Přátelé, objevují se tady články na téma nové stezky např Valašské Meziřící cosi chystá na Bečvu, cosi se chystá okolo Chrudimi ale když se objeví cena na jejich budování připadám si po dovolené v sedle kola v Rakousku že jsem jezdil skoro po milionech. Vždyt stezka v našich poměrech kilometr za 6 000 000,-Kč a při té dovolené jen údolí Drávy a podle Dunaje něco okolo 150 km. Ani násobit se mi to nechce. Jen je mi líto že se takhle propojené bezpečné sítě cyklostezek těžko kdy dočkám. Proč to někde jde a někde nejde a jaký máte zkušenosti vy?
Už to tady bylo mockrát. Mám zkušenost se stezkou podél Labe, na naši straně je budována jako mnohem dražší stavba, než v sousedním Sasku. Prostě krom cyklistů u nás mohou po cyklostezce jezdit i naložené Tatry a to se na ceně projeví.
V Třeboni byla loni v srpnu otevřena s velkou slávou stezka pro pěší a cyklisty z místní části Břilice na kraj města k Penny Marketu. Na jednom konci začíná v blízkosti poměrně rušné křižovatky a na výjezdní komunikaci právě z toho marketu na hlavní, navíc vede podle řadových garáží (Pokud člověk vyjíždí v létě autem z garáže, aby měl skoro regulovčíka, aby při výjezdu z garáže nikoho nesejmul, ve směru od Břilic to většinu cyklistů-poměrně logicky-táhne na stezce vpravo, čili těsně podél vrat těch garáží. Kdyby tam aspoň byl na asfaltu namalovanej pruh, kterej by to nějak rozděloval. Není.) a na druhé straně to cyklistu vyplivne - pokud jede od Třeboně- v protisměru na silnici na okraji Břilic. Délka úseku je asi 600 nebo 650 metrů. Cena: 3,443 mil. Kč... Letos je počítáno s jejím prodloužením až na autobusové nádraží. To zase bude slávy...
Když jsem viděl v Rakousku stezky jako Murradweg nebo Innradweg, taky nechápu, jak to, že tam to jde...
Ještě jsem zapomněl dodat, že na těch 600 metrech jsou 2 přechody pro chodce, na kterých jsou pochopitelně mazaně umístěný značky "Cyklisto sesedni z kola", a když příslušníci MěP nemají nic lepšího na práci, tak postaví auto za nějakej barák a baví se tím, že přísně dohlížejí na dodržování této dopravní značky...:)
Tak na to prodlouzeni se preci musi nejak vydelat:-) Jooo, Cechackove jsou koumaci:-)))) Ale pobavil jsem se. Tam u vas musi byt veselo:-)
Člověče, mě zas tak moc veselo nebylo, když mě tam jednou měšťáci odlapili, když jsem se vracel od Břilic z celodenního výletu se zhruba stovečkou v nohách a dosti důrazně mi domlouvali, jestli jako znáju étu značku...
Nejradši bych jim šláp na kuří woko... Slézat z kola se mi fakt nechtělo, no na prvním přechodu jsem to tak nějak převed a druhej, kterej je asi o 50m dál, jsem už normálně přejel:)
Tak to snad autor těch značek musí být nějak úchylný nebo hodně nemocný, jiné vysvětlení pro to snad není.
Zvlastni. V jednom foru brojis proti porusovani zakona a v tomhle foru ti naopak ceske zakony prijdou nemocne. Byt tebou, ujasnila bych si nazor :)
Tak to tedy NE. Já v tom jasno mám. Naše zákony nejsou nemocné, jen některé nejsou úplně dokonalé, stejně jako všude jinde, ale nemocní a úchylní mi v některých rozhodnutích připadají úředníci, a prostě všichni co nesmysly aplikují.
Wewerko, já bych řekl, že tohle ty umíš doře odlišit a rozumíš tomu co jsem psal jinde a co píšu tady. Opravdu moc nerozumím tomu co chceš říct.
