Zajímalo by mne, proč mají nejrozšířenější přilby tak blbý tvar, že při pádu jeho vinou mohou spadnout, anebo zakrýt výhled .. a navíc hmotnost navíc ..
Jde mi o zadní, všelijak tvarovanou část .. a pak i přední část mívá různé tvary, vypoukliny, drážky ap. .. Když člověk lehce spadne a nic se mu nestane, ale dopadne klouzavě zejména na temenní část, vyvýšená část přilby nutně posune celou přilbu do očí (dle směru pádu ..) a zakryje výhled .. a zrovna na tohoto cyklistu se bude řítit auto, kterému, při dobrém výhledu, by se uhnul .. jenže díky přilbě nemá šanci .. A pokud spadne temenem přímo kolmo na zem, pak si myslím, že mu tato přilba způsobí zranění, možná i zlomí vaz ..!!
O kolik jsou bezpečnější dirtové přilby, naprosto hladké, bez výčnělků a prolisů .. Přijde mi to ujeté .. postavené na hlavu .. J.
Jeho vinou- vinou Panaboha? :o)
Netusim, co chces slyset, ale odpovedi jsou stare zname veci:
-drazky a otvory jsou kvuli proudeni vzduchu, tim lepsimu odvetrani prilby, aerodynamice a nizsi hmotnosti
- aby se prilba (jakakoli) pri padu o kousek neposunula, musela by byt prisroubovana k lebce. Spravne upnuta prilba zmirni riziko urazu a umrti pri padech, nezvysi ho.
- bezna prilba nejrozsirenejsiho typu je porad kompromis (a dobry) mezi ochranou hlavy a vhodnosti pro bezne jezdeni. Lepsi ochranu ti zajisti urcite integralka a krcni limec, uznej, ze se s ni ale spatne pojede treba v lete do kopce :o)
- pokud se na tebe po padu riti na silnici auto a jeho ridic te nevidi, urcite te dostihne rychleji, nez ho zaregistrujes ty, zhodnotit situaci kterym smerem mas vyrazit a odplazit se. Pokud mas nejake statisticke podklady na tema uhybani cyklistu po padu pred projizdejicim automobilem stizenym z duvodu zakryti jejich vyhledu posunutou prilbou, sem s nimi.
Jeho vinou = Vinou blbého tvaru ..
Chci slyšet jména. Jméno toho, kdo to vymyslel a toho, kdo to schválil .. a proč to takto vymyslel ..
Aby se přilba neposunula, stačí hladký tvar dirtových přileb .. kdy přilba klouže a nezadrhává ..
Tvar je kompromis mezi ochranou hlavy a vhodnosti pro bezne jezdeni?? Dirtová přilba není vhodná na běžné ježdění? Znám lidi, kteří ji jezdí na MTB kolech právě pro mnou uváděné důvody .. !
Pokud se na mne řítí neovladatelné auto a je dost daleko, abych stačil zmizet a navíc se řítí relativně pomalu .. pak přilba na očích je příčinou smrti ..!
Ne, nemám žádné statisticke podklady na tema uhybani cyklistu po padu pred řítícím se automobilem (kolem, nárazníkem, či jinou urvanou věcí z auta ..) .. tito cyklisté jsou mrtví .. nestačili se uhnout ..
(Dále by mne zajímalo: Lehům neva vyvýšená zad. část přilby při opírání hlavou o sedačku?) J.
napiš si do firem co to vyrábí, třeba ti ta jména řeknou. 5ekl bych že adheze samotného materíálu přilby k silnici je natolik velká, že už to nějaký tvar příliš nevytrhne. Dirt přilba mi přijde o dost hůře větraná
Nevim, k cemu ti budou jmena, ale vazne si o ne nekam napis, kdyz te ti lide tak zajimaji.
Prilba po padu klouze a nezadrhava, driv se kvuli tomu vozily pres helmy potahy, jestli si to jeste pamatujes, dneska uz to neni potreba, protoze jsou prave z tohoto duvodu prilby opatreny tvrzenym hladkym povrchem. Rozhodujici je povrch, ne tvar. Prilby jinak stejne jako spousta dalsich vyrobku podlehaji bezpecnostnim normam a diky tomu splnuji i tohle.
Dirtova prilba je vhodna na dirt, protoze je u nej clovek vystaven statisticky vetsimu riziku padu uz diky samotne discipline a navic neni zdaleka tolik potreba jeji kvalitni odvetrani (to je temer nulove). Nevim, proc se na to ptas znovu, kdyz jsem ti to vysvetlil uz v prispevku, na ktery reagujes. Pokud ma ale nekdo rad zaparenou palici a pripada si v dirtove prilbe treba na MTB maratonu jako vetsi frajer, nikdo mu v jejim noseni nebrani.
Jeste by me zajimalo, s jak vysokou pravdepodobnosti nastane situace, kdy se na me zaroven "řítí neovladatelné auto a je dost daleko, abych stačil zmizet a navíc se řítí relativně pomalu" soucasne s tim, ze po svem padu odevzdane cekam na silnici az me prejede jenom proto, ze mam trosku posunutou prilbu v cele :o)
Co kdyz ti znovu doporucim, abys radsi uz nic neprispival?
to bys mu asi musel doporučit ručně já se nabízím že ho ve stodolní uleju ale nevím jestli nemá vypito víc než všichni dohromady
Nepřispívej Ty, svými rádoby ultimativními výroky .. stačí se podívat na pár videí, kde se na lidi řítí auto a oni uskakují .. případy, kdy postižený cyklista nestačil zmizet z důvodu problémů s přilbou nemůže mrtvý cyklista nahlásit .. a u rozmašírovaného to nejde poznat .. Schválení přileb dle bezpečnostních norem neřeším, řeším tvar, který jednoznačně je horší, než u dirtových .. hladký povrch nezaručuje klouzání za každých okolností, jako dirtové přilby .. není potřeba odvětrání? Si děláš legraci .. "odborníku" .. větrání tam je , 11 a více otvory .. Horší odvětrání je dáno menší plochou přilby a hlavně větší pevností kdy nemůže dojít ke zlomení díky zeslabení právě těmito otvory ..
Vození těchto přileb při maratonu brání často nevybíravý posměch ostatních, viz BF a viz Tvé ironické označení "větší frajer".. a jestli Ty to nazýváš slovy "větší frajer", pak nejsi moc erudovaný odborník, za jakého se vydáváš,..odborníci se nesmějí z jiných názorů ostatních, ale dokáží o nich vážně diskutovat .. J.
Pozor! Prispevatel obsahuje mnozstvi debility vetsi nez male!!!
Potahy se vozily kvůli hmyzu .. když ještě nebyly síťky .. Tohle myslíš v žertu?: "Dirtova prilba je vhodna na dirt, protoze je u nej clovek vystaven statisticky vetsimu riziku padu .." .. !! Takže když někdo statisticky méně padá, může mít horší přilbu?? neke .. čoveče, Ty se nezdáš, ale vyznáš se, fakt, můj obdiv a poklona .. až pod podlahu skláním své nehodné čelo .. nezávodil jsi někdy ..? Že jo..? Vypadáš na to .. Ta široká ramena .. ta jistota vyjadřování .. Holt, to se pozná profík .. bravo, jen tak dál .. J.
Pozor! Prispevatel obsahuje mnozstvi debility vetsi nez male!!!
Pozor! Prispevatel obsahuje mnozstvi debility vetsi nez male!!!
Ze s nim vubec diskutujes. S nim je to zbytecne.
Ja jsem si ho vyjmul z blacklistu, protoze jsem chtel zabranit tem bludum, co tu siri, kdyz se vydava za odbornika. Je mi srdecne jedno, co je to za debila, ale je mi lito tech lidi, co mu potom veri, protoze si prectou jenom jeho diletantsky blabol.
No a zapomnel jsem ho potom do toho blacklistu znovu hodit. Tenhle blacklist stejne nic neresi, server se proste musi pohnout.
zato Ty jsi ten jediný , nejspravedllivější .. spasitel světa .. všeználek všudybýlek .. Já si to mohu, na rozdíl od Tebe, dovolit .. J.
Pozor! Prispevatel obsahuje mnozstvi debility vetsi nez male!!!
zato Ty jsi ten jediný , nejspravedllivější .. spasitel světa .. všeználek všudybýlek .. Já si to mohu, na rozdíl od Tebe, dovolit .. J.
Pozor! Prispevatel obsahuje mnozstvi debility vetsi nez male!!!
Ty jsi panic, Vašku? já jen, že v některých situacích se říká " .. a zemé se pohnula .. " .. :o) .. J.
Pozor! Prispevatel obsahuje mnozstvi debility vetsi nez male!!!
Zbytečně podceňuješ inteligenci zde čtoucích. V každém druhém příspěvku mezi řádky on sám velmi jasně napíše, že je idiot. Není třeba na to dále upozorňovat.
O Tvé rádoby fundovanosti, kterou se snažíš přede mnou ohánět, svědčí i to, žes nepochopil jednoduchý slovosled a tedy smysl věty, která zazněla v úvodu .. nerozumíš - li,. ptej se a neoháněj se pánem Bohem ..
Předmětná věta: ".. proč mají nejrozšířenější přilby tak blbý tvar, že při pádu jeho vinou mohou spadnout,.." je tak jasná, že její smysl musí pochopit každý, kdo je chytřejší, než páťák .. Ale nic, uznávám, že ne všichni jsme kovaní ve všem a někdo ani v ČJ .. jen poukazuji na to, že když děláš ramena na mne, že nerozumím kolům, tak si zameť napřed doma, .. errare humanum est .. ale odpouštět je božské .. budiž Ti země lehká .. :o) J.
Pozor! Prispevatel obsahuje mnozstvi debility vetsi nez male!!!
Dobrá otázka. A proč má kolo převody na pravý straně?
Chlapi, měli ste to v ty brožuře...
Nechybí ti tam jedno kouzelné slovíčko? :-)
Myslíš vulgarismus Tvého ražení? Ne, ty nepoužívám .. J.
