zdravím,
nemáte někdo bližší zkušenost s touto vidlicí? V momentě kdy napumpuju vzduchovou patronu na požadovaný tlak, až sem je to OK ... a sundavám pumpičku, v tu chvíli mi všechen vzduch zase uteče. Díky za postřehy.
nějak mi v tom návalu :) vypadl typ, jedná se o marzocchim xc 600 ata2, díky
Pravděpodobně šroubuješ hadičku pumpičky na doraz. To je špatně. Potom během vyšroubování tlak klesá.
Při nasazování pumpičky je třeba sledovat manometr, a jakmile zaznamená tlak, už jenom dotáhnout o čtvrt až půl závitu.
Promin, ale to je blbost.
V prvni rade bych zkusil jinou pumpicku, pri vysroubovani hadicky musi ujit vzduch jenom z ni, ale ne z vidlice. Vidim to nejspis na defektni pumpicku, mozna o defektni ventilek vzduchove komory na vidlici, ale to netusim, jak by k jeho poskozeni mohlo dojit.
vidlice je nová, čili by "neměl" být problém. Pumpička je zřejmě v pořádku, zkoušel jsem to ihned na původní vidlici a pro jistototu ještě na jedné a v pohodě. Ještě mě napadlo, jestli nemůže být ventilek příliš "dovnitř", přemýšlím, že bych ho trochu vyšrouboval a tím zkrátil osičku ve ventilku ..... ??? Co vy na to?
Zvlast u novych veci bych si nedelal nejmensi starost a s klidnym svedomim vyuzil reklamace. Jakmile se v tom zacnes vrtat, tak se s tebou prodejce muze dohadovat o pozbyti zaruky.
je mi to jasný, jen že se mi nechtělo sundavat vidlici a demontovat brzdy a podstupovat tuhletu nepříjemnou akcičku
Promiň, ale jak u auto ventilku, tak galuskového ventilku při sundání pumpičky část vzduchu unikne. Proto ji chce co nejrychleji sundat. U vidlice je asi něco podobného jako autoventilek, pokud se nepletu ? U galuskového ventilku jsem to vyřešil tím, že jsem si tam dal redukci na klas. ventilek. Autoventilek asi trochu více přifouknout, při sundání se upustí.
ano, to vím. Malinko vždy uteče. Jenže v mém případě, a pumpičku rychle sundavám, unikne vše. Jinak je to přesně tak, jedná se o klasický autoventilek, jen pumpička musí být speciální.
Unikne, ale jen vzduch, který zůstal v pumpičce a neprotlačil jsi ho do vidlice. Autoventilek se bez vnějšího tlaku automaticky zavírá, ne ? Tak netuším jak by mohl utéct tlak z vidlice... Ona totiž pumpička na vidlice/tlumiče nemá trn na zatlačení toho čudlíku jako u duší ;-)
A jéje, asi kecám kraviny, co ? :-) Kdyby to nemělo ten trn nebo něco podobného, tak těžko změřím tlak ve vidlici pouhým našroubováním šlahounu pumpičky :-)
No, budu se na ní muset zase podívat, použil jsem ji naposledy na jaře loňského roku :-)))
Mala cast unikne, ale aby unikla cela vzduchova komora, to uz by musel byt clovek hodne nesikovny a jeste u toho mit trpelivost :o) Ne, pri normalnim, i neopatrnem odsroubovani pumpicky z vidlice nebo tlumice unikne jenom ta cast vzduchu, co je natlakovana v hadicce. A vubec nezalezi na tom, jestli to zasroubuju lehounce nebo az na doraz. V tomhle to proste neni, chyba je bud ve vidlici nebo v pumpicce.
Jinak u vidlic a tlumicu je klasicky autoventilek.
nemyslim, že bych byl tak nešikovnej, že bych nedokázal napumpovat vidlici :)
Vsak to taky nebylo adresovano tobe :o)
v pohodě :)
jen mi vrtá hlavou kde by mohl být problém :(
Nebavme se teď o vidlici ,ale jen ventilkách.Takže, auto ventilek- na duši. Při sundávání povolením hadičky z pumpičky část vzduchu unikne,ale jinak tam na ventilku můžu nechat tu povolenou hadičku,protože to co při tom uniká,syčí je stále vzduch z pumpičky a to zase prázdné kolo je děravé ? :-) Bavím se o klasickém šlaufku,jsem staromódní :-( , - ne různých speciálkach. P.S: jaký má asi vzduchová patrona obsah,objem nebo jak to napsat vzduchu ?
Byla rec o vidlici a o pumpicce na vidlici, proto jsem napsal to, co jsem napsal. Samozrejme s klasickou pumpickou je to jina zalezitost, ale netusim, proc to sem tahas. Kdybys zkousel napumpovat klasickou pumpickou vidlici nebo tlumic, casto bys hodnoty potrebneho tlaku vubec nedosahl a navic bys nikdy nevedel, jak moc pumpovat, protoze by ti pri vysroubovani uniklo hodne vzduchu a vubec u ni neni moznost presneho davkovani, mereni a ev. castecneho upusteni, jako u pumpicek na vidlice a tlumice.
Ad objem vzduchove komory- zalezi na typu vidlice, znacne se to lisi, pro presnejsi udaje by ses musel podivat do servisnich manualu jednotlivych typu.
Spravne je to tak,ze kdyz sroubujes koncovku pumpicky na autoventilek,tak se to nejdrive zatesni a pak otevre autoventilek.Pri sundani se autoventilek uzavre a potom odtesni (koncovka pumpy vuci ventilku).Tady se nesikovnost ani uplatnit nemuze.
přesně tak to je. Díky kolego :)