Má někdo vyzkoušenou přepravu dítěte (2,5 roku 14 kg) na dětké sedačce připevněné k nosiči zavazadedel ?
A co něco takového?
[URL=http://img410.imageshack.us/my.php?image...
Tak ten odkaz nějak nejede - tož to zkusím ještě jednou:
http://img410.imageshack.us/my.php?image...
hledáš něco takového? http://pokryti.wz.cz/foto/93.jpg
...bych se bál, že s v prudkém kopci zvrhnu dozadu nebo v zatáčce padnu...raději se dál budu spoléhat na vozík...
Navíc tady bylo zmiňováno, že se i někomu stalo, že mu nosič od Azubu upadnul ze svého uchycení v rámu...Pokud mi upadnou tašky, tak se houby děje, ale pokud mi upadne děcko, tak si to budu do nejdelší smrti vyčítat a budu z toho mít noční vidění jak z prožitého náletu na Drážd´any, navic pokud by se děcku stalo něco s trvalámi následky, tak bych se musel jít snad pověsit..:-(((((
nesmíš všecko vidět tak černě. Vždycky, ale fakt vždycky se může stát něco hroznýho! Ale to přece neznamená, že se tím budu trápit, to by ten život stál za pendrek. Já bych se tý sedačky nebál....
Je vidět, že nemáš děti. Jinak bys tohle v této souvislosti nenapsal. Riskovat vylomení nosiče z trubky rámu ( kde vlastně jedině má tento nosič nějakou oporu - ne jako na klasice třeba ještě na zadní vidlici) i s dítětem bych se neodvážil. Obzláště, pokud vím, že se to někomu přede mnou již stalo - a ne jednomu - byt. třeba jen s naloženými taškami !!! I když mně se to zatím nestalo ( taky jsem na nosiči zatím netahal takový náklad) tak je to dost napováženou!
já ho měl naloženej hodně a pár tisíc kilometrů s takhle naloženým jsem ujel a nestalo se nic.
Děti nemám, ale myslím, že to s tím tolik nesouvisí, že je to spíš o přístupu. Ten tvůj znám. Moje maminka ho vůči mě uplatňuje dodnes:o)
A neber to nijak ve zlém, já to tak nemyslím!
Nepodléhej panice. Vypadení nosiče jsem popisoval já a je tu pár důležitých detailů: Byl to Azub 4 - zcela jiný průměr i materiál toho uložení - a hlavně to byla drasticky zanedbaná údržba - řádil jsem s tím v terénu několikrát týdně a šroub držící nosič jsem nikdy nekontroloval, což je něco co v případě upevnění dětské sedačky člověk sakra pořádně hlídá.
na tuto sezonu davam na azub4 tiez detsku sedacku, nosic urcite nenecham prichyteny iba tou original skrutkou, prevrtam durch nosic aj ram, do nosica vlozim duralovu rurku aby sa to dotahovanim nezmacklo a dotiahnem.(skrutka-matica) pri nahodnom povoleni sa to moze kyvat, urcite to ale nevypadne.
Vzhledem k tomu, že jsem se hned ze začátku několikrát vyválel a dokence před zraky mé milované polovičky, tak už teď mám zcela jasný zákaz se jakkoliv přiblížit s dětskou sedačkou k lehoušovi. Takže buď budu jezdit s dítětem na horském kole, nebo nebo to zkusím potají. Každopádně budu muset ten nosič minimálně předělat, protože ten originální drží spíš silou vůle. ale spíš si nechám zhotovit nový na míru, aby to pořádně sedělo.
Kdo si chce nosičem azuboidního typu být jistý, může to prostě provrtat shora dolů skrz a hodit tam dlouhý šroub. I kdyby se snad uklepala samojistná matice, dlouhý šroub hned tak ven nevyleze. Protočit se to v trubce nikdy nemůže. Některé (všechny?) nové Azuby to tak mají. Je to jednoduché a spolehlivé.
