Ahoj,
chtěla bych si koupit crosové-trekingové kolo asi do 15 000. Přes léto víc než 2000 km nenajedu, ale nevím, co si vybrat.
Našla jsem si kolo http://www.cyklozone.cz/akce/champion/ slevněné za 9 500,- coz se mi zdá jako dobrá cena. Ale z diskuzí tady jsem nabyla dojmu, ze Dominátora byste moc nedoporučili. Tak se chci zeptat, jestli za tuto cenu je to dobrá koupě, nebo byste doporučili něco lepšího? Bohužel můj strop je 15 000.
Na druhou stranu jsem jeden rok měla horské kolo Dominator Detroit, za léto jsem najela něco před 1500 km a kolo mi vyhovovalo, žádné problémy.
Je tedy tento dominátor za tu cenu přijatelný?
Dík
Při tvých požadavcích je kolo nad nějakých 12 tisíc téměř na jistotu. Teda pokud těch 2000 km nejezdíš někde v extrémech :-))
Vyhnul bych se obchoďákům a v běžné speciálce si vybíral spíš podle vkusu a podle toho, na čem se mi dobře sedí a jede (kde mě nechají alespoň trochu projet).
K tomu ještě obligátní - koukej po loňských modelech ve výprodeji. Pak za těch 12t dostaneš kolo o třídu výš a to ti už dřív ukradnou, než povolí... :-)
V extrémech nejezdím, spíš taková ta klasika, cykloturistika, od jara do podzimu, asfaltky, polňačky a podobně. Určitě bych dražší kolo nevyužila. Teď mi dosloužilo horské kolo z bazaru, které už před těmi 10 lety, co jsem ho kupovala, mělo nejlepší léta za sebou a tak se rozhlížím po náhradě.
Osobně mám Meridu v téhle cenové relaci a honím to nejvíc v kopcích. Kiláků asi trojnásobek a naprosto bez problémů. Součástky jsou v podstatě u všech značek stejné, jiný je jen rám (i když kdo ví, některé vykadají jak ze stejné linky, jen s jiným nápisem...) A ten Dominátor je vybavený opravdu solidně. Osobně bych na něj mrknul a pokud by mi na něm něco extra nëvadilo, bral bych ho.
Nějaké laborování má určitě smysl pro toho, kdo jezdí dlouhé štreky, nebo na těžko. Pro projíždění je to pěkný kolo.
pouvazoval bych o
http://www.sportmen.cz/-Kolo-Superior-XP-829...
Na běžnou cykloturistiku zhola zbytečné.
zcela naopak. nerozpadne se to na prvnim vetsim kameni nebo rozbitejsi polni ceste.
V tom případě radši něco takovýho, akorát s převodníkem a pedály...http://ronda.rajce.idnes.cz/Cinska_motorka/...
Běžný cross v téhle cenové kategorii vydrží téměř všechno. Na skákání ze skály jsou jiná kola, ale na ty se tazatelka neptala :-)
Horské kolo mám, to bych snad ani nekupovala nové, kdybych u něj chtěla zůstat.
Hlavně ho chci ale na cykloturistiku a na mé staré kolo nejde přidělat nosič a když už jsem dostala brašny, konečně bych se mohla zbavit krosny, která mě v parném létě celkem štve.
Tak to hlavně důkladně prohlídni úchyt zadního kola u toho Dominátora ! Na tom obrázku to není až tak zřetelné, ale mám pocit, že je tam podobný úchyt, jako na předloňských a loňských Meridách. Je tam jen jeden úchyt se závitem pro blatník a nosič, navíc ukrutně blízko upínáku a proti je na těsno nejmenší pastorek. Letošní kousky se vrátily ke staršímu provedení s dvěma očky bez závitu a dostatečným prostorem.
Na loňské Meridě teď má brácha na jednom šroubečku M5 jak nosič, tak blatník a navíc bez matičky proti. Drží to, ale ideální se mi to určitě nezdá.
ja se v obchodě ptala, jak je to s přiděláním nosiče a dostalo se mi odpovědi, které ne zcela rozumím, ale jít by to mělo.
"Stoprocentně tam např. půjde nosič ACR-25-Alu, který má dodře udělané délkové nastavování horních i dolních "pacek". Jinak rám má nahoře na zadní stavbě standartně 2 návarky (M5) pro montáž nosiče, a na zadních patkách jsou také závity M5 pro motáž nosiče nebo blatníků."
Bohužel se v kolech vubec nevyznám,akorát jednou za čas přijdu s mým staříkem do servisu, ať se mi na něj mrknou.
Hmmm, tak to bude stejné, jako u té Meridy. Ale teď záleží, co chceš vozit na nosiči. Pro expedici natěžko bych asi hledal rám s jiným řešením. Pokud používáš jen lehké blatníky bez uchycení u středu kola, pak je to taky v pohodě. Normální nosič s brašnou na svačinu a větrovku to ponese bez problémů. Jen v kombinaci s dlouhými blatníky, nebo naloženým nosičem to není dobrý. Minimálně pocitově.
Hm, tak naložený nosič je právě to, co bych zřejmě celkem využila... Takže tím zřejmě kolo padá
Nechci tvrdit, že to nevydrží, ale nepovažuju to za ideální řešení. Přece jenom je to závit do hliníku. Pokud na něm není páka, nebo se neuvolní, tak snese asi dost. Ale pokud by dostal ránu, nebo se povolil a viklal, potom by závit dostal na frak. A někde na cestě by mohl být problém, není to vcelku jak řešit, snad jenom provizorně provázkem... Když jsou na patce očka a odejde šroubek, dá se jiný s matkou proti a je to.
No já v tomhle případě radši vsadím na jistotu, když už jezdím, tak sama, protože neznám nikoho kdo by jezdil se mnou a tím že technické stránce věci naprosto nerozumím, tak radši nebudu pokoušet štěstí a zaměřím se na kola, která to mají řešeno líp.
Jaké řešení mám teda hledat, pokud chci jezdit na tezko?
Tady jsem udělal fotečku patky na mém kole (2006) a na bráchově (2008). Jsou u toho popisky.
Špíny na mém si radši nevšímej... :-)
chjoooo
http://ronda.rajce.idnes.cz/patka_Merida/#album
ale to je 29-palcove horske kolo! koncept, ktery prekopal podstatu horskych kol! revoluce v cyklistice!
Dobře, dejmežtomu, že bych si koupila nové horské kolo. O 29" kolech jsem něco málo četla. Teď ale ber v úvahu, že můj nejčastější povrch budou asfaltky, lesní cesty. Les, kořeny, tankodrom spíš vyjímečně, ačkoli po moravským krasu taky jezdívám, pořád budou ty "normální" cesty tak 70% využití kola. Není pak takovéto kolo zbytečnost? Na silnici?
to ronda:
nasla sem si kolo, ktery se mi docela zalibilo, i kdyz teda horske. Ale podle obrazku nepoznam, zda to ma ty dva "uchyty":(
http://www.horskakola.cz/detail/MATTS-RACE-V
Není ta cena oproti původnímu záměru trochu někde jinde??:)
Mě se tohle kolo líbí taky, ale co to náhlé zvýšení ceny o 10 000? No já nevím, ale na horáka asi klasické blatníky moc dát nejdou a nějak se to k němu ani nehodí. Kde to má úchyt pro nosič nevím, to se musí vidět v reálu.
tak ale aspon ty zkraceny blatniky tam jdat jdou, ne? Je to blbej napad jezdit na horaku s brasnama? Samozrejme bych s nema ale nejezdila porad, ze jo... ale minimalne parkrat za leto jo
Nechci(ani nemohu) Ti radit ohledně tech.vybavenosti.Vzhledem k tomu,že jsi se zmiňovala o tom,že jsi z Brna,zastav se u Hanáka na Křenové(VeloHanák),sděl jim svoje požadavky,určitě Ti poradí,nejsou to vnucovači toho,co chtějí prodat sami.Je jich tam dost a odborně nabušení(doufám,že stále-teď nejsem v Brně),hlavně však ochotní.
