Zvazuju poridit kolo, jehoz urceni by byla jizda pres mesto pripadne prilezitostne ciste silnicni cyklovylet.
Mam par pozadavku, co by takove kolo melo splnovat
1) razeni v naboji - nemusi byt primo rohloff, na takove kolo mi prijde drahy. Ale pod 8 rychlosti bych sel nerad
2) ram, ktery s takovouto koncepci pocita, tj. ma bud posuvne patky nebo excentr. System s napinakem neberu :)
3) kotoucove brzdy - ikdyz nekdo bude namitat, ze do mesta staci V-cka, proste chci kotouce.
4) pevna vidle
5) sportovnejsi geometrie, ne typicky citybike (viz zatim vybrana kola).
6) ne tezky tank
cilem je mit kolo co pojede slusne po silnici a bude bezudrzbove - kazdodenni provoz
Zatim mam dva adepty
Specialized San Francisco 3 http://www.specialized.cz/new/kolo.php?a=1&...
Cube Hooper 2009 http://www.cube-bikes.cz/detail.php?id=132
u toho cubu bych ale menil brzdy. Ty puvodni se mi vubec nelibi...
Ma nekdo nejakou zajimavou alternativu k temhle kolum? Moc jsem toho nenasel. Superior je je na Vcka a meridu moc nechci :)
cha, ja o tomto premyslel taky a rozhodl jsem se jit na jare pro nejakeho z levnejsich dahonu (kolem 11000kc) - 20" skladacek. do mesta mi prijde lepsi nez jakykoli koncept pevneho velkeho kola. no ale kdyz pominu kotouce, tak to sedi i na sportovnejsi jizdu, viz clanek v nove cykloturistice, kde recenzent kvitoval zivost a lehkost dahonu. nemluve uz o tom, ze 20" je jediny rozmer, ktery jsem krom 29" jeste ochoten sedlat :)
SKladacku nechci. Kevsemu predstav si me na 20" kole, i ta 26" vypada v mem podani jak s detskejma koleckama :)
jako ten asistent barona Gorce z hradu v karpatech, kdyz jel na motokolobezce :)
dahon přece dělá skládačky i na 24" a 26" kolech.....
skladacka mi pro me proste prijde zbytecna. Jedina skladacka co bych byl ochoten poridit je greenspeed ;)
http://www.azub.cz/CZ/greenspeed-slr-zavodni...
8-)
Chybí mi tam tohle :o)))
http://www.bures.cz/default-nav-ddet-id2-15-pl...
A co Singular, 29er tank?
http://www.rebelbike.com/shop/produkt/horske...
http://www.rebelbike.com/data/clanky/image...
Můžeš si ho postavit podle svých představ :
http://www.rebelbike.com/singular_cycles...
Ahoj, jestli to chceš do města, měl bys uvážit i další doplňky a jak je na to kolo všechny dohromady dostat, aby dobře sloužily. Doporučuju také uvažovat o nábojovém dynamu a pevných světlech.
http://www.prahounakole.cz/2008/06/12/kolo-do...
Nabojove dynamo a pevna svetla na kolo nechci. Jedine, co na kolo pribude budou dlouhe blatniky.
tak zrovna nabojove dynamo bych, mit vetsi rozpocet, rozhodne nezavrhoval. koneckoncu je to vhodny doplnek nabojove prevodovky.
Docela hezké kolo jsem viděl od Fortu (Nexus, kotouče),ale na jejich stránkách to nejde najít. Kolo mělo docela zajímavou zadní stavbu, stálo asi 24kk. Slušné se mi zdálo i polské kolo Kross, ale bohužel ho nemůžu najít; někde jsem ho tady doporučoval. Barevně a vůbec celkově hodně dobré. Bez kotoučů mi přijde dobrý Bergamont Beluga.Dilema: Nexus je super, ale demontáž zadního kola opruz, SRAM jednodušší demont ale hrozný zvuk. Ještě exituje jedno kolo, ale to si chci koupit sám a chci být jediný :-)
Nech si postavit třeba od Duratecu, ale to bude asi trošku dražší.
http://www.duratec.cz/cs/modely/krosova-kola/
Udělají ti i zadní vidlici přímo na řadicí nábu.
15kkc jen za ram je prehnane. To uz to radeji postavit na ramu RB, kterej je o 1/3 levnejsi.
Jak to tady čtu, tak ty vlastně ani nehledáš městké kolo s využitím pro občasnou silniční vyjížďku, ale vypadá to spíš na slušného polokrevníka v krosové úpravě :-)
to uz jsem psal nahore, ze se nejedna o cistokrevne mestke kolo.
Kolo pro presun po meste pouzivam, kdyz se potrebuju rychle dostat z bodu A do bodu B. Na cistokrevnem mestskem kole bych takovou rychlost nedocilil.
na druhou stranu MTB HT vazne nechci, do mesta je to zbytecne. Cross je +/- volba, ale musi splnovat pozadavek rychlostniho naboje.