Děkuji za názor a praktickou zkušenost. Měl jsem nepříjemný pocit, že zvýšené těžiště také zvýší labilitu. Bude zřejmě lepší přejít na vozík a na nosiči nechat náklad s nižším stupněm důležitosti.
Ta fotka co je tady:
-----
Re: dětská sedačka na Azubu 2
hledáš něco takového? http://pokryti.wz.cz/foto/93.jpg
REAGOVAT
Datum: 10.02.09 08:21
Autor: Noch
----
Tak to jsem já s dcerou (a medvědem), dnes má dcera asi 17kg a fakt nevidím žádný problém v tom ji vozit. To hýbání se živého nákladu není potřeba přeceňovat - Já s MAXem máme cca 100kg. Dítě je v sedačce připoutáno a tak pohyb těla do stran je prakticky vyloučený a pohyb rukou, nebo nohou (kolik tak může vážit ruka 17kg dítěte?) vážně vůbec nepoznám.
Pro Martise:
- To jak jedu a jaká je pravděpodobnost jestli v zatáčce padnu, nebo se v prudkém kopci převrátím na záda je zcela v mé moci. Ani bez dítěte nejezdím tak, abych bezdůvodně padal - mám kromě svých dětí rád i sám sebe 8-)
- Už jsem slyšel, že někomu upadlo kolo u auta a byla z toho ošklivá dopravní nehoda - přesto s dětmi autem tam kam to nejde na kole pěšky či MHD nejde jezdím - je to totiž vše o údržbě a pravidelné kontrole.
K tomu vzkazu mně, myslím, že nemáš tak zcela pravdu. Kolo u auta upadne opravdu zřídka a je to o údržbě. Zde se ale jedná o konstrukční nedokonalost a nezpůsobilost k vožení děcka na tomto nosiči. I Jirka, který má k Azubu velmi blízko, uznává přinejmenším nutnou úpravu nosiče. Je něco jiného vozit tam batožinu a vozit děti.Možná mi zde budeš oponovat, že toto se mi může stát i na klasice - nejen na ležáku. Ale ještě jsem neslyšel, že by někomu upadl nosič na klasice- navíc sedačka na klasice se dá připevnit k podsedlové trubce a tu vylomit by znamenalo rozlomit kolo. Samozřejmě pád je možný i s klasikou - proto i na klasice dávám přednost vozíku.
Co se týče pádu na lehkole:
Podařilo se mi už třikrát padnout s lehokolem, aniž bych se o to zbytečně usiloval a když jsem to nejméně čekal:
1/ při rozjíždění jsem prachsprostě zavrávoral, protože jsem nechtěně najel předním kolem na kamen, který se mi jednoduše vylomil z cesty pod tlakem kola a přední kolo mi tak odhodil kus stranou - v tu chvíli jsem už ležel na boku.
2/ Jel jsem lesem a totéž s předním kolem se mi stalo na vlhké větvi přes cestu, které jsem si v trávě nevšiml.
3/ také lesem - bahínko a už jsem rovněž ležel
Ve všech třech případech si troufám tvrdit, že pokud bych měl děcko v nosiči lehokola, tak by to pro něj byl dost drný zážitek. Pokud bych měl vozík, tak by se mi děcko tak možná smálo z toho vozíku.; -)
Nemyslím si, že bych kdy prohlásil tu úpravu za nutnou. Jen možnou. Podle mě hlavní důvod proč můj nový Apus má ten šroub durch je cena - učetří se návarek na rámu. A může to být o něco blbuvzdornější, ale naprosto neprůstřelné to taky nebude.
