Zdravim. Potřebovala bych poradit jaké kolo případně i jakou velikost kola koupit příteli k narozkám. Máme ročního prcka a ráda bych s nim jezdila na výlety takže i se sedačkou na kolo. Přítel měří 195 cm a váží asi 105 kg. Vzhledem k tomu že jsem na mateřské uvítám radu ne moc cenově náročnou. Díky moc
Vím, že to má být dárek, ale co takhle to kolo vybrat spolu. Třeba stylem obálky s hezkým psaním při narozeninách a následnou společnou návštěvou v krámě. Určitě to ocení a hlavně si vybere, co bude jemu vyhovovat. Já bych to udělal takhle ;o))
Díky moc za radu, ale vzhledem k tomu že by věděl kolik to stojí tak by radši řekl že žádné nové kolo nechce.
Nechci se vás nějak dotknout, ale jak tak koukám, tak kolům ani jeden z vás moc nerozumí, už podle toho prvního dotazu... Takže jen dost důrazně připomínám, že kupovat kolo bez pořádného vyzkoušení je blbost...
Přikláním se k "Dedyv". Ta moje mi ho koupila přede dvěma lety stejným způsobem. Skoro bych ji podezíral, že se s mím zná. To víš, že jsem i já remcal, ale byl to fakt jeden z nejkrásnějších dárků. Mám Kellys Axis a na svých 180cm neobvykle vysoké 21,5". Takže se také rozhodně přikláním k tomu, aby jej vyzkoušel. Normálně bych se typoval na 19". Jó,... a myslím, že slušná kola zašínají tak na 12.000,-. Ale neber to směrodatně. A co se týče vození prcka, tak se koukni na http://www.aukro.cz/17570_cyklistika.html. Občas tu někdo nabízí přívěsný vozík za kolo. Sedačky jsou sice fajn, ale vozík jde pohodlně připíchnout i za teréní kolo (MTB). Nevíš, zda by mu nepadlo zrovna takolvé do oka. Přeji příjemný den.
Sory, deyv. Asi jsem se uklepl...
v poho ;o)
Tak všem moc děkuji, kromě toho aby si ho šel vyzkoušet jste mi moc neporadili a kdyby jsem kolům rozuměla tak se neptám a přítel kolo má.
Tak se hned nečerti ;-)
Říct jenom výšku dotyčného je jaksi málo na to, abysme z toho mohli dělat nějaké závěry. Podle tohoto, Ti můžeme jen od oka poradit kolo o velikosti tak 22", a ještě to záleží na konkrétním výrobci, protože... Ono ale záleží i na dalších věcech, jako kde s tím hodláte jezdit (z toho plyne typ kola), jak s tím hodláte zacházet (konstrukce kola, a z toho se pak dají odvodit potřebné požadavky na komponenty) a hlavně samozřejmě na tělesných proporcích... Tzn. především výška osoby, délka rukou, délka nohou, délka trupu. Někdy je potřeba vědět i šířku ramen a některé další rozměry... Také hodně záleží na posezu a také na tom jestli chcete mít kolo, které "drží směr" skoro samo (pak ale pocitově hůře zatáčí) nebo naopak jestli má být živější, obratnější (pak je potřeba ale trochu náročnější pilotáž :-)...
No, a když i podle různých dobrých rad a kalkulátorů velikosti kola získáte asi tak přehled co by bylo vhodné, tak stejně to kolo musíte vyzkoušet a podle pocitů z jízdy se teprve rozhodnout jestli je to O.K. nebo ne...
Když ale od oka koupíte prostě jenom "nějaké příhodné kolo", tak se také může stát, že jeho majiteli se na něm nebude jezdit dobře, někde ho po krátké jízdě něco začne pravidelně bolet a tak. Přitom se tomuhle dá předejít právě správnou velikostí kola a případně ještě malinkým doladěním posezu a ovladatelnosti kola třeba změnou řídítek, představce atd.
Pokud má kolo skvěle sloužit a dělat svému majiteli jenom potešení, tak by mělo být děláno jak se říká "na tělo". To není jako jít do nejbližšího krámu koupit kus chleba...