Jezdit na horáku s brašnama sice není moc běžné, taky kdo by si bral brašny na občasnou nedělní projížďku po promenádě, ale zase to není nic vyjimečného, občas někoho potkám kdo je dobře naložený a v té chvíli mu i docela závidím. Jinak každému může být úplně putna co mám na kole a na čem jedu.
tak ja nemluvim o nedelni vyjizdce, ale kdyz bych chtela treba na dva dny s prespanim nekde v lese, nebo v kempu... Jak rikam, v kolech se nevyznam a naprosto netusim, co je pro horaky vhodne a co neni. Jen chci kolo, co mi par let vydrzi, budu z nej mit radost a kdyz budu chtit jet na par dni v kuse ven, budu moct vsechny kramy tahat v brasnach a ne v krosne.
Já jsem to taky tak pochopil a v tom smyslu napsal. Ta zmínka o horákách na nedělní promenádě patřila těm na té promenádě, nikoliv lidem v terénu.
jj, chapu:)
Spis resim dilema, jestli toho horaka nebo trekovy, prijde mi, ze klasickyho horaka vyuziju fakt jen obcas, ale zase tezko rict, jestli neni lepsi jezdit s horakem casto po silnici nebo s trekem obcas pres koreny, sutry atd...
Když už na tom chceš tahat takové náklady, tak horák možná bude vhodnější vzhledem k jeho bytelnější konstrukci...
Možná, že pro toho horáka se nakonec rozhodnu.
Ale ja,jakožto spíše sváteční cyklista, se nemůžu rozhodnout:( a těžko říct, jestli s lepšími znalostmi by mi to rozhodování šlo líp
I s crosovým kolem na crosových pláštích se šíčkou nad 37 zvládne kolo i dost těžký terén.
tak pokukuju zase po těch krosovych... ale má to háček. Všechny kola, na který jsem koukala začínaly velikostí na 52 cm. coz muze byt nejakych 19/20" a při mé výšce 165 cm mi přijdou celkem obrovská... Staré kolo mám tuším 16" a přijde mi akorát
S touhle vyskou potom ani neuvazuj o 29". Pokud budes chtit jezdit i s MTB vylozene po silnici, neni problem mit jedny plaste uzsi a hladne na asfalt, druhe se vzorkem a sirsi do terenu. Ev. pozdeji i sadu kol, abys nemusela porad prezouvat, na silnici se daji vzit i nejaka min kvalitni.
U horáka by mohl nastat problém s montáží nosiče. Ne každý má návarky na horních vzpěrách a očka na patkách. Pak by šel nosič namontovat o dost hůř, navíc crossové vidle umožňují většinou i montáž předního nosiče a celoobvodových blatníků.
Na druhou stranu na horáka mužeš dát pláště podle toho, kam asi pojedeš - valivý odpor pláštěm s jemnějším vzorkem je na rozdíl od "drapáků" výrazně nižší.
Nechci se hádat, horáka nemám, ale když to jen od pohledu porovnám, není to spíš o jiných jízdních vlastnostech, než o nějaké výrazně jiné bytelnosti ? Komponenty jsou víceméně stejné a rám vzhledem k používání taky. Nemluvím o speciálech pro extrémy, ale o běžných kolech v téhle cenové kategorii.
S horakem se da jezdit snadno i po silnici, s krosem v terenu naopak se sebezaprenim a v opravdovem terenu musis mit mnohem lepsi techniku nez ten, kdo jede to same na MTB. MTB je jinak mnohem bytelnejsi, kros se ti pri jezdeni vyhradne v terenu brzo rozsype. Bude rec o kolech, vidlici, ramu.
Nerozsype... Protože se s tím v opravdovém terénu nedá ! :-) Uzší pláště, jiný posez, prostě kolo pro jiné použití. V hrubém terénu je to na přeražení.
Tazatelka ale psala o polňačce, louce, silnici. A tenhle terén cross vydrží úplně stejně jako mtb. Takže ta bytelnost tam možná bude, ale naprosto nadbytečná. Když vezmu jaké rány dostává můj cross někde ve sjezdu na rozbité silnici a za tři sezóny jsem nemusel vůbec centrovat, vidlice drží, nebyl zatím žádný problém. A přitom to na okreskách nijak nešetřím. Když vlítneš na rozmlácenou silnici padesátkou, jsou to rány dost natvrdo. Kdyby to kolo nemělo robustnost, už bych ho musel dávno vyhodit.
Ja jenom ze reagujes na prispevek ve zneni "..jezdit pres koreny a pres sutry..." a pak se ptas, jaky je rozdil takhle jezdit na MTB a na krosu. Tak jsem ti odpovedel.
Mimochodem znam uz 2 lidi, co dokazou jet v terenu i na krosech vetsinu toho, co ja na MTB, i kdyz jde jenom o to to zkusit, nevydrzeli by na tom krosu jezdit to same pul dne. A kolo jim vydrzelo. Jenom to nemuzou delat denne, protoze by se jim vazne rpozsypalo.
Rozmlacena silnice je mozna hruby povrch, ne teren. Ona si spousta lidi mysli, ze jezdi v terenu a maji na mysli jenom povrch jiny, nez asfalt.
Řeč byla právě o OBČAS kořeny a šutry. Občas, ale opravdu jen občas jsem je potkal i na silničce :-) A na crossu je občas potkávám furt. Skutečný terén bych ale na něm nejel ani náhodou. To se nedá. Ale cross snese hodně při rozumném použití. I hustej terén se dá určitě jet bez újmy kola. Na druhou stranu si myslím, že i horák dostane na frak při magoření v terénu. Na to už budou potřeba kola v jiné cenové relaci. Teda myslím si, že asi nemáš kolo za 15 táců... :-)
A k té rozbité silnici - nemyslel jsem hrubý povrch, tím je asi myšlena rozbitá silnice v Luxu. Tady je okreska v Orlických jako ten tvůj lom :-)) Samý kráter, samý lívanec, samá ostrá hrana... Po takovém dnu mě víc bolí ruce než nohy.
Ja někde i zmiňovala, že mám starého horáka, takže pokud bych věděla, že většinu dne nenarazím na nic rovného, tak bych s tím novým kolem nejela a vzala bych si staré.
Navíc zpočátku bude mít asi využití akorát na cestu do práce, pokud mě nezabije ten brutální kopec a až se teprv trošku "rozjedu" tak bych vyrazila i někam ven.
