Ahoj
Tak se mi zdá, že přístroje GPS začínají být na přijatelné technické úrovni a za snesitelné peníze. Máte tip na přístroj, který by splňoval následující:
- Outdoorový (odolný proti drobnějšímu deštíku a poškrábání displeje)
- Napájení nejlépe tužkovejma baterkama, potřebuju výdrž na baterky v reálném provozu min. 12 hodin.
- Existence držáku na řidítka i do auta
- Hlasová navigace do auta
Včetně Topo Czech v2, držáků vč. nabíjení do auta bych se rád vešel do 10.000,- bez DPH
Vyhovoval by mi Garmin Oregon 300, akorát nemá tu hlasovou navigaci (potřebuju "navigaci do auta" aby mi ji šéf proplatil;-)
A není lepší si pořídit dvě navigace ? Jedna do auta, je přehlednější s větším dysplejem a bude ti do toho kecat a druhou na kolo, víc vydrží, ale nevím že by nějaká ukecaná dělala, přece stačí zvukové ohlášení (pípnutí) odbočky a průjezdního místa.
Žádná opravdová outdoorová GPS nemá hlasovou navigaci ;-)
Možná by fakt nebylo od věci mít ty přístroje dva. Jeden na ven a druhý do auta. Přitom by ses mohl celkově vejít do 10tis Kč.
Když se mu líbí Oregon tak se těžko vejde do 10 000, ale nějakých 13 by už mohlo stačit.
Na ven ale nemusí mít zrovna to nejlepší co existuje ;-) Nějaký starší eTrex nebo i 60CSx mu poslouží také...
Já to vím a myslím si že 60CSx je v některých parametrech lepší, ale jemu se zdá být Oregon vhodnější. ETrex má výrazně horší parametry. Pokud se koupí starší nebo výprodejová 60CSx, tak se do 10 tisíc vejde, ale on to chce kupovat od plátce daně, tak nevím jestli najde nějakého plátce který ji prodává.
Tak to prrr, eTrex Vista HCx má, kromě jiného ovládaní a o malinko menšího displeje (zase je jemnější než má 60CSx, protože má stejné rozlišení), parametry pro obyčejné laické používání absolutně srovnatelné. S citlivostí jsou na tom úplně stejně, někdy je lepší Vista, někdy zase 60CSx...
Pokud nebude chtít elektronický kompas a barometr, tak mu bohatě stačí i Legend HCx, který je jinak úplně stejný.
Viz konec recenze ze srpna 2007 na Navigovat.cz:
"Určitě se bude hodit ještě další srovnání: koupit Garmin eTrex Vista HCx nebo současný nejvyšší turistický model GPSMap 60CSx? Porovnáním cen v USA víme, že eTrex je o 34 % levnější než GPSMap. To je docela velký rozdíl. Funkce jsou stejné, citlivost také, GPSMap má větší displej s trošku menším rozlišením. Garmin eTrex ale nabídne vyšší výdrž, je menší a skladnější, snad i hezčí.
Osobně to vidím jednoznačně. Kdybych si počátkem roku nekoupil Garmin GPSMap 60CSx, dnes už mám objednaný eTrex Vista HCx. A kdybychom na Navigovat.cz udělovali vybraným produktům ocenění, Vista HCx ho má jisté."
A má ta Vista možnost připojení externí anteny? A pokud ne, byla by nějaká jiná na kolo s možností připojení externí antény?
To máš tak velkou ponorku nebo se bojíš, že zabloudíš až půjdeš na výlet do Haničky, že potřebuješ externí anténu ? :-)
Celá řada eTrex to bohužel nemá... To až jedině 60CSx nebo něco z té řady.
K čemu to ? Všechny jsou tak citlivé, že externí anténu nepotřebují... I v autě na palubní desce za sklem to funguje v pohodě. A kamarád jel z Prahy na Moravu autem, měl ji v kastlíku a také to fungovalo.