Co se týká pádů: co jsem se na lehokole naučil dělat různé vylomeniny, nikdy jsem nespadl takříkajích nechtě. Vždycky jenom když jsem se vědomně rozhodl dopouštět něčeho riskantního, zkusit jestli to projde atd. Při tom učení se vylomenin jsem samozřejmě občas spadnul. Ale proto to člověk dělá, aby zjistil svoje možnosti, posunul je a pak se dokázal držet bezpečně v mezích když třeba veze dítě. Apus mám už skoro 1500km a spadl jsem jednou - sjížděl jsem za barákem asi 30° svah plný listí. Napadlo mě, že pod ním může být díra, přesto jsem tam jel s tím, že možná spadnu. Mám na tom Apusu najeto asi 250km ve sněhu, asi 100km v hlubokém blátě, dneska ráno byly všude ledové plotny, devětkrát jsem na nich dostal smyk, nespadl ani jednou. Klidně bych si troufnul za "normálních" podmínek vézt si vzadu dítě. Když je ucházející povrch, slušné počasí atd. Nepřijde mi to nebezpečnější než na jakémkoliv jiném kole.
OK! Ty věříš sobě a svému lehokolovému umění, tak se můžeš v budoucnu pustit se svým děckem do sedačky na nosiči. Já raději dál budu věřit tomu vozíku;-)
Taky bych dal přednost vozíku, jen nezavrhuju sedačku pro případy kdy vozík nejde.
Nejlepší kombinace vůbec by ale podle mě byla sedačka na nosiči tříkolky. Stabilita v pohodě a dítě máš hned za hlavou, s výhledem, v lepším vzuchu.
No to je to hlavní, na lepší vzduchu. Vozík se mi líbí, ale při představě, že dítě vyžere všechen prach co jde od kola. Jedině jezdit s vozíkem jen po asfaltu...
S vozíkem se nikdy nedá jet tak rychle, abys měl za sebou kýble prachu. Obvykle tam lidé vozí i děti ; -) I když nevím, zda-li jedoucí dítě na malém kolíčku za mnou (resp. mezi rodiči) spolyká méně prachu - možná pokud rodiče budou dodržovat velký odstup a to si zase žádný rodič netroufne kvůli ochraně dítěte tak, aby znemožnil zařazení se dalších vozidel mezi něj a dítě.
Kdysi jsem zkoušel pozorovat jak je to s tímhle prachovým argumentem. Nějak se mi nepovedlo objevit viditelnou prachovou stopu za jedoucím kolem ani mimo asfalt ani při vyšších rychlostech. Podle mě to nebude nijak hrozné. I když člověk z toho neví nic o neviditelných částicích.
Při jízdě hodně nízko u země (tříkolka, lowracer) mi vždycky vadil spíš ten žár vzduchu od rozpálené silnice a případně věci zvířené větrem. To co zvedne před vozíkem zadní kolo kola bude podle mě spíš menšinový faktor. Lepší vzduch bude mít dítě v sedačce spíš díky výšce nad zemí než čemu jinému.
Taky jsem nepozoroval žádný prach za kolem, podle mě je to na věštině povrchů pověra. Jiná věc je, že od zadního pláště při sebeopatrnější jízdě odletují těžší kamínky (prachem bych to rozhodně nenazval). Ty jsou viditelné, často je z vozíku vymetám. Neřekl bych ale, že dítě nějak ohrozí. Chce to co nejhladší plášť a mimo asfalt přetáhnout přes vozík síťku, obzvláště je-li v dohledu matka dítěte... :-)
Možná to byl konstrukční nedostatek na dřívějších modelech. Noch má MAX první generace a tam je zasunutí trubky nosiče do rámové trubky cca 2-3 cm a fakt to nepůsobí moc festovně, jak je vidět na té fotografii já mám MAX toho novějšího vydání a tam je trubka nosiče v rámu zasunuta trofám si tvrdit >5cm a aby ten nosič upadl je opravdu velmi nepravděpodobné (když jsem zkoušel proprožit zadní pružinu na doraz v klidu, tak jsem koncem nosiče škubal směrem dolů celou vahou svých 85kg a ani se v rámu nehnul) a taky jenom o konrtole a případné údržbě (stejně jako u toho kola na autě).