Sem dobré dva roky na kole neseděla a jako počítačová krysa budu ráda, když přežiju pohyb na silnici:))
vzdyt je to miniatura na pidikoleckach. s tim zapadnes do kazdeho vymolu a neprejedes kdejaky vetsi balvan :(
Ja se jeste nerozhodla co si koupim, tak uvidim. Ale ta tvoje 29" mi teda prijde na silnici fakt jak traktor s prominutim
Já bych řek, že na takové kolo musí být i jiná figura, tak někde hodně nad 180 cm s přiměřenou váhou.
to je tezky. Nejlepsi by bylo, kdybych mela nekoho, kdo by sel se mnou a poradil. U tech prodavacu mam trochu strach, ze kdyz vidi, ze clovek nema znalosti, tak se mu snazi narvat co, ceho se jinak naprosto nemuzou zbavit. Pujdu se podivat nekam, prohlidnu si i toho dominatora a uvidime.
je nejaka znacka, kterou preferovat, nebo ktere se naopak vyhnout?
Vyhýbej se super- a mega- marketům. Nic moc pověst jde i s Olprany (neznám osobně). Jinak v tom co je na běžných kšeftech nebude problém. Každý preferuje něco, těžko říct, co je to nejlepší.
Ten horák, kterého odkazuješ nahoře nejspíš bude mít tu malou patku, tehdy ji dávali v Meridě všude. U MTB je to ale v pohodě, tam se s dlouhými blatníky a nosiči tolik nepočítá.
Chce to okouknout po prodejnách nějaké kousky, které se líbí a třeba sem hodit jejich názvy.
A že by se v Brně ochotná dušička nenašla ? :-)
No podivam se a uvidim. Dneska planuji navstevu jednoho obchodu. V hypermarketu kupovat ani nechci, tam by mi neporadili vubec. Jinak dusicka by se mozna nasla, ale ja neznam zadnou dusicku, ktera by se zajimala o kola. Mezi mymi znamymi vlastne ani nemam dusicku, ktera by na kole jezdila:))
Ale nakonec sem se rozhodla pro hranici 20 tisic a pro to krosove/trekingove.
Těch 20 bohatě dostačuje. Pak už se většinou jen honí gramy a to u turistiky nemá zas až takový význam. Osobně vidím cenovou hranici někde kolem 15 tisíc a za zbytek kolo pěkně dovybavit. Případně něco obměnit. Tyhle konfekční kousky mají na sobě vždycky nějaké kompromisy.
tak co obměnit bych ani nevěděla... Ani nepoznám, jestli to je kvalitnější, nebo míň kvalitní kousek:) Ale plánuju to tak nějak že si nechám cca 2000 na dovybavení a koupím něco, co mi bude vyhovovat. Na dominátora se jedu podívat zítra, i když to má vzadu asi to blbý řešení, ale bylo by mi víc líto, že sem ho ani neomrkla, než že by se mi nakonec nelíbil.
Hele, tu patku neber jako dogma. Jen jsem psal, že se mi tohle řešení moc nezamlouvá. A jako nešťastný ho vidím při používání nosiče i dlouhých blatníků najednou. Pokud preferuješ ty nasazovací blatníky, problém nebude. Navíc se dá koupit takový nástavec na patku, který má pořádné držáky nosiče, takže řešení to má, i když krkolomnější.
Měnil jsem třeba sedlo za to, které mi víc vyhovovalo. Pak záleží, jestli se tlačíš víc do kopců. Pokud ne, standartní převodník vyhovuje.
Kontroluj víc první řetěz. Alespoň na mém kole byl mizerný, vytahal se po pár kilometerch a protože jsem to neokouknul, vzal sebou i kazetu . A pláště se chovaly taky podivně. Na pohled efektní, ale vlastnosti a výdrž nic moc. Tohle jsou body, na kterých výrobci dost obvykle šetří na váze a zároveň na ceně i kvalitě (čest vyjímkám).
Ja vim, ze to nebylo dogma, proto se na kolo jedu podivat:) A uvidim.
podle ceho poznam, ze je retez spatny?
Na pohled dost těžko. Celkem dobrá investice bude, když si s kolem hned koupíš měrku na řetěz (investice asi 100 až 130 korun) a budeš ho pravidelně kontrolovat. Ochotný prodavač ti určitě rád poradí a ukáže, jak jí používat, nic na tom není. A výměnu řetězu svěříš servisu.
Pokud máš na koupi 20 tisíc, tak bych koupil Apache Wakan - loňský model nebo Wakitu disk - letošní, pro tebe ve velikosti 16,5 palce.
Je to cross, ale můžeš tam v případě potřeby dát široké pláště jako na 29 bajka.
Na tak malýho člověka a pokud chce jezdit s naloženým kolem, podle mne převáží výhody 26" mtb s hladším vzorkem.
Tohle pro malýho člověka taky není špatná volba:
http://www.kola-online.cz/Superior-XP-829-Disc...
Na zamýšlené užití mi dražší kolo přijde zbytečné, tedy já bych si tam dal hydraulický šlajfy, ty se daj ve výprdeji pořídit kolem 3 litrů, a tyhle hned poslal přes aukro do pryč.
BTW toho supa maj i v České u Brna:
http://www.kola-online.cz/Superior-XP-829-Disc...
Já su z Brna, ale nevím, jak moc jsem povolán radit.
Z brněnských obchodů mohu doporučit Kočaře na Štefánikově a Rauschera na Jiráskově. Když tam předneseš, co od kola očekáváš, imho ti poraděj slušně. Pak se přijď pochlubit sem, co ti poradili a co by se ti líbilo a uvidí se;-)
zitra to zkusim obehnout, i kdyz to asi nestihnu vsechno... a uvidim, co se mi bude libit. Achjo, je to horsi jak kupovat komp... takovych neprebernych moznosti, jsem jak alenka v risi divu:)
Ber to v klidu. Nekupuješ kolo na závody nebo třífázové tréninky, kdy na něm prosedíš půl života. Asi ani pro expedici kolem světa. Takže koukej spíš na to, co se ti líbí a na čem se ti dobře sedí (zkus si alespoň to) a zbytek se doladí až se tady pochlubíš :-)
Tak jsem se byla podívat v jednom obchodě... co mi tak ukazoval, tak nejvíc se mi asi líbila kola Pells, když to teda vezmu tak, že to mám opravdu na rekreační ježdění a budu se dívat i tak, aby se mi kolo líbilo. Jinak ten dominátor mi stejně asi přijde nejhezčí:) takze by se zase zbyle penize dali investovat do vylepseni. Ale prijde mi trochu uhozeny kupovat si kolo podle toho, co se mi libi.
Taky tu padl dobry napad s tou vymenou plastu, to abych se snad jeste naucila ty plaste vymenovat, ale to asi nemuze byt nic zas tak tezkeho...
Z toho měnění plášťů nemusíš mít obavy.Já,který se považuji za totální kopyto(co se táká manuálních prací),jsem se to také naučil během chvíle měnit.Na svém crossu používám většinou extremně úzké a hladké pláště(jezdím hodně silnici) a když mě to popadne si zajet trošku do terénu,hodím tam pláště široké.