Chtěl bych, aby navigaci na tandemu měl u sebe zadák na řidítkách. Jenže z toho místa v podstatě není pořádně vidět na oblohu, oba jezdci dost překážejí, tak mám strach, že se navigace nechytne. Ale je to jen teoretická úvaha, zatím jsem to nikdy nezkusil. Ale jestli píšeš, že fungovala i v kastlíku... Tak to možná nebude potřeba.
Aha :-)
Takže asi takhle, signálu GPS vadí především kovové vodivé materiály, pak malinko některé druhy meteorologických úkazů a počasí, mokré listí na stromech nad Tebou (opět vodivé stínění) a samozřejmě velké budovy a skály, které tomu signálu stíní.Nevím jestli to lidským tělem přímo prochází, ale když by náhodou ne, tak přeci nezabíráš takovou plochu aby to dokázalo odstínit skoro všechny satelity... Na "naladění" GPS obvykle stačí 3-4 satelity, venku jich je ale dostupných mnohem více, takže pochybuji, že by se Ti povedlo zastínit většinu z nich. Obzvlášť když každý je na obloze někde jinde a signál do GPS přichází ze všech směrů...
Buď bez obav, fungovat bude bezvadně, je celkem jedno, kde je na kole umístěná, bude fungovat i když ji budeš mít v brašně.
Děkuji oběma za zkušenosti. Uvidíme. Stejně je to zatím dotaz spíše teoretický, ale zarazilo mě, když jsem něco hledal na webu, tak jsem narazil na zmínku o stínění GPS signálu lidským tělem.
Ještě pro zajímavost jedna ze stránek, která mě k té uvaze dovedla: http://gps.slansko.cz/zkusenosti.html
Jo, asi tak to je, ale když hovoří o stínění tělem, tak pro tebe to nemá význam. Fakt je, že když jdeš třeba úzkým hlubším kamenným údolím obrostlým listnatými stromy, tak dojde ke zkreslení záznamu trasy a klidně tě to na chvíli šoupne o 200 m vedle, ale to je opravdu krátkodobé a celkem nepodstatné když víš, že jsi šel údolím a ne po vrškách.
To by ale muselo na ni lehnout alespoň 5 ragbistů a ti umí zalehnout :-)
No nevím ale když jsem jednou po příchodu z hospody usnul na chatě se zapnutou GPS v kapse, tak mně několikrát probudilo zoufalé hlášení "Až to bude možné, otočte se!"
Jenomže to stínění dělal barák a ne ty, při vší uctě na tohle zase tak velkej chlap nejsi :-))
To mě taky v baráku občas zařve, že chce ven na signál.
to je péče:-O asi měla starost aby sis nepřeležel jeden bok:o))) jen jestli se ten hlas ozýval z gps;-))
Dlouhodobě vozím v partě větší množství 60CSx a jednu Vistu HCx. A dvě z těch 60CSx máme doma. A i jak zaujatý majitel 60tky musím říct, že s příjmem signálu je na tom Vista HCx malinko lépe.
Jinak je to přesně jak píšeš, akorát to ovládání na Vistě HCx...
Možným řešení by mohla být tahle krabička. Je to vlastně takové "obrněné" PDA, uvnitř to jede na Win Mobile 6, takže by se tam teoreticky dalo nainstalovat cokoli... Jak to ale je se zvukem netuším, ještě jsem to pořádně nečetl...
http://navigovat.mobilmania.cz/Clanky/AR.asp...
Dobrý je ten nápad se světlem a šikovny je foťák, to by se mi na mé GPS líbilo, šikovné je také možnost nahrání libovolné mapy, jinak asi nic jiného.
Podle mých zkušeností a potřeb to je zatím nejlepší dostupné řešení.
Když si vozíš sebou vlastní elektrárnu :-), tak asi dobrý, jenže my co ji nemáme tak hledáme něco co vydrží v chodu o trochu dýl, od svítání do soumraku (asi 18 hodin) než dojdou baterky.
