.Proto se některý rámy po svaření dávaj do pece.Tím se odstraní tenhle problém.
Patku bych nevařil,ale vyměnil.A většinou jsou letovaný mosazí.
Samozřejmě,že hliník ne.
Vybrus do praskiny vecko z oboustran a zavar , svar vybrus a budes OK .... Ja bych si osobne jestli je ram worth it dal tu praci a patku udelal novou a navaril ......... po navareni jeste jednou az svar vystydne okoli svar svaru musis ohrat ale ne az do cervena a dat na ne mokrej hadr a pomalu chladit .....
Mokrým hadrem to asi pomalu chladnout nebude. Spíš rychle.
Nic méně, nejen Amulety jezdí po světě, raději bych vyměnil ten rám.
Když praskl jednou, může prasknout i podruhé. A někde na daleko citlivějším místě.
Ta doba chladnuti je asi to co potrebujes aby ram zustal pruzny a pevny , nenapsal jsem snad namocit do vody , proto to oplacavani ramu v mistech svaru tim mokrym hadrem .....
Mokrej hadr je skoro jako namočit do vody, než se vysuší a chytne jasným plamenem.
Ovšem ten prvotní dotyk je jako když to povrchově zakalíš a pak znovu popustíš.
Skutečně velmi dobrý způsob vytváření vnitřního pnutí.
Jsem zapomel , kazdy ram muze prasknout , me teda nepraprasknul ale jednou me lupla vidlice v Indii , tu jsem ale varit musel , ale natah jsem prez svarenou kousek pasoviny abych dojel , vymenil jsem ji az na Thailand za novou asi po 2000 km ....
Chlapci, aby vam to nezkrehlo...!!!
Nikdy nebude svarovany material met stejny vlastnosti ......
No to ne, ale to co tu pisete, to smrdi zakalenim... Kdyz popoustis ocel, musi ji chladit prirozene....na vzduchu...Nechladit!!!
Svar spatne drzi jen, kdyz misto svaru neprohrejes...takze nejdriv udelat kvalitni luzko, kvalitne a rovnomerne nahrat a pak varit....nechat vychladnout (zadna voda, jinak ti vzniknou luzka, ktera se ti zakali)... apak muzes pozvolna ohrat na pp teplotu a nechat vychladnout...tim ti zmizi vnitrni pnuti...a pak muzes byt spokojen a drzet si palce:-)
a vubec...v garazi bych to nevaril...Neni ocel jako ocel...A CrMo jen tak nezavaris...
jojo...u Barese...Doporucuju. Kluky od Barese znam a tohle delaj. Bezne opravujou CrMo ramy.
Odkud jsi? Taky bydlim nedaleko Nymburka...
Díky za reakce, ale ten rám už pátej měsíc jezdí, náhodou máme ve fabrice kluka, co se tím zabejvá a umí to. Úplně jsem to téma zapomněl utnout.
Aspon naka dobra zprava , nic ozvu se zitra , mam ted prestavku a bude se delat asi celou noc venku , cela hydraulika podvozku na port side na 747 jestli ten 20 lety krapak neodtahnou do hangaru .....uz jsem na to koukal a je ohnuty hydraulicky pist a musi se dat novy , messy job a nejlepsi sranda je , ze nektery srouby jsou metrik a nektery imperial a tak to bude docela lahudka , protoze to je samej sensor .......