To,že se Ti kolo bude líbit,je dost podstatné(jako ženě).Jako hobby si můžeš dostrojovat jednotlivé komponenty průběžně(to již mám také za sebou a vím,že v tom budu pokračovat-zůstává pouze rám).
Hlavně ať máš úspěch při koupi a dobrý pocit při ježdění.
Naprostý souhlas. Pokud tě kolo neživí a netrávíš na něm většinu dnů abys preferovala jiné věci, tak je vzhled důležitý. Když se kolo líbí, je k němu lepší vztah a i líp jezdí :-)
A k těm plášťům jenom dodám zkušenost, že se nevyplatí šetřit. Kvalitní jednak vydrží většinou podstatně víc, ale taky se obvykle líp nasazují, líp sednou. Alespoň já mám tuhle báječnou zkušenost se Schwalbíkama. Žádný rovnání, hned sedí. A za dvě sezóny ani jeden defekt. Když to srovnám s těmi co byly na novém kole...brrrr :-)
Vybrat si cros podle vzhledu bude oříšek:) Líbí se mi spíš mohutnější rámy a hlavně fakt nechcu modrý kolo. U šírera mi včera ukazovali samý modrý hubenoury:))
Pak taky těžko říct, zda například rám toho dominátora je dost kvalitní na to, ab se časem mohli povyměňovat komponenty...
Tak zkus mrknout na letošní Meridy. Ty mají tvarovaný trubky a barevný kombinace. Ale letošní, ne loňský ! To dělali rámy asi jinde a nebylo to ono.
Na ty meridy sem koukala taky, vybrala bych si asi, maji taky pekna kola. Tak sem vcera ozkousela ramy a 17 je to prave. Pulka vyrobcu tak maly krosy nedela, o to je to snazsi. No uvidime. Jeste musim doresit nejake obleceni, rada bych zacala jezdit jak se otepli, ale naprosto nemam zkusenosti s cyklistickym nebo funkcnim pradlem, krome kratasu a tilka v lete... :)
Nechci Ti tlachat do soukromí,ale pokud chceš ušetřit na cyklooblečení a jsi z Brna,skoč si do Veverské Bítýšky(mám ten dojem,že se firma jmenuje SPORTWAY)-popř. si napřed zavolej.Je to výrobce sportovního oblečení(i cyklo),prodají Ti přímo ve fabrice a za ceny,které jsou skoro poloviční jak někde v obchodě.
Ještě maličkost(při Tebou uváděné výšce)-nevím,zda jsi štíhlá nebo naducaná.Pokud jsi štíhlá,jdi po dětském(např.cyklokalhoty Atex,které ve velikosti S stojí 760,-Kč,v dětské velikosti 158+164 stojí 390,-Kč).Já při výšce 168 cm používám i ty 158.
S masivními a zejména profilovanými rámy opatrně. Můžeš narazit na problém při upínání na autodržáky....
Dik za pripominku. Nemam ani ridicak, takze v pristich nekolika letech se me to asi netyka, ale urcite by me to samo o sobe nenapadlo, ze clovek musi myslet i na tohle:(
Až se třeba jednou rozhodneš zúčastnit se nějakého Nákoláckého srazu, tak možná budeš ráda, že Tě někdo přes půl republiky sveze autem ;-)
jojo, ja, ktera neujedu 10 km, porizuju si hypermarketovy kolo a nesnasim vetsi koncetrace lidi budu urcite jezdit na nejaky srazy, aby tam ze me meli fracci o polovinu let mladsi nez ja srandu:)) Ale jako pripominka je to fakt uzitecna, to neberu:)
Kola s běžně prodávasnými rámy chytneš do každého držáku, u některých to může jít hůř, ale jde to.
no tak me je jasny, ze tam urcite jezdi vsechno, co se udrzi na kole od rodicu s miminama az po babicky a dedecky:) Ale urcite se nepovazuju za cloveka, kterej by mel na srazu co delat:)) kdyz vlastne o kolech nic neci a nic nenajezdil:)
No já předpokládám, že pubertální děti se taky účastní a o jejich názorech si dokážu celkem živě obrázek udělat:)
Na druhou stranu bych se opravdu bála, že bych ůčastníkům nedostačovala... ale možná, když by v létě vyšel čas, mohla bych to zkusit. No uvidím.
co vlastne zmanema "supermarketove" kolo? To je uplnej smejd nebo to ma jen levne komponoty, a na ramu neni co zkazit?
protoze co sem koukala, tak konkretne olpran s tim dominatorem ma i kola za 30 tacu... jo, mit 30 tacu na kolo, asi se koukam po nejake te meride, podle toho co sem vypozorovala, ale jsou potom supermarketove znacky v tehle cene opravdu tak spatna kola?
Sem tam se v SM najde použitelné kolo za dobré peníze, ale je to jen výjimka. Daleko častější je varianta, že někde někdo katoval kosty (cost-cutting), až to vykostil.
Pokud je to otázka plášťů, brzd, špalků, řetězu, sedla, gripů, tak se to dá za tu cenu zkousnout, s tím, že po spotřebování resp. podle svého vkusu vyměníš. Maminka provozuje už asi 7 let crosse Olprana z Tesca za 4 litry, akorát jsem jí tam dal slušný špalky a gripy. Na ježdění na nákup a kochací výlety kolem 15-20km jí to úplně stačí.
Pokud sežereš hada v podobě mizerných nábojů či křivého rámu, je to kolo leda qzteku a vyhozený peníze, protože to prodáš leda na aukru za tři kila...
No v nejhorsim kolo necham mamince na cestu do obchodu:))
Vůbec po obchoďákách nekoukej. Za tu loterii to nestojí. Kolega tam koupil kolo pro dceru - pastorky byly vyseknutý z měkkýho plechu, nevydržely ani druhý výlet...
Ty obchoďáky jsou zvyklý na veliký marže a cena se pak dohání kde se dá. I ty rámy jsou z jiný sorty.
Všimni si, že za srovnatelné ceny jsou tam v naprosté většině šuntovější provedení. Když je srovnatelná kvalita, tak bývá cena výš, někdy i o dost...
Ono možná ani nejde ani tak o kvalitu takovýchto kol. I mezi nimi se občas najde nějaký ten slušný kousek.
Hlavní problém ale vidím v následném servisu, které každé kolo občas přeci jenom potřebuje. Pokud nebudeš umět všechno sama, tak s tím budeš muset někam zajet. Ovšem do hypermarketového servisu je to dost často na pováženou, oni tam dělají vlastně všechno a ve výsledku neumí pořádně nic. A z normálního servisu Tě s takovým kolem v drtivé většině vyhodí, protože s tím nechtějí mít nic společného...
No tak ja doufam, ze s mym hypermarketovym kolem budou chtit mit neco spolecneho, protoze uz sem se rozhodla pro toho dominatora... ale mohla bych se mozna v servise tam u nas zeptat, jestli kdyz jim ho donesu, si s nim budou chtit pohrat...
Určitě bych se nebál, že mi neopraví běžně prodávané kolo, to zvládnou ve všech opravnách. Problém můžou mít s nějakými speciály, kterých je jen pár kousků.
S normálním kolem nebudeš mít nikdy problém a v Brně už určitě ne.
