Cyklotrasy se běžně zaměňují s cyklostezkami, hlavně úředníci s tím obratně žonglují.
Rozdíl je následující:
"Vybudovali jsme 20 km cyklostezek" znamená, že postavili zvláštní oddělené pruhy vozovky speciálně pro cyklisty.
"Vybudovali jsme 20 km cyklotras" v překladu znamená, že radnice zapíchla několik žlutých cedulek s číslem cyklotrasy podél normální silnice. Takže pozor na to!
Máš pravdu, tady na opavsku to taky pozoruju. Zapíchli pár žlutých značek na polní-bahnité cesty, zanesli je do mapy a prohlásily za cyklostezsku.
Doporučuju http://www.nakole.cz/vemeste/mesto.php3?id=7. Klidně je "zdrbni". :o))
nejlepe vedenou cyklotrasu co znam mame asi v praze na male strane. silene kocici hlavy mezi kterymi jsou asi tak 5-7 cm velke mezery!!!! to je opravdu nevsedni zazitek a docela by me zajimalo ,kdo se chtel cyklistum pomstit!!! kdo je z prahy at si vyzkousi.jinak souhlas cyklotrasy v podstate nejsou ale jen se oznaci nejaka polni[lesni]cesta a nezajem.
to nic neni. Cyklostezka v Brne kolem Svitavy ma dvě velice zajímavá místa. Jedno je most přes soukromou cestu, kde je třeba přejít s kolem po schodech (obrázek viz http://www.bicybo.aktualne.cz/index.php?k... a druhé ještě lepší je o kus dál - musí se prolézt konstrukcí sloupu vysokého napětí který je napasován mezi plot a řeku - kolo tam vůbec neprotlačíte. Jediná možnost je vzít kolo do ruky a visící nad asi 3 m srázem nad vodou ho přenést vnějškem sloupu. Toto se nachází na dálkové cyklotrase (tuším č. 5). Ať žije brněnský magistrát a přesun hlavního nádraží!! Sláva jim!!!
jen aby to nevypadalo že mám něco proti železnicím, právě naopak, jen škoda že se železničářský termín "gumokola" vztahuje svým doslovným významem i na bicykly. To přesunuté nádraží je ale spíše proti železnicím. Jestli jste z Brna, doporučuji podepsat příslušnou petici www.nadrazivcentru.cz, třeba pak radnice dá na cyklostezky víc než letošních 0 Kč.
Co má společného předsunuté nádraží s bicyklem??? Myslím, že touto problematikou se zaobírají jiné servery...
Má to společného to, že veškeré plánované investice (asi ne moc závratné, ale přesto nenulové) do cyklistické infrastruktury byly z důvodu plánovaného přesunu nádraží odsunuty na neurčito. Tohle to má společného. Bohužel peníze je možno přesouvat z jedné rozpočtové položky do jiné a budit tím dojem, že takto peníze vznikají.
Zrovna před týdnem se mě poprvé stalo, že po pravém přehu ten sloup objet nešel, takže jsem se dvěma kamarády protahoval svůj lehociped skr ten sloup. Jde to, ale ježek v kleci je myslím docela trefné přirovnání. Sláva brněnskému magistrátu!
Cykloztezky jsou docela fajn,, ale mají pár problémů se kterými se potýkají. Zejména chodci se na nich neumí chovat, většinou cyklisty nerespektujou a opovržlivě se dívají jako bychom je obtěžovali svou jízdou ( zejména ve městech kde se pohybuje dost lidí ), a většinou si ani neuvědomí že pro zdatnějšího cyklistu není problém jet na rovince 30 nebo 40km/h cyklista se pak neustále soustředí a brzdí aby se vyhnul a jízda se spíše stává slalomem mezi lidmi. Tento trend je zatím u nás, ve světě to lidé respektují,,no už tam jsou cyklostezky delší dobu tak si asi zvykli.