Si myslím, že pokud je zájem na tom zvýšit rozšíření lehokol mezi cyklisty je chybou, že se nepořádají závody lehokol, ale pouze srazy. Jde o to, že závody lehokol by se dostaly v médiích do sportovních rubrik, které mají mezi cyklisty vysokou sledovanost. Navíc by se tím odstranil vžitý předsudek, že lehokolo není sportovní kolo, ale "jen turistické". Cyklistická federace je konzervativní a prosadit lehokola do etapových závodů je nadlidský úkol. Větší naději na úspěch by myslím měla snaha dostat lehokola do triatlonu. Lze předpokládat, že tam nebudou funkcionáři tolik konzervativní, navíc triatlon má podobu časovek, a tak se výhody lehokola uplatní mnohem větší měrou, než při jízdě v pelotonu.
Sorry, ale jsi poněkud naivní ;-)
Dodnes nejsou v naší TV ani přenosy zásadních závodů v o mnoho více oblíbenějším MTB, včetně toho že v tomto máme už několik mistrů světa či Evropy, a Ty bys po nich chtěl něco s lehokoly :-)
média nejsou jenom TV.
Jasně, ale pokud chceš někomu něco dostat do podvědomí, tak lidé dneska spíše sledují TV než by četli nějaké zajímavější, nebulvární, časopisy...
Pokud Ti nebude vadit, že se o lehokolech dozvíš i v diletantsky psaném Blesku, AHA, Story, Bravíčku, Elle a dalších děsně "naučných" plátcích, tak Ti to ale neberu :-)
Jinak: pokud budou lehokola brana porad za tak okrajovou zalezitost jako dnes, je mnohem pravdepodobnejsi, ze se do toho tisku vubec dostanou :o)
Kdyz se jelo Tour de France, na nejvetsich ceskych serverech jsem o ni nenasel NIC, a ve vyhledavaci jen starsi clanky o dopingu, tolik k cyklistice v mediich. Kdyby clovek umel jenom cesky, cetl by si jenom o fotbale.
já Ti nevím, lehokolisté u nás jsou ve valné většině pohodáři /soudím tak podle omezených zkušeností z dvou srazů / , skoro každý leho je originál /rozdíly v konstrukci, vybavení, hmotnosti!/... myslím, že na nějaké velké závodění to u nás nevypadá a mě osobně to naprosto nevadí. tím, že na lehu pár tisíc ročně najedu mu automaticky dělám propagaci a výrobci /Azub/ reklamu. lidi v místě bydliště mě dobře znají, ví, kde bydlím a myslíš, že se za ty tři sezony našel nějaký zájemce, který by se nechal inspirovat ke koupi? kdepak, ani jeden
Dvě zajímavá videa kde dochází na jakousi konfrontaci silničních kol a lehokola. Jedná se o nějaký hobíkovský závod, ale na prvním videu se spurtuje na nějakém kopečku a přestože silničáři jdou ze sedel, není vidět že by lehoklu nějak odjížděli a na druhém přestože jedou dost ostře (alespoň podle toho, že je vidět jak některým "dochází") podle šlapání je celkem v pohodě předjede, takže si myslím že profesionální cyklista by mezi svými držel krok v kopcích bez problémů. To se ale asi bohužel nikdy nedozvíme.
http://www.youtube.com/watch?v=kuMxMQy6rCk
http://www.youtube.com/watch?v=oBMTcBtzcNY
Nechápu proč toužíte po rozšíření lehokol? Honzovi Gallovi bych se nedivil, on lehokola prodává, ale co ostatní propagátoři lehokol?
Pár důvodů vidím.
Většina lidí by na nás nečuměla, jak když spatří mimozemšťana.
Kola by se stala běžnější, jejich výroba lukrativnější, cena by mohla klesat a tak by lidé nemuseli bastlit doma různé výtvory. To by byl můj případ kdy jsem kolo vyráběl z důvodů finančních. Koho stavění baví, dělal by to dál.
Zvětšil by se sortiment a mohli by si vybrat všichni zájemci.
Mtb, krosy, silničky mají v podstatě jeden tvar a je to dost nuda na pohled. Leháče jsou oravdu různorodé a výběr je velký.
Odpadly by takové kruté bitvy mezi klasiky a povaleči - no aspoň by nebyly tak krvavé :-)
Určitě někdo najde další důvody. Mě už bolí mozek z přemýšlení :-)
Začnu tím posledním, to si snad děláš srandu to by byly teprve třenice. :-) Právě že teď jsou klasikáři spíš zvědaví, a dobře se navazují kontakty.
K prvnímu: Lehokolo máš zatím krátce, na to jak na tebe koukají si určitě zvykneš.
Pokud by se lehokola stala běžnější cena by spadla, to je asi fakt. Možná pro někoho důvod, mě cena lehokol nezajímá.
O těch třenicích - to nevím co by bylo, ale ty ostatní jsou prostě důvody a na to ses ptal :-)
Mně osobně je celkem jedno kolik lidí leží. Potěší mě setkání s kolegou, protože si myslím že bude podobně postižený jako já :-)
Ale rozhodně se nepovažuju za někoho lepšího a privilegovaného jen proto, že jezdím na lehu.
Na to mám jiné důvody :-)))
Na třenice se podívej se jinam, jak se vymezují bikeři, silničáři, cykloturisti a třeba městští cyklisti. :-)
Jestli nás dnes potěší setkání s kolegou na lehokole, tak v době kdy bude mít lehokolo každej druhej si minutí ani nevšimneme.
Taky se za privilegovaného nepovažuju, proč taky, kdo má zájem ten se k lehokolu dostane. My jsme důkazem. :-)
Já si myslím, že se té doby nedožijeme.
Já tedy určitě ne. My s nastartovaným autodestrukčním programem dlouho nevydržíme :-)
Oba jsme asi pesimisté, já tvrdím, že to nemusí trvat dlouho. :-)
Třeba začnou čínské fabriky hledat nový výrobní program kvůli poklesu prodeje klasických kol vlivem hospodářské krize a všimnou si lehokol. Pak stačí chvilka a lehokola se budou prodávat v tesku, pět táců za kus. :-)
To bych musel byt nekolikavrstevny schizofrenik, kdybych se mel takhle vymezovat :o)
Kdo má prosím ten zájem na tom zvýšit rozšíření lehokol mezi cyklisty ?? :-)
Lidé kteří si přejí, aby stoupla dostupnost a klesla cena kol. Urychlil by se také vývoj, protože vývoji by se věnovalo více inženýrů a prostředky na něj by mohli stoupnout.