Zvládnou, netvrdím že ne... Ale mají s tím víc práce za stejné peníze, protože některé exempláře fakt stojí za to :-) Když tam budeš mít nějakou děsnou přehazovačku, která se co chvíli rozšteluje, i po jejich odborném zásahu, tak kam si půjdeš stěžovat ? Většina lidí to totiž hodí na hlavu servisu... A ten s takovým krámem moc nezmůže. Buď to bude opravovat do nekonečna (což je asi hodně rychle přestane bavit) nebo Ti maximálně nabídnou výměnu dotyčného dílu za kvalitnější...
Ale i tak jsem už na mnoha dveřích různých kvalitních servisů viděl cedulku "marketová kola do opravy nebereme"... Ale tady v Praze, kde je těch servisů docela dost. Je možné, že mimo velkoměsta budou rádi za každého zákazníka, těžko říct..
Tohle všechno se ale netýká výše zmíněného Dominatora, ten patří už do té lepší třídy.
Takže bych asi přeci jenom doporučil se na to kolo poptat v dotyčném servisu jak se staví k jeho případné údržbě či opravám...
Presne tak. Priklad- ono jde casto o to, ze si nekdo koupi supermarket-bike za 6000 a potom chce "jenom" spravit prehazovacku s presmykacem, protoze to trochu skrta a obcas blbe radi. Servis, aby zarucil spravnou funkci a mohl dat i zaruku na provedenou praci muze casto jenom vymenit komplet razeni s prehazkou a presmykem a lanky + prace + odstraneni ev. dalsi zavady a serizeni kola= cena treba pul nakupky celeho "kola".
http://www.olpran.cz/produkt/cyklo-krosova...
nakonec asi budu mit tohle, tatinek nekde objevil uplne nove za 11000 s odrenym lakem na vidlici a na ramu. V patek se na nej pujde podivat.
Meli by s tim takove problemy? Me se zda, ze to sou takovy bezny komponenty, co tam pisou... teda podle toho, co sem zkoumala na netu. Takhle to samozrejme podle nazvu me nic nerikajicich veci tezko poznam:)
Nevypadá to špatně. Problém by být už neměl, ale přesto bych se nejdřív radši zeptal.
Těch Dualů sis tam všimla ? ;-)
uprimne - netusim, co ten dual je:)
:-)
Jsou to brzdové páky kombinované s řadicími. Jedna páka, která má dvě funkce... Jak se ovládají brzdy asi už víš, ne ? ;-) Tak si k tomu připočti, že tou samou pákou se dá ještě hýbat nahoru a dolů a tím měnit převody na přehazovačce či přesmykači.
Někomu to totiž náramně vyhovuje a někdo si na to nezvykne nikdy. Proto na to upozorňuji včas...
A jak drahe je teoreticky to vymenit za normalni ? jestli to teda jde?
No ja na kole doted nejak moc nejezdila, takze nejsem v podstate zvykla na nic, mozna to ani problem nebude, ale nikdy by me nenapadlo, ze na dve ruzny veci muze byt jedna packa:)) ozkousim, dik
Vyměnit jde vždycky skoro všechno ;-) Buď se zkuste domluvit přímo s prodejcem toho kola, mohl by to udělat rovnou a nějak to pak započítat do konečné ceny. Nebo pak v servisu s tím, že tam dají jiné díly a ty původní za nějakou částku odkoupí. I tak se to dá udělat...
Ale nejdříve si to pořádně vyzkoušej tak jak to je teď, třeba Ti to sedne do ruky a budeš spokojená.
Tak na pár minut oživím zapadnuté téma:)
Na dualy sem si zvykla hodně rychle a počáteční rozpaky celkem rychle nahradilo naprosto intuitivní ovládání:) Cekala jsem, že to bude horší, ale je to úplně v poho:)
No já si zvykl na dualy a pak zase zpátky na rapidy :-) Dualy už bych asi nechtěl...
No mě je to celkem jedno... mám to nové kolo v Brně a starého horáka v druhým bydlišti a ten má klasiku a v podstatě nemám pocit rozdílu... Podle toho na čem sedím, tak automaticky i řadim a ani nevnímám, že je tam rozdíl
Rapidy mají oproti dualům jedno obrovskou výhodu; při brždění lze zároveň i podřazovat. Jinak nejsem fanatický příznivce ani jednoho ani druhého; prostě záleží na vkusu každého soudruha :-)
to je fakt, tam jdou dělat dvě věci naráz:) Ale když bych potřebovala podřadit, tak většinou do kopce a to zas nemám potřebu brzdit, protože moje rychlost je většinou tak akorát, aby se to ještě považovalo za jízdu vpřed a ne couvání:))
A v tom bude asi ten rozdíl. Kolega Heky musí stihnout 35 úkonů na 50 metrech za necelé dvě vteřiny :-) , kdežto ty jedeš na pohodu...
Je fajn, že ti to vysněné kolo sedlo.
ha ha ha, panáček je ftipný jako vždy... :-))
Už nejsem kripl, už jsem zase (skoro)cyklista! Dnes 15,5 km v úžasném průměru 12,75 a nahrkaných 17 výškových metrů.
17 výškových na třinácti kilometrech v Břeclavi ? Tos tam započítal i jízdu vejtahem ? :-)
Vítej zpátky mezi pololazary...
A to raději pomlčím, že do jednoho "stoupáku" jsem musel slízt a tlačit (s převodem 34/21 jsem to prostě nedal)... Na levou nohu jsem prostě zatím schopen vyvinout sílu limitně se blížící nule... Jednou jsem se nějak zapomněl a při rozjíždění jsem SKORO šel ze sedla. Jsem myslel, že se pose... Bolí sviňa, bolí...
Razeni soucasne s brzdenim byva argument prave uzivatelu dualu, ale s rapidy jde taky uplne normalne.
Mně brzdit a řadit proti pružině na dualech tedy nikdy moc nešlo a na LX dualech při odšroubované odřazovací páčce (která se chová jinak než u XT a vadí tam) by mi to nešlo ani na druhou stranu.
Na Sram páčkách řadím při brždění bez problémů oběma směry.
Jestli se ti vzhledově líbí a nebude moc pomlácený tak je to dobrá volba a ostatním se moc netrap, jenom to sedlo by asi bylo dobrý vyměnit za dámské na kterém se ti bude dobře a měkce sedět.
Kde by jsi měla to kolo koupit?Ptám se jenom proto,že bych měl mít přehled o servisech,které jsou součástí obchodů(v Brně).
tatinek ho bude kupovat nekde v Ostrave, ho videl prave ze maj slevu. Nevim ani, jestli to bylo v obchode nebo v supermarketu:( Ale kdyz bych s nim sla do servisu, tak v brne turanech a tam to urcite neni soucast zadneho obchodu, protoze v turanech zadny obchody nejsou:))
Tohle opraví každá opravna kol.
takze opravit to pujde, do nosice se to taky bude dat pridelat, kdyz na vec prijde, vzhledove je hezky, barvu ma super, velikost toho vadnyho kola je presne na me, tak co si vic muzu prat:))
Co si víc přát ? Snad jen pořádný zámek na kolo a zábavu pro zloděje na druhým konci města... Je to dost pěkný a atraktivní kolo, o dvě klasy výš, než o čem šla původně řeč. :-)
Tohle kolo bych na žádný supermegagigalidl netipoval. Tam mají jiné mišunky. Tohle už je standartní kolo.