Pozor! Prispevatel obsahuje mnozstvi debility vetsi nez male!!!
Tak takovou přilbu nepoužívej, nech s udělat vlastní model a nech ho otestovat a když bude lepší, tak ho nabídni profesionálním cyklistům a oni to od tebe rádi koupí a draze zaplatí, protože používají podle tebe krajně nevhodné a nebezpečné přilby.
Nemůžu než souhlasit. Ty přesahy vpředu a vzadu mi taky přijdou být zbytečné. Navíc když jedu skloněný nad řidítky a dívám se jen pár metrů před přední kolo, má tenhle tvar přilby větší aero odpor.
Před pár lety jsem jel bez přilby na silničce, přední kolo mi až po nábu zapadlo do spáry mezi panely. Jelikož mám reflex koukat kam letím, zvedl jsem hlavu a překlopil se přes přední kolo a dopadl na lícní kost a na hubu. Vyrazil jsem si tři řezáky a byl chvilku v bezvědomí. Jinak se mi nestalo nic. Kdybych měl přilbu s tím přesahem nad čelem, mohlo se stát, že mi to zlomilo vaz.
Měli byste číst, co JS napsal, Vaše odpovědi mi přijdou být trochu mimo téma.
přesah vepředu je u mé přilby (author reflex) cca 5cm. Pokud bych padnul takhle na hubu, tak licní kost téměř nedopadne na zem. Dostane to brada - tvář a přilba. Zuby jsou v pohodě, zlomená lícní kost už moc ne. Rozhodně tu přilbu doporučuju, i v tvém případě by asi pobrala dost energie a něco jako bezvědomí by vůbec nemuselo nastat.
Zkus cist pozorneji, abys posoudil, jestli nekdo pise mimo tema. Moje prilba ma presah vpredu mozna 3 cm, mozna neco jako hodne silna vlnena cepice. I kdyby to bylo tech cm o par vic, nechapu, jakym zpusobem by to melo lamat vaz. To by clovek musel mit poradnou ksiltovku a jeste docela zarazenou do cela, aby to branilo nejakemu vyhledu nebo nejak zuzovalo zorny uhel (jestli jsi mel na mysli tohle).
Prilba jinak pochopitelne neni vsemocna, pokud padnes primo na usta, rezaky ti zachrani integrala a ne bezny "XC" model. Navic by se ti pri tom padu rovnou "na hubu" ta prilba tak jako tak zeme ani nedotkla (podle popisu tveho urazu).
Presah vzadu je kvuli vetsi odolnosti, aby se ucinneji zabranilo zlomenine spodiny lebecni, zaroven je to aerodynamicky vyhodny tvar. U prileb s funkcnimi vzduchovymi kanaly je potom i vyhodny pro jejich vyusteni.
Demagogizuješ, demagogizuješ .. Pokud jezdec jede na max, zejména ze sedla, pak má skloněnu hlavu a zadní vyčnívající patvar přilby způsobuje dost značný odpor vzduchu .. rozhodně větší, než kdyby tam nebylo nic, jako u dirtových .. zlomených vazů už pár bylo, ale nikdy se to nepřipisovalo patvaru temenní části přilby .. aby nemuseli tyto přilby rušit a nahrazovat příhodnějším tvarem dirtovým .. Rozhodně tento výrůstek na přilbě není přínosem ..
Pokud jde o aerodynamičnost, Vašku, jaks tvrdil, tak mrkni na časovkářské přilby! Jsou naprosto hladké a tedy skutečně aerodynamické ..a žádné otvory tam nejsou .. J.
No zrovna časovkářské přilby bych moc nepřipomínal, ty mají ten patvar vzadu ještě delší, takže když skloníš hlavu při jízdě ze sedla, tak se postaví nahoru a způsobujou taky odpor vzduchu. Aerodynamický jsou jen při určité poloze hlavy.
Vím. Ale aerodynamický efekt, či spíš poslání, zmínil Vašek. A kde jinde hledat aerodynamiku, než v časovce? Jenže časovka je obvykle rovnoměrná jízda jednotlivce v sedle na uzavřené trati, kdy přilba má za úkol zabránit odporu vzduchu o ramena a zátylek, o plynulé obtékání .. a havárka je velmi nepravděpodobná, když jde o jízdu jednotlivce na uzavřené trati .. čímž rozporuji jak aerodynamický význam u většiny cyklistů a zejména pak u široké amatérské veřejnosti .. u závodníku pak má patvar právě antiaerodynamický účinek, právě pro jízdu ze sedla, zejména ve spurtu .. úniku a stíhačce ..
Jinak odpor vzduchu u časovkářské a klasické přilby je značně rozdílný právě svým tvarem. Hladký, kapkovitý tvar na časovku, rozčepýřený do široka u klasiky .. prostě naprostá, jen estetická, zbytečnost a antikonstruktivní pojetí ..J. ne vše, odpovídající normám a schválením, je OK .. (Viz test dětských kol, kde většina kol neprošla, ačkoliv některá před 2 lety, normám odpovídala ..) .. normy se mění a co je dobré dnes, zítra se tomu budeme smát .. (jako koženým páskovým přilbám minulosti ..) .. Chcete víc příkladů ..?? Žádný problém .. J.
Pozor! Prispevatel obsahuje mnozstvi debility vetsi nez male!!!
Casovka je pripad relativne velmi kratkeho zavodu, kdy se odvetrani hlavy obetuje na ukor prave aerodynamiky. V dalsich (necasovkovych) etapach se potom zase dava prednost prilbam sice mene aerodynamickym, zato mnohem lepe odvetranym. Ale nejde vubec o to, co vozi profici, v beznem pouzivani vyznam odvetrani stoupa daleko vic, nez pri honbe za desetinach vterin.
Já to vidím tak, že tvar přileb je poplatný módě, ne bezpečnosti .. proto mé srovnávání s časovkáři a dráhaři i freestylisty, dirtaři, streetaři a podobnými vykuky, je na místě! Časovka a krátký závod? 1 - několik hodin .. ale co je nejdůležitější, obyčejný lid může větrat kdykoli, mnozí se jen vezou, takže se ani nespotí, mohou kdykoli zastavit, odpočinout, koipit pití, anebo odvětrat ve vzduchotechnice obchoďáku .. to časovkář nemůže .. J.
Pozor! Prispevatel obsahuje mnozstvi debility vetsi nez male!!!
Anebo dráhařské přilby .. naprosto hladké .. přestože nehrozí žádné zadrhnutí o cokoli: obrubník, větev, .. naopak dalším nebezpečím patvarých přileb je vniknutí části kol do otvorů, anebo právě díky zkrabatění přilby může snadno dojít k jejímu sesmeknutí, posunutí nesklouznutím po povrchu přilby např. řídítek, pedálu, převodníku(!!), brzdové páky(!!) a dalších vyčnívajících a ostrých dílů .. což na dráze je menší nebezpečí, jednak vzhledem k většinové účasti profíků (civilové tam nejezdí ..) a jednak vzhledem k menšímu počtu účastníků .. a rovněž nezanedbatelným prvkem jsou i menší rychlosti .. a absence ostrých hran povrchu a rovněž a hlavně jiných účastníků sil. provozu .. a že se při svých jízdách "pěkně" zpotí, o tom žádná .. vítr nikde .. J.
Pozor! Prispevatel obsahuje mnozstvi debility vetsi nez male!!!
Pozor! Prispevatel obsahuje mnozstvi debility vetsi nez male!!!
S tím odporem vzduchu, který způsobuje " zadní vyčnívající patvar přilby" by se dalo souhlasit, ikdyž si nemyslím, že je mezi náma tolik závodníků, kterým by právě toto vadilo.
S čím rozhodně nesouhlasím, je to, že přilba může být příčinou zlomení vazu. Jedině snad pokud by byla z betonu, oceli, či podobného materiálu, který zůstane za každých okolností vcelku. Naštěstí (naštěstí proto, že jsem ji na hlavě měl) mi už na hlavě jedna přilba praskla, tudíž vím o čem píšu. Přilby jsou vyrobeny tak, aby při pádu na hlavu opatřenou přilbou tu hlavu ochránily a onen patvar opravdu částečně chrání spodinu lebeční a slouží hlavně k tomu, aby usnadnil větraní přilby. Netvrdím, že člověk v přilbě si nemůže zlomit vaz, ale myslím si, že příčinou toho nebude přilba.
Já bych rád poznal návrháře a schvalovače těchto přileb .. proto, abych jim položil otázku, proč opustili osvědčený tvar dirtových a pustili se do urbanistických vyčnívajících skvostů .. jaký přínos to má oproti dirtovým přilbám, v čem jsou lepší .. Větrání? Jistě, ale na úkor menší ochrany ..
.. zadní patvar má větší páku a vpřípadě zachycení o něco, anebo klouzání po povrchu nohama napřed a vleže na zádech, může dojít k sesmeknutí přilby do očí, odkrytí zátylku a i k utržení přilby od popruhů .. což vše u kokosky odpadá, je hladká .. a nikdo nemůže tvrdit, že toto se nestalo, anebo nestane .. to je hazard s životy .. právě tento druh pádu (klouzání po zemi vleže na zádech za nohama) může vést i ke zlomení vazu, když přilba, patvarem dřící o asfalt, prudce tlačí hlavu bradou na prsa .. velice nebezpečné .. J.
Dovedeš si představit situaci kdy cyklista klouže po zádech nohama napřed ???
Jestli ano tak máš víc fantazie než J. Verne a spol.
Zato Tobě chybí reálná představivost .. viděl jsem včera záběr cyklisty, drhnoucího tváří asfalt .. nejsou nemožné situace .. a pak, je lépe zbytečně předvídat, než litovat chyby .. Bezpečnostní opatření se dělají s 2/3 rezervou .. např. nonsnost sedaček je 22 kg, ale unesou skoro 70, někdy i víc .. J.
Tak až uvídíš zábět cyklisty jak si drhne záda po silnici tak dej vědět. Já jsem realista a ne fantasmagorista.
