První fotky jak slíbeno:
http://www.facebook.com/album.php?aid=9723&...
Nejsou nic moc neb naše předsíň je opravdu tmavá, venku je sněhová vánice a ještě to nemá lak.
Pomalu se blíží první jízdní test, tatík zrovna šije potah na sedlo, které se ještě musí dolepit a došroubovat na rám.
No to e nádhera.
Kolik ten rám váží?!?
Rám nevím, pokud nás někdy napadlo ho zvážit, zapomněli jsme to.
Celý to má 16,2kg tak jak je to na fotce. Když uvážím, že jen to zadní kolo s osmirychlostním nábojem s bubnovou brzdou a velkým pláštěm váží tuším tři a půl kila, musí ten rám být asi pěkně lehký.
Tak tohle je moc pěkné.
Dobrý, ale trochu zklámání, docela jsem se těšil na řiditka a kliky z bambusu :-)
A řetěz z bambusu by byl taky fajn :-D
A to by teprv byla frajeřina :-)
Už viděl dřevěný řetěz, ale to byla spíš modelařina
A co tohle ? Taky přírodnina... :-))
http://ronda.rajce.idnes.cz/remen/
Pěkné. Ty spojky (hlavová trubka atd.) jsou z čeho? Sklo/karbono laminát? Šlapání se dá nějak posouvat nebo je napevno? Dvě převodovky? Kolik je rozvor?
Výztuhy spojů jsou ze skla, nic jiného jsme tam necpali. Vpředu už mají udělaný i nástřik plničem. Spojení podélně štíplých půlbambusů co tvoří zadní vidlici s hlavní trubkou je taky slepené dračími chlupy a omotané sklem.
Středová osa je v rámu na pevno. Pod sedačkou je nalepený dřevěný bloček původem z europalety, ke kterému se šroubuje sedlo, takže délku nohou jde doladit tam.
Převodovky jsou třírychlostní midjack a osmirychlostní v zadním náboji.
Rozvor je 130cm plus mínus autobus, patky přední vidle ještě poladíme podle jízdních vlastností, takže se to může ještě změnit o nějaké milimetry.
Moc pěkné Jirko, jaké jsou jízdní vlastnosti?
Nádhera! Moc se mi líbí! Už teď se těším, až to uvidím naživo a pokochám se pohledem zblízka...
pod rámem je druhá převodovka nebo co to je?
nebyl by Schlumpf jednodušší? ALe nevím, kolik Vás stála ta převodovka, takže tohle řešení bylo nejspíš levnější a taky to má víc rychlostí.....
O chlup jednodušší by to být mohlo. A taky o dvanáct tisíc dražší a o osm rychlostí chudší.
tam máš dvě osmirychlostní? Jsem tipoval osmičku vzadu a troj vpředu....
12000 stojí schlumpf, tos měl tu převodovku zadara???
3x8 - 2x8 = 8
Myslel jsem, že schlumpf stojí třináct a něco a ta třírychlostka myslím byla jeden a něco kde to otec sehnal, ale možná su mimo. Každopádně ten rozdíl ceny bude pěticiferný nebo blízko tomu.
to mě právě zajímalo. Netušil jsem, že cena tak spadla. Třírychlostka by mi pro babičku stačila. S přehazovačkou si moc nerozumí... A na to její jždění do krámu a na hřbitov to stačí. Takhle jezdí jen na jedno kolečko a někdy to zbytečně rve silou.
Parada. Hned jsem si vzpomnel na Flinstouny.
Na to je tam málo kamene :-)
Prvni, co me napadlo. Flinstouni jsou bledi zavisti:-))
Tohle je opravdu neuveritelne. Libi a to dost!!!
Jenom by mne zajímala jedna věc, a to jak se podařilo udržet geometrii aby to všechno bylo v rovině. Kolik tam toho je seřiditelného?
Geometrii v rovině držela laserová vodováha. Bambusovou trubku se zadní vidlí jsme chytli do přípravku a pomocí promítání čar laserovou vodováhou jsme si vždycky seřídili polohu tak, aby vrtačka s vykružovákem na středovou mufnu a na hlavu byla vždycky kolmo nebo rovnoběžně s osou zadního kola, v případě středu navic kolmo k podélné ose kola. Podobně jsme to kontrolovali i v průběhu lepení.
Seřiditelná je jen poloha sedačky a to drobným doladěním při polohy, do které se namontuje. Idea je seřídit to jednou, protože je to šité na míru jedinému uživateli.
První zprávy o jízdních vlastnostech mám jen z doslehu, neb jsem tam nebyl.
Při jízdě po skladu se kolo údajně jeví dobře řiditelné, ale při prudkém zásahu do řízení je cítit nějaká gumovost, nebo pomalá odezva.
To zní přesně jako ten nedostatek torzní tuhosti, kterého jsem se trochu obával. Testnem to víc jak počasí dovolí a pak se uvidí. Když se nám to nebude zdát přijatelné, máme vymyšlené spirálovité omotání rovingem, které nezakryje bambus a dodá tuhost jen v požadovaném směru.
http://sunrace-sturmeyarcher.blogspot.com/2009...
jinak tu : http://www.bamboosero.com/
Po prvních opatrných jízdách tatínek provedl nějaké krátké sprinty po zapadlé hrbolaté silnice a završil to skákáním přes palety. Položil na zem nějaké europalety, na jednu stranu dal jakousi desku jako šikmý nájezd a jezdil přes to čím dál rychleji. Svědci údajně tvrdí, že to trochu pruží, ale nikde to nepraštělo ani neruplo. Přiitom olaminování konců vpěr sedla tam ještě vůbec není.
Gumovost řízení vlivem kroucení rámu je údajně tak malá, že nevadí. Je to jeho kolo, takže když to vyhovuje jemu, je to dost.