Akorát ta zadní patka - ale to je jen moje mánie... :-))
nojo, ten zadek uz je neduh, ale jinak se mi to kolo moc libi, takze zadek nejak zkousnu:)
No me behem pul roku ukradli dve kola, ktery byli z bazaru, zamceny normalne v baraku, podotykam, ze z mist 40km od sebe vzdalenych, takze sem si snad svuj podil ukradenych kol vybrala:))
Jinak zbytek, jako zamek dokoupim az z pristi vyplaty, z tehle uz mi nejak nic nezbude:))
Teď se budeme bavit jenom o záručním servisu(snad budeš mít kolo tak dokonalé,že žádný nebudeš potřebovat)-až budeš šuntat po štatlu,zastav se u Wagnera na České,prodávají tam Olprany a mají tam i service.Běžný service si zařiď dle sebe(vzdálenost,důvěra,ochota,krátké termíny)- v Brně by to neměl být problém.
Tak tohle bych taky rad vedel - mam takovou myslenku postupne navesit na obstarozniho Authora nejake kvalitni komponenty a cestou postupnych investici se dostat ke slusnemu kolu. Ale porad mi neni jasne, jestli krom hmotnosti (coz neresim) muze mit pro mne nejake nevyhody levny stary ram?
A proč 30 na Meridu ?? Pro to, co popisuješ je kolo za 13 - 15 tisíc až až až... :-)
to byl jen priklad:) ze mit vic penez, urcite se koukam po jine znacce nebo si vic vyberu co by se mi libilo, ale za penize, co na to mam, je ten dominator v podstate jediny kolo, co se mi fakt libi. A uz se na nej tesim:)
Ahoj,dnes jsem vložil inzerát na prodej svého crossového kola,které prodávám jen proto,že už nejezdím na ničem jiném než na ležatém kole.Záleží na velikosti rámu,tedy na výšce postavy.Mé věrné kolo je rám velikost 17,měřím 170 cm a sedí mně perfektně.
Dik za tip. Ja se ale v kolech nevyznam, takze naprosto nepoznam, jestli by to byl dobry kauf, nebo ne:(
Tak kdyz tak prosim Vas vsechny o nejake pripominky.
Jinak je dost nepravdepodobne, ze bych se jela na kolo podivat az nekam do usteckyho kraje, tak uvidime, co mi kdyz tak reknou mistni znalci:)
Kolo mám teď v Praze,kvůli práci jsem většinou v hlavním městě.Trasu Teplice - Praha jezdím často na kole.
do prahy se stejne bohuzel nedostanu, ale i tak dekuju.
A co takhle v Brně vyzkoušet lehokolo?Máte tam spolek cyklistů na ležatých kolech.Je to úžasná věc,už bych se ke klasickému kolu nevrátil.Obrovskou a největší výhodou je pohodlí při jízdě na \"ležáku\".nEBOLÍ VŮBEC NIC (ZADEK, ZÁPĚSTÍ, ZÁDA,KRČNÍ PÁTEŔ) Ale dokud si to člověk nevyzkouší,tak jen stále přemýšlí a nevěří.Další výhoda je nesrovnatelně nižší odpor vzduchu,tudíž protivítr není zdaleka takový problém.A bezpečí-nikdy nelze přepadnout hlavou před přední kolo, A JE CELKOVĚ NÍŽE POLOŽEN...ATD.Ti zkušení ti tam poradí.Zadej do vyhledávače na seznamu: lehokolo nebo ležatá kola, apod.Nebo na tomto serveru v diskuzi lehocipedy.
muze to byt pohodlne, ale me to prijde strasne divne, ze bych treba hur videla pred sebe, nebo tak... a mozna bych mela strach i na uzkych chodniccich, ze se mi hur povede... a jak s udrzovanim rovnovahy, kdyz clovek zastavi? asi to jde. Kdyz vidim nekdy ve meste cyklisty na lehokoleh, tak jim zavidim, jak si lebedi:)
Uz mam objednane ke kolu predni a zadni svetlo, tachometr, pumpicku, planuji nejakou brasnu na nářadí a blatníky.
Co ještě bych ke kolu měla koupit? Dík
Co helma a brýle ? ;-)
brýle už jedny nosím bez ustání, takže mi asi i budou stačit:))
Lepení a duši teda vlastně taky, pravda. Na to myslím, ale nenapsala jsem to.
Ještě nějaké nápady?
zámek a vracím se k té helmě.
Vyzkoumala jsem, ze Uvexem nic nezkazim. Ale tezko rict, jestli se draha helma vyplati, kdyz fakt budu jezdit hlavne po cyklostezkach a min frekventovanych silnicich? a s rovnovahou moc problemy nemam:) Jestli by treba helma za 700 nestacila?
Na druhou stranu si hodne pochvalujete vetrani, coz na leto je urcite super...
Achjo, fakt jak alenka v risi divu:(
Kup si co chceš, ale hlavně Ti to musí správně sedět na hlavě a nikde netlačit. To je opět záležitost důkladného zkoušení, nedoporučuji to vybírat jen podle ceny a vzhledu...
přesně tak! Mě uplně nejlíp sedí šátek....
Naprostý souhlas
to tvrdim taky, ale neutuchajici natlak ostatnich mne donutil behem ochlazeni vytahnout starou helmu, uvidim, jak to bude v lete, kdyz tak si ji budu sundavat aspon do kopce.
Nevím jak moc pomáhá kýbl v zimně, ale já jsem spokojený s dobrým kulichem a šátkem přes hubu
v podstate tedy helmu ani nepotrebuju:)
Pokud Ti je méně než 18 let, tak ji musíš vozit povinně ;-)
méně než 18 mi rozhodně není:)
O.K. ;-)
V tom případě to tedy bude záležet na tom jak moc si svojí hlavy vážíš, případně i na tom jak často padáš z kola :-)
Plus u ženských je to v mnoha případech ještě věcí "módy", prý v tom vypadají špatně, či si placatí účes, takže helmu přeci mít na hlavě "nemohou" :-)))
No ja su takova zenska, ktera hadry neresi, vzhled neresi, namalovat se neumi a maximum u ucesu je, kdyz najdu rano hreben:))
No tak na urazy stesti nemam, z kola snad padat nebudu, jezdit budu umirnene (protoze vetsi zatez by me asi zabila:) tak tezko rict, zda helmu potrebuju... Ackoli urcite je to s ni bezpecnejsi, kdyz se neco stane
Hlavně pořádný zvonek, na rozlezlé chodce a rozevláté bruslaře totiž nic jiného nefunguje :-) Možná ještě nějaký bidlo, ale to jsem nezkoušel.
a jinak je zvonek nutnost? nechtela bych, aby me pri kazde drncacce zvonil:)
Pokud umíš dostatečně hlasitě jodlovat a baví tě na lidi halekat tak ne :-)
Rukavice, bidony, letní dresík, podzimní dresík, funkční prádlo, zimní bundu, krátké kalhoty, tříčtvrťáky, zimní kalhoty, šátek, návleky na boty, tretry, nášlapné pedály, nářadí (Sigma, SKS nebo něco značkového, tady platí, že levně kupované je dvakrát kupované), lepení, desinfekci, náplasti, obvazy, ionťák, kreatin (kvalitní, třea tri-creatin citrate od Penca není špatný), olej na řetěz, vazelínu na ložiska, čistidlo na řetěz, kartáček, smetáček, kýbl nebo hadici.
