Postavil jsem si lehokolo, je to celopéro. Chtěl bych se vydat někam na cesty a přemýšlím, kam uložit zavazadla - zvažuju, zda vyrobit vozík jednokolový nebo nosič, nevím, co je lepší, bojím se, že s tím vozíkem to bude mít větší valivý odpor a tudíž se víc nadřu. U nosiče se zase obávám vysokého těžiště a zatížení zadního kola. Prosím, poraďte.
Buď tak laskav, založ prosím ještě tak tři vlákna se stejnou otázkou. Dvě je fakt málo..
Asi tak. Viz
http://www.nakole.cz/diskuze/7947-tema-postavil...
Založil první, dobrý, založil druhý, tak reaguju, ale Tvou reakci nijak nechápu, ale to je asi jedno, reagovat už raději nebudu, páč pak se tu zase rozpoutá, jak nemám rád lehokolisty :-(
Já bych si to Werte tak nebral, nebylo to dneska poprvé, že se někomu ztratil titulek. Někdo si zasakruje,
http://www.nakole.cz/diskuze/7945-tema-zdravim...
a někdo to chce spravit tím, že začne znovu. Nemusí bejt každej tak šikovnej, mě se svíčková taky nepovedla hned napoprve.
Troufám si říct, že to byl autorův záměr, udělat dvě shodná témata s jinými názvy aby měl větší šanci, že mu stovky lidí poradí jestli si má pořídit vozejk, nebo nosič až někdy začne jezdit.. Myslím si, že se mu titulek rozhodně neztratil.. Ale on nám to třeba Rambousek ml. vysvětlí..
omlouvam se, vlákno jsem zakládal poprvé a nevyplnil jsem kolonku titulek takže se v titulku objevil na první pohled nic neříkající text , proto jsem založil znovu. Doufam, že omluva byla dostatečná a pro příště si necháš ty hloupé řeči
No, no, nějakej dotýkavej, dej si panáka a vylepšíš to když budeš vynechávat poslední věty :-)
A co takhle obojí? Když pojedeš někam kousek, užiješ nosič a když pojedeš někam daleko můžeš užít nosič a připojit k tomu ještě vozík. Tak to dělám já již leta nejen na lehu ale i u klasiky a tandemu. Ale vozík jedokolový???...mmm,to ne. Ten ti svalí svou vahou kolo, až ho někde postavíš. Raději dvoukolový, pokud nejezdíš na lehu zrovna někde po skalnatých pěšinách.:-)
Dvoukolovy vozik tvori s kolem celkem tri stopy => vymetes vsechny diry, ktere nebude mozne objet stredem silnice. S jednokolovym, kdyz jsi sikovny, naopak objedes vsechny, ktere lze objet i bez voziku, protoze stopa je jen jedna. A kdyz budes jeste sikovnejsi, tak ti kolo nejenom ze nespadne, ale dokonce bude pri vhodnem zalomeni oje voziku i samo stat, bez stojanku.
Tazatel ale hned v začátku zmínil, že to má celoodpružené. Závisí na konkrétním typu, ale s některými zadními odpruženými vidlicemi jsou jednokolové vozíky drasticky nekompatibilní. Vidlice se kroutí a celé se to rozkmitá s rostoucí amplitudou, jde jet jen pomalu a s obtížema. Záleží to na velikosti nákladu a tuhosti té vidlice, ale může to být fakt dost hrozný.
Možná by šlo jednostopý vozík zavěsit za rám nad tou odpruženou vidlí, tím by se to obešlo.
Míšo myslím, že rambousek je šikovnej kluk. Ale i přesto, že si sám postavil celopérový lehokolo a chce si udělat i vozík, tak by se moc do světa moc pouštět neměl. Neumím si moc představit, že na nevyzkoušeném kole vyrazí někam třeba 1000 km k moři. Takže při svém ježdění kolem "komínu" si vyzkouší a představí, co mu asi bude vyhovovat. Protože jestli dá na radu jen z netu a vyrazí do světa na nevyzkoušeném a neprověřeném kole s doporučeným vozíkem, tak je nejen šikula, ale i dobrodruh :-))) souhlasíš? :-)
Jasně, ale ta rada mu může pomoct se rozhodnout, zda stavět velký nosič nebo vozík, co bude lépe investované úsilí. Tak se snažme poradit co nejlíp.