Pravda, to fantas (= představivost) Ti ještě chybí .. ale jsi na dobré cestě .. :o) J.
Pozor! Prispevatel obsahuje mnozstvi debility vetsi nez male!!!
Pozor! Prispevatel obsahuje mnozstvi debility vetsi nez male!!!
Např. při čelní havárce přeletí přes řídítka a dopadá skoro na nohy, ale dopadne na záda .. a při velké rychlost,i anebo dostatečném sklonu silnice jede po zádech, nohama napřed .. a když to blbě dopadne, odnesou ho nohama napřed .. J.
Pozor! Prispevatel obsahuje mnozstvi debility vetsi nez male!!!
Pozor! Prispevatel obsahuje mnozstvi debility vetsi nez male!!!
když hlava prudce dopadne vyvýšeným patvarem přilby na zem, může swnadno dojít ke zlomení vazu, zejména tehdy, když pád bude šikmý a patvar zapříčiní prudké trhnutí hlavy do boku, jako to dělají nájemní vrazi ve filmech .. u kokosky tje tohle eliminováno na nejmenší možnou míru .. j.
Kolik znáš případů, že při nehodě cyklista zemžel na zlomení vazu po pádu a nárazu hlasy s přilbou o zem ?? Já žádný a mám vážné pochybnosti jestli existuje jeden jediný v celé ČR za posledních 20 let. Víš vůbec jaké jsou nejčastější příčiny úmrtí cyklistů ?
Alespoň v tomhle tady neblábol.
Pozor! Prispevatel obsahuje mnozstvi debility vetsi nez male!!!
když hlava prudce dopadne vyvýšeným patvarem přilby na zem, tak utlumí náraz hlavy o zem a pravděpodobně praskne přilba a vyjímečně i hlava.
Jsme v akademické rovině .. já si myslím, že patvar napřed škubne hlavou na prsa a tím zlomí vaz .. v lepším příp. praskne a následně je po hlavě .. což u kokosky nehrozí, kokos nepadne na hranu, ale na plochu, tzn. na skořepinu, která vydrží víc, než vyčnívající patvar ..
.. při pádu zátylkem nepřímo, tj. ze šikma na zem patvar napřed prudce trhne hlavou (jako vrazi v zabijáckých filmech ..) ve směru pádu, čímž se zlomí vaz .. a následně se patvar zlomí a obnaží zátylek .. u kokosu hladký povrch sklouzne po asfaltu bez extra škubání a bez ostrého úderu, který by přilbu odlomil .. J.
Používáš při jízdě na kole přilbu?
Ne .. ale co to má dělat s naším vláknem ..? .. Já se tu ptal už včera, zda lehři používají klasické přilby, když se hlavou dotýkají o pozadí .. sedačky .. čili opěradlo .. nikdo neodpověděl, páč odpověď je nasnadě: Tyto přilby na těchto lezích nelze použít pro jejich nevhodný tvar .. což u kokosky odpadá .. J.
S tímto vláknem nic, jen jsem chtěl vědět, zdá má debata o přilbě ještě nějaký význam.
Na lehokole většina lidí, kteří používají přilbu, používají většinou klasickou přilbu a nevadí jim, jelikož se neopírají o opěradlo ( u některých opěradel je opěrka hlavy součástí opěradla). K opření hlavy slouží opěrka, která je umístěna tak, aby se o ní dalo pohodlně opřít a současně nevadila přilbě. Hlava je opřena zátylkem o opěrku pod přilbou. Nevím, zda taková odpověď bude stačit, pokud né, klidně se zeptej.
To chce vidět .. podívám po netu .. J.
Pozor! Prispevatel obsahuje mnozstvi debility vetsi nez male!!!
opět jedna z tvých geniálních dedukcí, přilbu nenosíš, na lehu nejezdíš ale přesně víš, že to kvůli tvaru nejde. http://www.youtube.com/watch?v=TK_UxhlM0PQ čas 0:23
opět jedna z tvých geniálních ODPOVĚDí, přilbu nenosím, na lehu nejezdím ale proto přesně vím, na co se zeptat .. akorát že nikdo nedokázal odpovědět, takže nezbylo, než dedukovat ..
(A pro příště si odpusť ten arogantní tón .. )..
Ale vraťme se k předchozímu vláknu o "zábradlí/leho" a vašim pseudoargumentům ..: Na videu je jasně vidět, že hlava jezdce je výrazně níž, než hlava silničáře .. délka leha je větší, než cilničky .. a argument, že na lehu nejsou trubky na řetěz nutné, neobstojí, při pohledu na skoro 3násobnou délku na videu .. rovněž tvrzení, že na leho je běžná velikost kol, toto video popírá: jasně vidím, že př. kolo je malé, cca 20" .. :oDD .. J.J.
arogantní tón? Když myslíš. To že nedovedeš pochopit, že nemusí být každé kolo stejné je zcela zbytečné komentovat. A mimochodem, ty co se tolik oháníš netiketou ji tímto příspěvkem poněkud porušuješ.
Snad vidíš jasně i zadní kolo, jakou má velikost? Poznáš, nebo se dáš poddat? Nedáš, brouku Pytlíku, že ne?
8-DDD
Stabilitu kola určují i rozměry kol a gum a jestliže je jen 1 kolo menší, než klasuka, pak je i stabilita jiná, horší .. takže argumentace 1 velkým kolem neobstojí, Beruško .. J.
Pozor! Prispevatel obsahuje mnozstvi debility vetsi nez male!!!
Pozor! Prispevatel obsahuje mnozstvi debility vetsi nez male!!!
Pozor! Prispevatel obsahuje mnozstvi debility vetsi nez male!!!
při pohybu brady směrem k hrudníku vaz nezlomíš, je to fyziologický pohyb.
mám za to, že prudký pohyb v jakémkoli směru vaz zlomí .. slyšel jsem o případu, kdy odsouzenec k smrti zastřelením trénoval úhyb hlavou kulce směrem dopředu (pak by byl omilostněn).. V den D na něj vystřelili, ao se sklonil a kulka jej minula .. ale po pár sekundách se zhroutil na zem: Diagnóza: zlomený vaz prudkým pohybem vpřed ..) .. J.
zlomený vaz není žádná diagnóza, to je jen lidový název. Jistě ke zranění může dojít i při tomto pohybu, jen je to ze všech variant nejméně pravděpodobné. Podívej se třeba na záběry z crashtestů, kolik ten krk vydrží
Pozor! Prispevatel obsahuje mnozstvi debility vetsi nez male!!!
Pozor! Prispevatel obsahuje mnozstvi debility vetsi nez male!!!
Ono ty přilby jsou z polystyrénu takže se při nárazu dost zmáčknou, i když na první pohled vypadají tvrdě.
Presne, zmacknou se- jejich deformace nastesti nahradi deformaci lebky- ale diky sve povrchove uprave sklouznou a nezarazi se o zem.
Stačí sebemenší nerovnost a krabatiny na přilbě zadrhnou o hranu výmolu, o nerovnost pomačkaného plechu auta, o řídítka kola .. všude tam, kde by kokoska sklouzla bez problémů a následků .. nbeřešte ideální stav klouzání přilby po ploše, ale volte spíš opačný, katastrofický extrém, kdy můžýe k něčemu dojít .. neřešíme plavný doskok do měkého, ale bouračku, kolizi, kdy je ve "hře" všechno možné, nejen hladký asfalt .. J.
Myslim, ze uroven tvych prispevku staci na to, aby si na tebe kazdy vytvoril svuj nazor. Dal uz odpovidat nebudu, jde ti jenom o vyvolani flamewar, kdyz uz nemas jediny argument.
Jediný argument nemáš Ty, všechny jsem Ti vzal a zahodil na smetiště nesmyslů .. Flame? Ty mne osočuješ a napadáš, já argumentuji, já Tě nijak netituluji, zlato .. A mluv za sebe .. Ty, nejsi všichni .. ! několik lidí mi dalo za pravdu .. ale to Ty velkoryse (anebo velkopansky ..?) přehlížíš .. došly Ti argumenty, tak útočíš na mou osobu .. argumentace slabých .. :oDD .. J.
Pozor! Prispevatel obsahuje mnozstvi debility vetsi nez male!!!
Co to tady předvádíš ? Stačí snad prohlásit, že se ti nelíbí současný tvar přileb a je to, ale tohle tvé polemizování nad tvarem, který užívají všichni a především špičkoví cyklisti je hodně dětinské, nebo si snad myslíš, že profi- cyklisti by používali něco co není maximálně funkční, užitné a bezpečné ? Pokud si to myslíš tak jsi hloupější než tady předvádíš.
O přilbách boxerů se ví, že jim brání ve výhledu a přesto tento tvar použřívají, zotéž platí i pro přilby a štíty hokejistů. Myslíš, že přilby na motocykl jsou nějak perfektní - nejsou, mají plno nedostatků, ale nic lepšího zatím není.
Když jsi tak dobrý tak můžeš vytvořit vlastní přilbu.
Já osobně z toho tvaru taky nejsem nijak nadšený a myslím, že by mohl být jiný - lepší, ale určitě si nedovolím polemizovat o funkčních a bezpečnostních vlastnostech přilby.
Ž e si nedovolíš polemizovat, to je věcí Tvé slabé, neprůbojné povahy .. a Tvýá námitka, že nic lepšího není, čpí omezeností, klapkami na očích .. mockrát jsem tu uvedl, že kokosky jsou lepší .. nač vymýšlet vymašlené?? jen oči otevřít ..
Tvou námitku "myslíš, že profi- cyklisti by používali něco co není maximálně funkční, užitné a bezpečné ?" smetu jediným: Kdysi byli kožené páskové přilby .. ale profíci je nevozili .. image je image .. :o)
A o tom, kdo je tu hloupější, nerozhoduješ Ty, tak to ani neříkej .. já to o Tobě též neřekl .. a byl bych pravdě blíž .. :o) .. ale jo, chápu tě, je to prostě váš nakolácký snydrom, napadat, útočit, osočovat, titulovat, urážet .. čistá diskuze pláče .. J.