Tvrdím, že je potřeba a přímo nutné dodržovat dopravní předpisy a dopravní značení, pokud jsou v souladu se zákonem. Pokud by byla vhodnější jiná místní úprava dopravního řešení a značení, tak to je nutné dělat standardním způsobem a použít k tomu také média a názory lidí, ale ne pod znakem nějakého sdružení nabádat k porušování předpisů, to totiž většinou k žádné změně nevede. O porušování předpisů při jídě na kole a vhodnějším způsobu jízdy městem si můžeme pošpitat v hospodě nebo třeba tady, ale způsob jakým to udělal Vratislav je pro mně nepřijatelný.
A jestli někdo vytvoří stezku pro cyklisty, což je velmi vítané počínání a na ni na dvou místech namaluje přechod pro chodce, tak je to trochu neobvyklé a dost vyjimečné, ale taky v pořádku, je to prostě místo, které upozorňuje cyklisty na větší počty přecházejících lidí a aby cyklista zvýšil pozornost a nevlítl do nich, to je v pořádku, ale co je nesmysl hraničící s postižením mozku je když tam někdo dá před přechod dopravní značku sesedni z kola. Je to stejný nesmysl jako na silnici dát před přechod pro chodce značku zákaz vjezdu - a co dál ?? Tam se snad otočíš a pojedeš jinudy ? Stejné to je s kolem, když sesedneš tak co budeš dělat dál, půjdeš přešky a až kam, na konec stezky ? Nebo je tam snad nějaká dopravní značka "cyklisto nasedni a jeď" ?
Oni totiž úředníci často "mají na mysli" ale přitom velmi často nemyslí a co je horší, tak oni často ani neznají a při tom rozhodují.
A to je to o čem tady i jinde píšu. Já taky do písmene nedodržuju předpidsy, ne že by to nešlo, ale mnohdy to je jen momentální nechuť, pocit nesmyslného nařízení v daném místě atd., nebo jen prostá lenost, ale určitě se nepostavím na náměstí a nebudu o tom hlásat lidu jak je to mnohdy potřeba a účelné. To je totiž výraz anarchismu a ten já nemusím.
Omlouvám se, že jsem se takhle rozepsal, ale považuju za potřebné vysvětlit svůj názor aby nedošlo k nějaké mýlce a nedělalo to dojem, že pokaždé tvrdím něco jiného.
O tom "neobvyklém" co se týče značek "cyklisto sesedni..." Ti řeknu akorát to, že tady v Praze je to naopak velice obvyklé ;-)
Nemyslel jsem v normálním silničním provozu, já mluvím, o samostatné stezce pro cyklisty. To je přece úchylnost, vytvořit samostatnou stezku a dát na ni cyklisto sesdni když tam není nebezpečná překážka.
Já jsem to ještě neviděl, ale pokud to tak v Praze máte, tak óóó jak vám pražákům závidím :-)) , tak v tom případě je potřeba s tím něco dělat.
No vždyť, píšu právě o těch extra cyklostezkách... Ne že bych se po nich pohyboval pořád, to zas ne, ale když už to občas musí být, tak mimo jiné tenhle opruz mne na nich docela dost vytáčí...
Ale řeším to jako ostatní, když se "nikdo nedívá" a není tam skoro žádný chodec, tak jedu dál, značka neznačka ;-) Stezky jsou snad na ježdění, ne na to abysme tam kola co chvíli tlačili...
takže ty předpisy porušuješ, ale když někdo jiný řekně, že to dělá také, tak protestuješ?
V čem jsi jiný a lepší než Vratislav, že ti připadá, že ty můžeš, ale on ne????
Promiň, ale přijde mi to fat hodně divné!
Nebudu to znova vysvětlovat, přečti si to pořádně a hlavně všechno. Už jsem to tam napsal a ne jen jednou.
Kdo nechce - nerozumí.
