Takový kecací téma: docela by mě zajímalo, jestli během cesty využíváte různých nastavení v odpružení vašich strojoven. Současné vidlice a tlumiče už toho mají hodně - nafoukání, odskok, komprese, zámek, propedály...
Fakt během cesty nastavujete na těch svých talasích různé zdvihy, štelujete ú-turny na rekonech, dáváte tam různé propedály na RP 23 nebo RP 2 či co tam máte?
(pokud jde o mě - zámky ani přitvrzení zdvihu jsem ještě nikdy nepoužil, mně se líbí, jak to houpe i při rychlejších podvečerních návratech po asfaltu).
o)))))
:-)
Do prudkých kopců občas snižuji zdvih, ale jinak se do vidlice ani tlumiče už nehrabu. Lockout nepoužívám, ProPedal nechávám vypnutý, protože i tak se kolo chová podle mých představ. Když už je to jednou full, tak ať se občas zhoupne, od toho to je, ne ? ;-)
u-turn jsem pouzival malokdy. Je to dost nepraktickej zpusob snizovani a vyuzival jsem ho jen do opravdu prudkych a delsich kopcu. Na kratke stojky to nemelo smysl. Lock jsem mel sundanej, nelibilo se mi ovladani na riditkach.
Vcera mi dorazil talas, tam snizovani vyuzivat budu.
ProPedal jsem vyuzival pri rychlych navratech po dobre silnici (takze asi 3x za sezonu). Po spatnych silnicich jsem nechaval tlumic aktivni. Nove mam u tlumice snizenou kompresi, takze by mel byt citlivejsi a predpokladam, ze PP budu vyuzivat casteji (a soucasne s nim i lock na vidlici)
a jeste jednu novinku chystam na leto a to teleskopickou sedlovku s ovladanim z riditek. Tu budu vyuzivat asi celkem casto pri takovych tech blbnoucich projizdkach:)
Zavírám a otevírám tlumič na vidli a vzadu. Jiný funkce to snad ani nemá o))).
Ale líbí se mi to jako obecná otázka - kolik % z těch ptákovin co nabízí civilizace dokáže člověk využít.
Na přechytrém mobilu (HTC Kaieser) se pohybuji tak u 5%. U televize s videem stěží dosahuji cca 20%. Pokud s tím ti konstruktéři všech možných krámů něco neudělají zahájím bojkot, uvažji o novém autě - šlapacím.
Jen ty návody na použití, to je hrůza, nedokážou udržet terminologii. Jednou v návodu zadejte "licenci", pak na obrazovce naskočí zadejte "licenční číslo". Je to to samé ? Na hlavu to je !
Udělám pět kroků, zpocen, podle návodu, v šestém se vyskytuje nesmyslný pokyn, další funkce v čudu.
Proto mam uz vic jak rok telefon tak jednoduchy, abych byl schopen jeho funkce vyuzit na sto procent - umi jen telefonovat a psat zpravy (blbe).
K otazce v tematu: Vyuzivam trvale, ovsem za jizdy ani v prubehu vyjizdky nic nemenim, zadne nastavovani, foukani apod. Lenost je strasna vlastnost.....
Miluji věci, mlčenlivé soudruhy,
protože všichni nakládají s nimi,
jakoby nežily
a ony zatím žijí a dívají se na nás......" (J.W.), svině jedny. o)))
To já mám jiný, mnohem důležitější problém. Včera jsem vypil skoro celý nealkoholický pivo od Bernarda a byl jsem jak motyka. Ňák to v tom pívováru asi popletli.
Co se divíš? Znáš přece ten jejich reklamní slogan Celý svět se zbláznil... :-))
Nojó, jenže na týhle flašce bylo napsáno "S čistou hlavou"! :-))
Využívám pružení a tlumení. A zatáčení. Víc funkcí nemám a nechcu.
Hehe :-)
To já tam mám asi nějakou deluxe verzi, protože mi někdy i cinkají kotouče :-))) Zatím jsem ale nepřišel k čemu je to dobré a jaký vliv to má na jízdní vlastnosti kola :-)
Jestli ti cinkají kotouče, tak to bych zneklidněl a hledal, co se povolilo, ne?
:-)
Nic se nepovolilo, to je bohužel "feature" mých brzd. Dělají to snad každému kdo je má... Na funkci to ale vliv nemá, tak to neřeším :-) Aspoň nepotřebuju zvonek ;-)
Abych to upřesnil...
Cinkání je způsobeno kombinací konstrukce brzd + velkého kotouče na předním kole (203mm) + už dost hrubého vzorku na předním plášti (Schwalbe NN, 2,4") + tvrdého podkladu, po kterém se jede. Při určité rychlosti se kotouč už prostě rozkmitá tak, že se začíná dotýkat brzdových destiček. U mně je to v rozmezí 17,5-19km/h :-)
Na ležáku využívám při šlapání do prudkého kopce a při slušném povrchu zavírání přední vidle. To obvykle stačí. Ačkoli se dá zavřít i zadní tlumič, tak jeho zavírání nemám na dálku z řídítek - narozdíl od zamykání vidlel - a abych zastavoval a slézal s kola, tak na to jsem moc líný. Ale ten zadní tlumič jsem pořizoval hlavně za účelem jeho progresivní možnosti foukání při změně tíže nákladu na nosiči. Zatím jsem to ale paradoxně nepotřeboval... :-() Ale na přední vidli se mi fakt líbí, jak pěkně to kopíruje terén ( mám pružinu/olej ) to pohodlíčko se nedá s běžnou vidlí vůbec srovnat. Jinak při nastavování jsem ji musel trochu přitvrdit.
Snižování zdvihu používám hodně (pouze za jízdy, kdybych musel kvůli tomu zastavovat, tak to už bych nedělal).
Lock nepoužívám.
A platformu na tlumiči občas používám (narozdíl od propedalu je Push platforma super).
Co se tyka nastaveni vidlice a tlumice- uz jsem si svoje hodnoty nasel a upravuji je jenom zridka.
Jinak na vidlici pouzivam "lock out" pri jizde na zpevnenem povrchu a obcas ve stoupani, MC u Reby nepovazuju za inteligentni odpruzeni. Vic vynalezu vidle nema a neni to ani potreba pri 85 mm zdvihu.
Tlumic je "neinteligentni" :o) a funkci analogickou Pro-pedalu zajistuje samotne prepakovani zadni stavby. Pri silnem zaberu se mi tlumic rozevira, takze treba pri silove jizde do kopce klidne ve stoje se kolo chova jako HT (se stejnymi vyhodami i nevyhodami).
Stejne pouzivam zdvihy pod 100 mm, kde nema smysl podobne veci az tak resit.