Pozor! Prispevatel obsahuje mnozstvi debility vetsi nez male!!!
Tvé tvrzení "tohle tvé polemizování nad tvarem, který užívají všichni a především špičkoví cyklisti je hodně dětinské, .." .. to je dětinské .. Polemika je důležitá a jen proto, že tu danou věc používají profíci, by měla být tabu? !!? Právě naopak, polemika ze špičkových věcí dělá věci ještě dokonalejší, až je dovede k absolutnímu ideálu .. proto se polemizuje nad F1, nad raketami ve vesmíru, .. nade mnou .. :o) j.
Pozor! Prispevatel obsahuje mnozstvi debility vetsi nez male!!!
Pozor! Prispevatel obsahuje mnozstvi debility vetsi nez male!!!
Proč chránit hlavu jen částečně, při dopadu na zem? proč nechránit hlavu maximálně ..? ne vždy je zem 1., co hlavu potká .. J.
Pozor! Prispevatel obsahuje mnozstvi debility vetsi nez male!!!
a nebavím se jen o přímém nárazu (kokoska se nezmáčkne?? není z polystyrénu??), ale hlavně o smeknutí se přilby vlivem zadrhnutí o něco .. kokoska je absolutně klouzavá, čili sesmeknutí bude uměním .. j.
Pozor! Prispevatel obsahuje mnozstvi debility vetsi nez male!!!
neřekl bych, že přilby vyrobeny In mold se zmáčknou .. u nich jde spíš o to, aby nic neproniklo skořepinou a proto je přilba (skořepina) velmi tuhá a náraz eliminuje jen uchycení popruhy a vystýlka .. přilba má prioritně chránit před proražením .. což mi přijde, v souvislosti s tvarem, směšné a absurdní, skoro až cynické, když místo proražení přilby dojde k bezproblémovému proražení hlavy některým otvorem .. zejména u přileb cat Like se mi jeví otvory nadprůměrné, takže řídítka, anebo brzdová páka, mají snadnou cestu .. jako by se výrobci u každé přilby zaměřili na jiný druh pádu .. někde neprojde přilbou skoro nic, takže ta bude fakt proti proražení, .. Catlike bude zas jen proti pádům na zem .. A kokosky jsou universální .. J...
Pozor! Prispevatel obsahuje mnozstvi debility vetsi nez male!!!
To si piš že se zmačknou, tuhý se ti to jen zdá. Molitanová vystýlka nemá šanci tě zachránit, je to jen pár tenkých pásečků měkkého molitanu, kterej se při sebemenším nárazu zmáčkne nadoraz a žádnou energii nepohltí. Kdyby byly cyklopřilby dělaný aby nic neproniklo tak by ta horní skořápka byla z pořádného laminátu jako motopřilby a né jen tenoučká plastová skořápka vypěněná polystyrenem co nic nevydrží.
To je to, čemu nerozumíš: Já psal o technologii In mold, kdy je polystyrénová pěna vstřikována do uzavřené skořepiny, mnohem tuhší, než u přileb, kde je tato, ale mnohem slbší, skořepina lepena na polystyrén .. v tom je rozdíl mezi kvalitní a lepenou přilbou .. In mold technologie nedovolí přilbě prasknout (tzn. oddělit se na víc dílů ..), stále ji drží pokupě, i kdyby vnitřek byl popraskaný .. což pohledem nezjistíš .. J.
Nedělej ze mě pitomce, o přilbách in mold tady taky celou dobu píšu, nejsou tak tuhé jak to vypadá, při nárazu se prostě polystyrén uvnitř zmačkne a zbortí a tím pohltí tu energii. Ta vnější skořepina není výrazně tlustší než u starších lepených přileb, jen to tak vypadá na omak protože ji zevnitř po celé ploše podepírá ten polystyren.
já teda nevím proč v ní jezdíš dyž je out si ji neber a třeba tady jednou bude klid jedu autem na stodolní zapařit tak se přidej poď zachlastat budu tam do 1.1.09
Někde doma bych měl vyhrabat klasickou koženou, páskovou, jestli by ti pomohla... :-)
Taky z těch tvarů nejsem nijak nadšenej, ale nevadí mi (nevozím ji). Ale je fakt, že ty blembáky vypadají monstrózně. A jsou asi in.
Mi jsou přilby ukradené, jen se pozastavuji nad nesmyslností světa .. nad jeho absurditou .. O tom, že je přilba vzdušná, o tom žádná .. Protiargument? ještě vzdušnější je žádná přilba .. Co je prioritou? Vzdušnost, či bezpečnost??!!?? J.
Pozor! Prispevatel obsahuje mnozstvi debility vetsi nez male!!!
A nejsou tyhle helmy spíše na MTB, kdežto Ty tu řešíš nějaké havárky na silnici ? ;-) Pokud vím, tak silničářské helmy jsou designově trochu jiné...
Dirtovou helmu bych na sebe v životě nevzal, protože bych se v ní uvařil... Celodenní výlet s tímhle na hlavě by asi bylo pěkné utrpení.
přilby na silnici a MTB se liší? To si nechám vysvětlit, nejsem proti osvětě .. :o) .. A to, že jsi měký a nevzal bys kokosku na celodenní výlet, je Tvá individuální věc .. ostatní lidé si o pauze přilbu i sundají .. a jak jsem psal, znám lidi, co kokosky vozí na MTB, znám je osobně, někteří jsou zvěčněni na cyklofóru BF, kde jsou terčem posměšků .. hloupých omezenců ..
Ty by ses v přilbě uvařil a mi přijde směšné (aniž bych se někomu smál ..) vozit na maratonu ve 40 C tílko, na to spurtky s mohutným laclem a na to dres .. naprosto nechápu .. já mám jen dres a jsem spokojen .. a na ten dres s krátkým rukávem si vezmu tenkou bundu až kolem 10 c .., kdežto mnou zmínění maratónci mají 2, de facto 3, vrstvy na sobě v největších hicech .. !! J.
Pozor! Prispevatel obsahuje mnozstvi debility vetsi nez male!!!
každej se potí jinak. Kokosky co jsem viděl jsou výrazně hůř větrané než jiné přilby. Co si kdo vezme na sebe je jeho věc, více vrstev vhodně zvoleného oblečení může být pro komfort nošení lepší než jedna. Jezdit v deseti stupních v krátkém rukávu už asi nebude pro klouby úplně fajn. Co se týče toho tvaru přileb tak motivace je asi tahle: aerodynamika, větrání, funkčnost, design, móda. V libovolném pořadí. Řekl bych, že výrobci dělají nějaké simulace a testy, pokud by byl ten tvar vyloženě nebezpečnej tak ho asi nebudou dělat.
Šustíku, už jsi se Internetově vystříkal dost, mohl by jsi zase odtáhnout do ePrdele...
Teď mě napadlo, proč v každém autě není povinná závodnická přilba, čtyřbodové pásy a uvnitř bezpečnostní klec z pořádných trubek? :-)
Ještě ty s tím začínej :-)
Jednoho je tady víác než dost
Tvoje one man show je úžasná. Co jsi k tomu pil nebo bral? Super, jak jsi na jeden příspěvek reagoval hned dvakrát, Tvé rozkošné citace a parodie na diskuzi, informací celá přehršel a jedna blbější jak druhá... a jak to z Tebe stříkalo!
A děvče (chlapce) máš? V práci dobrý? Fakt dík, válel jsem se nad Tvými bláboly smíchy.Ale hlavně bacha na ten přehřev (to se tady nedávno lehce nakouslo) a pomalu se řítící auta, to fakt nepodceňuj!
:-))))
Hezké, jenom drobnost, je to on a tvrdí o sobě, že je odborníkem na kola a znalcem jízdy, a někdy reagoval hned 3 x a z toho 2 x sám na sebe a docela si přizvukoval a ani se nepohádal.
Fakt? Tak to mi uniklo, díky... tak si to sjedu ještě jednou! :-)
Ale opatrně, aby ti to nezůstalo, mohlo by to být nakažlivý a chytit v tuhle dobu infekci nebo dokonce syndrom JS by nebylo to nejlepší :-)
...když potřebuješ dodat ps ke svýmu příspěvku, napíšeš to tak, aby se nic nemohlo vklínit mezi ty dva tvoje vstupy přece. Zvonku to vypadá, že sám si odpovídáš
Nejsem si vědom, že bych reagoval sám na sebe (jako mnozí tu ..) .. a že reaguji víckrát na někoho .. co má být..? Přece je stále co odpovídat, stále jsou nová fakta .. a myšlenky a nápady přicházejí .. pokud mi toto někdo vyčítá, pak je dost omezený a je to tím, že on sám nemá nápady žádné a tudíž nemá co říct, akorát plivnout jed .. TRož ať si to užijí, mládenci z klubu .. :o) J.
Pozor! Prispevatel obsahuje mnozstvi debility vetsi nez male!!!
šťastný a veselý -- nenechme se, JS, rozladit
Já a rozladit ..?? Nějakými abstraktními mátožnými multinicky..? Chiméry to jsou, vydávající se za něco, co je jen přelud, jejich vlastní přelud, touha a přání .. které v reálu nedokáží realizovat ..
Ostatně: takové reakce jsem čekal, jsou typické pro netové rádobydiskutéry a prudiče .. vulgarizmy, schíza (vydávání se za někoho, kým nejsou ..), invektivy, zpochybňování bez argumentů a faktů .. prostě hnojiště .. a chudáci, kteří chtějí něco vědět, anebo jen seriózně diskutovat ..
.. hezké vánoce a PF 09 .. JS, nm (nejlepší mechanik).
máš to špatně; nm není nejlepší mechanik, ale Nejvetší Magor...
Ať je po Tvém, taťko .. J.
Pozor! Prispevatel obsahuje mnozstvi debility vetsi nez male!!!