Ten clanek nebyl propaganda, nebylo to vyznani fanaticke nabozenske medvedofilni skupiny operujici v malych bunkach a pridruzenych jednosmerkach Prahy, nebyl to zadny teroristicky manual. Byl to clanek o pouzivani te veci mezi usima, presne tak jak ted pises ty.
Anarchii je uz jen to, ze povazujes nektere narizeni spatne. Proc by melo byt psani clanku o pouzivani hlavy pro zajisteni vetsiho bezpeci horsi nez tvoje soukroma anarchie. Mas dvoji metr a to se mi nelibi.
Jinak ohledne "cyklisto, sesedni z kola", tady je to opravdu na kazdem prechodu, kde vede stezka pro kola.
Kazdopadne jsem s tim popichnutim trosku OT, reagovat budu pripadne v prislusnem foru.
Nechme toho, on článek napsal, já k němu, resp. jen k malé části jeho obsahu napsal své výhrady, vysvětlil jsem je. Vysvětlil jsem své názory.
To bysme se museli sejít a popovídat si o tom, takhle to přes tohle dopisováním zřejmě vysvětlit nejde, já to nějak líp neumím.
Pokud je ta stezka třímetrová, tak ta cena odpovídá (metr čtvereční asfaltové komunikace stojí dnes cca 1700 - 1900 Kč v závislosti na terénních úpravách a dalších vynucených stavbách jako např.propustky, mosty....atd.)..........ale pokud je jen dvoumetrová (minimum dle normy), tak je to dost předražený.....
Máš pravdu náčelníku, ale jen podle požadavků na "komunikace" pro auta, tedy i pro Tatru s pískem. Je taková únosnost cyklo-STEZKY (už ten název!) nutná???
Mimo naše hranice asi chápou, že cyklista zatíží komunikaci asi stejně jako pěší - nebo asfaltový chodník u nás stojí taky co silnice (v Kč/m2) ?
O tom, že u nás se dělají mostky betonové a chudým Sasíkům stačí z dřevěných trámků ani nemluvě.
Tedy mostky, myslím tím různé propustky a přemostění drobných toků.Větší mostky přes potoky se dělají z tahokovu.
I u nás se najdou, na pár kilometrech hned dva.
http://cestovani.idnes.cz/peklo-ktere-si...
Nádherné místo a krásná projížďka od Šmelcovny až do Nového Města.
Souhlasím s Tebou - Metuje jr fajn i z jara na kanoii. Ale jako starší ročník sedám nyní víc na kolo a projíždím různý kouty - dovolená na Korsice, ve Francii, či na Sardinii je paráda. A debata na téma cykloistezek měla jen úkol zda je šance na něco co jsem okusil ve světě. Však se i bojíš co kdyby někde nějaký problém na cestě - ale ono nějak nic. Fakt je že i ve Vídni se dá jezdit po značených stezkách a líp to člověk vychutná. Takže děkuju Vám všem a společně doufám že i mezi Hradcem a Pardubicema budeme jezdit úplně spojitě po kompletní stezce. Ahoj
Byl bych taky rád, kdyby z Hradce na Pardubice vznikla stezka, nebo nějaká cesta mimo velkou frekvenci aut. Ale mám obavu, že alespoň v Hradci se víc soustředí na "prestižní" úseky stezek odnikud nikam. Příkladem budiž neuvěřitelně drahý dvěstěmetrový úsek pod mostem s nesmyslně vystouplými světýlky uprostřed stezky, nebo nově dodělaný kousíček u Stříbrného rybníka s ukončením právě tam, kde teprve začíná uzší, klikatá a neosvětlená silnice...
Chodník je samozřejmě levnější (o cca 30 - 40 % oproti komunikaci - ušetří se především na podkladních vrstvách)....a i cyklostezka by byla levnější, kdyby se dělala v šířce 2 m - a tudíž striktně bez aut.