Ten Magellan sice není papírově špatný, ale co jsem četl různé názory, ovládání není nic moc, spíš bych doporučoval Airo 25 (cenově srovnatelné není to PDA, ale komunikátor - obsahuje i mobil) a samozřejmě software (např OZIexplorerCE pro turistiku a něco jiného pro auto), ale nevím jestli se dá u nás sehnat (viz http://www.svethardware.cz/art_doc... a http://www.airowireless.com/a25/)
Ještě upřesnění: ekonomická stránka věci je taková, že se stanoví limit (třeba 7 tisíc). Co je nad limit, platím já. Když se mírně nad limit vlezu s univerzální GPS požadovaných parametrů, získám levně prístroj, který bohatě využiju soukromě.
Navrhovaný Legend umí pracovat s Topo Czech v2?
Reálně na tom budu z 99% používat tři funkce:
1) Zadám adresu v ČR a navigace mě tam má dovést s autem, nejlépe hodně rychle, vyhnout se zácpám a upozornit na radary.
2) Zobrazení mojí okamžité polohy na podrobné turistické mapě (pěšky nebo na kole).
3) Nastavím si okamžitou polohu (např. parkoviště). Pak několik hodin budu jezdit po lesích. Až mě to přestane bavit, zmáčknu tlačítko Doveď mne domů a po GPS se chce, aby mne vybloudila z lesa ven.
Tak na bod 1) je opravdu nejlepší specielní navigace do auta, tohle pořádně žádná turistická neumí a může tady tvrdit kdo chce a co chce.
Bod 2) a 3) zase nejlépe splňuje turistická navigace.
Kua dyť je to snad normální požadavek, že někam jedu autem a pak tam chcu jít na celý den na výlet. Dopheue dyť snad není technický problém to vyrobit.
Fakt se mi nechce věřit, že nikdo nedělá navigaci, která by uměla oboje.
Co nüvi 550? Nějaké zkušenosti nebo názory?
Je nějaké Zumo nebo Nuvi, které má i vestavěnou baterku, takže se to dá odpojit z auta a vyrazit ven... Ale, za prvé není to ani odolné, a za druhé výdrž je s porovnáním s plnokrevnými outdoor dost trapná...
Turistická navigace je do auta téměř nepoužitelná, jen nouzově, když máš k ruce navigátora tak jakš takš, ale stejně to je bída.
U NUVI a jakýchkoliv navigací do auta ti nejvýš po 2 hodinách mimo auto dojdou baterky.
Ta Nuvi 550 má psáno až 8 hodin... Stejně mi to přijde málo. Ale záleží na tom jak dlouho s tím chce Joe běhat venku ;-)
Ale právě to až znamená ale povypínat vše co se dá a nastavit nejjednodušší a nejméně náročnou navigaci. No a jako každá baterka stráne tak i tady celkem po krátké době baterie ztrácí a její výdrž se výrazně snižuje.
Pro turistiku to prostě není.
Ma psano. V takovej tech laboratornich podminkach. Nebo v teple auta. Na tyhle reci neverim. Kdyz to vezmes ven do zimy (ty ne, ty ven v zime nechodis), tak ti ty baterky z trucu prestanou makat uprostred lesa mezi divocaky dve hodiny od startu:-)
Pokavad to ma clovek na kolo a je schopnej to nejak nabijet za jizdy, tak proc ne (dela to spousta lehocyklistu). Ale vzit si takovou navigaci jen nekam ven, pesky...to nebude to prave orechove.
Technicky problem to asi neni. Ale vyrobci chteji presne to, co ty nechces...abys koupil oba pristroje:-(
Mam tu Vistu. V ni topo 2. Zkousel jsem ji pouzivat v aute a fakt nic moc. Nehleda to presne tak, jak bych chtel ja. Ale to je mozna tim, ze s tim tolik neumim a neni to (tusim) dano pristrojem, ale mapou. A pak...monitor je maly a opravdu to neni prizpusobene na navigaci v aute. Na kole to jeste jde, kdyz muzes zastavit a kouknout na to z blizka:-) Ale v aute to opravdu nebylo ono. Mel jsem pujcenou klasickou navigaci do auta a je to absolutne neco jineho.