Jeden, co se sám označí za "nejlepšího mechanika" přeje jinému, co se sám označuje zase za "dobrého vypravěče"! :-) Kluci, vy jste úžasný!! Zapadá to celkového obrazu (až bych málem napsal DIAGNÓZY).
Teda, to Tvoje vřeštění mi připomíná jednu vymaštěnou sousedku, kyselou důchodkyni, co to měla hodně pomotaný a sípala cizí slova a blbosti na potkání, mluvila taky jako Ty , česky, takže se dalo odhadnout, co zhruba myslí a nebo co jí tlačí a komu nadává a čím se ten který v jejích očích provinil.. No jo, holt babka, byla sama a permanentně natlakovaná. A pak najednou nebyla a byl klid.
a Ty jsi Bůh, co vše ví nejlépe .. :oD ..J.
koukni na cykloserver - článek o Great Divide Race po Česku - 1. díl. Máš tam reakce na svůj diskusní příspěvek.
Jaký cykloserver? Dej odkaz, adresu .. J.
to se tam někdo vydává za tebe , nebo jak ?!
http://www.cykloserver.cz/aktuality/?a=30002016
Řekl jsem jim své .. dík za upozornění .. j.
Pozor! Prispevatel obsahuje mnozstvi debility vetsi nez male!!!
Pozor! Prispevatel obsahuje mnozstvi debility vetsi nez male!!!
Mám to, jen ty reakce nemohu najít .. J.
debata je pod článkem
Tak to byste si tammohli jít podebatit spolu, ne?!? Přece nebudete plkat o tom článku tady...
Řiď se tím sama: Nemáš - li nic k tématu, nepřispívej .. máš spoustu jiných témat, kde můžeš nabízet své koláče a rozvíjet své teorie o tom, kdo je kdo a kdo není on, či zda Medvěd je vinen .. Medvěd chybí, tak jsem Ti dobrý i já na průďu .. ale na mne to nepla, nebudu se s Tebou vybavovat s každou invektivou .. J.
Pozor! Prispevatel obsahuje mnozstvi debility vetsi nez male!!!
Pozor! Prispevatel obsahuje mnozstvi debility vetsi nez male!!!
To pes nežral... Nafoukanost dotažená k absolutní dokonalosti. :-)))
Tak se nažer .. (ale přiznám ae Ti, že psa, co umí na PC, jsem ještě neviděl .. jsi dobrej ..:o)) J.
Pozor! Prispevatel obsahuje mnozstvi debility vetsi nez male!!!
tys něco neviděl??? Až doteď to vypadlo, že jsi viděl všechno. Všude jsi byl (někde dvakrát) a od všeho máš klíče.....
Debile.
proč, proč, proč, pro slepičí kvoč
" praskne přilba a vyjímečně i hlava" - je mi blbě z takových představ. Skončete to už, jsou hezčí věci.
ŘEZNÍKOVI, PATOLOGOVI A VRAHOVI SE NEDÍVEJ POD RUCE .. j.
...a k Šustíkovi nechoďte pro rady a nákupy ;-|
Naopak, já se těším na osobní setkání. Do Ovy je to co by kamenem hodil a zbytek na kole dojel. Dyť to je jako setkání s legendou. Skoro jako s panem Campagnolem, Colnagem nebo De Rosou. Vnoučata mi budou závidět, až si prohrábnu mohutný šedý plnovous, naleštím si plešku a začnu vyprávět o takové slavné osobnosti :-)
Taky si rikam, ze se musim nekdy u toho genialniho cloveka, ktery vi snad vse (snad jsem ho neurazil tim slovem "snad"). Na zivo to musi byt opravdu groteska:-)) A jak jsem slysel, je primo kamaradsky na sve mechaniky...to musi byt pratelsky podnik.
No, abys nebyl zaskočen a vnoučata Ti neopravovala chyby ve Tvém vyprávění .. když si o mne mohou přečíst i na Wikipedii .. :oD .. J.
....to si děláš prču...
Už bys měl znát, že já si nikdy prču nedělám .. :o) j.
Pozor! Prispevatel obsahuje mnozstvi debility vetsi nez male!!!
jaké slovo je třeba zadat k hledání ?
Debil.
Zde je zřetelně vidět excelentní vzorek userů nakole. cz .. no comment .. :o)
Já a Říman Cicero říkáme: Jaká je Tvá řeč, takový jsi .. J.
Pozor! Prispevatel obsahuje mnozstvi debility vetsi nez male!!!
olkyc J.
Pozor! Prispevatel obsahuje mnozstvi debility vetsi nez male!!!
jiná otázka je, co je na informacích pravda .. když tam může přispívat kde kdo .. Wiki je stejný bulvár (spíš horší), než Ahoj, Blesk a p. časáky .. J.
Jo, ty jsi to zase rozlouskl....
Bohužel, Tobě to ani tak nedocvaklo .. J.
Ty jsi neskutecne chytry. Jak jsi na to prisel?
J. F. K. G. T.
Co znamena to J.? Jouda?
J. je zkratka za francouzsky jénius .. J.
Jsi skutečně genius(mezinárodní)-právě jsi obohatil francouštinu o doposud neznámé slovo.
jsem psal, ze je to jouda:-)
Mýlíš se: To slovo je velmi známé .. ale jen mezi génii .. :o) J.
Chtel jsi napsat mezi pomatencema, ne?
To ne .. mezi vámi známé není .. jste sami přiznali .. :o) j.
Kdepak mas to priznani?
Ale koukam, ze pan je chytrejsi, nez slovnik:-)
Ale jo, to mas pravdu...:-)))) Myslim, ze z tebe jen nekdo delal blbku, ale to ty uz pres tu genialitu nepoznas. Chudacku. Hrajes si na machra i ve skutecnosti, nebo uz jsi na to doplatil a lezes jen na net?
To mas pravdu....z tebe
My si také považujeme,že se můžeme vyhřívat v blízkosti tvého genia aspoň písemně.Jen mě překvapuje tvá velkorysost,že se k nám obyčejným snižuješ.
Nepřemáhej se a vrať se mezi sobě rovné....
Ale né .. já jsem filantrop, tak tu zůstanu .. :o) J.
Ty jsi vlastně taková slezská Matka Tereza....
Gazdy genius (jenius) je necim divny....
A nezamenujes si genialitu jeste s necim jinym, co zacina na gen???
A ty vis o co jde? Ja tedy ne. Ty jsi mi nejaky genitalni...
Proč mají někteří jedinci neustále potřebu předvádět vlastní hloupost a pocit vlastní dokonalosti a pořád dokola omílat to samé a svojí existencí a přítomností otravovat ostatní.
trend je takový, že důležitá je krása a daleko za ní funkčnost. Blatníky jsou čítankový příklad. (s přilbama nemám žádný zkušenosti)
A pak taky nutnost inovací dvakrát do roka. Je k vzteku, když třeba něco z hadrů se skvěle osvědčí, ale příští rok už to nekoupíš, protože kvůli manekýnům vymýšlí nový vzhled a bohužel i tvar... U přileb teda nevím, ale bude to asi podobný.
Šustíku, Šustíku... 480 km terénem pod 17 hodin... Jsi buď srandista anebo magor...
B je správně
zrovna na to myslím, že to nemůže myslet vážně. To se nedá ani na hladkým povrchu.
Na rovině a hladkém povrchu to nereálné není. Stačí na to průměr kolem 30 km/h (beru v úvahu i nějaké přestávečky). Tím samozřejmě netvrdím, že bych to já zvládl (tu rovinu).
Šustíku, formou veřejného příslibu tě vyzývám na sázku o sto tisíc korun českých. Pokud ujedeš 480 km terénem do 18 hodin (ať nežeru), je ta částka tvá. Pokud to zvládneš do 20 hodin (ať opět nežeru), rozejdeme se oba s nulou. Pokud to nedáš (nad 20 hodin), beru bank já. Myslím to zcela vážně a seriozně. Trasa povede přes Beskydy, letos jsem jednu takovou šikovnou jel, ta by byla zcela ideální: Mosty u Jablůnkova - chata Kohútka (po červené turist.) a zpět a ještě jednúc (zkrátka tolikrát, aby to těch 480 km hodilo)
Tak to prrr, ty máš natrénováno - dej handicap!
Je to jen hloupý žvanil a srab a na něco podobnýho nepřistoupí.
Pokud by se čirou náhodou ve své nadutosti pomát ještě víc a souhlasil, tak dej včas vědět půjdu ti dělat traťového komisaře.
jo, dá se to. na 24 hodinovce na Vysočině (jezdí se kolem Medarda) ujedou rekordmani 600 km. Po rozdrolených lesních asfaltečkách s převýšením na jedno kolo - 21 km - 255 metrů. Ty metry pouze nahoru. Cestou dolů se nepočítají.
A kolik jsi na té 24 hodinovce ujel ty? ;-)
Je mi jasné, že držíš se Šusťou, nicméne máš v tom "výpočtu" několik drobných chybek (nebýt vánoční čas, tak napíšu kravino-volovin):
a) jedná se o 18 hodin, to je mínus 6 hodin, což je kur.. prostě hodně velký rozdíl
b) trasa nevede "Po rozdrolených lesních asfaltečkách", ale terénem, kde se musí tlačit nahoru a někdy i dolů (dost pěších turistů se divilo, kde jsme se tam proboha vzali na kolech)
c) pokud zaprší (což v Beskydech není neobvyklé) tak se několik desítek km z oné trasy promění v docela výživnou bažinu, zapadnout po náby není žádný problém (a to je pak teprve to správné sadíčko-masíčko; zejména pokud co 2 km musíš vymývat převodníky, aby to vůbec řadilo a jelo)
d) když se ti to zdá tak jednoduché, můžeš si do švihnout s JS
e) výkon těch supermanů na 24 hodinovce přepočtený na 18 hodin (neřkuli pak 17), je 450 km (resp 425 km); takže ani tento elementární výpočet ti jaksi NESEDÍ; Šustíkovo holebání dát to pod 17 hodin by odpovídalo cca 677 km za 24 hodin.