Testovací fázi tedy považujeme za úspěšně ukončenou a přistoupíme k finálním úpravám. Dokončíme nějaké laminátové drobnosti a nalakujem to.
Do you already have registration on FriendFace.com? Its page where you have to write personal information , I did never do it. There are games and lost of womens ...... I'm in,.... me to. The Cooke it best drink I ever had.
odkaz na album nefunguje
bez registrace tak nějak nejde ani zobrazit profil Jiřího Hebedy :) I belive that bamboo recumbent from HabedaBikes is nice piece of work. Have a nice day.
This public photo link has expired. To see these photos, please ask the owner to generate a new public link.
Tož tady je: http://www.facebook.com/album.php?aid=9723&...
Netušil jsem, že ten link má nějak omezenou platnost nebo co.
Ahoj. Chcem sa opýtať na tvoje skúsenosti z tým viacrýchlostným nabojom. Na tom bambusáku máš myslím 8-speed Sturmey - Archer? Aká je to verzia a ako si s ním spokjný. Zaujíma ma rozsah prevodov. S čím by si to porovnal, 2x8? "Zložitosť" nastavenia, ako brzdí bubnovka ak je to z bubnovou brzdou. Díky za info.
Rozsah je 305%, čili něco víc jak polovina systému 3x8. Máme ho v kombinaci s třírychlostním a to už má velký rozsah, 540%. Seřízení je velice snadné a podle všeho se dělá jednou, nebo jednou za velmi dlouhou dobu.
Brzdy se prozatím zdají nic moc, ale nemá to skoro nic najeto, řádově jednotky kilometrů při nějakých testech, teprv to půjde do laku.
Tož se chcu optat, je ta hlavní bamboo-trubka provrtaná durch vnitřkem přes kolínka a vystříknutá stavební PUR pěnou pro zvýšení tuhosti?
Brano Mereš při stavbě svého bambusového horského kola musel zadní stavbu a sedlovku tímto způsobem vyplnit aby se to tak nekroutilo. kost je taky vyplněna houbovitou strukturou aby vydržela víc :)
jináč k tvaru rámu, bambus když se namočí(na týden) a pak zahřeje PB hořákem tak jde docela lehce ohnout, po ochladnutí v zafixovaném stavu ohyb zůstane trvale. V indonésii takhle ohejbají v ruce průměry 8-10cm do obručí atd.
Vrtaná ani plněná trubka není, je jak byla. Podle mě se to trochu kroutí, ale tatíkovi ta tuhost stačí a je to jeho kolo. Výhodou je, že rám samotný má 1910g, včetně vzpěr pro sedlo 2200g. Jeětě to nabere malinké kousky laminátu a lak, ale do dvou a půl kilo se to vejde. Pro srovnání jsem zrovna zvážil svůj Oceláč Mk.2, kompletní rám má 4015g a stokilovému člověku bych ho nedoporučil. Rám Azubu jsem nikdy nevážil, ale když jsem měl v ruce rámový set s vidlí a řídítky, budilo to dojem. že to asi bude o kus těžší než ten oceláč. Koneckonců je to odpružené a se stejnými komponenty váží o cca dvě kila víc.
Ohýbání je zajímavá myšlenka a už jsem o tom slyšel, možná to jednou zkusím.
bambus jsem ohýbat nezkoušel, ale ratan jde v pohodě jen teplem. Na uch a ke košíku stačil zapalovač.
Určitě bude ratan těžší než bambus, ale zase bude mít větší pevnost, díky tomu, že je "plný". Nebo plný, je to taková pórovitá hmota se spoustou malinkých vzduchových kanálků.
Plnému materiálu bych se vyhnul, jeho vnitřek je napěťově nevyužitý. Držel bych se trubky všude, kde jde o ohyb a krut (a o to na rámu jde prakticky všude).
Jak píše stip ten plný vnitřek ti prakticky nic nepřidá na pevnosti, jen na hmotnosti. Dutá trubka je mnohem efektivnější.
jenže on vlastně není plnej. Je to jako bys měl stovky malých trubiček spojených k sobě...
Ale já to nepsal kvůli tomu, že by to bylo pevnější, byť si to myslím, ale kvůli tomu, že s eto dá velmi snadno ohýbat a pak to drží ohnuté stejně pevně jako předtím. Má to na povrchu takovou jakoby sklovinu a ta reaguje na teplotu tím, že se smršťí. Bambus vypadá podobně a mohl by mít uplně stejné vlastnosti, ale nevím to. Jsou to dvě různé rostliny, jen vypadají podobně.
Ahoj, mám v plánu stavět kite buggy z bambusu, byl bych rád za každou radu nebo odkaz na práci s bambusem, jde mi hlavně o jeho ohýbání a spojování. Můj tel. je 731 482 954, mail: [email protected]
https://www.facebook.com/profile.php?id...
S ohýbáním zatím zkušenosti nemám, ale rád bych se do toho pustil. Obávám se že ohýbat půjde jen čerstvý ještě zelený bambus. Toho je u nás pomálu. Taky jsem měl v plánu co všechno z bambusu postavím, ale dvě postavené kola mě vyléčily. Je to ukrutně časově náročné, nehledě na ten smrad a nepořádek (všude zacákaný epoxyd a prach při broušení) Pokud ti jde o to aby bugy byla lehká tak pak bych viděl že to smysl má, ale je třeba dobře všechno připravit a mít dobrý plánek. Později se změny hůř dělají. Kov je jednodušší, uříznu přivařím a hotovo. Horší to bude při případném poškození. Bambus je citlivý na tlak na trubku a občas sám od sebe praskne jak stárne. Blbě se pak takový díl vyměňuje. Podélně praská trubka ztratí pevnost a kroutí se kolem své osy.