Nic.
Aha... To snad nema nic spolecneho? http://www.cyklo-obchod.cz/?p=productsMore&...
Obávám se, že ano ;-)
http://kominik.rajce.idnes.cz/Moje_MTB/#08.jpg
No, mohla by to být skutečně paráda. A vzhledem k tomu, že celé kolo (http://www.online-kola.cz/hercules-bikes/city... s tou věcičkou stojí méně, než samotný Rohloff, tak by to časem mohlo být docela dostupné. Otázka je, jaká bude životnost, cena servisu atd...
ale furt je to docela drahe, kdyz vezmu, ze s nabojem od shimana stoji kolo jeste mene...
http://www.superior.cz/cz/kolekce-2009/cross...
Jenze tech 8 rychlosti proti plynule prevodovce zas neni nc moc...
Teď je ale otázka využitelnosti tý plynulý převodovky. To by to muselo řadit automaticky, abych šlapal dejme tomu pořád stejnou silou. Ale pokud to mám sázet ručně, tak chci vědět co dávám za převod a co to bude dělat po přeřazení. Takhle tam stejně budou muset být nějaké aretace, jinak by to byl púokaždé skok do tmy. A pak už ten přínos není zas až tak velký, snad jen že to "přeřadí" o trošku klidněji. Dobře seřízená přehazka tam taky spadne hned a potichu.
A pak, nejde zas až tolik o počet rychlostí, ale o rozsah převodů.
jake aretace zas? OMG! to nestaci orientacni cisilka na otocne stupnici?
a ktery zlocinec rozhodl, ze superior flight city bude 29 :(((
Tak to by byla pěkná orientační pakárna :-) Civět při řazení na hefty... A nebo to nějak odhadem ladit, aby se mi trochu slušně šlapalo. Vem si, jaká je to pohoda, když vezmeš za páčky nebo heft a klapneš tím o dvě polohy a předem víš, do čeho šlápneš... :-) Plynulej variátor je fakt dobrej leda pro automat, kterej si to přebere a drží motor v optimálních otáčkách.
IMHO věc zvyku. Za den ježdění ti to ani nepřijde, jedeš do kopce, trochu si odlehčíš, vyjedeš na rovinu a začneš si pomalu přidávat zátěž. Na spiningu máš taky plynulou regulaci, a za hodinu ji používáš zcela samozřejmě.
Spíš by mě zajímalo, zda to půjde vyrobit tak, aby to mělo cenu, rozsah, váhu a účinnost srovnatelnou s konvenčním řazením 3x9...
rozsah a vahu konvencniho razeni 3x9 to ani mit nemusi. Podivej se napr na zmineneho rohloffa, rozsah ma mensi, vahu ma vetsi a stejne si sve misto na trhu nasel (ikdyz je podstatne drazsi).
a kdyz uz jsi zminil spinning - podle toho mi neprijde uzitek plynule regulace pro jednotliveho cloveka, ale pro vice lidi... na spinu clovek nepridava uplne plynule, prida si po skoku, kterej mu vyhovuje. Tyhle skoky ale byvaji dost casto stejne pro jednoho cloveka, ale ruzne pro dva lidi.
Diky tomu by slo na jednom kole lepe trefit prevodovy pomer pro dva ruzne lidi tak, aby kazdemu presne sedla zatez.... snad jsem to napsal trochu zrozumitelne...
Asi by to bylo o zvyku. Někde v krpálu by to ladění mohlo být zajímavý, i když by možná svádělo k "pohodlnosti" :-) Ale při běžný jízdě, abych tam furt hledal a ladil, co vlastně chci šlapat... nějak si to nedovedu představit. Normální šaltr a kazeta mi dávají určitou jistotu zvolené zátěže.
asi jsem debil, ale vůbec jsem nepochopil ten princip jak to funguje :-) nicméně vypadá to zajímavě
Určitě nás je mnohem víc, takže problém bude asi někde jinde :-)
poctivě jsem zhlédl i to ukázkové video a .... nic :-)
Koukni na ten obrázek - nahoře ta modrá šipka z hnacího(input) disku jde na kuličku blízko její osy otáčení, na hnaný ale vystupuje mnohem dál od osy, to je převod do rychla (na výstupu je větší průměr-obvod), když bude osa kuliček vodorovně (rovnoběžně s osou náby), bude to 1:1, když se natočí opačně než na obrázku, bude převod do pomala. Jediná nevýhoda je, že jde o přenos síly čistě třením - kuličky i dosedací plochy jsou hladké), tak je potřeba pořádná přítlačná síla, kvalitní materiály a speciální olej. Většina těchhle variátorů má osu kuliček/kladek kolmo k ose převodovky ale to obrací smysl otáčení. Tohle uspořádání je lepší.