Ja, a to mezi zenskymi. Bo kdyz jdu na zavody lehokol, tak sem tam bud jedina a nebo je nas pet (jedna Francouzka, jedna Belgicanka, dve Nizozemky a ja). Nizozemek se objevi obcas vice, loni vsak jedna velmi rychla slecna verejne oznamila odstup od lehocyklistiky a vratila se na zavody v silnickach beznych. Uz ji nebavilo nemit konkurenci :-(
Když jsi nakousla to rozšíření mezi ženskými tak já mam zase jeden důvod proč ne, i když mě spíš pochopí chlapi.:-)
Ono je to úchvatný pohled na pružnou holku krásně frekvenčně točící klikami. :-p Ale kouzlo rytmického pohybu prostě na leháči nevynikne. Znám to z vlastní zkušenosti, moje přítelkyně si během dvou let na lehokole vypracovala slušnou techniku, ale na koukání to nějak moc nelákalo. Když jedeš za lehocyklistou vidíš akorát hlavu a ramena, celková ladná souhra pohybů ti uniká. :-) Obdivoval jsem raději techniku holek na klasice, jde hlavně o tu harmonii pohybů při správné jízdě, (kdo myslí že koukám cyklistkám na zadek, ten se hluboce mýlí). :-) No a pak jsem ji někam doprovázel, když jela na svém crossu a jen jsem koukal jak jí to najednou sluší.. :-)
... jen tak mimochodem, když mluvíš o srazech: na srazech jsou taky závody a jsou to asi tak nejprofesionálnější závody lehokol, které se v českých podmínkách dají dělat (jinými slovy: najít v tuzemsku někoho, kdo by se chtěl nějak více zabývat závoděním je hodně těžké, myslím, že by se takových jedinců našlo tak 5, max. 10, a ještě bys je musel přemlouvat). Lehokola se ale již teď celkem pravidelně účastní některých otevřených závodů, např. K24.
Pokud má někdo nějaké "zažité představy" o nesportovnosti lehokol, je to jeho problém. Navíc si myslím, že to není úplně pravda, podle reakcí lidí, co potkávám, mám občas dojem, že si naopak myslí, že je to rychlé kolo nepoužitelné na turistiku (a to mám hodně turistický azub). V době internetu není problém si zjistit relevantní informace včetně rekordů a podobně. U aut je to tak, že si málokdo koupí formuli 1 jen proto, že to vidí jezdit na závodech. Lehokol je tolik druhů, že si je pořizují většinou lidé, kteří mají jasno, k čemu to kolo budou využívat a ti si potřebné informace rádi zjistí. Závodní lehokolové speciály by se stejně asi moc neprodávaly, na normální ježdění nejsou většinou zas až tak praktické.
Tak nějak nechápu některé z nás. Proč bych jako neměl chtít rozšíření lehokol ?? Na co si to proboha hrajete ? Jsme snad cyklisti jako všichni ostatní, jenom jezdíme na trochu pohodlnějším typu kola. Mě je úplně jedno, jestli se budu potkávat neustále s někým na lehokole. Ono to není o kolech, ale o lidech a i díky lehokolu jsem měl možnost potkat hodně výborných lidí, ale určitě bych je zrovna tak potkal mezi zábradlířema.
Jinak rád sleduji závody profíků a zajímalo by mě, jak by obstálo lehokolo. Rozhodně by to vedlo k rozvoji cyklistiky. 100% by se prosadilo v dráhové cyklistice, věřím, že i v silniční , určitě ne v horské. Že by to byl přínos potvrzuje i rozvoj MTB, kde ještě nedávno byli nějaká horská kola a kolik disciplín se z toho vyvinulo ??
Proto si držme palce, ať se lehokolo i se svou různorodostí co nejvíce rozšiřuje a určitě by to přineslo i ty závody. Pokud chce být někdo jenom za exota, ať si vezme baloňák a jde třeba do stromovky :-p
Souhlasím, dobrá věc musí mezi lidi. Věřím tomu, že se lehokola a jiné šlapací vozíky rozšíří a budou jako doplněk k jinému ekologickému způsobu cestování.
Každé ráno slyším souseda startovat auto, se kterým pak sám a s jeho 60kW odjede 10 km do práce a cestou za sebou zanechá smrad a zplodiny.
Přitom v diskuzi někdo psal, že šlapáním vyvinu výkon 0,4kW a taky to na přepravu z bodu A do bodu B stačí.
Samozřejmě je neuskutečnitelné, aby se zrušily benzinky a všichni začali šlapat. Ale stejně nějaká změna časem musí nastat.
no ale dneska v těch -16 by to chtělo určitě velomobil. Poněkud jsem cestou ztuhnul
Tady bylo -14 a taky to bylo celkem výživný. Když jsem do kopce neřadil asi 4 nebo 5 minut tak to ztuhlo tak, že jsem pak nahoře nemohl zařadit těžší převod :-).
Jurimíre, jaký používáš teď v zimě olej a jak se ti na něm řadí? Nějaké teploty a tuhost řazení k tomu, to je co mě zajímá.
pořád universál. Zimní jsem nedával. Trošku to tuhne v bovdenech, ale já mám ten systém, kde jsou kousek obnažený lanka, takže to bude tím, že se zašpinily uvnitř bovdeny. Asi i solí. Promáznu je a bude to zas v pohodě.
že tys nečetl návod a namazal bowdeny, co? ;-) Já jsem je zatím nemazal a jsou úplně v pohodě, jako nové, už druhou zimu.
Jinak univerzální olej je pokud si dobře pamatuju do nějakých -30 nebo dokonce -40, takže zimní bych tam dával jen na nějakou extrémní zimní výpravu.
Velomobil je dobrej , ale v naší 15 to stejně moc nešlo . Po pár metrech mě zamrzlo okno. Budu muset namontovat tepení .
Hele já zas nechápu, proč toužit po době až budou lehokol mraky, a zakládat kvůli tomu co chvilku nové téma. To je jako by tu bikeři porád fňukali že silničářů je víc (nebo naopak, to je fuk), a co by se mělo udělat aby ať jich jsou miliony (miliardy). :-))
Lehokola se určitě rozšíří i bez toho. :-)
Když na srazu uspořádáš závod, tak ti půlka lidí ještě vynadá, že na lehokolech se nemá závodit, že "je to o pohodlí" a tak dál. Jak už tu někdo zmínil, těch co je rychlost zajímá je málo, a těch co by měli zájem účastnit se nějakých závodů tak asi 5. A z těch pěti nikdo nepodá víc jak poloviční výkon oproti profíkům, takže jakékoliv výkony (časy, rychlosti, vzdálenosti,...) co by se případně objevily v médiích by byly tak akorát pro posměch skeptiků. Sice by to mohlo zvýšit povědomí lidí o existenci lehokol, ale to už udělají i zprávy o těch srazech.