Moc hezky to pises, ale az po tech nekolika zimnich mesicich zase vyjedes, myslis, ze te na tvem perfektnim bajku nebude nic bolet? :o)
Bude, taky se na to už těším :-))) Ale budou to jen nohy, v nejhorším prvních pár dní i zadek než se správně rozsedí ;-) Ohledně bolavých zad apod.- přece nejsem cvok abych hned napoprvé nasednul na kolo a hurá na celý do sedla :-)))
Hele, Šárko, oni mají pravdu - pokud to myslíte s ježděním vážně a strávíte v sedle pár tisíc km ročně, opravdu je nutné si kolo zkusit.
Ale třeba to myslíte jinak: třeba chceš kolo, na kterým pojedete čtyřikrát do roka na jednodenní výlet a mezitím občas v neděli k rybníku nebo do nejbližšího lesoparku s dítětem po hřištích (pozor, neshazuju to, jen se snažím definovat způsob použití). Jestli je to tak, potom se zkus důkladně začíst třeba do tohohle návodu:
http://www.author.cz/jak-vybrat-kolo/
a pak zajít do nejbližšího specializovaného obchodu a s radou odborníka něco vybrat. Možná, že když ho požádáš, umožní ti kolo třeba i druhej den vyměnit, kdyby to jó nesedělo. Při výše popsaném použití přítel asi ani nepozná, že mu třeba tvar rámu tak úplně nesedí. Vím, že mě teď možná někteří sežerou, ale přiznejme si, kolik z nás odjezdilo tisíce km na jediném existujícím tvaru rámu v jedné velikosti (favorit), a jak to pěkně jezdilo ;-)))
Pokud jde o cenu, dá se třeba od authora koupit dost pěkný kolo kolem 10 tisíc, pro to nenáročné užívání bych se ale nebál jít i do levnějšího, třeba:
http://www.author.cz/kola/katalog/&cid=2549...
Dítě se na tom vozit dá, tipnul jsem krosové kolo, protože jsem z tvého psaní získal dojem, že by pro vaše užití bylo vhodnější než horské a rozhodně vhodnější než silniční.
Podobné kolo za ještě nižší cenu koupíš i v těch proklínaných supermarketech a nemusíš nutně prohloupit, potíž je ale v tom, že taky můžeš. Pokud se v tom nevyznáš a nehodláš si kolo seřizovat nebo měnit na novém kole celé díly za lepší, opravdu zajdi radši do specializovaného obchodu.
Shrnuto: tvůj zamýšlený způsob nákupu není ideální, ale za předpokladu, že očekáváš jen lehké rekreační využití kola, je docela obstojně možný. Přeju šťastnou ruku!
P.S. Hlavně ať to není olpran!!! ;-)))
jen takovy dotazek, co je na olpranech spatnyho? :)
všechno!!!
Teďjsem určitě urazil spousty lidí :o)) ale aspoň bude vzrůšo. :oD
Neber mě vážně, jen tak plácám, ale já bych si rám od téhle značky nekoupil ;o) prostě nekoupil :op
Ber ho vážně, má pravdu ;-)))))
Ne, nechci se hádat, jen prostě je to nedoporučovaná značka, poruchy všeho na denním pořádku. Já se musím přiznat, že něco od Olpranu mám - cykloláhev. Zatím funguje!!! :-)
konkrétnější být nechcete? Já před 10 lety koupila v bazáču už celkem jetýho olprana a slouží dodnes, ačkoli je pravda, že má najeto jen asi 3000 ode mě, ale jako spokojenost, pro rekreačně svátečního jezdce
Hele, v pohodě, proč myslíš, že jsou tam všechny ty smajlíky? ;-)
Já jsem musel asi tři olprany dávat dohromady a seřizovat, když to na nějakých výjezdech mým svěřencům dělalo psí kusy, a z té zkušenosti usuzuju, že to opravdu moc dobrá kola nebudou, ale zase někomu můžou klidně dobře sloužit, to se nehádám.
Konkrétně? při těch opravách šlo o nefunkční přesmykače, nemožnost usadit zadní kolo do rámu rovně a pár dalších věcí, už si přesně nepamatuju...
Olpran je prostě taková Dacia mezi koly. Jistě, jezdí a někdo na ni nedá dopustit. Ale člověk co nechce za každou cenu ušetřit peníze a naopak chce si ušetřit nervy a spokojeně jezdit, tak si koupí auto(kolo) jiné, osvědčené značky. Tyhle kola ve většině případů nejsou tak kvalitní a proto jsou atraktivní pouze nízkou cenou. Víc od nich nemůžeš čekat.