Zdravím vás všechny.
Na léto plánuji expedici na kole- zřejmě na Ukrajinu. Přesněji zamýšlím nějakým způsobem se dopravit do Charkova a zpět na kole.
Ovšem narazil jsem na problém, jak to kolo tam dostat. Hlavní problém je v tom, že tam nechci letět nýbrž cestovat vlakem. Původně jsem myslel, že kolo vezmu sebou do vlaku, bohužel to ale není možné jelikož se nedá najít spoj ve kterém by byly prostory na úschovu kola- také jsem přemýšlel, nechat si kolo poslat na určené místo vlakem a až bych tam dojel, tak bych si ho tam vyzvednul. Psal jsem na dráhy a už takováhle služba neexistuje. Takže jsem v koncích :-) Proto se vás chci zeptat, jestli někdo už podobný problém neřešil.
Předem díky
Napadla mě možnost nechat kolo přepravit na místo přepravní službou PPL. Přepravují leccos a nejsou zas až tak drazí.
Zkusil bych asi na místě s někým domluvit převzetí po telefonu a pak ho tam vyzvednout. Nějaká zpřízněná duše by se nalézt mohla. Do léta dost daleko.
Na PPL jsem se díval a stálo by to asi něco přes 10 000... cože je trošičku pálka čistě jen za přepravu kola. Za to bych skoro mohl mít letenku i s přepravou kola :- )
To už bych věřil tomu, že by pošta byla levnější.
hele já bych zkusil něco jinýho.
Je spousta firem, který jezděj na Ukrajinu celkem pravidelně s kamionama. Ne vždycky je to plný až po střechu. Záleží na tom, co vezeš. Buď když se to nesmí dávat na sebe nebo když to přesáhne i tak povolenou hmotnost, tak máš nahoře mezi zbožím a plachtou či skříní dost místa. Zkus obeslat známý, jestli někdo nezná někoho na spedici nebo nějaký přepravní firmě a domluvit se pak s řidičem. Dost možná by ses s ním mohl svýzt i ty....
Já takhle jezdil jen po republice, ale není důvod, proč by to nešlo i za hranice......
Ale co celníci? To by asi muselo být v dokumentaci atd. ne?
Hele a byl jsi na nadru se zeptat, jak je to s prepravou kol na Ukrajine? Ikdyz neverim, ze by ti podali nejake skvele informace, ale treba budou vedet. Ja si myslim, ze z CR to vlakem na SR-UKR hranice pujde v pohode. A v ukrajinskem vlaku bych se teda nebal...za malej baksis ti ho treba i umejou:-) To, zes to nenasel na idosu neznamena, ze to nejde. Vsechno jde.
Pak je moznost jet busem. Urcite tam jedou.
A nebo zkouknout cestovky, ktere tam jedou tak nejak ve tvem terminu a zeptat se jich, zda nemaji volno. Velice radi berou.
Zajdi do cykloobchodu a vyžebrej krabici, ve kterých jsou jim dodávany kola. Doma kolo mírně přispůsob transportu ( vytočit řidítka ,omontovat šlapadla, Vyhodit z rámu kola). Krabici si ve vlaku položíš nad sebe místo kufru a je to hotovo. Viděl jsem to na vlastní oči ve vlaku kde nebrali kola.
Proč ne. Jednou jsem s podobně velkou krabicí cestoval bez sebemenších problémů vlakem a 2x MHD a bez problémů. Jenom v ní nebylo kolo, ale rozložené křeslo...
A umis si predstavit, ze s takovouhle patnactikilovou krabickou a brasnama pujdes na nadrazi?:-))) A pak nekde prestupovat???:-)
Ja ti nevim. Jsme lidi. A za peniz udelame vse. Zvlaste vychodne od nas. Ja bych obetoval par korun a tomu nadrazakovi, co sefuje ukrajinskemu vlaku bych s usmevem neco malo nabidl. Vubec bych se nebal, ze by neprijal.
Hele, kdyz jeden motorkar dostal do ruskeho vlaku i motorku, tak proc by se do ukrajinskeho vlaku neveslo nejake blbe kolo....
