Chtěl jsem se ještě zeptat na jednu věc. Mám už hooodně ,,zaprasený,, rětěz. Dříve jsem ho čistil nějakým ředidlem či co to bylo :-), ale nedávno jsem se dozvěděl, že existuje pračka řetězu a další vymoženosti :-). O pračce už sem si přečetl, ale zajímá mě jak mám správně rozdělat rětěz a co k tomu potřebuju atd..... Dík všem zkušeným borcům za radu :-)
Ale do pračky se řetěz právě nesundavá. Ten tou pračkou projíždí nasazenej na kole. :')
Jo to vím, že se nerozdělává do pračky, ale kdybych ho chtěl rozdělat tak jak přesně na to a co k tomu potřebuju?
Tak pokud nemaš na řetězu rychlo spojku, budeš si muset sehnat nýtovač řetězu. Stejně by jsi jí měl mít a vozit jí s sebou, kdyby se ti řetěz za jízdy roznýtoval (to se stává docela běžně) PO snýtovaní musíš ten nýtovanej článek pořádně rozhejbat.
Doporučuji si koupit cyklonářadíčko, které má v sobě i nýtovač. To bývá u dražším multikombinací, nejlevnější je myslím od Authora. Tak máš vše pohromadě a nemusíš vozit spoustu vercajku.
Rád bych tě varoval od zbytečného roznýtovávání řetězu spojení se nemusí podařit vždy ideální článek bude tuhý a řetěz bude přeskakovat a kopat,jedině rychlospojka např.Sram umožnuje častější rozpojení.Jak již bylo řečeno pračka=nenusí se sundat řetěz.
Pokud se to snýtuje s citem, tak to nezatuhne.
Pokud někdo neřadí jak prase, tak roznýtování řetězu zas tak běžné není. V terénu se dá s trochou štěstí spravit i improvizovaně (dva kameny atd.)
AHA,promiň už chápu:nýtovačku nastav na černý nýt řetězu,je jenom jeden ten musíš najít,tak abys vytlačoval nýt směrem ven tedy k sobě tak dlouho až nýt vyjede z prvního oka řetězu pak opatrně pokračuj do chvíle kdy se řetěz rozpojí,ale nýt ještě zůstává v druhém oku tam musí zůstat jinak musíš mít náhradní protože ten původní se tam dává obtížněji.Smontování je obrácený postup:nýtovač nasadíš směrem od sebe aby nýt zajížděl do ok řetězu směrem ke kolu opatrně toč nýtovačem až ucítíš lupnutí jak nýt zajede do druhého oka řetězu pakdotáhni aby oba konce nýtu koukaly stejně daleko z ok.Osobně nedoporučuji roznýtovávat jiný než černý nýt,protože mám zkušenost s tím že ostatní nýty jdou daleko hůře následně spojit a vlastně i rozpojit.U řetězů Shimano býval dlouhý ulamovací nýt který se po nanýtování kleštěmi ulomil u oka ,prodává li se jako náhradní díl ještě dnes nevím,používám jiné typy řetězů.Řetěz pak musíš důkladně rozhýbat v spojeném článku.
Klidněmůžeš roznýtovat který nýt chceš. Ten černý (asi myslíš nýt který používá Shimano) bych neroznýtovával, rychle se ochodí a potom už by jsi to nemusel dát dohromady. Přeskakovat to nebude pokud to pořádně rozhejbeš. Dělá se to tak jako kdyby jsi ten řetěz chtel zlomit ve směru ve kterym se normálně neohybá. Normálně to funguje a neí s tím problém.
Pořídil jsem si před časem rychlospojku Sram (kolo Aurhor Zenith, řetez Shimano) a není problém s rychlým a pohodným rozpojení, kdykoliv člověk potřebuje. Spoj drží naprosto dostatečně a k náhodnému rozpojení podle mne nemůže dojít. Toto řešení se mi opravdu moc líbí.
Řetěz udržuji v čistotě za pomoci suchého mazadla Nicro. (Prach se na řetěz takřka nelepí a přitom je dobře promazaný.)
Já řetěz mažu obyč. olejem a taky nemam problém. Rychlo-spojka je věc hezká, ale řetěz se může za jízdy přetrhnout (roznýtovat) a potom tu nýtovačku stejně potřebuješ.
jasně !
:-)
Nýtovačku samozřejmě, stejně jako základní nářadí, duši, lepení, a náhradní lanko, s sebou vozím.
Tak jsem vyzkoušl vaše rady, potřeboval jsem zkrátit řetěz. Všechno včetně rychlospojky šlo dobře, jenže. Jenže jsem si nepamatoval jak tam řetěz původně byl, a ono na tom zřejmě záleží. Tedy kterou stranou dovnitř a kterým směrem dopředu. Na třetí pokus se mi to pak povedlo, že už jde řetěz plynule. To se musí vždycky takhle zkoušet? :')
Nemusí, řetěz, tam můžeš dát jakou stranou chceš. Jedině jde oto, aby se Ti dobře snýtovával, tedy aby nýt byl zvenku až ho budeš nýtovat zpět na kolo.
Hm, tak to asi bylo tím, že už je řetěz použitej a už nějak obroušenej. Ale fakt tam zadrhával. (Nebo že bych ho nasadil na kladadky nějak vzhůru nohama? :')
... že by čtyři různé možnosti nasazení ?
:-)))
Nevim, prostě je to jedno. Jestli ten řetěz a ozubena kola máš zhuntovaný, je možný že se to chová všelijak.
Ne, zhuntovaný to neni. Ale asi jsem ho teda blbě nasadil - možná jsem ho vedl někde přes kryt kladky místo pod, nebo tak něco. On tam ten řetěz tak jako drncal. :')