Osobně bych byl pro nosič, pokud ho konstrukce toho kola nějak závažně nelimituje. Podle mě se dá na nosiči odvézt tolik, že to stačí. A pokud nebude stačit, teprv pak bych šel do vozíku.
Docela by pohohlo mít fotku toho kola, aby se vidělo kam jde bagáž naložit. Podle typu kola, umístění řídítek a tak podobně se můžou vhodné a nevhodné možnosti docela hodně lišit. Nejlepší je dostat bágle co nejvíc pod sedlo, řekl bych tak mezi prostředek rozvoru a zadní kolo. Pokud to jde, tak lze vozit hodně velké náklady aniž by to mělo špatný vliv na jízdní vlastnosti. Zkoušel jsem na Azubu 4 přehodit dvojbrašnu přes rám pod sedlem. Trochu zavazela spodnímu řízení při plném rejdu, ale šlo do ní naložit 20kg (10 na každou stranu) a kolo se pořád chovalo skoro normálně, akorát se mu nechtělo do kopce. Pružiny se musí malinko dotáhnout, ale pak to přes hrboly jede líp (hladčeji, pohodlněji) než bez nákladu, protože se zlepší poměr mezi odpruženou a neodpruženou hmotností.
Kdysi jsem absolvoval cestu na kole z Kodaně domů a vše jsme si vezli s kamarádem na nosiči (nosičích) Vše probíhalo v pohodě až do chvíle, kdy nám začaliz nadměrného zatížení asi po pětseti kilometrech praskat ráty v zadním kole. Tehdy jsme neměli skoro žádné finance a tak jsme toho vezli požehnaně. Záviděli jsme pak místnímu obyvatelstvu vozíky, které tady v té době nikdo neznal. Vozík má ještě jednu výhodu. Ve chvíli, kdy jsme se vraceli jeden z nás podívat, třeba dva km zpátky, na rozcestník, vraceli jsme se plně naloženi. Vozík snadno odpojíš a máš kolo volné bez zátěžeže.
a jaké to bylo kolo? Odpružené? To si myslím, že je hodně důležité, odpružené bez úhony uveze několikanásobně víc.
Ha, ha... :-))) V roce jednadevadesát jsem měl favoritku jednotác a tříkolečko a aby sme neumřeli hlady, vezli jsme 30 kg ovesnejch vloček...:-)
Favorit ......., ja mel dva , race bike a cestovni ......na tu dobu super bicycles , cestovniho znicil spratek komouse kterej ho zkonfiskoval a zavodniho na miru delanym ktery visel u strejce na pude v suchu jeste mam , v cajku a dulezity je ze ted tady , je to takova antigue laska od klukovskych let ktera tenkrat klidne mohla na zavod miru P V B ..... Nekdy kdyz je hezky ho vytahnu a se na nem svezu a mel jsem ho nekolikrat na pleasure cyclovandru ( ja tomu rikam credit card touring i na galuzkach ) Na cestovniho Favorita mam taky hezky vzpominky , na cyclovandrech bezne vozil az 130 kilo i s cyclistou . Ja jsem vzdycky pred dlouhym vandrem kde se najelo moc km pro jistotu vymenil vsechny draty v zadnim kole a bez problemu .
Jestli by nebylo lepší menší doprovodné vozidlo, pick up nebo tak, člověk potřebuje na cestách do ciziny přece jen hodně věcí.
Doprovodný vozidlo kazí morálku a jízdní vlastnosti cyklisty.