Nemýlím-li se,tak 24ti hodinovka,která se jezdí v létě u Brna: vyloženě po asfaltu a je to skoro placka-někdo se urve ze řetězu přes 700km,dalších pár nad 500km,ale většina borců(myslím skutečně borců) ujede 400-500km.Pokud mě paměť neklame,letos to absolvoval lehokolista Jirka.
nejsu s tebou v konfrontaci. Rozdíl mezi terénem a rozdr. lesň. asf. je mně jasný.
Šusťu beru jako svéráza. Jeho názory jsou často absurdní, včetně řečí o ujetí těch 470 km. Rozdíl je v tom, že já v jeho větách citím srandu a hecování - nejen v těch o ujetí 470 km.....
já jsem na této 24 hodinovce urazil 400 km, kdysi za mlada.
A protože jsi to jel, tak víš jaký jsi musel dát výkon na průměr 17 a on to chce jet v terénu s průměrem 27. Jak už to tady někdo napsal měl by přestat být tak skromný a přihlásit se na mistrovství světa a troufám si tvrdit že by měl velké šance na dobré umístění.
v té debatě na cykloserveru on píše, že to tam nezná, tak neví, a jestli je tam obtížn. terén, je věc pasé...tak ho nechte žít
Kdyby to tam nebylo napsané tak bych ho já a určitě i ti ostatní nechali, jenomže umí jenom hloupě žvanbit a machrovat.
Dovolím si skromnou citaci u článku :
Trasa vede 112 kilometrů převážně po vedlejších silnicích, 231 kilometrů po červené turistické značce, 82 kilometrů po modré turistické, 44 kilometrů po zelené a 11 kilometrů po žluté. Celkem bez bloudění 480 hustých kilometrů.
A buďtě připraveni, že budete hodně kilometrů tlačit.
Máš dojem, že nevěděl o čem píše ?, nebo ty jsi to taky nečetl ?
jo, máš pravdu, článek jsem samozřejmě četl a pokračování taky -- dělá si prču. viz jeho věty : chci vyhrát nepoznán - Zorro mstitel...nebrat ho moc vážně.
Když je to tak, tak kdo to má poznat, má to dát nějak na vědomí a ne tak tvrdohlavě psát hlouposti a mnohokrát pořád do kola. Těžko věřit, že ze strany JS jde o legraci a jeho říspěvky a reakce na další jsou jen vtip a nadsázka.
Prehlidl jsem neco? :o)))
http://www.cykloserver.cz/aktuality/?a=30002016
diskuse pod článkem
A jé, že já to tady vůbec otvíral! Ať si ten blbec koupí integrálku, když ho běžné přilby děsí, a my můžem vesele škrtnout sluníčko. Uf! To je mi hned dobře... :-)
Je to vážně psychopat, okupující snad všecha cyklofóra. Měl by jít do klece
Jedna prilba s tim "nebezpecnym" tvarem mi dneska zachranila zivot. Po padu v jedne hodne drsne sjezdove pasazi v lomu jsem byl rad, ze jsem dopadl tak, jak jsem dopadl) ukazu pak fotky :o( Vzali me radsi i na CTcko, roentgen, sili me a vypadam jak po 12 kolech v ringu s Tysonem.
Helma explodovala, vytlacila mi do cela svuj tvar, ale lebka je CELA :o)
Jsi nezodpovědnej tvor! Kdybys aspoň ten barák měl dostavěnej, aby po tobě manželce a synkovi zbyla ňáká hodnota!
Pamatuj se!
Vím, seš teď padlej na hlavu, ale přede dneškem´s nebyl ...
8-o
Uz jsem padlej parkrat byl, ale tohle byla extratrida :o/ A barak je v poho, ja ho zatim vic boural, nez dostavoval :o) Ona by sice zena byla zbavena povinnosti doplatit "zbytek" hypoteky, ale myslim, ze je lepsi to platit normalne dal..
Ty jsi byl v tom lomu oblížet stavební materiál,že??
Zblizka.
A to hodně zblízka a zkoušel jsi i tvrdost....
Otěruvzdornost!!!!:-)
dávám vám sem Vaškovu fotku z dnešního rána... už splaskl, ale začíná se vybarvovat ... :-) http://nd.blog.cz/l/listopad2008.blog.cz...
Uf, to vypada hrozive. Ja si myslel, ze jen tak trosku upadl a on si koukam opravdu pekne namlel. Tak at se nam tata rychle uzdravi!!!!
kdekterej kamarád pořizuje novou přilbu místo té , co mu pukla na hlavě. Já snad v tom začnu jezdit taky.
Spis co mu pukla misto te hlavy.
Kdybys měl dirtovou přilbu, nejspíš Tě nemuseli ani šít a nejspíš se Ti nemělo co otlačit do hlavy .. To je to, o čem mluvím .. jen Ty a vy to bagatelizujete .. horuji za bezpečnější přilby, ne za jízdu bez přilby, jak vyznívá z Tvého postu .. J.
Ty jses nam zase chytrej....ale blbecka tu ze sebe delas dobreho, to ti jde!
Doufam, ze dorazis na ty zavody, abys ze sebe udelal hlupaka i pred nasima ocima!
Ty si vážně ocas. To ti nevadí, že tě už všude mají za prudiče a kašpara?
Moje odpoved na vsechny tvoje ubohe vyblitky nejen v tomhle vlakne uz zaznela o kus vys, 23.12. v 19:56.
Jestli bliješ Ty, neznamená to, že automaticky i ostatní .. zas jen plácáš .. Dobrá přilba, je dobrá přilba .. bez ohledu na schválení .. J.J.
Mám Giro Xen, jak moc je nebezpečná?
Kdyz ji nechas doma misto toho, aby sis ji dal na hlavu, nebezpecna bude. Jinak je stejne jako kazda jina prilba proverena praktickymi zkouskami a narocnym schvalovacim procesem.
Jednou jsem cetl snad v Mountain Bike Magazin velky srovnavaci test helem od tech nejlevnejsich po hi-end modely. Z hlediska bezpecnosti se osvedcily vsechny, v cem se lisily daleko vyrazneji byl komfort jejich noseni- systemy upnuti, odvetrani, hmotnost, design a pod. .
Ty si fakt ingot. A jen debil si může myslet, že ty svoje kecy myslíš v legraci a nadsázce...
Na hrubý pytel hrubá záplata?
Domníval jsem se, že jsi dáma ...
8-)
myslel jsem ty hlody k temu závodu - že ujede v terénu 478 km /17 hodin. V poslední době mě připadá čím dál konfrontačnější. Možná má ňákou psycho-krizi...
Konfrontace??? Ta by mu jen prospěla.
Teda Vašku... Vím, že tě Šusťa nadzvedl ze židle, ale praktický test přilby jsi kvůli němu opravdu nemusel provádět... ;-)
Hlavně, že když už jsi (tak) dopadl, tak jsi dopadl (relativně) dobře. Hlava je celá, to je důležité, zbytek sroste a zahojí se (teda krom té přilby).
Naštěstí jsi chlap, takže tě jizvy v xichtě nehizdí, ale naopak krášlí :-))
A taky bude mít tvá žena praktický příklad pro tvého juniora, když bude odmítat jezdit na kole v blembáku: podívej se, jak dopadl tatínek... ;-))
...protože závodnický helmy tak vypadaj a já chcu mít stejnou přece.
Hokejová helma chrání mnohem lépe boky, temeno, a s vhodným vizorem i rypák, a je přinejmenčím stejně dobře odvětraná, ale v hokejové bych na kole vypadal jak trotl, no ni?
;-)
Nekdy mi pripada, ze si delas blbou srandu. Teda pokud to myslis jako humor, protoze to tak neni.
Chceš mi snad namluvit, že cyklistická helma poskytuje lepší ochranu hlavy než hokejová?
A proč nezajít ještě dál a nekoupit armádní kevlarovou přilbu? :D
Protože na kole nepotřebuješ balistickou ochranu;-)
Pro pády v rychlosti jsou optimalizované spíše helmy motocyklové, tyto mají i slušnou aerodynamiku. Na kolo by je stačilo odlehčit a odvětrat... a máme tu helmu bikrosovou či downhilovou, nihil sub sole novum;-)
Helma která má být vůbec prodejná je kompromisem. S nejdůležitějším parametrem - cenou - aby si ji vůbec někdo koupil. Dále musí být relativně pohodlná - lehká, odvětraná a hezká, aby ji vůbec někdo vozil. No a pak teprve lze udělat nějakou normu, aby se daly naplnit tyto požadavky a certifikace garantovala nějaký parametr v opakovatelném testu. Tak to prostě funguje a namlouvat si, že je to jinak je veliký krok k falešnému pocitu bezpečí.
Ta srandovní polystyrenová kšiltovka při většině pádů může pomoci a pravděpodobně neuškodí. Nic víc, nic méně. Opatrnost a zvládnutou techniku nenahradí. Kdyby měl Vašek slušnou integrálku nebo mnou navrhovanou hokejovou helmu, nemusel mít rozsekaný xicht. Hádám, že ji ale vozit nezačne, že;-)
Stejně tak lze snadno vyrobit daleko bezpečnější ocelové karabiny a lana nepřeseknutelná běžným pádem přes hranu pro horolezce, druhá věc je, že to bude tak drahé nebo nepraktické k použití, že to dnes nebude nikdo používat, byť selhání jistících prostředků je nezanedbatelnou příčinou úmrtí. Raději budeme riskovat život.
Vaškova přilba splnila přesně svůj účel - ochránila lebku. Nic víc. Je jasné, že KDYBY Vašek jezdil downhill, tak bude mít integrálku. Ale on ho nejezdí, takže zvolil "kompromis" mezi pohodlím, neprasklou lebkou a omláceným obličejem.
S hokejovou helmou by asi neměl rozsekaný xicht, ale možná by měl prasklou lebku. A já osobně si raději rozsekám ten xicht, než pak ležet rakvi sice s nepoškozeným xichtem, zato ale s vyteklým mozkem...
