Mám trekové kolo Author stratos ročník cca 2000. Chci si na něj pořídit odpruženou vidlici a koukala jsem například na vidlici Suntour NRX8200-RL http://www.kupkolo.cz/produkty/Vidlice...
Nevím, jestli tento typ vidlice půjde na mé kolo. Moc děkuji za odpověd. Zdravi Misa
když ti napíšu, že ti potom bude stroj hůř zatáčet, nebudeš mě brát vážně. Takže si ji nejdřív kup, namontuj, vysekej se v první zatáčce a pak se o tom zase pobavíme.
Co to plácáš za kraviny...? Odkdy kolo s odpruženou vidlicí špatně zatáčí ?
Placas ty , ten kluk ma recht , dole jsem ty zmeny popsal , ram toho Authora byl designed jako treking bike s pevnou vidlici ta je o dost kratci a podle toho se navrhoval i frame na toho treka aby byl optimalne komfortrni posez pri jizde ! Alepro me za me muzes si namontovat i odpruzenou vidly , prodava se i extension stem aby mel vejs i riditka pro ty kdo chce sedet na tak dokurvenym kole hur jak opice na velbloudu - , ale pro me za me , kdyz ti to vyhovuje ja nemam proti individualnimu vkusu zadny disputat ...........
Jako promiň, ale když to napíše takhle všeobecně... Pro neznalého to ve výsledku může znamenat, že odpružená vidlice je vlastně něco hodně nebezpečného... Což je samozřejmě blbost.
Podle mne sice s geometrií kola samozřejmě trochu zahýbá, ale s těmi 63mm zdvihu to asi nebude tak strašné. Otázkou ovšem je jestli tam vůbec dávat něco takového. V téhle cenové kategorii to nebude nic světoborného, pocity z takové vidle pak mohou být spíše negativní... Tak aby se potom nedivil...
Ale neni kdyz nemas vymlaceny bushings a je v cajku , ale ten trekovy ram neni staveny pro odpruzenou vidli, nakonec nevyhody jsem uz jednou popisoval .... Nakonec jsi na to kap sam , spravny nazor je ze neni to worth it - ta cenova kategorie toho kola i kdyz nevime jakymi komponenty ma frame na tom Authoru osazeny . Proto jsem napsal o odpruzenym stem coz by byla lepsi volba aby se zachovali jizdni vlastnosti ktery jsou podle myho u vsech Authoru na kterych jsem se svez lepsi nez u jinych predrazenych treking kol , nemecky Herkules je jeden z nich , za tu cenu dostanu koupim Kogu Miata ktera ma uz Cr-moly frame ....... Ja osobne nenavidim slope frame geometry na treku , i odpruzeny vidlice jsou na city bike bullshit i kdyz musim priznat , ze nektery jsou dost pohodlny i na dlouhy trips . Ja bych si na tu novou modu asi nezvykl , vsechny ramy na mych kolech krome myho zimaku a MTB i touring Trek nebo Co-Motion je presne staveny na moji miru ve factory , dokonce i ma treking Koga Miata Randenauver . Stoji to o neco vic ale pro toho kdo najezdi furu km jako ja je to worth it every penny ......Mezi nami nejlepsi svezeni a to si pamatuj bylo vzdycky na zeleznym ramu , nepobije to hlinik , dural nebo carbon fiber - vyjimka je snad jen silnicka , criterium racing nebo time trial bikes kde kazdy chce usetrit na vaze gramy ..........
Na vysekani se to snad nebude (krosove vidlice s minimalnim zdvihem geometrii nezmeni zase az tak dramaticky). Ale je pravda, ze pokud byl ram urceny jenom na pevnou vidlici a clovek jej zvedne vyssi odpruzenou, nekolik parametru se zmeni: polozi se hlavovy uhel a uhel sedlove trubky. Kolo nebude tak zive zatacet a naopak ziska na stabilite. Pro normalni jezdeni na asfaltu a po polnackach to nebude az tak vadit. Ale dozadu se posune i telo, takze muze zacit hledani spravne polohy. Vys se totiz dostanou i riditka, takze zvlast u mensich lidi tohle muze docela vadit (zvednout se daji ruznymi zpusoby vzdycky, dolu jdou dat jenom do urcite miry).