Kdybych radil ja, tak poradim Vistu (dnes vyjde opravdu levne). Na kolo ti staci do hor taky (me teda bohate staci). Na takove to hledani hub a pak auta je to OK. Na navigaci jaaaks taaaks. Na papirovou mapu to nema a jen podle toho bych nikam do neznama nesel. Ale v horach (mam takovy pocit, ze ty nejsi jen cyklista...) spolecne s mapou si s tim vystacim maximalne. A do auta bych volil opravdu specialni navigaci do auta.
Hele a ted si vem, ze bys mel jeste motorku. Na tu jsou taky spesl navigace:-)
Jistě, a do letadla také a na jachtu také jiné :-)
Na jachty jsem zapomel. Jen nevim, zda by se to dalo pouzit na pramici. Na tu maj taky neco spesl? By pak clovek dopadl tak, ze si na dovolenou poveze deset druhu navigace:-)
:-)
Na pramici nevím, ale jsou i extra na kolo, s nějakými fitness funkcemi ;-) Pak nějaké GPS obojky pro psy, kdy Ty máš v ruce přijímač a na displeji na mapě vidíš kde se ten čokl toulá :-)))
Tak jezdi tam kde je použití GPS zakázané a nemusíš tahat nic ;-)
Tak ti tak premyslim. To zarizeni na cokly....nedalo by se to pouzit i na zenske? Abych vedel, kde se mi toula:-)))) No a na ty duchodce by to taky nebylo spatne:-)))
Podle mne by to fungovat mohlo :-) Jen s těmi důchodci asi bude problém, pokud si dobře pamatuji, tak je požadována výdrž (GPS, ne toho důchodce :-)))) několik dní, případně i týdnů...
Mrkni na to sám ;-) https://buy.garmin.com/shop/shop.do?cID=209&...
Vezmu to jen krátce
1. tady bude potřeba autonavigace, protože příjem RDS-TMC dat umí jen ony... A ještě k tomu jen některá... Na druhou stranu je tady tohle vysílání v prapodivném stavu, takže se na něj nedá moc spolehnout.
To ostatní se dá provádět i s outdoorovou GPS.
2. tohle umí oba dva druhy navigací
3. tohle by měly umět také všechny druhy navigací. Jen je malinko problém s tím "vybloudit z lesa ven", protože zatím ŽÁDNÁ mapa ČR neumí routovat po lesních cestách a pěšinách...
K bodu 3) - není potřeba aby uměla routovat cesty, snad stačí když ti ukazuje směr a vzdálenost k cíli. Pokud člověk není dřevák tak snad močál, žumpu a skálu obejde.
Teda obe ruce zlamane, pise jak datel a stejne je rychlejsi:-))
:-)) neustálým tréninkem zdokonaluji rychlost a přesnost klofání, ale řediteli se to asi líbit nebude jestli mi to zůstane (klofání)
Pokud není dřevák, tak mu ale stačí papírová mapa :-)))
Jasně, takhle se to dá. Jestli mu jde jen o to zjistit kde teď přesně je a kterým směrem má jet, tak to stačí...
U toho smeru je blby jedno. Kdyz se mas donavigovat treba 20, 30, 50km, tak to musis trosku mapu zvetsit, aby sis vybral spravnou cestu. Jenze to zvetsis a zmizej ti pesinky a znacene trasy. A jsou v prdeli velebnosti. Pak bud teda zazomovat a litat po mape a hledat dobrou kombinaci cest a nebo holt vytahnout papirovku vyrazit. Ta druha moznost je prave skvela. GPS ti ihned rekne, kde jsi, ukaze smer. V papirovce se ihned najdes (diky GPS), porovnas smer, zjistis kudy kam a jdes....Proto vzdy pisu, ze sama GPS je na prd.
Správně a ve volném neznačeném terénu to platí 4 x
Pokud sis ovsem doma tu trasu nepripravil a nejedes podle sipky, coz je podle mne jediny rozumny zpusob(zatim), jak se nechat na kole navigovat turistickou navigaci. To ji pak ale nemuzes mit v batohu, ale pekne na riditkach. To jde s PDA dost spatne, pro NUVI uz delaji nejake drzaky, ale ta zase nesmi zmoknout a hlavne vydrz je neodstatecna.
ad3...taky by si meli brat priklad ze Slovaku. Tem to pry jde. Ale Joemu bude urcite stacit, kdyz mu to ukaze smer. Cestu si pak najde na displeji...
