Zdravím všechny nakoláky :-) Mám dotaz, máte někdo zkušenosti s cyklotrenažérem pro klasická kolo? Podobná tomuto: http://www.koloobchod.cz/detail-216825-trenazer... Zvažuju, jestli ho koupit a tak se chci zeptat na příp. vaše zkušenosti, doporučení apod. Nepoškodí kolo ty úchyty? Neprokluzuje ten váleček? Děkuju všem, Jarda
Podobný magnetický trenažér mám. Používám kolo s galuskama a neprokluzuje. Je to uchycené za rychloupínák (aspoň u mě), může to trochu odřít jeho povrch, ale není problém dát tam dočasně nějaký starší ocelový rychloupínák, aby se neponičil nějaký drahý, třeba duralový. Hydraulicky brzděný trenažér má prý přirozenější průběh zátěže, protože se zvyšujícími se otáčkami klade větší odpor, u magnetického je to obráceně.
Děkuju za bezvadný info. Myslíš, že krosové pláště už by s tím mohly mít problém?
Krosový pláště budou dělat kravál :-) Na trenažér jsou nejlepší pláště bez vzorku.
O tomhle nemam paru, jezdim jenom na klasickych valcich. Zajima me ale ten odpor- z principu by nemel mit s otackami nic spolecneho, proste by se mel prece nastavit na + nebo -, ne? Regulace by se mela logicky nastavovat podle toho, pri jake zatezi chci jet a rychlost samotneho otaceni kola by nemela mit absolutne vliv. To by pak muselo jit o jakesi divne automaticke zvysovani zateze s pribyvajici rychlosti (hydraulicka brzda) nebo naopak automaticke snizovani zateze s pribyvajici rychlosti (magneticka brzda). Coz se mi jevi jako pitomost.
Odpor si můžu nastavit vyšší, nebo nižší, ale i v rámci jednoho nastavení se odpor mění v závislosti na otáčkách.
O tom odporu to není z mý hlavy, asi před rokem mi to tady někdo vysvětloval. Že se odpor u hydrauliky zvyšuje s otáčkama mi přijde být logický - prostě čím vyšší otáčky, tím větší odpor, je to možná stejný jako u odporu vzduchu na kole. Jak je to u toho magnetu, to zdůvodnit neumím, ale zase to znám z vlastní zkušenosti, protože ho mám.
Tak to tak bude, kdyz rikas. Pokud bude clovek chtit trenazer pouzivat na trenovani, tj. jet v urcitem pasmu zateze, proste si asi vzhledem k danemu typu brzdy musi vic pohrat s nastavenim zateze (takze pri zvysujici se rychlosti pridat o neco vic nebo min, kdyz nejde o linearni prubeh).
Na valcich (nebrzdenych) se zatez nastavuje jenom pouzitym prevodem a jde vylozene o linearni zalezitost.