No dobře, ale když jedeš do ciziny (!), kde se vůbec nevyznáš, třeba jak tady každou chvíli někdo hlásí - do Passova po cyklostezce, do východního Maďarska a podobné extrémní cesty, tak toho fakt potřebuješ hodně. Já do toho nechci kecat odchylným ležákistům, ale vezmi si co mi normální potřebujem:
Náhradní díly, co kdyby se třeba zlomil stojánek, někde támhle v tramtárii u Lince! Tak buďto svářečku na hliník nebo náhradní stojánek je nutnost. Nebo každou chvíli může mít poruchu bletník, takže jeden přední a jeden zadní náhradní bletník s sebou je taky nutnost. Víš Ty třeba jestli se tam někde mezi těma tatarama maďarskejma (liškama zrzavejma) seženou bombičky zrovna do Tvýho vařiče? A chceš bejt třeba tři dny na studený stravě ? Takže bombičky. Pro jistotu ještě jeden vařič na bezín a něco paliva do kanystru, zase nutnost. Nebo spacáky, četl jsem moudrost od dobrodruhů, expedičních cyklistů Páleníčků (byli až na Canárech !)- spacáky jsou lepší dva - jeden do zimy a jeden do tepla, jeli takhle vybavení na expedici, páne jo, po pobřeží Španělska. Teď vysílačky, absolutní nutnost při jízdě ve skupině, třeba právě v tom Maďarsku. Někdo si odskočí se vyčůrat a ostatní mu zmizej za horizontem tý strašlivý puszty, tam si pak může bez vysílačky leda hodit mašli.
Zásoby vody od doma, než kupovat tu drahou v lahvích. taky potřebuješ nějaký místo, aby, když o dovolený vidíš zálohovaný poházený flašky abys je mohl posbírat a vylepšit si tak rozpočet.
Sprej proti psům, mazání proti komárům, tabletky proti průjmu, to všechno a tisíc dalších věcí je třeba vozit.
Ba jo, hodně věcí je nutnejch a lepší bez nic rodnou hroudu nevopustit, jnak člověk v cizině zapláče. Takže jedině s pick upem nebo radši s Avií!
Já osobně bych se poučil u polárníků a před sezonou bych vyeazil s plným kamionem a po plánované trase v předem stanovených vzdálenostech bych stavěl skladiště s potřebnými a rezervními potravinami a věcmi.
A pak nemusíš řešit vozíky a ani nějaké nosiče, prostě vezmeš mapu a busolu a vyrazíš a potom ta radost když včas najdeš nevybrané skladiště :-)
To je dobrý nápad. Rozvést si takhle po dunajské cyklostezce konzervy, pemikan, něco proti kurdějím lahve s Dobrou vodou a tak. Dalo by se to nacpat do velkých kovových krabic (prý zlevnily hliníkové rakve !) a rozmístit v drsných, nehostinných končinách mezi Pasovem a Lincem nebo i podél Innu a pak vyrazit na takovohle expedici nalehko.
Taky by se tam dala uložit svářečka na hliník, kdyby prasknul ten stojánek a na 100 km alespoň jeden pár náhradních bletníků.
Asi jsi nebyl dlouho v cizině.Od převratu se toho hodně změnilo.Už nemusíme jezdit s konzervama a také nějaký ten servis zvádneme.Lidé tam jsou příjemní a vstřícní ne jako u nás, rádi pomohou i když se člověk pořádně nedomluví.V Passově je dokonce klinika na kola.Stojánek jsem loni taky zlomil a v Rossenheimu jsem koupil nový za 5 euro.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Ironie
http://cs.wikipedia.org/wiki/Humor
:o)
To je hezky , ja jsem ve Venuzeele v Llano nemohl sehnat ani spare inner tube .........
To víš, když na to máš prachy a umíš cizí řeči tak jde všechno, ale já bych si vo ten farstander v tom Rozhheimu neuměl ani říct.
Jinak myslím, že jedna dvě konzervy na den jsou do ciziny dobrý. Beru vždycky na den jednovepřový ve vlastní šťávě a jednu menší, lehčí krevní tučnici .
V Pasově bych si teda dával bacha, když u nás byli pasovští naposledy :
http://cs.wikisource.org/wiki/Pam%C4%9Bti/1611...
natropili tu pěknej bengál a ve vedlejší vsi dokonce podpálili kostel!
