Budu dělat tandem s fwd a potřebuji nejdřív vyřešit pár věcí:
1) Co použít jako kladky na řetěz. Nejlepší by asi byly kladky ze silonu, ale něco hotového, co by vyhovovalo, nemůžu najít. Vyrábět je nemám jak.
Ještě mě napadlo koupit kliky s jedním malým převodníkem, kliku uřezat a převodník dát na středovou osu. To mi ale nepřijde moc elegantní.
Uvítám rady i pro návratovou kladku.
2) Na přední kolo chci dát kotoučovku, aby se mi tam nepletly véčka. Potřebuju výkres té navářky, abych ji mohl vyrobit.
http://www.nakole.cz/diskuze/3063-tema-predny...
Ten navarok som tiež riešil. Bež do dobrého cykla, popros ich o veľký katalóg Shimana a vzadu by mal byť nakres z rozmermy prednej aj zadnej päťky. Daj si prefotiť. Ja som tiež z toho vychadzal. Ak to nezoženies, napíš ofotim to a pošlem.
dá se to stáhnout i na netu, přesný technický výkres
Já si oměřil na svém treku úchyt kotoučovky přední i zadní a přenesl na vidlu leha.... výkres už nemám, ale není to tak složité...na 160 mm kotouč...tuším že to vytváří vůči tomu kotouči jakousi úseč????pak se s tím nechá pohybovat podle úhlu horní vzpěry zadní vidle...
Já jsem jako kladku používal "cvrka" s vykuchanými západkami - tu je to vidět - http://jihrab.googlepages.com/lehokolo
Jedna nepotřebná by se mi měla ještě válet někde pod stolem, jestli máš zájem, tak se pro ni zastav, nemáš to ke mně do Ostravy daleko.
U těch kladek bych se pokusil vyhnout pastorkům a převodníkům. Jsou dělané jako řadicí, tak aby z nich řetěz snadno přelezl na vedlejší, a to je problém. Zlobit to někdy může i RWD kladce. Na naší dřevěné tříkolce slejzal řetěz z 22z převodníku pokaždé když se v prudké zatáčce nadskočilo a furt jsme vymejšleli čím dál tím komplikovanější zarážky a náběhy abychom ho tam udrželi. U FWD je problém podle mě ještě větší protože když tou přední vidlicí zatočíš, bude na tu kladku nabíhat určitě lehce šikmo. Vzdálenost vícekolečka od kladky je taky malá, takže už normální řazení může dělat problém.
Asi by šel použít převodník nebo pastorek kdybys na něj namontoval z obou stran nějaký disk co by rotoval s ním, jako je kryt převodníků, a který by tam řetěz udržel když chce sjet ze zubů dolů.
Ninkova Žehlička měla původně taky kladku z 32z pastorku nebo něčeho podobného, najde se to ještě v prvním článku o ní ze srazu 2005 (http://ze srazu 2005 (http://www.lehokolo.com/view.php?cisloclanku... Pak to nink měnil na silonovou kladku právě kvůli tomu, že řetěz se moc snažil seběhnout z těch zubů dolů.
V Brně jdou koupit bloky silonu nebo něčeho takového třeba ve Feroně a asi i jinde. Kladka není tak složitá a je celá rotačního tvaru, takže když si vybereš ložiska na který to chceš, na soustruhu ti to někdo udělá podle výkresu. Dal bych dovnitř díru na ložisko zmenšenou na jednom konci a s drážkou na segrovku na druhé straně, po vnějším obvodu drážku na řetěz a to je celý. Netuším ale, kolik si za to řeknou třeba v zámečnické dílně. Mohlo by to být relativně drahý.
Sám stavím pomaličku už rok jeden FWD lowracer a na kladku se chystám celkem brzho. Mám jen malý soustruh (Proma SM-300E) a tak bude docela legrace udělat na něm velikou kladku. Na čelní desce jde dělat průměr až 140mm nebo tak nějak, ale jen čelně. Asi budu tu kladku dělat dvoudílnou spojovanou z pravé a levé poloviny kolem ložiska mezi nima. Zatím nevím jestli to vůbec dokátu, natož nějaké detaily, takže ti ani nemůžu jednu takovou kladku nabídnout.
Pokud ti to nepude mám v zimě víc času a soustruh do pr. 300mm tak ti to klidně vytočím.
Díky za nabídku, ale než po ní skočím tak si napřed nabiju hubu na tom svém vlastním nápadu. Je to jeden z důvodů proč mi ten závoďák tak dlouho trvá - všechno si na něm chci udělat sám a furt mě do toho lezou jiný věci.
Právě že jsem ten pastorek viděl na fotkách Ninkovy žehličky, to mě inspirovalo. :o)
Kliky s jedním převodníkem jsou dělané bez těch řadících zubů a vybrání, stejně jako singl speed pastorky, ty snad padáním řetězu nemusí tolik trpět.
Raději bych tu silonovou kladku, ale nemám "někoho" kdo to udělá. Kdyby se ti s výrobou dařilo, rád bych nějakou odkoupil. :o)