Ale jakmile se navrhne šířka větší, tak už je složité zabránit vjezdu aut. Na dopravní značky lidi se..ou, různé překážky (např. ocelové kůly) vydrží chvíli, než je nějakej dobrák urazí......no a potom i ta tebou uváděná Tatra s pískem se tam může objevit a cyklostezku (či vlastně už komunikaci) rozláme pokud tato není už na to dimenzovaná.
tatra s piskem tam nepojede svevolne zkratkou pote, co ridic urazil kladivem sloupek, ale proto, ze pozemek pro cyklostezku vznikl z lidove receno polnacky, tedy ucelove komunikace, ktera patri typicky povodi, draham, atd. ktere si kladou za pozadavek, aby i po zcyklostezkovateni mohla byt dal v pripade potreby uzita i na tu tatru s piskem. bikeri a mistni tam patrne jezdili i predtim bez asfaltu.
U těch rekonstrukcí polních cest je to přesně jak říkáš, musí sloužit svému učelu (zemědělci, lesáci...) i nadále a žádné zábrany se tam ani nesmí dávat.
Takze zemedelci a lesaci potrebuji opravit ty sve polnacky a lesnacky. Penize nemaji. Nebo maji, ale proc by je meli davat, kdyz to jde "vochcat" jinak.
Tak zajdou na urad. Tam si reknou, ze je to treba. Zazadaji o EU dotaci na stavbu cyklostezky. Kluci z EU, kteri rozhoduji o rozdelovani euraku, si mysli, ze je to opravdu na cyklostezku. Proc by si to nemysleli, kdyz v jinych zemich tyhle penize jdou opravdu cyklistum.
Bum, prask...penize budou. Pise se o tom v novinach, jak to bylo tezke a jak pan staaarosta a vsichni kolem nej bojoval za lidi a mesto tak ziskalo tolik a tooolik milionu na stavbu nove cyklostezky.
Udela se cyklostezka a kolem zase obrovsky humbuk, jak mesto dela veci pro obcany a zvlaste pro cyklisty.
Pak prijede obycejny cesky cyklista a zjisti, ze na te cyklostezce nema co delat a ze se tam vlastne ani nevejde. Pak prijede cizinec a divi se, kde mame cyklostezky....
Jeeezis, to je kocourkov....
Zde je schema
http://www.mapy.cz/#x=133820384@y=132132128@z...+132127808-352+896-1664+1792-2592+1184-5440+3904-3040+1376-864+320
To má být ono ? To přece není stezka pro cyklisty, to normální místní komunikace, nebo je stezka vedle silnice ? Z mapy to nejde pořádně rozeznat.
Pokud to je ono, tak mi není jasné kde tam jsou přechody pro chodce a proč, kam by měly vést.
Tady je aktuální snímek
http://www.trebonsko.cz/top-menu/turistika...
Já to tam osobně neznám, ale z těch fotek to je v pořádku. Problém je, že značka sesedni z kola je nadbytečná, pokud v těch místech není nepřehledný silniční úsek a silný provoz aut a to si nemyslím, protože to je jen místní komuniokace od nikud nikam. Druhý problém je, že je zde vyznačený pouze přechod pro chodce v cerlé šíři a není vyznačený přejezd pro cyklisty, když to je na kombinované stezce pro cyklisty a chodce.
Opět úředník měl namysli. Je to hrozné, ale je to tak, bohužel to je na mnoha místech.
Je vidět, že máte bohatý úřad když si může vyhodit nejméně 5 tisíc za každou značku sesedni.
Přesně tak, kterej idiot tohle projektoval nebo schvaloval, že neví o existenci vodorovné dopravní značky "V8 - Přejezd pro cyklisty"?-:) ......a to, že na takto přehledném místě je umístěná značká "Cyklisto sesedni z kola", to radši nekomentuju, to je těžká zhovadilost:-)
Na stezce při Evropský na Praze 6 je přechodů asi 13 na úseku cca 3km dlouhém. Kromě asi 2 nebo 3 křižovatek to jsou naprostopřehledné vjezdy z vedlejších ulic apod...
Pěkná pakárna :-)) Pochopím to ještě tak někde ve městě, kde valí jedno auto za druhým a je riziko, že jim kolař nedá přednost a vlítne do cesty.