Může se stát (a už se stalo), že přijdeš na sraz lokálního triatlonu, zeptáš se, nechají tě jet. Není problém. Problém by mohl nastat, kdyby se ti povedlo umístit. To se pak najednou zakládají spešl kategorie a tak. Jednou jsem jel na Azubu časovku, kde měli kategorie pro horská a silniční kola zvlášť, po stejné silniční trase, aby jako ti na těch pomalejších kolech mohli taky něco vyhrát. Hádej kam zařadili celoodpružený Azub na crossových pláštích? A hádej kolikátej jsem skončil? Poslední ne, byl tam jeden paralympionik s obrnou...
Vynikající příležitost k závodění je K24. Loni jelo vleže skoro deset procent účastníků. Organizátorům to nejen nevadí, předvedli se už i líp. Evina jednou skončila na svém Natrixu třetí mezi ženami, bez mrkntí oka jí dali medaily. Ptal jsem se hlavního organizátora a prohlásil, že kdyby snad někdo z účastníků protestoval (což se nestalo), odkážou ho na frázi "kolo libovolného typu", kterou mají v propozicích. Diverzitu tam chtějí a mají nás rádi. K24 je bohužel výjimka. Taky má limit na počet startujících, jednak aby to zvládali a jednak z toho nechtějí dělat masovku.
Pokud si chceme zazávodit, tak máme několik možnost:
1. můžeme jít někam, kde budeme trpěni
2. můžeme jet K24
3. můžeme si něco zorganizovat sami.
Bod tři má pár zádrhelů: kdo to zorganizuje, kde, a jak dostat do těch tvých médií akci s méně než řekněme dvaceti účastníky.
K bodu tři bych měl návrh: pokud by se povedlo najít něco jako pro kola bezpečnou motokárovou dráhu (bez obrubníků, sloupů nebo pneumatik, takovou miniaturu trati pro F1) s hodně ostrými zatáčkami, můžem do závodu pustit naprosto jakékoliv kolo a lehokola nikdo neporazí. Na rovinkách nás můžou dostat vyšším výkonem, ale do zatáček ty silničky skládají dvakrát pomaleji i kdyby se snažili sebevíc :-).
Na ten třetí bod by stačilo v tom případě jakékoliv dopravní hřiště u libovolné školy. Zatáčky mají malé poloměry, trať by byla hodně ale hodně technická :-)
O tom jsme uvažovali a jedno hřiště jsme v Brně i testovali. Problém je, že jaksi z principu věci je tam les značek a případně i semaforů. V kterékoliv zatáčce ti to ustřelí a omotáš se kolem nějakýho sloupu. Leda najít hřiště co ty značky nemá pevně, aby šly odnést a zbyla tam jen tráva. Pak by to bylo bezpečný, když ti to ujede v zatáčce kde jedeš 20 a vyletíš do trávy, tak se jen trochu podřeš, nehrozí zlomeniny a podobně.
U nás v Náměšti nad Oslavou takové je :-) Mám dokonce organizační tým k dispozi a termín, kdy by to mohlo být.
Prohlížel jsem satelitní snímky okolo základních škol v Náměšti nad Oslavou a nic nevidím. Kde to je? Nebo to jen není poznat?
Je to jen asfaltové hřiště a tam je to dopravní vyčárované. Je to ta západní škola. Všechno holt není tak pozitivní :-)
Rovnej asfalt kde havarovaný odklouzne pryč z cesty taky není na škodu a protože se padá spíš ve vrcholu zatáčky, odření by bylo minimální. Museli bychom jen vymyslet nějaké vhodné značení té trati, aby postrádalo smysl si jakkoliv krátit zatáčky. Lajna na zemi to zvládne jen pokud je nějaká hodně kluzká. Případná překážka by musela trochu vyčuhovat, ale ne moc.
Říkals, že víš nějaký termín kdy, je to u nějaké zvláštní příležitosti nebo něco?
Asi by se našli další lidé co by pomohli s organizací.
Přesné datum ještě nevím, ale naše farnost spolu s farnostmi v Koněšíně a v Budišově pod hlavičkou KDU-ČSL dělá už několik let takový cykloturistický počin Na-Bu-Ko, kterého se účastní stovky lidí. Jezdí se okruhy po cyklostezkách i silnic podle přání dle dané délky od 10 do 100km. Lidí jezdí a poznávají kraj. Toto by mohlo být kontrolní stanoviště pod mým vedením, kde bysme dávali razítka za projetí tratě a pak dílčí vyhodnocení na čas, že :-) Ceny by byli od nás a od dárců v několika kategoriích, teda věkových.
Neodradil, šel jsem spat neb vstávám ve čtvrt na pět a tak už jsem odpadl.
Jestli tomu dobře rozumím, tak na té akci člověk dostane mapku, někam dojede a dostane papír, že dojel. Mezi těmi třemi místy. Jak by do toho zapadal nějaký typ našeho závodu na tom hřišti?
No, to by zapadalo do programu, prostě kontrolní stanoviště a byl by kontrolní vzorek ve srovnání s leháčama, protože nám tam jezdí kde kdo. Od prťavat přes hormóny až po důchodce. Start a cíl může být v které koliv obci. Máme to takové decentralizované.
Předběžný termín Na-Bu-Ka je 23.5.2009 v sobotu. V ten den bude u nás na náměstí taky malá verze vojenské přehlídky, takže lákadel je víc.
A ty měřené časy jsi tedy myslel na těch meziměstských tratích?
Špatně sem to napsal, časy by se měřili jen na tom dopravním hřišti, to můžu zaručit, pokud by si chtěl i měřené časy na jednotlivých vzdálenostech, tzn. na jednotlivých kontrolních bodech by se dávali časová razítka, tak to bych musel předjednat na organizačním výboře. Jinými slovy, musela by se rozšířit koncepce tj. zvýšená pracnost, pro tu by musel být důvod. Nebo jak by se nakládalo s naměřenými časy, systém jednotného času apod. To jsme pro jednoduchost a hepeninkový charakter doposud dělat nemuseli. Zas nás taky tolik není. Tady by se šikla ta pomoc zvenčí na činnost traťových komisařů třeba. Popř. zkušenosti z organizace K24, abych věděl o čem mluvím. Času na přípravu je dost, ale kopcepci bych musel znát do poloviny února, aby se s tím všichni zúčastnění alespoň seznámil, protože na konci dubna nikdo nic měnit už nebude. Třeba by neškodilo k nám do Náměště přijet na čaj a buchty, popř. na slivovici a domluvit to s jedním z hlavních organizátorů.
No ty delší tratě měřit nebudem, to je jen spousta práce a organizátorů víc jak závodníků. Mohli bychom z bezpečnostních důvodů udělat váže radši měřené jízdy po jednom. Z důvodu nároků na přesnost měření bych na takhle malém hřišti asi měřil víc okruhů, jako třeba za jak dlouho to člověk objede pětkrát, protože jinak bychom už těžko použili rukou spínané stopky - rozdíly mezi některými jezdci by mohly být menší než přesnost toho mačkání tlačítka.