No a pak pohodlnější sedlo, gripy, lepší pláště, přesnější řazení, výkonnější světýlko, druhá sada kol, ... prostě už tě čekají jenom výdaje, úrazy, únava a bolest...
Chceš ještě vůbec kolo?
Prestoze si mi to tak hezky popsal, kolo stale chci:) Akorat bych k nemu brala jeste sponzora:))
A na nejake funkcni pradlo se jdu podivat dneska, v craftu maji akci 1+1 na coolmax, tak se tam pujdu podivat a mozna neco poridim.
Zbytek veci snad nepotrebuju hned, ale az se rozbiji:)) PS: co je bidon?
aha, flaska na kolo:)) Pet lahev pro zacatek musi stacit:)
Ne každá PETka jde nacpat do každého košíku, zpravidla z něj vypadává, a často jej i ničí. A blbě se z ní pije za jízdy. Teď jsem pořídil picí batůžek, zkoušel jsem na běžkách, ale asi si na něj nezvyknu.
A dát si loka pokaždé když dostanu chuť je pro mne důležité, ale asi je to individuální...
No i tak je tech dalsich investic az az... Ja mam v batuzku otvor na camelback, ale stejne si asi poridim ten drzak a flasku... No taky uvidim, pokud by se mi tam vubec nejaka vetsi vesla, kdyz mam maly ram... jeste budu rada, kdyz tam nacpu 0.7
jo 0,7 litru rajec doporučuju! Je pevnější než třeba aquila a nepadá. Vozím.... :o)
Nejlepší jsou petky Gatorade buď 0,7 nebo 1 l, mají i sportovní uzávěry.
to má ten rajec taky. To cos napsal jsem nikdy neviděl a neznám to....
Flašky na kolo , co prodávají jsou úplně naprd. I když je drhneš, stejně občas chytají plíseň. Já si koupil pár těhle nápojů a jsou absolutně bez problému, ale hlavně mají širší hrdlo, než ty naše co se tu prodávají se sportovním uzávěrem, takže do nich jde v pohodě nasypat prášek na přípravu nápojů. Tyhle jsem shodou okolností viděl na benzínce u Humpolce, když jsem jel na poslední sraz lehokol ;o))
http://www.tropicanabeelden.com/gatorade...
neni to malo? navic jsem vyrozumel, ze to znovuplnis a tedy musis myt a to uz je pak lepsi bidon. ja vozim podebradku nebo magnesii a pripadne u vodovodu doplnim behem cesty, ale vecer jde lahev do recyklovaneho.
však jo. Proč bych to plnil znova? Jedině tam občas dávám mošt nebo tak něco. Ale už to nevozím. Vozím hadičku s velkou petku v brašně. Tu flašku doporučuju, protože je prostě akorát přesně do držáku a k dostání v podstatě uplně všude....
Když už jsi tak pěkně začal, tak jsi měl napsat všechno a né skončit ve třetině... :-))
tak to bys mohl dokoncit za nej, ne? :)
Na drobné opravy cestou kovadlina, svářečka, rozbrušovačka, kladivo, hasák,...
Já myslel, že se tady mluví o tom co má mít cyklista a ne instalatér :-)
Pánové,srandičky,srandičky..Chceme snad Mawe pomoci,ne.Moje amatérská zkušenost(oproti vám chrtům) i rady Vámi sdělovanými mě dovedla k jednomu závěru:hlavně to mít srovnané v hlavě,něco pod sebe na ježdění a postupem času přistupovat na to,co mi vyhovuje.
Hekynene,kovadlinu vozíš v báglu nebo na nosiči....?
Já nevozím skoro nic... Ono se to tady už probíralo...
http://www.nakole.cz/diskuze/tema.php3?id=7104...
Dominator je na 70% jistý dneska večer. V klimatexu sem nechala nechutnou sumu peněz za nějaké oblečení a hned večer ho vyrazím ozkoušet (i s oblečením, fukční sem nikdy neměla). A od března asi začnu trénovat popojíždění, ať mě těch pár km do práce nezabije
Vítěz - http://www.olpran.cz/produkt/cyklo-krosova...
Ještě najít klíč na dotažení šlapek a zítra ráno ho jdu vyzkoušet.
http://www.olpran.cz/produkt/cyklo-krosova...
tohle je to pravé:) Ackoli rozdil popravde nulovy, uz nejak vecer ani nemuzu trefit spravne kolo:))
Hezké a určitě dobré kolo.
Hlavně opatrně, tohle není MTB, tohle je opravdové kolo ! (to bude smršť :-)))
moment, MTB neni jako kolo? No hlavně za ten lidový peníz:) Nakoupila jsem světýlko (fénix v2.0, zadní blikačku, tacháč a nosič a i s kolem to vyšlo těsně pod 13...)
Dost mě štve, že zrovna o víkendu musím jet nutně do prahy a nebudu ho moct projet:(
Tak jsem se po ránu projela, abych zjistila, že bez rukavic venku asi umrznu, ale jinak se mi zdálo kolo na těch 10 minut celkem pohodlné. No uvidím po 10 km.
A termopradlo mě překvapilo, fakt mi ve 2 vstvach a tenke bunde bylo skoro příjemně.
Takže jsi nakonec vyjela! No vidíš, jak to jde ;-) Za 10 minut se nestačíš ani pořádně zahřát. Uvidíš po hodině dvou, jak ti v tom termíčku bude...
Ovšem vyjet v tomto počasí bez rukavic, to je perlička dne :-))
Nojo, když já žádný rukavice nemám, každé moje nové rukavice dříve či později zkonfiskuje maminka, tak už rukavice vůbec nevedu. Budu si muset nějaké koupit. Teď otázka, zda klasické zimní (bavlněné) nebo nějaké cyklistické zateplené.
Já mám troje. Jedny letní a pak dvoje zimní. Jedny speciály na kolo a pak pořádný drtiče mrazu. Vyjíždím v těch na kolo, ale když začne foukat, "přezouvám" na pořádné a pak je v nich jak v pokojíčku. Rukavice jsou v zimě moc moc důležité. V těle se zahřeješ, ale na prsty fičí a packy se nehejbou, takže dost trpí. A takovej mrazík, když zaleze pod nehty, to dokáže sakra znepříjemnit jízdu. Ani nepřemejšlej a investuj, pokud chceš jezdit i v zimě. A dej si je na šňůrky, ať ti je máma nesebere :-)
Rozhodně nějaké cyklo. Hlavně aby vrchní strana byla z nějakého neprofoku.
Pokud je někdo na ruce a nohy zmrzlík jako já, tak ruce a nohy jsou velký problém pro ježdění na kole. Naštěstí nejezdím v mrazech (dýchací cesty nedovolí), tak to nějak jde.