Tady ale asi úředník předpolkádá nesvéprávnost cyklistů a chce je maximálně chránit :-))
Myslím si, že by pro zdůraznění povinnosti dát přednost a zvýšení opatrnosti stačila dopravní značka "Dej přednost v jízdě". A pokud by šlo o snížení rychlosti kolaře, tak nějaká mírná nerovnost (plastické šráfy).
Ta fotka je tak dva roky stará, néli více.
A já mám dlouhý dráty!
Důležité ale je, že nejsou přerušené :-))
1 km cyklostezky za 6.mil Kč bohužel zhruba odpovídá, ale je to spíše na té horní cenové hranici (při šířce 3m - viz moje reakce na miru.l)
Na Labské u nás to je tušim 8MKč/km a je uváděná jako obslužná pro HZS, ČD, ČEZ, Povodí, ......
A po uražení zábran na obou koncích (po týdnu od otevření) používaná i místními a rybáři.
Nemáš nějaké srovnání se zahraničím - té ceny za metr? Jestli je to stejný poměr jako u dálničních mostů (hraniční most u Petrovic - cena dvojnásobná a výstavba pomalejší, než v D), tak "potěš koště".
Srovnání se zahraničím (ceny za m2) bohužel nemám....ale vsadil bych se, že to bude přímá úměra jako u výstavby dálnic v zahraničí - tudíž méně!
Dal jsem si praci a zagoogloval ve francouzstine- 1 km nove cyklostezky postavene specialne pro kola vychazi ve Francii (na Kc) zhruba 3,3- 3,8 milionu, takze zhruba to, co v CR. Pri nesrovnatelne vyssich mzdach pracovniku a hlavne vyssich cenach pozemku.
Vyhledavat sirku nebo m2 se mi dal nechce :o( ale treba tady v sirokem okoli jsou cyklostezky pomerne hodne kvalitni, casto kvalitnejsi nez silnice v Cechach. A udrzovane.
Já myslim, že to porovnání cenové hladiny je částečně nevypovídající. Problémem je, že velké firmy, které dostávají tyto zakázky jsou mezinárodní, díky "eurotrhu" může naše firma stavět stezky i ve francii a proto je velká konkurence, to žene ceny nahoru... A taky to, že se u nás teď tolik staví, třeba teď půjdou ceny dolů...:-)
To s tou konkurenci teda taky nechapu. Jedine, co ceny zene nahoru je lidska nenazranost.
A na druhé straně hloupost těch, kteří ty ceny bez mrknutí oka zaplatí :-)
Nooo..jak kdy. Ono se v te cene muze obcas objevit aj odmena pro kupujiciho:-)) Jak ono se tomu rika?:-))
Ted jsem konecne pochopil, proc se tak deje:-))
Definice provize: "odměna za určitou činnost, obvykle v závislosti na jejím výsledku".
Takze vlastne jo. Urednik dostane cast provize za to, ze neco udelal...koupil predrazenou volovinu. Takze je vse OK:-)
Špatně sem to napsal, konkurence v boji o výrobní faktory a konkurence mezi jednotlivými druhy staveb, myšleno tak, že těch firem na trhu je málo, abyste mohli udělat asfaltovou stezku, potřebujete dostatek výrobních faktorů, ne všechny firmy si můžou dovolit investovat velké vstupní prostředky do know-how a mechanizace, proto jich je málo. Zatímco velká výstavba váže velký počet stavitelských firem na svoje projekty, tak je těžké přemluvit firmu, aby začala dělat právě ten můj projekt, za to si nechá zaplatit. Zároveň větší výstavba zdražuje to materiály i pracovní sílu, protože pokud chtějí firmy dostát všem zakázkám, začnou se o ně přetahovat. Je to můj subjektivní teoretický pohled, ale situace na trhu může být odlišná...
situace na trhu je s prominutím kurvaodlišná. např. u zakázek pro dráhu vysoutěží zakázku nějaká firma a při předání staveniště se ti sejdou zástupci třeba 3 firem. ne proto, že by se o zakázku dělili ale protože ten, kdo vyhrál, sežene někoho, kdo to udělá levnějc no a ten zas nějakýho dalšího chudáka, kterej to udělá ještě levnějc. a tak si dva namastěj kapsu aniž by hnuli prstem.
zdaleka není problém v tom, že by bylo málo firem nebo že by neměly kapacity. ale nechci se pouštět do nějaký polemiky. zkrátka ne všechno, co slyšíš ve škole, je tak v životě...