1) zmenis bike design a geometry , 2) zmenis rack na fork - s tim zhorsenim zatacenim to je fakt ) 3 ) vidlice bude o neco delsi 4 ) Posed na kole nebude na 100% perfektni coz prispeje k rychlejsi unave . To kolo nekurvy a kup si hybrida , udelas lip a usetris cas .....
Jeste jednou , napis proc chces odpruzenou vidli - lidi si mysli ze jim pomuze odpruzena vidlice co se tyce otresu na 100% coz je velky omyl , byt tebou tak vyzkousim odpruzeny stem na riditka , protoze tvy kolo si zachova vsecky dobry jizdni vlastnosti ktere ma nez ho tou odpruzenou vidli zprznis , podivej se na www.satoribike.com , ty odpruzeny stem vyrabi ale myslim ze najdes i jine vyrobce v Nemecku .... . Jestli mas vint na vidli musis udat size , US , British , a Europskej nektery maji i 4 prumery a 3 ruzne zavity , taky zalezi na roku vyroby kola a parts .....Dalsi solution je head set a i tom plati to samy , 3 druhy zavitu , zalezi kde byl delany ram , na nektery japonsky trekovy kola treba starsi Fugi zapomen , super ramy ale nevyhodou je ze na ty nepasuje ani nova vidle ani headset z niceho , tak dokurveny hybredovany size zavitu a rozmeru je ve svete co se tyce normalizovanych zavitu unikum a kroutej kebulema nad tim disaster snad i v japonskym Shimanu ...........
Rámy stratosu v jednom roce se dělají rozdílné pro pevnou a odpruženou vidli?
Správná připomínka. Před pár rokama se ještě dal koupit stratos buď s pevnou nebo odpruženou vidlicí - a samozřejmě rám byl naprosto totožný.
A jinak k té náhradě pevná - odpružená:
1. na starém favoritu jsem vyměnil původní ocelovou vidlici za pružinovou RST - bez problémů.
2. na HT meridě jsem vyměnil původní sentůrku (zdvih 100 mm, sice papírově "odpružená", ve skutečnosti pevná) za RS Recon 130 mm - rovněž naprosto bez problémů.
Takže pokud se změnil nějaký úhel, tak to je pro běžného uživatele kola naprosto bezpředmětné.
Moje řeč. Tady se s oblibou řeší detaily zajímající profijezdce na dotazech výletníků s málem suprmárketovými koly...(obě krajnosti nadsazený) :-)
toto kolo som mal presne tento rocnik. vtedy sa este vyrabal z trimoly ramom a hlavne pevnou vidlou / aj ked existovala aj z odpruzenou, tusim RST ommny to bola, udvih 4050 mm / hlavova trubka bola priemer 1 ´ . montovat na to vidlu zo zdvihom viac ako 50 mm je hrozna blbost a montovat tam odpruzenu vidlu je blbost. urobil som to tiez a bohuzial to bolo o nicom. to kolo je denoducho koncipovane na pevnu vidlu. to bol asi posledny stratos co stal zato, skratka klasika. tie dalsie generacie uz za vela podla mojej mienky nestaly.
inak bolo to uplne idealne kolo na cykloturistiku. mali ho skoro vsetci a vsetci z pevnou vidlou, ta odpruzena mu skratka nesedela. navyse malo dokonale vyvazene jazdne vlastnosti a neuveritelne pohodlny posed. Vsimol som si, ze aj Dejdar na nom jazdil Na toulavom kole. skratka to bol svihak / to kolo /
Obávám se, tahle vidle Ti nepůjde. Domnívám se, že potřebuješ jednopalcovej krk se závitem, pokud to chceš dělat sama tak nejdřív změř průměr krku než objednáš :-)