Ten Rozzenheim to nevím ani, kde přesně je, ale jela tam tudle autobusem expedice od nás z vidlákova - jen na den, konzervy nebrali, doma si napekli řízky.
Už ho nech! :-)))) Já ti na ten tvůj sarkasmus taky jednou skočil, fuj... :-)
Jaký sarkasmus, výdyť má pravdu, domácí strava je velmi důležizá, také dostečná výbava je potřebná aby na cestách nechybělo nic na co jsme zvyklí a co bysme mohli postrádat, no a bez řádného zajištění z povzdálí je čiré šílenství vydávat se na dlouhou cestu za hranice všedních dnů.
Ja myslim, ze clovek by mel sedet doma za peci. Tam je teplo a domaci strava pul metra daleko na plotne.
Viď, a k tomu rotoped a nějaký cestopisný dvd - co nám chybí? ;-)))
v praxi: http://mbp.rajce.idnes.cz/leho_trenazer/#IMG...
Člověk se má pořád co učit a co zlepšovat :-)
Poslal jsem ti uz jeden middle finger salute z letiste ....., jen tak pro zajimavost kolik tech psich konzerv denne sezeres ? Za me v CZ krevni tucnice byly jen pro cestny darce krve ....
Jen pár, já většinou, když jedu na krátko do ciziny vystačím s řízkama doma udělanýma.
Člověk by měl nejdřív poznat vlastní zemi a ne lítat někam do tramtárie. Když už tak bych jel vlakem - jako třeba tady byl tuhle výbornej nápad dojet vlakem na Sicílii. Pár řízků na cestu, vozík - dvoukolák do hitláku, svařit si konstrukci na přední a zadní kapsy, docela bych o tom uvažoval, jenže zase co tam bez vysílaček a doprovodnýho vozidla.
Nemám sice lehokolo,ale mam zkušenost z vozíkem.Loni vlétě jsem absolvoval trasu kolem Bodamského jezera,pak zpět po köeningsee trase do Rosenheimu směr Pasov směr Linz až do Třeboně. Vozík bob ybex jednokolový odpružený.Opravdu supr ani nepoznáš že je za kolem.Válivý odpor nehraje až tak roli ba naopak,když se kolo rozjede tak se využívá toho že vozík svoji váhou kolo tlačí tak stačí jenom přišlápnout.Každopádně,ale jednokolový a odpružený.Kalil jsem z kopce s naloženým 60km v hodině a v pohodě.Všechno má samozřejmně své pro i proti nutno vyzkoušet. Já bych neměnil.
Předpokládám, že jsi měl kolo s pevnou zadní stavbou? Rozkmitávání u odpružených zadních vidlic je fakt asi jediný zádrhel vozíků takového typu jako Bob Ibex, jinak jsou tak supr jak jsi napsal.
ano mám pevnou zadní vidlici,ale osobně si myslí když je vozik odpružený s tlumičem tak by to nemusel být problém,ale samozřejmně chce to zkusit
Problém nezávisí na odpružení vozíku. Kolo vozíku leží na zemi, hmota nákladu kus nad zemí, když se zkusí naklonit na stranu, kroutí zadní vidlicí. Trojúhelníkovaná pevná zadní stavba to nedovolí, jednoduchá jednoramenná odpružená vidlic se trochu zkroutí a vozík začne kmitat jako na pružině doprava a doleva, je to jakoby ti někdo vzadu cloumal kolem do stran. Závisí to na pružnosti zadní vidlice a hmotnosti nákladu, ale když dáš do vozíku 20kg a nemáš zrovna moc tuhou vidlic, tak s tím vůbec nejde jet, je to prostě neřiditelný, sundá tě to z kola jakoby to tebe někdo z boku kopnul.
Opravdu hodně to závisí na konkrétním kole, proto jsem se ptal zakladatele vlákna na nějaké detaily jeho kola a fotku. Na Youtube je video s novými Azuby v Albánii, kde vlečou nějaký Bob, a prý to celkem šlo, nové zadní vidlice jsou tužší, ale pořád to nemělo dobré jízdní vlastnosti. Akorát na tamních cestách to nevadilo.