Přesně tak!
A pak dva ukrajinci plácají lopatou. -). - vlastní zkušenost.
Píšu, že to je teoreticky a v dokonalé konkurenci, to sem nenapsal :-D Ono to tak funguje, ale vliv toho mechanismu je minimální.... Máš pravdu... To je asi chyba jinde, ale to by byl flame, každopádně státní správa a její efektivita je na dlouhý lokte...
Btw tady je vidět ale ta funkčnost trhu, ptž zadavatel nedokáže najít nejlevnější firmu, zatímco ta soukromá firma jo...
A že si namastí kapsu, to určitě, ale je to částečně i výnos za to, že tu levnější nabídku dokáže sehnat, že má informace, které stát nemá... A taky kamarády, který ti levnější nemaj :-D
No tomu taky never. O vsem rozhoduji jen lide a ti se dle ucebnic urcite nechovaji. Ono to dost casto je tak, ze vsichni dopredu vedi, jak to dopadne. Ale udela se to tak, aby na tom nikdo nebyl skodnej:-) Kazdej schrabne to sve sousto penez...
Nehltej tu skolu a teorii tak moc. Az budes nekde makat, zjistis, ze ucebnicovy priklad snad nikde neexistuje:-) Je to jen o penezich. Kazdy chce urvat co nejvic a na nejake ekonomicke teorie kasle.
To mi je jasný, ono to funguje, ale v hodně omezené míře, já se to učit musim, bo mě jinak vyhoděj a to by se mi nechtělo :-D Holt bychom museli, jako plátci daně, být daleko aktivnější a protestovat, ale to nefunguje... zatím...
Ucit by ses to mel, ale nemel bys moc hledat souvislost v tom, co ses naucil a v tom, co kolem sebe vidis:-) To vetsinou nefunguje:-) Ja vzdy rikam, ze 4 roky praxe na zajimav pozici mi dalo mnohem vic nez cela CVUT strojarska:-)
Hele. Mam kamarada, ktery dost aktivne obchoduje s komoditama. Ma tu vasi skolu. Kdyz jsme se o tom bavili, tak se rechtal na cele kolo. Profesorskej se pry tvaril dulezite, ale v zivote komoditni frmol asi vubec nevidel. Pry to, co ho tam naucili mu bylo uplne k hounu...
Takze uc se, vstrebavej...to je dobre na zkousky. Ale taky vnimej skutecny zivot a hledej v nem logiku (nekdy i nelogiku) a uc se jeho zakony.
Jezis, ted pisu jak dedek....:-)))
To já vim, to se neboj, já jen přidal teoretický ekonomický názor, co bys čekal od studenta ve zkouškovém období :-D A k čemu ti čvut je, když se flákáš za kanálem :-D
Opet mylka- tohle neni ukazka funkcnosti trhu, ale spatne rozdelovani verejnych zakazek. Na ktere doplati ti, co to financuji- platci dani.
Je to ukázka racionálního chování firem, které usilují zakázky. Je to chyba zadavatele, ale díky tomu, že daňový poplatníci nedokáží společně lobovat, tak firmy mají navrh, stejně, jako když se dneska podporuje automobilový průmysl a myslí si, že tím zachrání krizi u nás, i když většina aut jde na export... A ještě k tomu si toho lidi nechaj nakecat..