U testů helem se zkoumá jak rozkládá do lebeně energii při dopadu definovaného předmětu pod určitým úhlem. Bez znalosti norem resp. výsledků testů konkrétních helem je spekulace, co by kdyby.
Drtivá většina dnešních bezpečnostních prostředků vydrží víc než lidské tělo, než by ti praskla lebeň v helmě, tak ti příslušný náraz utrhne hlavu nebo aspoň zlomí vaz.
Ano, jsou to kdyby. Ale to můžeme spekulovat i o tom, jak by Vašek dopadl, kdyby přilbu neměl vůbec. Možná by mu lebka nepraskla, možná by ani otřes mozku neměl... No, určitě by neměl na čele vytlačený otisk přilby...
Ale jsem si jistý, že rozdíly mezi přilbou na kolo a na hokej mají určitě svůj význam a smysl. Jezdit na kole v přilbě na hokej je zhruba stejná blbost, jako hrát hokej v cyklopřilbě (nebo rovnou v integrálce).
Presne tak, pujde o kompromis, coz uz jsem tu psal i ja o kus vys. Proste nikdy nemuzes mit pocit hlavy bez helmy s bezpecim integralky s krcnim limcem.
Cyklisticka helma je proste porad slusny kompromis mezi FUNGUJICI ochranou hlavy a komfortem noseni (ev. vubec moznym podanim plneho sportovniho vykonu). Coz je potvrzeno prave opakovanymi a opakovatelnymi testy. Pokud tvrdis, ze "muze pomoci a pravdepodobne neuskodi", klidne si to mysli dal a ignoruj ty spousty zachranenych zivotu. Treba i ten muj, nejenom zivot, ale zabranila i "beznemu" otresu mozku (i kdyz v lehke forme nastat musel).
Tebou navrhovana hokejova prilba bude 1/ tezsi 2/ o lepsim odvetrani si nech jenom zdat :o) 3/ komfort konkretne pri jizde na kole bude o nicem 4/ nechtel bych mit ty draty z masky nebo strepy z krytu zaryte v obliceji.
Moje helma v dobe koupe stala oficialne skoro 200 €, cenu v pripade bezpecnosti neresim. Stejne tak nejezdim to, co jezdim proto, ze bych si myslel, ze si s helmou muzu dovolit cokoliv a stanu se tim nesmrtelnym nebo nezranitelnym. Kdybys obcas spadl, vedel bys, ze prijemny neni zadny pad. Nemusi se mi stat zrovna nic s hlavou, ale cele telo je docela krehke a mam normalni pud sebezachovy jako kazdy jiny.
O odvětrání neměj obamy, při hokeji podáváš výkon na hraně maxima, a nezažiješ takový průvan jako na kole, takže při jízdě mezi 20-40 bude větrat víc než dost.
Když dráty a střepy nelezou do xichtu po dopadu na led nebo nájezdu do mantinelu, tak bych se jich na kole nebál. Troufám si tvrdit, že než to nastane, tak ti náraz urve hlavu.
Jezdi si s čím chceš, já s hokejovou helmou taky nejezdím;-) Jen musím tentokrát souhlasit s JS, než tu srandovní "kachní prdel", uvítal bych, kdyby helma pokračovala plynule níž na zátylek.
Mám takovou vodáckou helmu (http://www.vodak-sport.cz/images_katalog/img... a už jsem v kajaku pod vodou schytal takovou pecku na zátylek, že jsem tam měl bouli a nemohl týden hnout krkem. Mít v ten okamžik klasickou cyklohelmu, už bych tohle asi nepsal...
Vzdyt si odpovidas i sam :o) Na kajak je uzpusobena helma vodacka, na kolo helma cyklisticka, na hokej hokejova. Kazda ma svoje + a - a to i pro svuj ucel, jde vzdycky o vhodny a vyzkouseny kompromis. Navic existuje vec zvana VYVOJ, jiste vidis, ze pokracuje kupredu a to smerem k lepsi uzitne hodnote a bezpecnosti, ne kvuli tvym pocitum "kachnich prdeli" na hlave :o)
Zas plácáš a to tak zjevně, že až trapně .. ".. draty z masky nebo strepy z krytu zaryte v obliceji.." .. Každý ví, že tyto přilby vydrží náraz prudce letícího puku, jehož rychlost, potažmo síla úderu, je mnohem větší, než jakýkoli pád z kola na kameny .. takže dráty a střepy nehrozí .. dIAGNÓZU MÁŠ: LEHKÝ OTŘES MOZKU? .. BYCH SE NEDIVIL .. j.
Praktickym vypoctem ti tvuj "argument" vyvraci o kousek niz, takze nema cenu psat dal.
Zbytek tveho prispevku vypovida o tve osobni ubohosti. Musis mit smutny zivot.
Ze se s nim vubec bavime. Predklada nam tu nejakou svou ubohou teorii, kterou nema nijak podlozenou. Sve tvrzeni dokonale helmy stavi na nejakych svych pocitech. Nebo spise na tom, ze ma touhu prudit a delat ze sebe pana dokonaleho. S takovejma se neda diskutovat. Hlupak vzdy zustane hlupakem, ikdyz se to bude snazit maskovat chytracenim.
Mám pocit, že panáček s tím pukem tak akorát přechytračil sám sebe ;-))
A nevi, jak z toho ven...chudak:-) Ale neboj, on nam to nanda...vsici jsme preci hlupaci, co tomu nerozumi:-) A hlavne, on ma najeto vic, nez vsici nakolaci dohromady....to je machr:-)
my neriskujeme - my si totiž myslíme, že nám se žádný incident nepřihodí. Nebezpečí že mně v rychlém sjezdu upadne přední kolo, nebo mně zkříží cestu pes, je tak malé, že kvůli tomu přilbu nevozím. (každopádně nic není jednoznačné a definitivní. Začínám ju nosit.)
V terenu urcite nejezdis, dokazes predvidat situaci jako Ursus a vsechna auta te bezpecne vidi na vzdalenost nekolika km dopredu a vyhnou se ti. To je perfektni :o)
dyť říkám, že nic se nemá brát příliš doslova. Jezdím MTB maratony včetně dlouhých Sudet a pod. Ale s minimálními ambicemi, takže vždycky tak, abych dokázal zastavit na dohled. Ale už se mně stalo, že jsem letěl šipkou mezi stromy ..a narazil ramenem místo hlavou. Tu kliku není dobrý provokovat, tak radši s ochranou.
(Auta mě vidí na dálku, neb jezdím v reflexň. vestě)
Je to o kompromisu mira bezpecnosti/mira pohodli. Pyrotechnicky oblek taky urcite ochrani proti odreni pri padu lip nez dres. A u prileb downhillova integralni taky chrani lip nez silnicni polystyrenovy vylisek. Ale jezdit v ni delsi trasu bych teda nechtel...
Na kole určitě cyklistická helma poskytuje lepší ochranu hlavy než hokejová. Jednoznačně.
Hokejová přilba ti neutlumí náraz tím, že se "rozpadne", ale jen chrání šišku před úderem puku. Cyklo přilba je udělána tak, aby absorbovala náraz a rozlomila se namísto lebky.
Nemyslím si, že létající puky jsou to, co "pálí" cyklistu; narozdíl od hokejisty...
Létající puky jsou mnohem horší, než pád cyklisty .. a utlumí lépe, než cyklopřilba .. puk by cyklopřilbou proletěl .. J.
Horší jak v čem. Tlak mají určitě vyšší, naopak kinetickou energii má puk určitě menší než dobře rozjetý cyklista.
Helma musí ochránit v rámci možností jak rozjetýho hokejistu proti mantinelu tak rozjetýho cyklistu proti stromu.
A po saltu přes řidítka máš stejný výběr úhlů dopadu jako po bodyčku od 120kg obránce.
V tomhle je mezi cyklistama a hokejistama houby rozdíl.
Kinetickou energii bude mít puk větší .. peříčko není a rychlostí dosahuje vyšší, než cyklista .. J.
Obávám se, že se mýlíš, soudruhu...
Puk váží (dle pravidel) 163 gr. Při rychlosti 200 km/hod má puk kinetickou energii 3.260 Ek (vzorec je Ek=1/2mv2), cyklista vážící 100 kg má při rychlosti 20 km/hod Ek 20.000 (při 40 km/h 80.000 Ek). Aby měl puk zhruba stejnou energii, jako 100 kg cyklista padající 20 km/h, musel by "valit" téměř 500 km/h...
Že to seš ty, tak ti to spočítám přesně:
Puk má 170g, vystřelen rychlostí 50m/s (a to je fakt slušná pecka, kterou dokáže dát pár hráčů na světě) má kinetickou energii 212,5J.
70kg vážící cyklista má stejnou kinetickou energii při 2,46m/s, tedy necelých 9 km/h. No nevím, jak rychle jezdíš Ty, ale já nabývám vyšší kinetickou energii docela často;-)
70 kg vážící cyklista? To by musel mít tak 55-60 kg živé váhy. Nezapomínejme na kolo, oblečení, boty/tretry, ale třeba i bidon s vodou...
Dámy a pánové, nechci se Vás dotknout, ale kdo z Vás to má? Teda jako těch 55-60 kg "živé" váhy... :-))
Cyklisti jsou rachetici, na takovýhle váhy já nemám odhad. Počítal jsem s cyklistou po opuštění kola.
Ale máš pravdu, že helma musí být dělaná na 120kg jezdce na 20kg těžké ukrajině s báglem na tříměsíční expedici.
No, jak kteří jsou rachetici:-))
Jasně, já zas bral cyklistu jako celek (tj. včetně kola). Ona ta fyzika pádu je samozřejmě daleko složitější, většinou kolo letí nějaký úsek s tebou, záleží na nadmořské výšce, tlaku vzduchu a rosném bodu... :-)))
Ale principielně je to jedno, v každém případě má cykloš kinetičku vyšší, než ten Šustíkův puk... I kdyby byl nahatý (jako ten cyklista)...
tU SE S VÁMI NEBUDU PŘÍT .. OTÁZKA JE, NA KOLIK JE VAŠE POČÍTÁNÍ LOGICKY SPRÁVNÉ .. J.
