Kamarád chce poradit s nákupem jízdního kola, ale váží tak 100kg.Horské mi přijde bytelnější, ale jak říkal do terénu ho nikdo nedostane když tak jen na běžně sjízdnou polní nebo lesní cestu, krosové by bylo pro něho přijatelnější ale mám obavy z jeho váhy.Do kola je ochoten vrazit tak 15 000 až 20 000kč.Máte někdo s tímto zkušenost?Dík
Z toho bych neměl obavy, prostě si bude vybírat kolo pro svoji váhovou kategorii, někde do 140 kg a taková se dají koupit a určitě jeho váhu zvládnou bez problémů.
Váží jen 100 kg a má obavy, aby ho uneslo kolo?!? To má teda s touhle muší váhou fakt zbytečný obavy :o)))
Trek může zvolit naprosto bez obav a může být klidný i když cestou potká nějakou tu šišku :o)))
Tyhle pani never:-))) Ta ma polovicni vahu a navic se poflakuje po svete na MTB. Takze s tim nemuze mit zadnou zkusenost:-)))
Ale jinak ma pravdu:-))) Ja uz videl chlapu, co mohli mit ke sto kilum, ale aj vic a uvezla je skladacka, Liberta, Favorit, Sobi ... Tak proc by je nemohlo uvezt i trekove kolo?
Bejvalej kolega jezdil do prace a na vylety s rodinkou na treku od Authora. A ten mel hoooodne pres metrak!
Týhle paní klidně věř :-) je obklopena pořádnejma chlapama :-)) přesmetráků zná myslím hodně, že? :-)) když jsem na trekovym začínal, měl jsem 123 kilo a pohodička :-)
Ooooo, paroooon, CHlape:-)))
Ať je to jak chce, horské kolo je bytelnější. Asi nejvíc záleží na tom, jaký je jezdec. Stokilový zkušený cyklista s citem pro kolo si může dovolit kolo silniční, začátečník může zničit i to horský.
A teď přijde na to... Relativně laciný horský kolo rozštípeš úplně stejně jako relativně laciný trekový.
Samozřejmě nějaký supr extra speciál vydrží téměř všechno, ale taky cena bude úúúplně někde jinde.
Kde se bere furt ta pověra o nižší bytelnosti treka ? Pokud s ním dotyčný nechce skákat někde ze skály, ale používat ho jako treka, tak ve střední cenové kategorii bude bytelnost mnohem víc než dostatečná.
To je stejný jako tvrdit, že pro cestu do práce po normální silnici mi sice bohatě stačí Fábie, ale ótéčko je každopádně bytelnější... :-)
Chce do toho vrazit docela dost peněz, takže na můj vkus to relativně laciný nebude. Horský kolo je bytelnější díky menšímu rozměru ráfků, které jsou odolnější hlavně vůči bočnímu namáhání, jsou kompaktnější, takže snesou větší zatížení, dráty tak brzy nepraskají a celé kolo je díky menším ráfkům stabilnější.
Díky silnějším plášťům tak snadno "nebouchneš" ráfek o díru v asfaltu například a díky silnějším plášťům nejsou tolik namáhány dráty stokilovým jezdcem při jízdě na nerovném povrchu, díky silnějším plášťům se dá lépe zvládnout i případná jezdecká chyba, jako třeba průjezd zatáčky po prachu na kraji silnice, jízda po vlhké vozovce či kočičích hlavách....atd. atd. Ale díky silnějším plášťům to moc nejede, no, chce to pořádně napumpovat, ale zase trochu měkký je to pohodlnější, si vyber...
No jak myslíš. Mám ale treka střední cenový třídy, vážím nějakých 85 kg, s tím co s sebou vezu dost přes 90. Vymetám rigoly, okresky hlava nehlava, leckdy i polní a lesní cesty se šotolinou a za tři roky neprasknul jedinej drát, nikdy jsem nemusel šáhnout na centrklíč, poté co jsem záhy vyhodil původní pláště, tak ani jeden defekt. S Marathonama kolo drží na silnici jak přišitý i v dešti. Opravdu pořád nechápu, v čem by měl být s prominutím traktor nezbytnější. Asi opravdu jen těmi měkkými bantamy. Zas ale na druhou stranu větší kola berou líp nerovnost. A slušná odpružená sedlovka taky udělá svoje pro komfort. - To už se ale bavíme o komfortu jízdy. Ne o bytelnosti.
Máš pravdu, jezdím na galuskách a taky nemám žádný problémy. To si musí každý vybrat, čemu dává přednost - rychlost, bezpečnost, pohodlí...tvrdím jen to, že horský kolo srovnatelné kvality je nejbezpečnější a vydrží nejvíc.
Domnívám se, že se mýlíš! Nejbezpečnější je (jak dokládají dostupné statistiky) rotoped (nejlépe značky Olpran)!
Je to ovšem názor jen devíti náhodně oslovených chodců z deseti kontaktovaných ...
8-)
Opravdu vlastním větší váhu a i to trekové kolo ( Author Airline ) a nikdy jsem neměl jediný problém!!!