Chtělo by to někdy se zajet podívat na to hřiště, vymyslet jak přesně tam vyznačit trať atd. Ale to zas tak nespěchá, protože konkrétní technické provedení nemá na celou organizaci Na-Bu-Ko prakticky žádný vliv, ne?
Asi nejlepsi varianta je vzdycky zapujceni cipu+ snimaciho (snimacich) zarizeni, ale netusim, na kolik to vyjde.
Ani ne tak na kolik, ale kde to půjčit. Stopky jsou řešením.
Neni nic jednodussiho nez pouzit internetovy vyhledavac. Prvni mi vyjela treba adresa http://www.championchip.cz/ , ale da se toho vygooglovat mnohem vic.
To už bych měl jednodušší znovuzprovoznit ty laserem spouštěné stopky co jsem vyrobil pro lehosraz 2006.
Další možnost je videokamera, kde v záběru běží čas. Pak se to dá v počítači stopnout, najít správné políčko a změřit na třicetinu vteřiny.
Ale pro takovouhle legraci fakt postačí ty obyčejné stopky.
To je ono, nastavme takova kriteria, abychom mohli vyhrat :o) Na podobnem principu funguje treba vyber na verejne zakazky - teda ne vzdycky, ono je tech figlu vic :o)
Vašku, je mi jasné, že tak trochu provokuješ, ale budu reagovat. Zkus přijet na závod, kde bude kategorie horských kol a silničních. Ty máš sice silniční, ale nemáš berany, ale rovná řidítka a proto pojedeš v terénu s horskými koly. Asi tak nějak je to myšleno ;o))
Nemam v umyslu provokovat, jenom si delam legraci z toho, ze se na jednu stranu chcete porovnavat s klasickymi koly, mozna lepe receno nechcete se vymezovat. Ale hned na druhou stranu tady zazni napad usporadat open zavod s takovymi pravidly, ktera na plna usta rikaji, jak to udelat, aby byla lehokola zvyhodnena a klasika naopak. Myslel jsem si, ze pokud jde nekomu o objektivni porovnavani, budou nejvhodnejsi objektivni podminky. Ono se stejne nakonec zjisti, ze vyhraje ten, co nejvic trenoval.
Jinak je mi to skutecne sumak. Kdybych nepotreboval z pochopitelnych duvodu trenovat jenom na klasice, urcite by se mi libilo nejake superrychle silnicni lehokolo.
No jediná pravidla by byla "cokoliv hnaného výhradně vašimi svaly" a "žádné superostré hrany co by někoho rozpáraly na kusy při havárii" a to je asi tak všechno. Jenom navrhuju takový typ tratě, který maže rozdíly v čistě wattovém výkonu a zavádí i stejně důležitý faktor manévrovatelnosti, taktiky předjíždění a podobně. No když se to přežene (čili něco složené z pravoúhlých zatáček na 2m široké silničce) tak si klasická kola neškrtnou, ale přehnat se to nemusí, šlo by to navrhnout pěkně vyvážené. Pak by to mohla být i zajímavá podívaná pro těch pět diváků co by tam přišli - každý by byl rychlý někde jinde, zuřivě by se taktizovalo atd.
Muze byt, ale jsem presvedceny o tom, ze to z klasiku prilaka jenom vylozene nadsence, sportovni jezdec do takoveho podniku nepujde. Riziko stretu, padu, poskozeni materialu a vubec jde o akci, kde nevyuzije svuj potencial.
Je to tak. Tyhle malý tratě vyžadujou eliminační metodu 4 startují 2 postupují a to bývá vždycky poněkud kontaktnější.
Jedině po jednom a na čas, jinak si to nedokážu představit. Taktizování, bránění soupeřům dojet lídra a tak podobně jsou věci které mě na cyklistice bytostně serou. Doufám že se nic takového do světa lehokol nedostane, pro ně jsou jako stvořené časovky. Pro zručnost a techniku si přeci můžeme vytvořit svoje disciplíny, jako například tebou navrhované malé okruhy z ostrými zatáčkami, ale znovu zdůrazňuji po jednom a na čas. Kontakt je dobrý tak akorát pro krvelačné oko diváka. :-)) A jak Vašek psal že si to chceme přizpůsobit, no nevím jestli by on kdyby mohl, přizpůsobil nějaký závod Mtb lehokolům. Nemohl, protože nás by tam nikdo nepustil kvůli hloupé definici jak má kolo vypadat. On by si s náma zazávodit mohl, v tom je ten rozdíl.
Nevim proc prizpusobovat roky fungujici MTB podniky pro nekoho, kdo prave prisel a ma chut je zkusit. Kdyby bylo po mem, klidne bych nechal jet i lehokola, ale za stejnych podminek, pochopitelne. Stejne je vetsina "lidovych" maratonu technicky nenarocna a da se jet i na krosu, spousta vylozenych hobbiku terenni pasaze prochazi i "na tlacenku", tak co bys chtel jeste vic prizpusobit nechapu.
Jedine, co me pobavilo je to, ze chcete nastavovat pravidla zamerne tak, aby jednomu vyhovovala a druheho evidentne znevyhodnovala.
To přizpůsobení jsem myslel jen obrazně, ono by to stejně nešlo už kvůli vašim papalášům a jejich představě o kole.
Nevím proč přizpůsobovat technický okruh pro lehokola nějakým silničářům nebo mtb. Ale když budou mít chuť, klidně můžou závodit s námi (naopak nelze), ale pochopitelně za stejných podmínek. :-)
Osobně si rychlé zatáčky taky na lehokole užívám ze všeho nejvíc, když jsme testovali jak by se závodilo na tom dopravním hřišti, měl jsem ještě jenom Azuba a i tak to stálo za to. Na lowraceru je to úplně super, máš pocit jako by sis lehal jedním bokem skoro na zem :-). To je hlavní důvod, proč ty se mě to nejvíc líbilo tak. Makat jak šílenec a jet furt rovně je nuda. No a všiml jsem si, že vysokým kolům v takových pravoúhlých zalamovačkách dost ujíždím, brzdím později a dřív zrychlím. A to i vysokým kolům poháněným sportovci, kteří mi jinak snadno ujedou.