Tady nejde o logiku, ale o fyziku (a matematiku). V počítání 1 + 1 žádná logika taky není.
TY jsi napsal, že vystřelený puk má vyšší kineticku energii, než jedoucí (neřku-li řítící se) cyklista, což ale pravda NENÍ. Tečka.
Prostě něco plácneš, aniž tomu rozumíš; jak to ostatně děláš dost často.
A vypni si Capslock...
1 + 1 není logika, ale axiom ..
.. chybí vám logika, když počítáte do nárazu přilby i koilo, pití a další periferie .. výpočet může(?) být OK, ale kdoví čeho se týká .. házet vzorce umí kdejaký žák ZŠ .. J.
Kinetickou energii bude mít puk větší .. peříčko není a rychlostí dosahuje vyšší, než cyklista .. J.
Datum: dnes 13:14
Autor: JS
Letící puk větší kinetickou energii NEMÁ. Neměl jsi pravdu. Spletl jsi se. Ale to ty přiznat nemůžeš, že? Ty jsi Šustík Veliký Neomylný...
Aaa...pan praktik. Placl volovinu a ono se na to prislo. Tak vyrazi na nas s nejakou logikou.
Poslys. Ty jsi tu plnej moudra. Jen ty vis, ktera helma je nejlepsi a ktera stoji za prd. Ale ty, praktiku, poslys...zkousel jsi to i prakticky, nebo tu jen placas nejake sve domnenky. Ja myslim, ze jsi zadny prakticky test neprovedl (myslim tim nasadit helmu a spadnou na kebuli), takze to, co tu placas jsou nepodlozene kecy nejakeho zakomplexovaneho montera z usmudlane cyklodilnicky. Montera, ktery potrebuje prudit a ukazovat na svou "chytrost". Takze ty jsi bez se svoji logikou nekam zahrabat. Plkas tu jen nepodlozene kravoviny.
Ale mam jednu teorii. Ty obcas na zem z kola padas bez helmy, vid?. Jinak si neumim ty tve kecy vysvetlit. To muze psat jen clovek, ktery je na hlavu padly!
A jsi v prdeli, tak to obracis na logiku. Jenze ta tva nejak pokulhava!
Jak jsem uvedl, puk bude mít velký tlak. Při nárazu na helmu mají oba deformaci velmi malou, takže zpomalení bude nabývat obrovské hodnoty, tomu odpovídá obrovská změna hybnosti a té zas velká síla. Tu musí hokejová helma vydržet, kdyby se rozkřápla, hokejista by taky mohl následně padat na led již otřesen, nekontrolovaně a s nechráněnou hlavou.
Tělo se při nárazu deformuje postupně, je velké a měkké, tam bych si troufal odhadnout, že hodnota maximální síly - potažmo tlaku - nemusí být větší než při nárazu puku. Tolik k tlaku.
-
Energii letícího těla má hokejista a cyklista řádově srovnatelnou, v požadavku na rozklad této energie na lebeň bude podobná.
Při srovnávacích testech horolezeckých helem s konstrukcí skořepiny a polystyrenovou se zjistilo, že při dopadu šutru polystyrenová díky deformaci skutečně rozkládá náraz lépe (maximální síla byla nenší než u skořepin). Ovšem tvrdé pěny (např polystyren) se nepoužívají v horách, ale ani na divoké vodě, nebo na motorce, protože po prvním nárazu jsou zpravidla k ničemu.
Cyklista po prvním nárazu již další určitě neschytá, například po nárazu do auta či stromu již na zem nedopadá, nebo po nárazu na zem se okamžitě zastaví a ani se nepřevalí. Proto má polystyrenovou helmu, která pohltí první náraz svou vlastní deformací, že;-)
To asi ne-e. Přilba se určitě nemá při nárazu rozpadat, ani "rozpadat". To, že se tak stane je určitě dáno jen těmi kompromisy mezi cenou, váhou a materiály...
A jestli koupíš pukem, nebo obrubníkem do kedlubny je taky vcelku jedno.
Tím, že přilba absorbuje náraz, tak se naruší její vnitřní (i vnější) struktura, česky se tedy rozpadne. Viz fota Vaškovi helmice.
Hokejová helma je dělána na to, aby vydržela několik (mnoho) i poměrně silných nárazů. Cyklopřilba silný náraz nevydrží, a to záměrně, protože tím se sníží "škody" na hlavě (energii nárazu pohltí materiál přilby a NE materiál hlavy).
Z tvého pohledu by jízda na kole v plechové rytířské helmici byla nejbezpečnější. Taková helmice z poctivého plechu vydrží už docela velký náraz/úder. Otázka je, jestli ho vydrží i ten obsah...
Je to jako s autem. To ma taky deformacni zony. Kdyby je nemelo, naraz by byl tvrdy a takove auto by bylo v podstate nebezpecne. Tim, ze ma deformacni zony, tim urcitou energii pohlti, pripadne rozlozi do mist, kde neublizi. Tak by mela fungovat helma. Dobra helma by dle meho mela co nejvice energie pohltit. A kdyz uz to nezvlada, mela by se rozbit a tim padem odvest energii do toho rozbiti helmy. Urcite je to lepsi, nez helma v podobe hrnce, ktera nic nepohlci. Mozna vydrzi vice narazu pukem, ale jinak je na prd:-)
Jiný úhel pohledu. Při jiné (nevyhovující) hmotnosti, nebo jiné (neakceptovatelné) ceně by byla helma z materiálu dobře pohlcujícího energii a dobře chránící kebuli, aniž by se musela nějak rozpadat. Čili, "polystyren" je lehký a cenově dostupný, ale na jeno použití, protože při první příležitosti sice tu energii vezme, ale jde do kopru... Takže určitě není smyslem helmy, aby ochránila hlavu tím, že se bude postupně "rozpadat" - chrání hlavu, ale díky své nedokonalosti a kompromisům nevydrží a rozpadá se.
To není slovíčkaření :-))
Viz moje odpoved na tvuj prispevek niz.
Aby plnila i funkci "deformacni zony", proste se nejakym zpusobem zdeformovat musi. Resenim na vic nez jedno pouziti by pak mohla byt helma nekolikanasobne vetsiho objemu, kde by neprorazitelna vnejsi skorapka skryvala hlavu v mekkych vrstvach neceho netrvale deformovatelneho (na zpusob molitanu).
Ma to nekolik zasadnich nedostatku:
1/ Jak zajistis s tak mekkou vyplni bezpecne a pri narazu "nesesmeknutelne" drzeni na hlave?
2/ Jak pri tak velkem objemu zajistis dostatecne odvetrani hlavy?
3/ Nekolik zdanlive podruznych veci- jak pri takove velikosti helmy zajistis kvalitni vyhled, aerodynamiku, hmotnost a design.
To asi ano. Kompromisy v tom urcitou roli hraji taky, i kdyz ne tu rozhodujici.
Aby prilba byla pri narazu funkcni, mela by kinetickou energii castecne pohltit, aby tim zabranila poskozeni mozku, ev. zlomeni vazu. Plni tedy jak primarni- "protiprurazovou" funkci, tak zaroven i funkci "deformacni zony", jako to znas urcite treba i u automobilu. A proto se prilba castecne i rozpadne, coz je dobre.
...nicméně původní výhrada není k materiálu, nýbrž k tvaru helmy. Já bych skutečně lepší ochranu zátylku uvítal. Něco na způsob odvětranější dirtové kokosky...
Některé dětské helmy tento tvar dokonce mají:
http://www.sport365.cz/pictures/products/uvex...
Výborně, konečně rozumná řeč, teď by se o tom snad mohlo konečně fundovaně diskutovat, i když to téma poněkud kontroverzně, jak je jeho zvykem uvedl Olkyc,
Fotky me havarky :o(
http://alvapinka.rajce.idnes.cz/Svatostepanska...
Tohle sice asi trochu bolelo, ale když nepraskají kosti a člověk se směje, tak je to v pohodě.
Zřejmě ti bylo včas připomenuto, že nejsi nezranitelný a je potřeba větší soustředění při blbnutí :-)
Vašku, ty vole, proč to děláš? :-)
Jinak jsem rád, že se Ti nic vážného nestalo a Přeju Vám všem třem hodně štěstí v Novém roce.
Pavlínko, prosím Tě hlídej ho. Ti chlapi jsou někdy na zabití :-)
mám za ním běhat s kočárem v terénu, nebo jak si to představuješ, Zdenále?? :-) má svou hlavu a jsem moc ráda, že má natolik rozumu a tu helmu fakt vždycky vozí... :-) pohlídat se musí sám, velký už je dost...
tys dopad skoro jako já před půl rokem, ale mně se to povedlo proti tobě skoro na rovině =) nicméně moje přilba se posunula nad čelo a přežila, tak mám tři křížky na čele... ;o)
A uz si od te doby spravne utahujes reminky? :o)
Největšími "pijany“ v členských zemích Evropské unie podle posledních statistik Eurostatu jsou Lucemburčané, kteří vypijí 17 litrů čistého alkoholu na osobu starší 15 let za rok. Na druhém místě jsou Irové a Portugalci se 16,6 litru, následují Češi s průměrnou spotřebou 15 litrů.
Estli ty jsi nakonec nebyl "pod párou"?
Čech v Lucembursku, to se ty hodnoty sčítaj´...
8-D
Tuhle statistiku vedou uz leta, jenomze ono je vsechno trosku jinak: kvuli nizkym danim sem jezdi nakupovat alkohol (a benzin, kavu atd.atd.) obyvatele z sirokeho okoli. Stejne je to s nakupem automobilu, zakladanim firem a kdovi jeste cim vsim moznym (na pocet obyvatel).
Co me spis zarazi je vedouci pozice v tabulkach, co se poctu sebevrazd na pocet obyvatel tyce.
tak to mám co dohánět ale teď sem játra pocvičil to byl tejden si myslím že sem ten průměr dohnal a předehnal