Nebud naivni. Netusim, jak danovy poplatnik muze ovlivnit vyber verejnych zakazek. Mozna nekolik let dopredu a neprimo- ze ve volbach do mistniho zastupitelstva zvoli tu stranu, o jejichz zastupcich se domniva ze budou vyjimecne poctivejsi nez tech X predchozich.
A podporam do automobiloveho prumyslu se rika zachranny program pro tu kterou automobilku (jestli to ma nejaky vyznam se da polemizovat), ne univerzalni recept pro odvraceni krize v zemi.
Chlapče, chlapče! Kolikrát ti rodiče říkali, abys ve škole dával pozor a něco se naučil ...
Teď to máš, blábolíš a kamarádi ti na to přišli ...
8-E
On nam Banan naopak nejspis opakuje presne to, co se uci ve skole. Realitu popsal nejlip Vette.
Tohle je čirá ekonomická teorie, napodruhý sem tu ekonomii udělal, oni jsou ekonomové naivní.... Ale vydusí nás na nějakých detailech...
Holt dokonalá kokurence neexistuje....
Nesiel som sice po Dravskej ceste, ale zopar cyklociest som uz v Rakusku absolvoval(Innsku, Ennsku, Dunaj, Kamp, Dyje, Morava). A ono to je vacsinou tak, ze cyklocestu tvoria vlastne vyasfaltovane polne cesty a polnohospodari maju na tie cyklocesty vjazd povoleny. Dunajska cesta je skor vynimkou, tam vacsinu cyklocesty tvori hradza priehrady.
Niekde tvori cyklocestu jedina pristuppova cesta na hospodarstvo, potom je vedeny uzky chodnik(len pre cyklistov) k dalsiemu hospodarstvu a od neho zase vedie po pristupovej ceste dalej. Neviem z akych penazi tie cesty stavali, ale viem, ze sa o ne staraju, Pred casom som po takejto cyklcoeste medzi vinohradmi v okoli Neusiedler see isiel a bolo jasne vidno,z e bola cesta po sobotnajsej burke ocistena od blata. Rovnako som zazil v Rakusku, ked sme po takejto polnej asfaltke sli, ze oproti iduci traktor s a nam vyhol do pola.
Zhrunutie, niekde spolocne cyklocesty pre polnohospodarku techniku a cyklistov funguju, inde asi nie (aspon tak som to pochopil z viacerych prispevkov na tuto temu).
Ze by to zase bylo o lidech?
To co tu pises (uklidili, vyhnul se do pole...), to mi prijde jak z pohadky:-)))
Ja si myslim, ze to je o kulture. Jednoducho ti rakusania su uz niekolko generacii zvyknuti na to, ze potrebuju turisticky ruch. A podla toho sa spravaju. Maju dobre premysleny marketing a iste aj stat dava dost penazi na propagaciu krajiny rpe turistov. Preto mi staci len si kliknut na niektoru stranku a o par dni mam v schranke cyklisticku mapu oblasti (napriklad Weinvierte v Niederoesterreichl) a kopu propagacnych materialov. Samozrejme vsetko zadarmo. preto je na Dunajskej ceste zhruba kazdych 25 km informacne stredisko, kde sa da objednat ubytovanie na tento den o par kilometrov po Dunaji dalej (lebo sme prave zhodnotili nase sily a odhadli sme , kam sa dnes dostaneme). Stala sa nam ale aj nemila vec. Ked sme objednavali ubytovanei v Klosterneuburgu, tak povodna cena bola 20 Euro , ked vsak zistili sme sme Slovaci, chceli 25 Euro. To prekvapilo aj pracovnicku v informacnej kancelarii a ospravedlnovala sa nam. Samozrejme nasli sme si ubytovanie radsej inde.
Mluvíš mi z duše a jsem rád že nejsem se svými zkušenostmi sám. Prostě na kole je to v mým případě o pohodě a k tomu víc jak hospodu a památku na každým rohu potřebuju povrch cesty, jasně daný značení (Dráva - R3 a ne jako u nás 4122 versus 2134) a trochu toho ohledu - i tu ykušenost s traktorem máme podobnoou. Jaroslave díky.