Práce na železničním Novém spojení končí, zajímalo mě, jaká je situace na původním železničním tělese, po němž má vést cyklostezka. Tady je pár fotek: htpp://cz.fotoalbum.eu/hosa/
Něco ti asi chyvbí v adrese htpp://cz.fotoalbum.eu/hosa/
Jéé, dík, toho jsem si nevšim a on taky ne a pak tady má něco fungovat :-)
Wewe,dík za pomoc, klikal jsem jak nejlépe jsem uměl :-)
Podle fotek to ypadá, že indiáni na některých místech už byli, jenom by to chtělo dílo dokončit, hlavně na místech co je na fotce 14 :-)
dodneška mě štve že když byl poslední den votevřenejch vrat na novým spojení tak jsem chlastal na barandově na točení přiblblý reklamy jinak fotky supr sem myslel že sundaj i ten starej most
Situace je... nepřehledná. Prodávám, jak si pamatuju, jsou to už ca 20 dní staré informace, takže se mohly zkreslit uležením v mé střednědobé paměti.
Investor (SŽDC) má v rozpočtu na NS na tento rok na cyklostezku peníze. Hodlá jí ale postavit jenom, když dostane natuty přislíbeno, že si jí město (konkrétně Technická Správa Komunikací alias TSK) převezme. A to není ještě 100% jisté, takže to nějak visí ve vzduchu.
Jde hlavně o to, jestli se zasype nebo nezasype starý Vítkovský tunel, což doufám nikdo rozumný nedopustí (i když, pokud se podíváte na diskusi na stránkách Nového Spojení http://www.novespojeni.cz/diskuse , jak zmizelo při plánované stezce stojící bývalé hradlo, i když byl zájem ho odkoupit, tak možné je asi všechno)
Příští pondělí je cykloskupina, po ní budeme určitě chytřejší (se tam, pokud to nikdo nevznese, zeptám).
tunel se tusim nema zasypat uplne cely, ale jen vchody a to jen zavezenim, coz jde kdykoli odbagrovat. uprimne receno, ac bych mel moc rad cyklocestu s tunelem, v prazskych a spec. zizkovsko-libenskych pomerech si dovedu predstavit, jak bude tento vypadat a koho bude obydlim :(
Tunel pro pěší v Karlíně využívají chodci, cyklisté,
bývá vidět v reklamách, hraje ve filmech...
Proč by to o kousek dál mělo být jinak?
No ale zase pravda, že v tom Vítkovském tunelu pro pěší je poměrně slušná frekvence. Tenhle povede z Žižkova jen do "parku" (kde nebude nic, ani ta zájezdní hospoda, co mohla být ze zbořeného hradla), takže tam budou jezdit v létě akorát cyklisti a v zimě z toho může být problém. Proto se asi TSK tolik ošívá.
Já bych teda taky rád tunel ponechal, protože pro dopravní cyklistiku jsou všelijaké vrchařské prémie spolehlivý zabiják atraktivity. Takhle by se dalo jet z Balabenky po starém tělese přes tunel, z jeho ústí se nějak provalit (přes barák?) do Ostromečské a člověk je na Žižkově prakticky po vrstevnici namísto šplhání přes hřeben na Ohradu.
Když už budu na Krejcárku, tak ten pidikopec na Ohradu mě nemůže vytrhnout.
No právě že na Krejcárek (230m) se má stoupat od Balabenky (205m) po opušteném tělese (~1,5 km), takže s "železničním" spádem 16 promile. A ten pidikopec na Ohradu je teď buď po pěkně nechutné silnici, nebo tam má na chodníku 4x schodiště. Nejsem sice změkčilý, ale cokoliv, co trasám v Praze ubere na ztracených spádech a zbytečných heblech, vítám s vlajkoslávou.
Je pravdou, že jsem to nepočítal na Krejcárku od tělesa, ale od křižovatky a tam na chodníku podél silnice nejsou žádné schody.
Když už jsme u toho, tak vyjedeš uprostřed Žižkova, takže pokud potřebuješ na Ohradu, tak stejně nastoupáš, když jedež níže, tak co nastoupáš, tak poté sestoupáš.
Nevidím takový přínos, který by vyvážil peníze, které do rekonstrukce vloží s ohledem na využitelnost. Předpokládám, že to bude asfaltové a nakonec plné bruslařů, což bude opruz a důvod pro využití jiné cesty.
Ah, na chodník podél Novovysočanské jsem zapomněl, budu si ho muset někdy projet, abych měl zkušenost.
Ono to bude slušně fungovat hlavně pro dolní Žižkov, od Churchiláku po Rokycanovu. Tam to stoupání/klesání nevadí, protože ty železniční spády jsou prakticky rovina (a je rozdíl, jestli se 20 metrů nastoupá na třech stech metrů Vítkovského tunelu, nebo na dvou kilometrech tělesa trati). A bude to fajn obchvat.
Bruslaři tam budou, to je jasné (zvlášť, když A2 na Rohanském ostrově je mlatová), ale ve všední den v sedm ráno bych jich tam tolik nečekal ;-) .
Vrch Vítkov čeká v budoucnu oživení,možná i lanovka do Karlína, Na Krejcárku stojí nové administrativní budovy, staví se na Invalidovně, ten tunel určitě nebudou využívat jenom cyklisté.