Zdarec.Chtěl jsem se zeptat jestli bude k funkci carbonová sedlovka,když by mi vylézala cca 19 cm ze sedlové trubky? Chci ji na silnici a někde v historii jsem se dočetl že FSA SLK není k zahození.Nebo máte snad jiný názor?A pak ještě jeden dotaz:má něakou cenu karbonový představec? Zvýší to komfort oproti hliníku?Samozřejmě v kombinaci s carbonovými říditky.Díkes.
Predem- rozhodne si nemysli, ze se nakupem karbonovych dilu stane ze silnicky neco pohodlneho- kdyz nepujde zvlast u tech levnejsich vyrobku jenom o vyhozene penize (z hlediska pohodli, estetiku si uz resi kazdy sam), "jenom" to zabrani prenaseni nekterych vibraci.
Vseobecne by mely dily z karbonu komfort zvysit, ale zalezi od konkretniho vyrobku, zrovna se sedlovkou FSA zkusenost nemam. Pri 19 cm by se to snad projevit uz mohlo, zalezi jeste co mas za prumer sedlovky, ve 27,2 mm to pocitis spis nez u 31,6 mm prumeru.
Ciste karbonovych predstavcu je naproste minimum, skoro vzdycky jde o hlinik potazeny karbonovou vrstvou spis z estetickych duvodu. Pokud jde ciste o karbonovy predstavec, mel bych spis strach z "mekkosti", co se tyka komfortu, nejvic dosahnes vidlici s karbonovym sloupkem, riditky s vyhovujicim tvarem a dobrou omotavkou.
Osobně se domnívám že to není jen o volbě materiálu ale spíše o mechanických vlastnostech konkrétního dílu.
Zkrátka co je pružné není zároveň tuhé (ve stejném směru) protože například odpružená sedlovka nebo představec jsou pružne v jednom směru a v jiném jsou tuhé (ideální případ :-) ).
Jinak platí že, mechanický element je schopen pohlcovat mechanické kmity(vibrace) pouze v případě že je schopen s nimi interagovat. Jinými slovy - odpružená vidle nepohltí kmity jež jsou mimo její konstrukční možnosti (zdvih, minimální odtrh, max. rychlost pohybu pistu, atd). V princypu to samé platí pro jakýkoli díl na kole a je jedno jestli je z karbonu nebo něčeho jinyho.
U karbonu (kompozitu) lze však při konstrukci ovlivnit více parametrů než u prostého vykovku z hliníku :-)
Nejlepších užitných vlastností obvykle dosahují výrobky z vhodně namixovanych materiálů ale vývoj tohoto je značně drahý a tak si dovolím vyslovit tvrzení že většina průměrných karbonových produktů nepřináší kromě estetického bonusu nic vyjímečného.
Zkrátka karbon je nyní IN a tak výrobky z něj se budou lépe prodávat....
To jste mě chlapci moc nepotěšili :-) Mám průměr sedlovky 27,2 tak o tom pouvažuju jestli to má cenu ale, asi půjdu jen do těch řídítek a to i z důvodi že mají ergonomické tvarování horního úchopu.Z klasického mi pěkně trnou ruce.
Přesně tak, z karbonu se napříklat lépe vyrábějí věci co mají obskurní tvary (řidítka atd.) a tyto pak lépe plní svůj účel.
Ovšem na toto zákazník málo slyší a tak se k tomu musí přidat něco málo mýtů o zázračném pohlcování vybrací a kdesi cosi..
A myslíš,že carbonové řídítka plní svůj ůčel o poznání lépe než hliník+carbon? Bude v tom znatelný rozdíl? Teda kromě finančního :-)
Asi tak,spíš bych řešil vidlici.
Janže já nechodím s obrazama,abych měl hned po koupi nového kola na novou vidli :-)
Musis pocitat s tim, ze za kvalitni vec das i hodne penez. Muzes mit cokoliv z karbonu a pritom casto i Al vyrobek muze byt za nizsi cenu leckdy kvalitnejsi a "funkcnejsi".
V pripade karbonu musis u kvalitnich komponentu pocitat bohuzel s hodne vysokou cenou.
Seru na carbon! Hliník forever :-)
To jako nikdo nemáte carbonové doplňky? :-)
Jo,sedlovku PELL'S na fullu,ale jen proto,že jsem v průměru 30,4 jinou nesehnal v té době.Ještě košík,ten mě fascinoval svou nízkou hmotností a pružností.
Tak já si koupím aspoň ty řídítka:-)