Všechny tři případy, které uvádíš, jsem v nějakém vydání buď viděl, nebo sám zažil na klasice, takže tady to opravdu asi nebude o tom, že ležák je nezpůsobilý k vození dětí v sedačce, ale o obecné riziko vození dítěte v sedačce na jednostopém vozidle. Pokud, ale nemáš vozík kde parkovat (bohužel můj případ, jinak by vozík dávno byl), tak prostě jiná možnost není a holt se člověk musí snažit, nebo rezignovat na cyklistiku dokud nebude dítě jezdit samo.
Samozřejmě, v tomto případě Tě naprosto chápu a chápu i Tvou argumentaci. Máš s tím positivní zkušenosti a je to dobře, že nepadáš a nebojíš se vylomení nosiče - věříš mu. Tak je to zkušenost dobrá a tudíž inspirující. Ne však pro mne.:-)Já jsem prostě v tomhle více opatrnější a i když vozím na nosiči lecos, tak děcko prostě raději ne. Dělám v průmyslu, vím jak jsou některé slitiny hliníku poddajné ( snad vyjma vysokopevnostních profilů), jak ráda při patřičném namáhání tahle slitina praská, ohýbá se, jak stárne a zraje atd. atd. Svoje lehokolové "umění" zbytečně nepřeceňuji, stejně tak mám příliš rád své děti a tak raději zůstanu prostě u vozíku. Když padnu, tak padnu, ale děcka budou OK.;-) Ty nepadáš, tak jseš tedy v tomhle ve výhodě. Já holt musím parkovat vozík :-)
Martis, nic ve zlém, ale fakt nechápu tvoje tlachy. Zakladatel tématu se ptal "jaké máte zkušenosti s dítětem na nosiči...." . Ty evidentně žádné nemáš a ani mít nechceš, tak nechápu proč tady vypisuješ svoje důvody, které nikoho nezajímají. Kolega tu napíše, že s dítětem jezdí, dá sem i foto, ale ty musíš furt mlet, že to nejde, že je to konsrukční vada a já nevím co ještě za blbosti. Nechci se nějak zastávat Azubu, nemám ho a nikdy asi mít nebudu, mě baví lehokola stavět, ale vždy bych nejdřív hledal řešení, pokud bych nenašel, zeptám se kolegů a pak teprv bych mohl říkat, že něco nejde.
Tvůj přístup absolutně nechápu a to se netýká jenom tohoto vlákna. Zkus místo toho abys furt říkal, že něco nejde, hledat jak by to mohlo jít. Nejspíš by ti to usnadnilo hodně i normální život.
Nepotřebuji si život usnadňovat a nemyslím, že vedu tlachání. Pokud se tu někdo ptá, zda-li vozím děcko na nosiči lehokola, vyjádřil jsem názor, že ne. Pokud je zde dovoleno vyjadřovat pouze kladný názor, tak to pardon. Pokud je dovoleno vyjadřovat názor pouze k jádru pudla a není dovoleno se zde vyslovit k zamyšlení i nad jinou alternativou, která možná zakladatele příspěvku třeba hned nenapadla, tak opět velký pardon. Pokud pozoruji zdejší diskuze, at´už se týkají čehokoli, tak se tu tlachá kolikrát tak mimo mísu a původní tema a nikomu to nevadí. Já podle tebe tlachám a zřejmě se nad ničím nezamýšlím a nehledám řešení - je vidět, že mě neznáš ani prd, ale soudit umíš rychle. Pokud vycházíš pouze z toho, co si tu přečteš, děláš možná zbytečně dost rychlé soudy o druhých.Možná tlachám...ale aspoň částečně k věci - možná trochu z jiného úhlu. To snad není zakázané...i když na lehokolové sekci jsem se často setkal s podobným přístupem - hodně hlasů máš, tak to opět potvrzuje moji domněnku, že v lehokolové sekci jsou jakékoli "jiné" než tradiční názory a ještě kromě těch obecně schválených a hlavně positivních názorů, zakázány. Ach ano...Já zapomněl...jelikož nestavím lehokola, nemohu se k nim vyjadřovat, protože moje zkušenosti nedosahují zkušeností zdejších profíků???? Mám své zkušenosti a ty i spolu se svými myšlenkami zde mohu stejně tak svobodně ventilovat jako kterýkoli jiný lehokolista amater. Již několikráte jsem zdůraznil v jiných lehodiskuzích: pokud chtějí stavitelé lehokol diskutovat na profiurovni, nechte si tu založit profisekci. Jinak nestírejte neustále každého, kdo si dovolí vyslovit jiný názor, než-li je ten váš. Ano, vození děcka na nosiči lehokola neprovozuji a nehodlám provozovat. Pokud se zde někdo ptá na zkušenosti, neznamená to, že mu nemohu sdělit svůj názor k tomuto, kdy sám mám jinou praxi a raději mu nabídnout jinou alternativu. At´sám rozhodne, co je pro něj a jeho dítě lepší.