To jo, pekelne to klouze, kdyz mas teziste vysoko :o) Sam jsem si na silnicnich zavodech vsiml, ze cim "vyssi liga" jezdcu, tim min riskuji v zatackach, za ty pady to nestoji a pokud se chteji urvat, zvladnou to daleko efektivneji treba ve stoupani.
nejde o klouzání, ale o to, že to jednak můžeš rychlejc položit a navíc i v maximálním náklonu můžeš šlapat, což by na klasice nešlo, protože bys škrtal šlapátkem o zem. To je ten důvod proč jsou lehokola v ostrách zatáčkách rychlejší. A nemusí to být ani nějaká extrémní dráha, občas takhle předjedu i někoho nabušenějšího na silničním kole na normální silnici (která je mírně do kopce v serpentinách) - on v zatáčkách prostě nemůže šlapat, kdežto já ano.
Obavam se, ze nemluvime o tom samem. Takova zatacka, kde se tenhle rozdil projevi, uz neni z tech, kde se pri dane rychlosti slape. Abych nemohl slapat pri jizde do kopce kvuli naklonu se mi skutecne jeste nestalo :o) Kdyz je zatacka ostra, nezpomaluje se nikdy kvuli slapani, ale kvuli trakci.
Víceméně jo. Ale všiml jsem si, že začínám šlapat dřív, skoro v plným náklonu, hned za vrcholem zatáčky. Závisí to na povrchu, pochopitelně. Na hladkém asfaltu si troufnu šlapat nejdřív. Do prudké zatáčky jen přibrzdím, sklopím, ve vrcholu mám ten okamžik kde věřím že jsem blízko zranice adheze, a hned po něm si můžu dovolit zas šlapat, to je furt ještě v dost drastickým náklonu kde bych na klasice škrtnul o zem. Nemusí to být velký rozdíl v rychlosti v zatáčká, hlavní je ten moment setrvačnosti kolem osy naklánění, ale i tak to něco udělá.
Těžko se ten pocit ze zatáčení na lehokole popisuje. Někdo mi to přirovnával k bobové dráze. Jednou jsem potkal člověka, kterého nebavil DH, tak začal jezdit z kopce na terénních bruslích. Pak si zlomil ruku a na jedné akci byl kvůli tomu na lehokole (s rukou v sádře). Tvrdil, že se k smrti nudí a to kolo nesnáší s výjimkou jízdy z kopce v prudkých zatáčkách, kde se mu to hrozně líbí.
Příklad místa, kde se do mírného kopce nedá šlapat kvůli velkému náklonu do zatáčky je třeba spodní část silnice Adamov - Útěchov http://www.mapy.cz/#x=138273792@y=133135872@z... (ten úsek co myslím je prakticky po rovině, těsně za výjezdem z obce Adamov), tam se mi skutečně asi dvakrát stalo, že jsem předjel jinak daleko rychlejšího cyklistu na silničním kole jen proto, že nemohl v těch zatáčkách kvůli náklonu šlapat kdežto já ano.
Když je zatáčka ostrá, tak se samozřejmě zpomaluje kvůli tomu, abys ze zatáčky smykem nevylétl. Prakticky nikdo ale nejezdí zatáčky bez rezervy, vždycky jedeš o trošku pomalejc, než bys mohl, o kolik přesně pomalejc poznáš většinou až ve chvíli, kdy zatáčkou projíždíš. Pokud máš dostatečný cit pro to, jestli kolo právě teď už ustřelí nebo ještě ne (s některými plášti je to těžší poznat, s některými lehčí), tak můžeš už v zatáčce začít mírně šlapat. Při výjezdu ze zatáčky, kdy se zvedáš z náklonu, taky můžeš na lehokole začít šlapat dřív, i naplno. Další věc je to, že na kole s přehazovačkou můžeš v zatáčce alespoň řadit (a i s převodovkou je dobré si osahat optimální převod na výjezd ze zatáčky). Při normálním ježdění se tyto věci moc neprojeví, ale pokud by byla závodní dráha složená převážně z takovýchto zatáček, už to hraje hodně podstatnou roli.
Jiste, ono vzdycky, kdyz budes chtit vyrazne zvyhodnit nejaky typ (leho)kola, tak muzes postavit takovy bonbonek, ze se jiny typ o neco zpozdi. Pokud jde nekomu pri zavodech lehokol presne o tohle, prosim, at si klidne takovou trat postavi. Nechapu, o cem se tu porad kdo se mnou dohaduje, uz jsem tu psal snad 5x, ze pokud jde o objektivni porovnavani, musi byt nastaveny objektivni podminky.
A co se tyce objektivnich podminek- kazdy typ leho/sedo/dvoj/troj/..../kola bude mit nekde malinkou vyhodu a jinde zase malinkou nevyhodu. Kvuli dvema slapnutim driv ve vyjezdu ze zatacky nebo vcasnejsimu podrazeni mi stejne neujedes, kdyz budu mit v nohach vic.
Ortodoxní zastánci leháčů budou argumentovat vždy tak, že na světě není nic lepšího, než lehokolo :-))
To je pekne videt sablonovite mysleni k vitezstvi za kazdou cenu... :-( Nelehokolisti maji nastavene rozmery, aby vyloucili lehokola, lehokolisti zas vymysli tvar zatacky, ktery zvyhodni je... Zrovna pred chvili jsem cetl ve zpravach, ze dva jezdci jedne staje v cyklokrosu blokovali v zatackach jezdce tretiho. O sport jde az v posledni rade...
Jezdim na obou typech a nezavodim ani na jednom z nich ;)
to je prece typická česká povaha ocurat co se da abych byl slušnej že tě to eště překvapuje tady v rozvojový zemi
Taky už dost dobře nechápu kam se to ubírá. Již jednou jsem to tu psal a historie ty případy zná, než to slovutná UCI zakázala. Na dráze by bylo lehokolo nesporně lepší, na silnici si myslím by bylo minimálně rovnocené, v terénu nemá leho šanci.
Nějaké závody na dětském hřišti , jenom proto, že leho jde líp do zatáčky je podle mě blbost. Škoda že třeba na tu K24 nejede někdo výkonostně rovnocený těm silničářům, zrovna tam by se výhody leha mohli dost podstatně projevit. Když lehokola byly schopny vyhrát jeden z nejtěžších závodů světa Race Across America, tak zrovna tyhle dlouhé tratě by snad měly být výhodou i když tam hraje určitě podstatnou roli, že je to nonstop.
já rozhodně nemám v úmyslu stavět nějakou závodní trať tak, abych ukázal, že lehokola jsou rychlejší než klasiky. Každý závod je výhodný pro určitý typ kola, i kdyby to nebylo v pravidlech nijak specifikováno. (Cyklotrialisty taky asi nebudeš vinit ze zakomplexovanosti kvůli tomu, na jakých tratích závodí, a tvrdit, že jestli chtějí dokázat, že jejich kola jsou lepší, tak že mají závodit na rovné silnici bez překážek.) Jen reaguju na to, žes naznačoval, že průjezd zatáčkou závisí jen na adhezi a pilotově ochotě hazardovat a ne na tom, že v extrémním náklonu škrtáš pedálem o zem - tvrdím, že pokud zatáčka není z kopce a je takových zatáček několik za sebou tak hodně záleží i na těchto věcech.