A co když narazí na jediného spravedlivého a neúplatného, určitě tam alespoň jeden někde je, ale asi i tady by bylo řešení, počkat na další vlak :-)
Ale no tak....voni se tam nemaji tak dobre, aby mohli odmitnou snadne vydelany peniz:-)))
Me by teda Ukrajina v tomhle vubec netrapila.
Hehe :-) Mně bohatě stačilo kolo v krabici odtáhnout z ulice před barákem do bytu :-) Nedovedu si vůbec představit, že bych takto někam cestoval a tuhle obludu tahal v ruce... Je to na nějakou rozumnou manipulaci s tím prostě už moc velké ...
No právě:-) Já to jednou tahl z pošty domu...100m. Připadal jsem si jak blázen. Šoupy šoup, šoupy šoup:-)
Vždyď to nemusíš nikde tahat. Ten chlap co jsem ho viděl tak kolo dopravovat to nacpal do krabice ve ValMezu na nástupišti a vrazil do vlaku na Prahu. Na konečné utáhnu řidítka , nasadím kola, zprovozním pedály a mohu jet.
Tak buď narval dětské kolo do krabice od dospěláckého kola nebo jsi se moc dobře nedíval.
Kolo se ti totiž nevejde do krabice dokud
* nesundáš přední kolo
* neotočíš řidítka
* nepovolíš zadní kolo a nevsuneš ho co nejvíce do zadní vidle
* nesundáš sedlo
* nesundáš šlapky
No a pak je na tvé riziko, jak si ještě kolo oštříš, tzn.
* obalíš si háklivé části proti poškození
* pokud máš kotouče, je dobré vsunout kousek papundelku do brzdy kvůli zavzdušnění
* je dobré zafixovat přední a zadní vidli špalíkem, proti náhodnému stlačení
Samozřejmě, pokud to někdo dělá často a má v tom grif a má na to také připravené kolo, tzn. nemá zatuhlé některé závity, pak to může být otázka chvíle.
Já to dělala jen jednou a to kolo jsem v průběhu týdne přebalovala 3x!!! O povolení některých závitů ani nemluvě...
A sborka... Samozřejmě, kdo si své kolo servisuje, tomu to asi práci moc nedá. Kdo je ale méně zkušený nebo se zcela brání býti jakkoli dotčen znalostmi o fungování kola, jako třeba já, pak mu sborka trvá trošku déleji...
Mě osobně trvala asi hodinu.
Takže tvoje tvrzení zní sice libě pro uši, ale evidentně jsi to nikdy nevyzkoušel...
Jo a mimochodem, ještě by mě zajímalo, jak si ten dotyčný tu krabici na to nádraží přivezl...
Ona i "složená" je poměrně neskladná a dost dobře si nedovedu představit, že jedu na kole "na těžko" a v jedné ruce držím škatuli, která svými rozměry dosahuje velikosti mého kola a má velmi značný odpor větru...
A taková náhoda, že by servis byl hned vedle nádraží, to bych teda viděla jako velmi ojedinělý případ...
Tak ty nejdriv pises: "Doma kolo mírně přispůsob transportu ( vytočit řidítka ,omontovat šlapadla, Vyhodit z rámu kola)" a pak tady napises: "Ten chlap co jsem ho viděl tak kolo dopravovat to nacpal do krabice ve ValMezu na nástupišti".
Tak co jsi teda videl, kdyz radis, aby si to clovek doma pripravil:-) Me prijde, ze jsi teda toho moc nevidel.
A jestli ValMezu je Valasske Mezirici, tak nechapu, proc to ten chlap delal tak neuveritelne slozite:-) Pres den jede spousta vlaku do Praglu, ktera kola prepravuji:-)))
Osobne by me nikdy nenapadlo kolo balit do krabice a pak strkat do vlaku.
Nebo je tahle možnost....
http://www.azub.cz/CZ/skladaci-kolo-dahon-matrix/
Takže každopádně jste mi dali podnět ke spoustě dalších možností jak to s tím kolem udělat. Takže se ještě pokusím poptat a zjistit další věci.
Nicméně celou manipulaci budu mít ztíženou tím, že pojedu sám a natěžko- takže potáhnu kolo+veškerou bagáž.
