Ahoj, chystám se stavět tříkolku a prozkoumal jsem poměrně dost vebových stránek. V postatě se milíbí na každé něco. Než se pustím do konstrukce, mám dva dotazy.První je, zda máte někdo zkušenost s řízením tyčí tak jak to používá výrobce Wincheetah. Ani po prozkoumání videa minení příliš jasné jak se s tím zatáčí. Druhá otázka je, zda se dá někde koupit lehové sedlo (např u azubu) a jaká může být cena. Díky El.
Ahoj. zatáča sa s tým ako z riadidlami na kole. len tam máš ten kĺb aby si si to mohol odklopit až budeš vystupovať. Dôležité je aby si si zvolil správny pomer zatočenia kolies a riadidiel. Závisí od toho citlivosť riadenia. Sedlo sa dá zohnať v Azube. Zajdi na ich stránku, kontakt, mail, alebo priamo telefon a vieš čo to stojí. Sú určite aj lacnejšie varianty, ale v Azube si môžeš vybrať velkosť aj materiál /laminát, karbon/.
Takže si to mám představit jako páku kormidla na lodi? Myslel jsem, že se to dá zatočit i torzním kroucením celé tyče a proto ty klouby....
Je to to torzné krutenie tyče riadidel. Originál Windcheetah tam má taký kýpeť v tvare "V", ale lepšie je tam dať krátku priečnu rúrku ako riadidlá na napr. MTB len kratšie. Niečo o firme Windcheetah: http://www.windcheetah.co.uk/
Po prezretí videa na youtube som dospel k záveru, že jediná výhoda je v tom, že pri velkej rýchlosti prejazdu zákrutou sa jazdec extrémne vykloní a ten kĺb na tyči riadenia mu umožní si tyč riadenia "zobrať zo sebou" do toho náklonu. Takže má stále riadidlá v ideálnej polohe pred sebou a torzným otáčaním tyče riadenia stále stroj ovláda. http://www.youtube.com/watch?v=8cxBkHGaOPg
A asi najvetšia nevýhoda tohoto riadenia je, že sa nemôžem do riadidiel oprieť. V ostrých zákrutách využívam riadidlá trojkolky ako madlo v autobuse. Proste sa toho držím a nemusím sa tolko nakláňať. Ten v tom videu sa vlastne musí tak moc nakloniť, inak by ho to katapultovalo do strany ked sa vlastne nemá čoho držať.
Kdybys zkusil svůj styl s držením se za řídítka a menším náklonem těla na polovině té rychlosti co je na tom videu, skončíš v nemocnici. Windcheetah je stavěný na rychlost a to včetně zatáček. Tomu odpovídá tvar sedačky - jde to vidět i na tom videu. Jak se Steve vyklání, leží zády na hraně polstru sedačky v její horní části a to ho tam drží. Nezáleží jestli se vykloní málo nebo hodně, touhle metodou se tam vždycky udrží pohodlně i v mírných i v hodně ostrých zatáčkách. Další faktor je ten, že s tak velkým vykloněním máš daleko větší cit pro odlehčení až zvedání vnitřního kola, takže můžeš jet daleko blíž hranic možností té tříkolky.
Když to porovnám s Greenspeedem, tak na něm mě při tomhle extrémním stylu jízdy vadí dvě věci: šířka sedadla nahoře a spodní řízení. Když chci ohnout rychlou zatáčku, řídítko na vnitřní straně mi leze přesně tam kam bych se potřeboval vyklonit (a loket jde k zemi) a řídítko na vnější straně je moc daleko abych na něj vykloněný dosáhl. Ramenem, lopatkou nebo páteří pak narážím do tubky sedačky, která mě nutí být víc v předklonu a ztěžuje šlapání při výjezdu ze zatáčky - nutí k dřívějšímu narovnání. Greenspeed je svou koncepcí vynikající pro všechny druhy jízdy jen ne tenhle. Většina lidí si takové "vady" nikdy nevšimne a naopak ocení pozitivní vlastnosti takové sedačky a řídítek, proto je to tak udělané.
Tříkolky s přímým řízením jsou v tomhle ještě horší a narozdíl od nepřímého řízení greenspeedu se už vůbec není za co držet, protože boční sílu vyvíjenou na madla řídítek diktuje potřeba řízení, a ta není nikdy přesně stejná jako odstředivá síla. A když je odstředivá síla větší, snadno ji člověk nechtě přenese na řídítka, zmenší poloměr, zvětší odstředivou sílu atd. - kladná zpětná vazba, zhouba každého řízení. Sledoval jsem to na závodech na Spezi - lidi s přímým řízením obvykle přeženou to zdvižení předního kola, kompenzují to moc pozdě a ztrácí drahocené zlomky rychlosti.
Celkově má Windcheetah unikátní a netradiční řešení řídítek, stejně jako zbytek těch tříkolek, jak se dá od Mika Burrowse čekat. Nicméně plní svůj účel. Nemusí se líbit zdaleka každému, každý preferujeme něco jiného. Ale funguje to a pokud se to někomu líbí, nevýhody pak pro něj nevidím žádné. Člověk, který preferuje styl jízdy na jaký je Windcheetah stavěný pravděpodobně nenajde lepší tříkolku než Windcheetah.
Stavět si tento typ řízení bych doporučil tomu, kdo na tříkolkce hodlá podnikat svižné sportovní ježdění a ždímat z ní maximum. Aby to stálo za to, musí i zbytek tříkolky odpovídat tomu účelu - malá hmotnost, slušná tuhost a jízdní vlastnosti.
Greenspeed je spis staveny na touring a podobny couracky a mel jsem moznost se na tom svezt , co se me na nem libi je gearing range a az budu starej dedek a kolena slouzit Greenspeed si asi poridim . Vylozene racing machina to sice neni kdyz ho porovnam s Windcheetach , (ten jsem taky videl ale nesvezl jsem se v nem k my velky skode i kdyz jsem mel moznost) kterej bude i oproti klasickymu racing bike diky airodynamice o moc rychlejsi .
Jeste jednou , v CZ pry nekdo vyrabi docela obstojny tricycle , nevite kde a kdo ?
No a ještě se mi na páce líbí to, že to vypadá jako "knipl" v letadle. Jó sem holt jako malej.. :-)))
S řízením tříkolky nemám zkušenosti a sedadlo se dá koupit i zde http://sklep.poziome.pl/
Kolik je, prosím, poštovné?
Díky, Pavel
Nemám tušení, nikdy jsem sedadlo z Polska nekupoval. Zkus se podívat zde: http://www.poczta-polska.pl/cennik.htm , nebo se zeptej "povalečů", jestli ti někdo takové sedadlo neudělá. Já jsem na SWB použil žebra z překližky a na ně našrouboval plast, na LWB používám křesla z trubek.
Díky za odkaz. Cena po přepočtu kurzem ČNB je pod tisíc korun za kus. To je víc než příznivé. Ještě zjistím dopravu.
Takže cena polského sedla je 35€ + 15€ poštovné. Celkem 50€ x dnešní kurz je cca 1350 Kč.
Jedno to polské sedadlo velikost L mám na prodej . Jestli ho někdo chcete tak se přihlaste.
Pro jak velkého člověka je velikost L?
Já mám 185 a pasuje. Mělo by to jít tak od 175 cm.
Jedná se o to sedlo, co je na polských stránkách určeno na trike? Jestli ano, tak bych o něj měl zájem. Moje adresa je [email protected]