Dík za vysvětlení,nemám stím zkušenost.Nejsem totiž ani příznivce celo odpruženého kola,ale dík alespoň vím kdybych to musel řešit
Muj kamarad ktery si to kalil z kopce dolu do Mexico City ( ja si to kalil za nim ) mel Bob Ibek za MTB taky a prekrasne kdyz ho v zatacce tak asi v 70 km rychlosti protoze vymet pothole predbeh a rozbil si drzku .........., tak ze opatrne , kazdy bicycle diky nalozenymu traileru muze met pri tom fofru zniceho nic uplne jiny vlastnosti ......
Můžete někdo udělat celkové resumé, jestli nosič, nebo vozík a jaký dvou či jednostopý ???
Děkuji Petr
Každý prosazuje něco jiného, resp. to co si sám vyzkoušel a zjistil, že mu to vyhovuje.
Na každou věc se hodí jiný typ převozu, na jiná kola taky, takže to není sranda, chce to si ozkoušet...
Se zájmem jsem si to přečetl a závěr jsem si udělal z této diskuse takový:
1. na odpruženou zadní vidli raději nosič, protože odpružené bágly neničí tolik výplet zadního kola. Pokud vozík, tak dvoustopý, aby neukroutil vidli.
2. na pevnou zadní stavbu raději vozík, jedno jaký. Mně osobně se víc líbí jednostopý odpružený, ale není to osobní zkušenost.
To je můj závěr z této diskuse pro mne a moje ježdění po silnici a cestách (ne terén).
Mám neodpružené kolo, zatím vozím vše na nosiči, a je pravda, že zadní výplet dostává záhul. Pokud bych něco měnil, tak pořídím ten jednostopý odpružený.
Ten je vážně roztomilej, ale i neodpruženej není nijak špatnej....
S vozíkem jsem nikdy nejel, ale mám zkušenosti z měsíčních cest do zahraničí a taky doma a můžu říct, že vždycky jsem si vystačil s nosičem a brašnama. Po létech zkušeností sebou vozím opravdu jen to nejnutnější a to mi do brašen bohatě vleze. Další nevýhoda vozíku je špatná přeprava, když letíš letadlem. Do krabice s kolem ho nedáš a další zavazadlo - pokud je možné ho sebou vzít, stojí peníze.
O jízdních vlastnostech kola s vozíkem nemám zkušenosti, ale jak říkám - brašny mi zatím vždy stačily.
Souhlas-je to jako s autem. Když máš trabanta,naložíš ho na dovolenku plný-když pick-up,bude taky plný.Prostě kolik máš místa,tolik věcí veceš-nikdy ne poloprázdné brašny nebo vozík. Já se po letech propracoval jen ke 20-25ti kilové zátěži v brašnách a stačí to jak na týden,takl na dva měsíce.Věcí víc netřeba a potraviny na první týden.Jen jednou jsem jel se synem a naložil vše do dvoukolového vozíku a do kopce jsem měl co dělat-nikdy více.
Deutříka, max. 30 l, 8 kg váhový limit.
Tezko radit , oboji ma svy plus ale i svy minus . Ja na lehokole nejezdim . Grooser trailer za kolo mam taky pro neskladne veci ktere se nevejdou do brasen a nekdy kdyz potrebuju vic gear ho taham na dlouhych cyckovandrech za kolem jak silnicnim tak i horskym taky . Podle myho na touring kdyz vandrujes na bicyclu nezavodis a na lehokole budes vetsinu casu na hard packed roads a asfaltu . Trailer te definivne zpomali ale to zpomaleni neni az tak velky . Pokud ti jde o to odlehcit vahu ze zadniho kola kup si trailer . Poikud chces jet jen nektere useky v EU na kole a zbytek vlakem traoiler za kolo je blbost , b rasny jsou lepsi . Je na Tobe nez si koupis trailer za kolo zkusit si ho , zkus si ho od nekoho vypujcit a vyzkousej si ho . Nekteri cyclists na lehokolech ,( to vim od myho kamose ktery jezdi na recumbert ) maji problemy si na jednokolovy privesny vozik zvyknout i po dlouhych nekolikadennich trips a s dvoukolovym nemaji zadne problemy . tak ze to je jen a jen na Tobe . Good luck !