Martis, neberu ti tvůj názor na věc, který si napsal 10.2. v 8,26 a 8,29 . Je to tvůj názor a máš na něj plné právo a nikdo ti ho nebere a samozřejmě i tvé důvody chápu. Já jsem měl na mysli to, že když někdo jiný napíše, že tak jezdí nebo si udělal minimální úpravu, aby měl jistotu, ty začneš opět vykládat, jak je to špatně a že ty to dělat nebudeš. V pořádku, tak to nedělej. Nikdo tě přeci k tomu nenutí. Nech na tazateli, ať si vybere co bude pro něj podstatnější.
Co se týká těch "tradičních názorů a hlavně positivních..." jsi úplně vedle. Já rozhodně nepatřím k těm,kteří by se báli vyjádřit negativně například k cenám nebo k "jiným názorům" tzn i tvým. Podívej se na celé toto téma a hlavně na tvoje reakce, proč je jedna nebo dvě reakce k věci a zbytek hledání argumentů, proč "já" to dělám takhle. Proto jsem to nazval tlacháním, ale znova zdůrazňuji "nic ve zlém".
HP Velotechnik v návodu k použití Streetmachine GT uvádí nepřípustnost sedačky pro dítě - zřejmě z bezpečnostních důvodů.
Tedy: Chceš-li dráždit hada bosou nohou ...
Pekny den vsetkym. K teme sedacka na Azube mam iba tolko, ze na maxovi som detsku sedacku mal. Nosic som mal upraveny - priebezna skrutka. Co sa tyka streetmachina, tak ten ma pokial viem iba drotenny nosic a podla mna sa neda co do pevnosti s azubom zrovnavat. A mimochodom na tom maxovi som vozil aj ovela tazsie naklady a to bez akychkolvek nehod. Samozrejme, co sa tyka pohodlia dietata myslym si, ze ten vozik je pohodlnejsi a to hlavne pre mensie deti...
To jsi v tom navodu schvalne hledal, nebo mas Streetmachinu doma? A jaka je tam povolena zatez????
130 kg. Pro mě jen 10 kilo věcí ...
8-(
no dobre, to je nosnost kola, ale co ten nosic?
Hinterradgepäckträger 25 kg
Lowrider unter dem Sitz 25 kg
Gepäckbox (Speedbag) 10 kg
Je-li ti bližší Angličtina, najdeš vše potřebné na:
ftp://ftp.hpvelotechnik.com/anleitungen/smgt_anleitung_d.pdf
resp. na:http://www.hpvelotechnik.com/service/downloads...
ale to ty jistě víš, že?
8-)
no jo, ale z toho vyplývá, že ten nosič by asi větší dítě už neunesl. nosiče na AZUBy ale unesou 40 kg, takže v tom problém není...
Máš naprostou pravdu. Vaši firmu řadím k těm lepším evropským výrobcům (spolu s HPV).
Oni jsou ovšem Němci, tudíž nic neponechávají náhodě. Ještě se s někým, komu se při přepravě zranilo děcko, soudit. Lepší je pak důrazně nedoporučit a být tak z obliga ...
8-)