No a myslím, že na hodně zatáčkované trati do mírného kopce můžeš mít v nohách kolik chceš, když ti půjdou pedály v zatáčkách do země, tak stejně nebudeš moct šlapat, takže můžu mít v nohách klidně o dost míň na to, abych ti ujel;-) ale samozřejmě to je hodně specifický případ.
Nevim, jestli jsi to byl ty (nechce se mi to znovu cist od zacatku), ale takove hlasy tu jsou.
Nezpochybnuju, ze kazde kolo je vhodne na neco. Rekneme, ze leho na silnici, takze zavod by mel byt po silnici, ale proc resit, jay ma ta silnice mit specialni tvar, aby se ta vyhoda posilila.
"Udelejme spolecny zavod, ale zvolime trasu, ktera je pro nas vyhodnejsi" mi zni jako "udelejme silnicni trasu, pozveme i nesilnicare, ale uprostred bude ulicka, kterou kolo s riditky sirsimi nez berany neprojede....."
Byl jsem to já kdo napsal, že když postavíme dráhu nějak, nepůjde lehokolo porazit. Nenapadlo mě tehdy, že to tvrzení začnou lidi hned obracet. Myslel jsem to tak, že když se ta trať postaví takhle, tak jeden z vedlejších důsledků bude i její náročnost pro vysoká kola. V žádném případě jsem neměl nikdy v úmyslu stavět tu trať právě takhle zrovna z toho důvodu, ale tak jak jsem to napsal si to nevyhnutelně mnoho lidí právě tak vyloží. Měl jsem to předpokládat a přečíst si to po sobě, sorry.
Neomlouvej se, vždyť ty jsi psal o trati pro závod lehokol, ne pro společný závod z klasikami, jen jsi tam hodil poznámku o ostrých zatáčkách a že by tam klasika nestíhala. To zvýhodňování lehokol si tu pár zábradlířů vydedukovalo v podstatě z nosu. Docela mě baví ty jejich poznámky o zakomplexovanosti ležáků, když si to celé znova čtu, je to spíše naopak. :-))
Je zvlastni, ze dokazes za Jirku sam rict, jak to myslel, opravit ho, naznacit mi, ze jsem zakomplexovany a jeste se sam pousmat, jak jsi vtipny patron :o) Mozna by sis to mohl precist jeste jednou a treba zjistis, ze se Jirkuv (mozna nestastne formulovany) prispevek da vylozit i jinak, nez sis jej vylozil ty sam. Urazet te tu kvuli tomu nebudu.
Nevim, proc nekteri lehokolisti (jako ty ted) zminuji casto neco o zakomplexovanosti. Ja sam treba netusim, co bych mel mit s lehokoly za problem, jet jsem si na nem zkusil a jsem rad, ze mi to slo a ze jsem mel vubec tu moznost. Jenom potrebuji trenovat na jine veci a proto si lehokolo (kdo vi, mozna zatim) porizovat nebudu. Kazdopadne moje rozhodovani nastesti neovlivnuji jedinci, co misto diskuze preferuji flame.
Definuj prosím jakýmkoliv způsobem co si představuješ jako "objektivní podmínky" a hned ti tu pět lidí pěti způsoby ukáže, že tvoje "objektivní" nějak zvýhodnujě něco vůči něčemu jinému. Dva lidi se nikdy neshodnou na tom, jaké podmínky budou objektivní pro srovnání různých typů kol kol, aut, letadel, kráječů na chleba nebo automatických praček. Vždycky se srovnává jen nějaký aspekt, jak je auto praktické, která pračka se hodí pro pár a která pro šestičlenou rodinu.
Jestli si chcem na lehokolech závodit na trati, která nás baví a nemá nudné kousky, není překvapení, že to bude taková trať, kde nás bude těžké porazit. Je mi jasné, že různí lidi (přesně jako ty tady) hned řeknou, že jsme tu traď tak navrhli právě proto. K tomu jsem asi vyprovokoval tím "můžeme pozvat kohokoliv a neporazí nás" co jsem kdesi napsal. Nemyslel jsem to tak, že bychom měli, jen jako konstatování faktu. S lehokoly si budeme závodit kde a jak se to líbí nám, a jestli ty máš dojem, že si tím něco dokazujem, jdi se prosím vycpat. Já už taky nelezu silničářům na jejich steroidové festivaly kde se akorát maká furt rovně, a to ani když mě tam zvou (jestli tohle čte ten borec co mě vždycky přemlouvá ať jedu Modřickou 21 tak mluvím o něm).
Nechapu, proc jsi hned tak agresivni.
Ze ses spatne vyjadril a proto vznikly tyhle mozna zmatky nemuzu ja, ale ty. Navic podle me nejde o spatne vyjadreni, ale o zjevny zamer usporadat open zavod i pro klasiky a postavit trat tak, abys je naprosto znemoznil. Tohle jsou proste tvoje slova, resp. jejich zcela evidentni vyznam (Jirka, 9.1.09 07:17). Prave a presne a jenom proto jsem zacal psat to, co pisu. Ze zavod s ostrymi vraceckami a uzounkou asfaltkou na detskem dopravnim hristi proste neni trat, co by sla nazvat objektivne "normalni" nebo "bezna", ale s primhourenym okem se da slusne nazvat "specialni".
Zrejme to tak nevidis, proto radsi sahnes k agresivnim metodam typu "jdi se vycpat".
Pokud si predstavujes diskuzi takhle, jdi se vycpat, prosim, ty sam.
A pokud se ptas na moji definici objektivnich podminek, tak pokud pujde o silnicni zavod, staci vytycit jakoukoli trat odnekud nekam nebo okruh z Horni Dolni pres Vidlakov a Hnojovice a zpet do Horni Dolni. Ale nepujde o krouzeni po detskem dopravnim hristi.
Jirko, to sis zase dal, co?
Nejmenuji se Jirka a bohuzel jsem si dal spis ja. Nevim, ze vzdycky kdyz nejaky nelehokolista prispeje do tematu o lehokolech, hned se na nej nekteri jedinci vrhnou a maji snahu si na dotycnem pohonit svoje ego. Nastesti je vas vetsina normalnich, stejne jako vsude.
kdyz reaguji na tvuj prispevek, musi to automaticky znamenat, ze se bavim s tebou? Ja myslim, ze je jasne s kym se bavim a pro koho to bylo. Navic tebe v neznam a Jirku moc dobre, takze muj kratky prispevek byl v podstate jen pro nej, protoze jen on mu bude rozumet.
Honit sve ego si tady rozhodne nehodlam.