I tak těch teplot těsně nad nulou beru opravdu teplé cyklo rukavice + zimní tretry a i tak po dvou hodinách mi začíná být na nohy a ruce zima (jen na ty ruce a nohy, jinde mi je klidně i horko).
Více jsem to neřešil (jinak bych musel jít asi nějakou vložky do rukavic + palčáky a do bot vložky s vytápěním), protože do těch teplot pod 5st. na o moc delší dobu stejně ze zdravotních důvodů na kolo nemůžu.
Rukavice balvněné v žádném případě. Jednak musí mít neprofuk, ale také hlavně ruce musí zůstat v suchu. Jakmile by se ruce trošku zpotily v těch bavlněných, tak v nich na kole pak ruce zmrznou.
Na nohy se mi moc osvědčily návleky. V těch je mi teplíčko i s letníma tretrama.
Na ruce by to chtělo nějaké chrániče, jako se vozí na motorkách. Proudící vzduch je ta největší mrcha. Buďto pevný, nebo hadrový, jako má na tom sněžným kole, jen krapet drobnější. Nevyrábí to někdo ? Nikde jsem zatím nic nenašel...
Jsou ty návleky(přes tretry)dostatečně "zahřívající"?Já se totiž ježdění v chladnu vždy vyhýbal,ale teď budu dost nadrženej a až se vrátím,tak bych chtěl hned jezdit.
Navíc-já mám tretry tak akorát na slabé ponožky.Dokud jsem jezdil bez nášlapů,přizpůsoboval jsem ponožky a boty teplotě.
Pokud chceš jezdit v zimě více, rozhodně doporučuju zimní tretry. Sice se to zdá jako velká investice oproti návlekům, ale vlastně není, protože o to déle pak zae vydrží ty letní tretry.
A oproti návlekům je to komfortem úplně někde jinde.
Jinak někomu kolem nuly teplé návleky bez problémů stačí, jak já už reagoval níže, tak mně rozhodně ne.
Já a jezdit v zimě?Ne,to nemám odvahu.Celý život(vlastně ne celý,v mládí jsem byl nerozvážný a nezodpovědný vůči sobě) jsem byl totálně teplomilný,teď jsem již rozmazlený,přijatelná teplota v místnosti pro mě je 25 stupňů - jinak řečeno,nejsem vůbec otužilý.
Jedná se mi o ježdění koncem března(možná) a hlavně v dubnu.A opět záleží na teplotách.Z toho fučení kolem kufrů mám také obavy.
Používám návleky 3B 70% neoprén a s normálníma ponožkama bohatě stačí do -5 celodenního ježdění a nohy nemám nádherně v teple.
:-) Překlep, nohy MÁM samozřejmě v suchu a v teple, jinak bych je nenosil
Jezdím taky v neoprenových návlecích,nohy docela v teple,ale v suchu teda ne.Na to je ten neopren sviňa.Proto věřím Mlokovi a příští zimu budou taky zimní.
Proč ne v suchu? Já celkem jo, 70 % neoprén zvládá běžnou vzdušnou vlhkost a mokro na silnici a drobné mrholení.
Člověče,ne zvenku ale zevnitř.Se zpocenýma nohama problemy nemám vůbec,ani na běžkách,ale v neoprénu ano.
Nemůžu o sobě říct, že bych se nepotil, většinou pořád strašně, ale problém s nadměrně mokrýma nohama v těch návlekách opravdu nemám, tyhle návleky zřejmě zvládají odvětrání nabytečného vlhka.
S pocením v neoprénových návlekách taky problém nemám. Důvod je jednoduchý, protože mi nohy mrznou tak, že nějaké pocení nehrozí.
Mně se ale nohy a ruce potí hrozně málo oproti ostatním (a právě o to více mrznou), doháním to pocením na těle, kde se potím zase více než ostatní.
jo teplý jsou dost. Jezdím v nich přes zimu a natahuju je přes SPD sandály, ve kterejch mám dvoje teplý ponožky. I když mrzne, jsem v pohodě.
Všem díky!Já když zde šmejdil po obchodech(což normálně nedělám-nesnáším) a naivně si myslel,že na zimní tretry padnu,jeden obchodník mi ukázal(v katalogu) zimní Sidi a že mi je objedná.Přišly by asi v přepočtu na 8000,-Kč.Dost se mi líbily,je totéž možno sehnat i v ČR?Popř. něco podobného?
Jinak bych udělal postup - nejprve návleky,když budou namrzat prsty - zimní tretry(a to stále mluvím o teplotách 10 - 15 stupňů).
A pokud to bude nad 10st., tak bych volil návleky. I já se zmrzlík na nohy a ruce se kolem 10st. začínám v zimních tretrách pařit. Vozím je běžně až tak pod 8st. Do 10st. vozím ty návleky.
A to mám Spešly defrostery, které v rámci zimních treter nepatří mezi nejteplejší.
Tak návleká na tretry mám plnou skříň od tenkých po nejteplejší co se dělají.
Jak mi mrznou snadno nohy, tak návleky na letní tretry vozím už tak od 12st.
A dokud jsem nepořídil zimní tretry (škoda, že jsem to neudělal už dávnou), tak jsem už kolem 5st. měl velké problémy v letních tretrách + nejtplejších návlecích co tu mám.
Zimní tretry bylo obrovské zlepšení, ale ani ty by mi do mrazu nestačily.
Návleky mají totiž jeden obrovský problém, zima jde do bot přes podrážku kolem kufrů.
A chrániče rukou proti proudu vzduchu jsem myslim někde viděl nebo aspoň něco podobného. Ale už netuším kde to bylo. Kopka vozil ještě nějaké celé pytle přes ruce nebo co to přesně je.
Lidičky,kolik tam u vás je stupňů?To abych to zde již začal balit a mazal domů...
Pospěš si, než to roztaje :o))) Včera na běžkách to bylo na "red special" (stoupací) a dneska u vleku na teploměru měli -2. Takže teploty nic moc - přišlo totiž nějaký to globální oteplení (v našem městečku už to u Labe začíná tát), ale 30 čísel prašanu nahoře, na kopečkách, je SUPER !!!
Tady byl předevčírem také "prašan".Takový úkaz jsem ještě neviděl(a to si myslím,že jsem toho viděl dost..).Z ničeho nic bylo ovzduší plné písku(prachu?),nebylo vidět na pár metrů,nedalo se dýchat(něco jako písečná bouře).Oficiálně zde bylo naměřeno více jak 10krát škodlivin,než připouští normy.Zasažena byla obrovská plocha Izraele,letiště byla mimo provoz.
Koupila jsem si knihu bike manual, tak snad nejake zakladni ukony brzo nacvicim a chystam se na ty rukavice.
A jak s pokryvkou hlavy? Nejakou kuklu? Byla jsem venku jen chvili, takze na hlavu mi zas tolik zima nebyla, ale kdyz bych chtela o vikendu vyrazit na dyl, at se stihnu poradne vybavit.
To je hodně individuelní. Někomu v zimně stačí jen čelenka, někdo potřebuje čepici a někdo navlíkne kuklu i čepici.
Na hlavu běžně stačí šátek a helma a na packy rukavice (jsou k mání různé, podle teploty). Pokud jezdíš i v noci, chce to bílé brejle a pořádné světlo, to už je ale jiné povídání.
PJ