Jo, jde, ale prý to není moc použitelné...
:-) Hm, tak to maj zas Slovaci podobne nasim vyrobkum. U nas vetsinou jde taky vse, ale blbe:-)
U nás tohle ale asi nepůjde :-)
Picodas se k tomu někdy v loni vyjádřil tak, že to spíše dělat nebude, že je to blbost :-)
Část zmíněného rozhovoru pro Path.cz
"Uživatelé se často ptají na routing pro pěší turistiku a cyklistiku po lesních, polních a turistických značkách. Budou v nové mapě oblasti, kde bude možné tento routing využít? Respektive, je routing na takovýchto cestách velkým oříškem?
J.Č.: Databáze lesních a polních cest je převzata ze státního mapového díla a je poměrně přesná. Má však jednu slabinu – zhruba 25 % všech cest už v terénu neexistuje, nebo vede zcela jinak. Z toho důvodu nelze routing použít, vzniklo by ohromné množství chyb a navigace na takto pochybené síti nemá smysl. Příčinou tohoto stavu je, že se státní mapové dílo aktualizuje v intervalu sedmi let, což je dlouhá doba, během které řada cest zanikne, případně změní průběh. Existují případy, že je síť nezpevněných cest naprosto pozměněna, typickým příkladem je lesní těžba dřeva. Kromě toho - hlavním zdrojem pro aktualizaci jsou dnes letecké snímky, ze kterých nelze v mnoha případech přesně detekovat průběh lesní nebo polní cesty a případně její parametry (např. povrch)."
A co mobil s vestavěnou GPS. Nahraješ si do něj mapy jak pro auto tak pro turistiku. Můžeš mít v mobilu třeba Sygic nebo TomTom pro autonavigaci a SmartMaps pro turistiku. 100% to funguje a výdrž je taky slušná. V autě bez problémů strčíš na nabíječku, v přírodě jedeš bez podsvícení mnoholi hodin a koukneš do mapy když potřebuješ.
mob bude nejlepsi reseni, neco s windows mobile, nebo symbianem a muze si tam nahrat cokoli.
A jak máš na mobilu velký displej, a umí hlasovou navigaci ?
Mám Nok. E50, mám tam Nokia mapy, a s GPS modulem jako nouzovka vpohodě.
Jen nevím, kde bych na Nokiu sehnal turistickou mapu...
Tak nouzově se dá použít ledacos, třeba i mraveniště a lišejník :-)
ale když chceš plnohodnotnou navigaci k cíli pro provoz v autě a na turistické chození (a kolo) po obyčejných cestách a v terénu tak prostě k tomu potřebuješ dvě GPS. Všechno ostatní jsou jen náhražky a hodně velké kompromisy.
Já se svoji GPS taky dojedu autem vždycky na potřebnou adresu, ale protože to je tak 5 x do roka tak se spookojím s tímhle nouzovým řešením, ale potřebovat to častěji tak neváhám a těch 5 tisíc dám, zvlášť když ti to zaplatí :-)
Lišejník chápu, ale jak proboha sebou vozíš to mraveniště? :-)
Trošku si přiškrtí žíly, třeba na noze, a to bys potom koukal jak ho pak šimrá to mravenčení :-)))
Nevozíš, to se nesmí, ale hledáš a studuješ a promlouváš a pak pelášíš pryč určeným směrem :-)
Tady najdeš vše potřebné. Přeji hodně zdaru.
http://www.warforum.cz/viewtopic.php?t=441825
displej bezne 320*240, lepsi maji i vice, hlasovou navigaci samozrejme umi, kdyz si tam nahrajes tomtom, na turistiku neroutovaci si muzes nahrat trekbuddyho a nejaky software na obslouzeni garminove vektorove mapy se urcite taky najde.
To asi jo, ale přeci jenom drtivá většina mobilů má ten displej nic moc... To je do auta už docela o hubu... Než na tom vůbec vyluštíš kam jedeš a kam máš jet, tak v lepším případě tu odbočku přejedeš, nebo v horším to někam napasuješ...