Plně souhlasím, když jsem na vandru 3 týdny tak mám čas.Nejsem hltač kilometrů.Cestování je sice trochu problém,ale výhodou je rychlé vypojení vozíku s věcma třeba v kempu a tím okamžité odlehčení kola a možnost vyrazit do okolí.Taky vozíme to nejnutnější.Takže někdo může vézt 5kg, ale také30kg je to každého volba.
http://www.koloblog.cz/nakladni-voziky...
ale, abych mohl poradit jeste trochu vice, tak bych potreboval videt, jak to kolo vypada a po jakych minis jezdit terenech. Jestli asfalt, nebo i tu a tam nejakou sotolinu, nebo i casteji sotolinu, nebo i neco drncavejsiho.
předpokládám, že budu jezdit asfalt nebo nějaké lesní cesty jejich stav samozřejmě nejde specifikovatna něco drncavějšího si zatím na leháči netroufám.Zatím jsem z diskuse usoudil . že asi nosič a zdá se mi dobrá myšlenka dát nějaký náklad pod rám mezi kola, někdo tady psal od středu rozvoru směrem k zadnímu kolu.Časem skusím připojit fotku
S tou polohou jsem to psal já. Ten střed rozvoru není kritický, jde jen o to nedat to zbytečně moc daleko dopředu, to by taky nemělo příznivý vliv na řízení. Pěkný příklad spodního nosiče je tady: http://www.hpvelotechnik.com/produkte/sm/gt...
Takhle nějak jsem si to představoval, mám takový dojem že spodní nosič bude asi lepší než vrchní, ten samozřejmě udělám taky.
Vrchní za sedlem je vynikající na drobné věci a věci co chceš mít snadněji dostupné. Když zastavíš, opřes si kolo sedlem o sebe a máš všechno v pohodlné pozici. Naproti tomu spodní nosič je vynikající pro nakládání těžkých brašen, protože tam fakt můžeš dát i 10kg na každou stranu aniž bys je pocítil při prudkém pohybu řídítky, poznáš je jen při akceleraci a v kopci. Na druhou stranu se ovšem do takhle umístěných brašen hůř leze pro mobil, klíče atd. Mohly by ti vyjít tak, že do nich dosáhneš když na kole sedíš, pak jsou se brašny s kapsama na drobnosti vynikající i v téhle poloze, na mapu dokonce lepší než vzadu nahoře.
Je to tam pěkně komponované, zaujaly mě taky řídítka.
Streetmachine se neřídí tak příjemně jako Azuby se spodním řízením a řídítka přímo na krku vidlice taky znamenají, že rukojeti chodí trochu víc do stran (jako kormidelní páka) a rukojeť na vnější straně těsné pomalé zatáčky leze daleko dopředu mimo dosah ruky. Výhodou je ovšem ten nákladový prostor pod sedlem.
Ono v těch zatáčkách to není zase tak kritické. Přední kolo má možnost vychýlení cca 45 st. na jednu stranu (celkem 90st) a zatím mi to na všechny zatáčky a obraty stačilo. A k tomu kormidlu....asi to je o zvyku...Jinak brašny používám od Testuda banány určené původně na lowracer (prodává Azub) a nemám problém.Klasické brašny na zadní nosič jsem používal taky, ale hrozně to zvedalo těžiště kola.
Chápu správně že máš Streetmachinu?
Ty lowracerové banány vozím taky, jsou dobré. I na Apus pasují dobře.
No Streetmachine zrovna ne, mám kopii vlastní výroby....byl jsem na ní v Dubňanech
Ten nový mazlík je už hotový, že? Vystavíš fotky ze stavby? Nebo musí stačit to, co tam už je?
8-)
Hotový...to ještě chvíli dá...ledva jsem dílo započal...fotky poctivě přidávám tak jak stavba postupuje, ale nějak mi schází čas, tak to jde pomalu.