Navic pokud se mrknu na to, na cem jezdis, tak bych nerekl, ze ti zrovna voni, nejake reci o rychlosti lehokol, o jejich snadnem naklaneni a pripadnem ujizdeni klasickym kolum. Ja kdybych vrazil balik do silnicniho kola, tak se mi to moc dobre cist nebude. Stejne tak, jako se mi spatne cte o nevyhodach lehokol od klasickych cyklistu. Clovek si uz z podstaty stoji za tim co ma.
A navic. Premyslel jsi nekdy ty ( a i vy ostatni), jak je ten psany projev, ktery je zpravidla sesmoleny velmi narychlo, emotivne nepresny. Proste kdyz nevidis tomu dotycnemu do oci a nevis, jak se u toho tvaril, kdyz to psal atd. Jestli je znak ":-)" myslen jako opravdovy usmev, nebo usklebek atd. Vsichni co sem prispivaji, co si pisou maily a nebo pres ICQ ci Skype by si meli toto odtrzeni uvedomit a byt hooodne tolerantni. Uz nekolikrat jsem se na psanem projevu pekne spalil a to i v rodine, nebo v praci. A co teprve, kdyz se "bavim" s nekym, koho jsem v zivote nevidel....
Je tu takovy vzity postup, ze reakce na predesly prispevek se radi primo pod nej.
Nechapu, jak muzes vedet lip nez ja co a jak myslim. Mne osobne je jasne, ze lehokolo stavene na rychlost proste musi byt logicky rychlejsi nez klasika, od urcite rychlosti vic nez cokoli jineho rozhoduje aerodynamika a takova lehokolova ziletka bude mit aerodynamicky odpor jasne nizsi, nez ziletka klasicka. Jestli vrazim balik penez tam nebo onam neni tvoje starost a stejne tak to pro me neni duvod k zaslepenosti a vychvalovani toho, co jsem si sam koupil. Proste to neni muj styl.
Bud take tak laskav a nenavazej se do me, kdyz nemas duvod. Tim spis ze sam uznavas, ze se diky neosobnimu projevu muze casto clovek zmylit v tom, jak to pisatel vlastne myslel.
Podívej, titulek tématu zní "závody lehokol", jádro v této větvi diskutovaného problému tkví v tom, jak udělat nějaké pro lidi zajímavé závody lehokol v českých podmínkách, kde chybí nabušení jezdci na lehokolech. Zatáčkovací trať na malém okruhu toto splňuje - je zajímavá pro diváky, lehokola tam využijí jednu ze svých předností (tedy schopnost řezat zatáčky opravdu ostře) a není třeba v pravidlech nijak upravovat, na jakém typu kola se může závodit a přesto můžou mít čeští lehocyklisté-nesportovci šanci se umístit díky obratnosti a schopnosti pilotáže a nebyli by tolik zvýhodněni nabušenci, kteří umějí jezdit jen rovně (ať už na jakémkoliv typu kola). Byl by to prostě závod ne na sílu, ale na umění řídit, podobně jako motoristické závody, kde samozřejmě je důležitý i výkon motoru, ale daleko větší roli, než při silničních cyklistických závodech tam hraje také umění řidiče.
Stejně tak cyklotrialisti si taky staví tratě, které umožní ukázat přednosti jejich trikových kol, ty tratě už vůbec nejde "objektivně nazvat normální nebo běžné", daleko praktičtější než na kole by bylo tam jít prostě pěšky. Ale myslím si, že kdybys tam chtěl závodit na galuskáči nebo na lehokole, tak tě tam klidně pustí - a o tom to je. Prostě jakákoliv závodní trať je vždycky více či méně umělá závodní trať, i když ji vytyčíš na normálních silnicích s provozem.
Rozhodně nevidím ani na Jirkových příspěvcích snahu udělat "objektivní srovnávací závod mezi lehokoly a klasikami", ale udělat "závod pro lehokola, který by byl ovšem otevřený i pro jakákoliv jiná kola, kdyby si chtěl někdo zazávodit" a to takový, aby nerozhodoval jenom výkon jezdce ale v nemalé míře i jiné faktory.
objektivní podmínky podle mě neexistujou.
Mě závodění neříká nic a závodit nebudu. Nebaví mě to. Když bude trať z horní dolní do Vidlákova a zpátky, tak mě to naprosto nezajímá, ať bude jezdit kdokoli. Protože na tom prd uvidím. Ale kdyby ta trať byla na dopravním hřišti, tak se prostě rád přijdu podívat. Protože ten závod uvidím celej a užiju si to. Navíc v případě hobby závodu tam předpokládám bude i trocha srandy a tak.
A je mi uplně jedno jaký kola to pojedou.... Prostě bych se šel kouknout...
To bych rád někdy viděl zatáčku ve které se nedá šlapat, to jako že před zatáčkou slezeš z kola, projdeš ji pěšky a za zatáčkou nasedneš? To je pěkná volovina co ?
mluvím o takové zatáčce, kterou projíždíš hodně rychle (tedy seš hodně nakloněnej), ale přesto by se dalo jet ještě rychleji, kdybys šlapal. Na klasickém kole s pedály těsně nad zemí bys však bouchal pedálem o zem, takže šlapat nemůžeš. Na swb lehokole s pedály nahoře můžeš bez omezení šlapat při jakémkoliv náklonu kola.
Šlapat se pochopitelně dá v jakékoliv zatáčce, ale na nevhodném kole tě to nutí jet o něco pomaleji.
Nejdřív si ujasni o čem píšeš, nejdřív to je : " kde se do mírného kopce nedá šlapat kvůli velkému náklonu do zatáčky je " a teď prozměnu "o takové zatáčce, kterou projíždíš hodně rychle" .
Stejně je blbost to co píšeš, protože vjíždím do zatáčky se šlapáním, a pokud vlivem prudké zatáčky musím udělat velký náklon, že bych škrtal pedálem, tak už stejně je ta rychlost tak velká, že zvýšit rychlost by znamenalo podklouznout (vyletět) a při výjezdu a narovnání znovu šlapu.
tak to máš asi nějaké speciální zvýšené kolo nebo extrémně špatné pláště, když ti to jde dřív do smyku než bouchneš při šlapání šlapátkem o zem. Nebo se bojíš to v zátáčce naklonit. Dobré pneumatiky na dobrém povrchu dovolí daleko rychlejší jízdu, než můžeš na klasickém kole naklopit. Jenže to si možná uvědomíš až na lehokole:-) A kola jednostopého vozidla drží na vozovce lépe nakloněná než nakolmo, takže když na klasice necháš kolo více kolmo k silnici a nakloníš se jen ty, tak to bude horší, než když víc nakloníš kolo.