Dík za rady, tak to vypadá, že pravdu má Nepřihlášenej: výrobci chcou, abych si koupil navigace dvě.
Než polovičaté řešení, rači pořádnou autonavigaci a na výlety budu jezdit podle papírovejch map jako doteď.
A máš to vyřešený :-))
Akorát to není to řešení, které jsem si na začátku představoval :-|
Je mi jasné, taky jsem hledal něco co ty, i kdyby to mělo být drahé, ale nemašel. nakonec jsem skončil u turistické 60CSx, kterou nouzově používám i v autě, jde to, ale vyžaduje to praxi, naučit se to optimálně nastavit a naučit se rychle číst a hlavně jezdit pomalu, protože to nestíhá v autě překreslovat. Oregon je výrazně rychlejší na překreslování, ale stejně to není ono. Měl jsem možnost svoji GPS porovnat s Coloradem i Oregonem.
Prosímtě, Lelek nakole, jakou max rychlostí teda můžu tím autem jet?
V obci 50, mimo obec 90, na dálnici 130. Pokud místní úpravou není rychlost omezena jinak;-)
:-) Asi tak
Když jedeš dálkovou trasu a mimo obec to je celkem jedno, to zvládá normálně, ale problém nastává v obci s hustou zástavbou když hledáš adresu a musíš často odbočovat. GPS ti asi tak 100 m před odbočením ohlásí odbočku a tohle ohlášení je zobrazených dalších asi 5 s a potom provádí překreslování mapy, po tu dobu na GPS nic nevidíš a když včas nezaregistruješ, která to je odbočka, tak klidně odbočíš do ulice před nebo za skutečnou odbočkou a zašneš se složitě motat. Při kličkování ulicemi je dobrá rychlost tak 30, dá se také urychlit ohlášení odbočky a překreslení, ale to vyžaduje odvrácení pozornosti od řízení k ovládání GPS a to při vyšší rychlosti nedoporučuju zkoušet. Když není provoz tak to nevadí, ale třeba v Praze v některých místech snížit rychlost na 30 vyřaduje opravdu silné nervy :-)
Děk za dovysvětlení, mám poněkud odlišné zkušenosti, možná máme rozdílné nastavení? Ncm GPS nemám tak dlouho, a jinou (rozuměj special do auta) nepoužívám. Nějaké trasy, uložené ke sdílení tady: http://www.gps-tour.info/de/community/tours... Nejlepší je prohlížet si je v Googler Earth :- )
Nastavení budeme mít hodně podobné, těch možností to zase tolik nemá.
Ten pohled na tvé kolo mi je hodně povědomý :-))
http://leleknakole.rajce.idnes.cz/Foto_-_gps/
Zajimavý je ten sdružený držák tachometru + světla, co je to zač?
Tak jsem se snažil k tomu něco najít, ale nebyl jsem úspěšný.
Na obalu je napsáno : Lenkercockpit Handlebar Organizer
cena je 129 Kč
http://www.cyklosvec.cz/?akcia=detaily&shop...
Jo, dík, přesně ono, až na tu cenu :-)
Jojo, pohled na tvé kolo mi je taky povědomý... tady opravdu mnoho možností není http://stanpilot.rajce.idnes.cz/kolo_2008-07-05...
Kup si poradnou auto navigaci a k tomu za 1400 legenda i s mapou a mas vsechno.
Také řešení. Jen bych opatrně upozornil, že starý Legend je dost necitlivý, v horších podmínkách až moc často ztrácel signál... Měl jsem ho, ale právě z tohoto důvodu šel pryč. Pak následovala Vista HCx a teď jsem zakotvil u Oregona 300, doufám, že už na delší dobu než zase jen na jeden rok :-)
:)
http://digiweb.ihned.cz/c1-33754310-ve-svedsku...
a ted uz vazneji
http://navigovat.mobilmania.cz/Clanky/AR.asp...
"SmartCom Navigator je aplikace pro turistickou navigaci s mobilními telefony na platformě Symbian. Nejdůležitější výhodou je rychlost i na slabších zařízeních."