Pokud ho budes jakkoliv skladat do vlaku jak ti radi vyse tak se rovnou priprav ze to je NEUVERITELNY BOJ ktery pripravi mnoho neprijemnych zazitku. Pokud si sam tak v zadnem pripade nepoberes najednou kolo a veci takze jakykoliv presun bude znamenat vzit jednu vec, ostatni nechat, nekam to donest, tak to nechat, vratit se pro dalsi vec atd -> silne riziko ze ti nekdo neco ukradne. JEli jsme takhle s pritelkyni a orpavdove peklo je kdyz pak potrebujes prestoupit na jiny spoj, mas na to 1 minutu a je to na druhe strane nadrazi (pro CD typicka situace) - je to opravdu n beprijemna situace jak se snazis toho co nejvic pobrat a bezis s tim po nadrazi, pak se vracis pro zbytek... no byly to orpavdu neprijemne zazitky.
Autobus taky moc nedoporucuju - strasne casto maj kecy ze te nevezmou kdyz to kolo nebudes mit poradne zabalene atd. - to je problem hlavne pri zpatecni ceste. Nam i rekli ze si musime dopredu koupit jizdenky ale ejstli nas pak i s kolem vezmou, to nam nemuzu zarucit - takze taky nic moc.
Jak se tam dostat - do Ukrajiny jsem nikdy nejel, ale do zapadni evropy se bohate nejvice osvedcilo jet autem. Dojet kam potrebujes, tam nachat auto, jezdit na kole, na konci se vratit k autu a jet domu - absolutne bez starosti, coz se o jakekoliv jine doprave rict neda. Chapu ze s Ukrajinou je to trochu risk.
není třeba se ničeho bát.:-) Po mé loňské zkušenosti s ukrajinským vlakem ( Solotvina - Čop) při cestě z putování po Rumunsku kdy jsme se jako skupinka pěti cyklistů a všichni na těžko dostali bez problémů dokonce i do ukrajinského rychlíku ( počítali jsme že budeme muset využít jen couráky- to už měl kamarád z dřívějška otestováno) jsem přesvědčena ,že jeden člověk se musí dostat na 100% úplně všude. Je třeba to domluvit s děžurným a je to. Vzal si od nás 15 hřiven za kolo bez účtenky ( lístek pro1 osobu byl za 20) a ukázal na na dvě kupé, která jsme našimi miláčky + objemnou bagáží celá zabrali. kolo se dá v případě nutnosti umístit i na třetí patro v kupé. Místní vozí běžně vlakem desítky těžkých krabic a taky to jde a vůbec nikdo to tam neřeší :-) Přeji Ti hodně štěstí při cyklo putování !!!
Ahoj, ma v tomhle ohledu nekdo zkusenosti s Holandskem? Taky bychom chteli vlakem, zatim jsem zkousel jenom Idos a ten mi zadny pouzitelny spoj nenasel. Myslite, ze ma cenu volat na informacve CD? Ziskal jsem pocit, ze ta pani tam ma pred sebou ten Idos stejne jako ja...
Ooo, moment moment - prave jsem nasel "EN 456 PHOENIX" Praha - Utrecht, ktery kola vozi...
Tak, pokud by se to nekomu hodilo, tak tenhle vlak je docela zajimavej - http://jizdnirady.idnes.cz/vlakyautobusy/draha/...
Podle informaci CD je sice brutalne drahej (asi 3000,-), ale da se rezervovat az 6 mesicu dopredu, pricemz cena se vyviji. Takze pokud se jizdenky koupi hodne brzo, da se s cenou dostat i na 800 kc. Preprava kola stoji 5 Euro na jednu cestu.
Je to nějaké rozbité :-)
Aha, tak evidentne takhle odkazovat na Idos nelze. Jmenuje se "EN 456 Phoenix" a jede:
Praha hl.n.,
Praha-Holešovice,
Ústí n.L.hl.n.,
Děčín hl.n.,
Bad Schandau,
Dresden Hbf,
Berlin-Schönefeld Flughafen,
Berlin Ostbahnhof,
Berlin Hbf,
Bielefeld Hbf,
Hamm(Westf),
Dortmund Hbf,
Wuppertal Hbf,
Köln Hbf,
Utrecht Centraal,
Amsterdam Centraal
Celkový čas 15 hod 29 min, vzdálenost 1146 km
má před sebou jejich verzi Idosu.