Myslím si, že to není špatný nápad. Já osobně bych vybral několik vyloženě amatérských závodů, řekněme jeden až dva v kraji, aby měli všichni možnost se závodů zúčastnit a formou bodování, jako v klasické cyklistice pak dát dohromady výsledkový žebříček. Z celkového počtu závodů by se do hodnocení započítalo třeba jen pět nejúspěšnějších. Já osobně dávám návrh na Tour de Zeleňák v Ústeckém kraji.
Nejsem zcela přesvědčený, že závodit v balíku na lehokole společně s klasikou je dobrý nápad. Sám jsem jezdil jen hobby akce, ale i tam mají účastníci zažité některé grify, které nejdou s lehokolem dohromady - např pokud některý začátečník hodí vlnku, starý matador si ho podrží, za sedlo, rameno, bok - prostě na co podle velikosti dosáhne a tím zabrání často hromadnému pádu, který by mohl způsobit. Nedovedu si představit, jak by tomu bylo u lehokola, které je nižší, přece jen trochu víc vlní, navíc nemůže skákat díry, jak to činí silničáři, pokud nemají možnost v balíku díru objet. Píšu to s vědomím, že některým trochu nabourám jejich snahu, ale sám jezdím na trojkolce a do balíku bych se nikdy nepletl, ani kdybych jim stačil. Něco jiného je časovka nebo krátký závod na dětském hřišti, pojatý spíš jako zpestření akce, kterou spolupořádá Arnošt. Tam bych udělal trať širší, aby i klasika mohla trochu jet a stejně bych to bral spíš jako srandu, než nějaké dokazování, co je lepší.
Lidicky, tak nad timto tematem jsem uz premyslel dlouho. V CR opravdu moc lidi, co by zavodili na lehokolech nejni a zajem medii rozhodne necekam. Alespon ne prvni rok :-) Presto si troufam tvrdit, ze v AZUBu a blizkem okoli jsou minimalne tri lidickove, co by zavodili a myslim, ze by jich mohlo byt klidne i pet a vic. Zavodeni by to bylo spise pro radost, protoze stejne bude dopredu jasne kdo na kterem miste zhruba skonci. Kategorie bychom mohli udelat tak maximalne kapotovani a nekapotovani a mozna ani to ne. Stejne nejvice bude zalezet na tom, jak ma kdo naslapano. Ale dalo by se to udelat i zajimaveji a tak, aby meli sanci vyhrat i ti, co nabuseni nejsou. Zde je moje vize projektu s pracovnim nazvem "lehokolovy zavodni vikend"
Myslenka: Tento LZV by byl takovym v podstate srazem s vetsim podilem zavodeni, nez vyletovani. Cilem by bylo se setkat, uzit si spoustu zabavy a tu a tam rozehrat hercnu i vazelinu v loziscich. Vecer pak samozrejme pokecat a rozehrat hercnu uplne necim jinym. Tolik zakladni idea.
Ted k programu. Patek: Prijezd k veceru, priparava a pak nocni orientacni zavod na cca 10-20 km v lesich nedaleko. Vyuzili bychom nase tolik diskutovane osvetleni a vyhrat by mohl i ten, ktery by nebyl tak nabuseny. Staci mit dobry orientacni smysl, dobre svetlo a primerenou rychlost. Jinak si myslim, dobra sranda.
Sobota: Zavod na cca 30 - 50 km. Kdo by chtel tak to pojme jako zavod, jini spise jako vylet. Spise rovinka, at vyuzijeme vsech nasich vyhod. (taky bych nerad ve velomobilu nekde zdechnul :-). Vecer treba sneci zavody, pripadne zavody trikolek. Nebo oboji. Tak aby to bylo zase napinave a divacky atraktivni. Vecer je jasny....ze....Jirka bude mit prednasku na tema kratke a dlouhe kliky - vyhody/nevyhody.....a po nem nastoupi Nink s programem: "Jak udelat z detske vanicky streamliner" .... a jdem spat :-))))))))
Nedele: Drzel bych se alespon trochu standardnich lehokolovych disciplin. Takze 200 metru letmo. Az do zblbnuti.
Misto a termin zatim neurceno. Ale navrhuji kveten a zhruba stred republiky. Organizace se klidne ujmu (teda kdyz mi nekdo pomuze). No a pokud nekdo nema na danou disciplinu vhodne kolo, tak si troufam tvrdit, ze AZUB by neco mohl poskytnout.
Tak co?
Tak tohle by se mi líbilo! Pánbůh chraň, závodů bych se aktivně nezúčastnil - pouze jako zanícený divák, ale bral bych to jako vyjížďku a setkání s ostatními nadšenci. Určitě by bylo se na co dívat. Samozřejmě za předpokladu, že by to nebylo na druhém konci republiky. Ten Uherský Brod by byl ideální :-)
taky jsem si říkal, už dřív, že by bylo dobré kromě tradičního záříjového srazu udělat nějakou menší akci specializovanou na výkonnostní stroje (ať už rychlé nebo terénní nebo pro noční jízdu) a závodění. V podstatě přesně tak, jak to popisuješ. Mě by se to líbílo.
kde chceš sehnat veprostřed našeho království rovinu tam je všude českomoravská vrchovina a hnusný kopce
co se mě týče závodit na 90% nebudu,i když pro tu srandu bych možná klidně vyjel s ostatníma, ale pohodovku a snažil se trhnout poslední místo. Ale určitě bych moc rád přijel!!! Takže jestli se dá ještě uvažovat o termínu tak květen prosím ne! Tedy alespoň ty první tři týdny. Budu mimo.... Poslední květnový víkend či červen nebo třeba duben. Kdyby to šlo.... Dík.
Su pro. Až na tu přednášku :-). Mohl bych zkusit pomoct, záleží s čím.
tak to zacneme pomalu resit. nejlepsi misto je podle me nekde na jih od Brna. Termin muzeme posunout treba na zacatek cervence.
su pro, az na ty jizdy lesem, na to nic nemam, vlastne mam i furtku do terenu, svetla pridelam...
akorat by to nemelo kolidovat s:
k24 ... 19. - 20. cervna 2009
Wereldkampioenschap / Cycle Vision 2009 ... 3-5 cervence 2009
a se SPEZI asi tez...
To pojedeme na tolik akci???? Chtel bych na vsechny a zavodit! Meli bychom zacit domlouvat zpusob presunu. Hlavne na ta celokapotovana kola... :-))) Nabizim cervenou velkou ludru. Teda predpokladam, ze by ji mohl Ales nabidnout :-)
To nam ale asi moc terminu nezbyva..... Videl bych to zase na zhruba prostredek kvetna. Nemuzeme porad zavodit a byt nekde v pr... Chce to rovnomerne rozlozit.
Mam take kompromitujici materialy, ktere dokazuji ze jsi po lese jezdil v bile velrybe. Ale jinak by se pro tebe treba neco naslo tady.