Podle mne nemá, ale zkus to. Já když jsem to zkoušel, tak mi navrhli to samé, co vyplivl Idos a dají ti informace jen o svých vlacích, takže když tam jede vlak s jedním přestupem tak o tom přestupu už se nic nedozvíš, protože to už neprovozují ČD a nejede to přes nás . Takže si najdi, co potřebuješ v Idosu, co ti jede nejblíž a pak hledej vlak u drah příslušné země, který navazuje. Na informacích tě na to stejně odkážou. Jenom nechápu k čemu ty informace o mezinárodních spojích mají:o((
Jo a na Idosu mi vyběhla nějaká cena. Na informacích mi řekli jinou cenu. NA pokladně ¨na Smíchově mi řekli taky jinou cenu a na Hlaváku jsem taky platil jinou cenu. Navíc se dost lišily informace z každého zdroje. Jednou jsem musel být ve vlaku s kolem (realita) Podruhý bylo kolo zvlášť, al emohl jsem mít jen lístek k sezení, potřetí bylo zvlášť, ale mohl jsem mít i lůžko.
Dokud z toho vlaku nevystoupíš, tak se nemůžeš spolehnout skoro na nic :o(((
Do Norska jsem bral kolo autobusem (StudentAgency). Zabalil ho do cyklovaku, takze jsem musel sundat obe kola a riditka, ale jinak s tim nebyl problem. Nejvetsi problem byl dostat to kolo na nadrazi, protoze ten vak je urcen spis pro prepravu autem, a proto nema skoro zadne pouzitelne uchyty. Nalozit to doma do kufru auta je daleko jednodussi nez se s tim tahat dopravou plus znacnej kus pesky na rameni.
Ale jinak v autobuse naprosto v pohode, dal jsem to k zavazadlum, tam mel ridic jeste kus nejakyho pruznyho lana s hakem, takze mi to zahaknul, aby to nelitalo a uplne v poho. Jedinej problem byli svedsti celnici, kteri nas cely prosacovali, takze jsem to musel z toho busu zase vyndavat a skladat zpatky. To se pronese, ale jinak naprosto v pohode.
Takze kdybys jel autobusem, tak to nebude zadnej problem, az na to, ze to kolo budes muset rozlozit a slozit. To nemusi byt snadny, jak upozornuje Radka, ale na druhou stranu to muzes doma nacvicit a stejne musis byt aspon trochu zrucnej mechanik, kdyz chces takhle cestovat, takze v tomhle bych problem nevidel.
Pak me napadla jeste jedna moznost. Existuji vlaky, ktery vozi auta, tam to kolo musis dat uplne v pohode, jen ho poradne prikurtovat. Otazka ale je, jestli takovej jede az na Ukrajinu. Slysel jsem o jednom, co jede do Kosic, treba pojede i dal.
tak ten už dál nejezdí
Tomu nějak asi nerozumím. To jako myslíš, že by místo auta přikurtoval na stání na otevřeném vagóně místo auta kolo?!?
To jako fakt myslíš vážně?!?
A to máš jako představu, že ti vykalkulují jakou cenu?!?
Tak pokud chceš takovouhle bejkárnu tvrdit, tak to prosím nejprve ověř na informacích ČSD. To určitě bude zajímat více lidí...
tydle vlaky kola berou sem to viděl ve splitu na zastávce byl to vlak českej
To ale musí být specielně upravené vagony pro přepravu kol, jinak to není možné, pochybuju, že by si přepravce vzal na odpovědnost dopravu jízdních kol na běžném přepravníku aut.
píšou že úschova během přepravy nevím co to přesně je bo na kole nejezdim vlak je označenej R 474 JADRAN a jezdí jen v létě
Jo, přepravují všechno co jezdí specielně upravenými vagony, a cena za kolo 15 € je přijatelná
http://www.cd.cz/index.php?action=article&...