Ahoj, ještě bych potřebovala poradit-právě jsem umyla a pořádně vydrhla kolo, celou zimu na něm jezdit nebudu-mám ho mazat? tim mazánim myslim řetěz, kazetu, přehazovačku,...nebo se to mazat nemá? Předem díky
Kdo maže, ten jede. Takže když budeš chtít jezdit musíš namazat :-)
A k tomu použíávám GT85, hodně lidí používá WD-40 a myslím,, že to taky stačí.
Taky to vysuš, klidně fénem, ať ti nezůstane voda, kde nemá. Skoro je lepší kolo umýt až na jaře před sezónou.
no to snad ne-to tam mam nechat celou zimu shnout bahno?....kolo sem samozřejmě usušila:)
Jasně že ne, já z toho nepochopil, že jezdíš bahna. I když na druhou stranu zaschlý bahno třeba není špatná ochrana před ukradením kola ze společnýho sklepa... :-)))
Není náhodou zaschlé bahno určitá trofej, patina a vzpomínka na skončenou sezónu ? :-)
Není, to si naši " Šemíci " nezaslouží.-:)
Není od věci přeřadit na převody, kdy je nejméně napnuté lanko a nejméně namáhané pružiny v přehazce a přesmyku. U véček vyháknout lanka u čelistí.
je to je dobrý, přehozeno mam správně, ale s těma brzdama mě to nenapadlo:)
Namaž všechno, jako obvykle před jízdou. A řádně napumpovat, aby to na jaře nestálo na ráfkách :-)
Nepřefouknout ! Jaro se blíží. Od zítřka se už konečně prodlužují dny !!! :-)
Já taky nevim, proč teď ukládá kolo. Mně právě začíná sezóna :-)
Chystam se "trenažérovat"...přece jenom je venku krapet zima, zvlášť u nás
Omlouvám se, jsem zhýčkaný horkým a suchým podnebím Polabské nížiny :-)
Ježkovy voči, cože jsi to udělala?!?
Proboha, proč takové věci vůbec děláš?!? To chceš to kolo zničit?!?
Kdo bydlí v paneláku a ještě s manželkou (vlastní),to kolo umýt prostě musííí.
a ty tam to bláto necháváš a nebo ho loupeš?:D a jak často měníš řetěz?a vrže ti hodně?
No samozřejmě, že tam to bahno nechávám - je to ochrana proti oděrkám v laku :o)))
Mírně ho odstraním JEN když dávám kolo do servisu.
Řetěz a pastorek je jediná věc, co na kole meju a mažu - cca tak po každé druhé vyjížďce. A řetěz měním když je prostě potřeba - jednak ho měřím a jednak to prostě poznáš na řazení. Vychází mi to tak 2x - 3x za rok.
Já si nepotrpím v tomhle směru na nějaké šachy s úsporama - řetěz je prostě spotřební záležitost, tak nač si dělat vrásky. A už vůbec nepřipadá v úvahu, že bych něco takového prováděla sama :o)))
Jo, kromě panenskýho je ještě extra panenskej. Můžete mi někdo vysvětlit ten rozdíl? Jak může být něco panenštějšího než panenské......prostě na mne z toho kouká reklamní podvod jak Brno. Možná bude potom rozdíl i v tom mazání...:-)))
http://cs.wikipedia.org/wiki/Olivov%C3%BD_olej
nevím, používám extra virgin na jídlo a tedy potažmo i na to mazání.....
Na kuchynske oleje bacha, jednim (nebyl teda olivovy ale slunecnicovy) jsem namazal zavirak, on tam nejak zluknul a zmenil se na neco jako lepidlo... :(
Rostlinné oleje se oxydací mění na ferméž. To byl Tvůj případ. Olivový olej tomu dlouho odolává.
Jo jo, to mi jednou jeden dobrák poradil rostlinný olej do motorové pily na mazání řetězu. Na poprvé pohoda, ale jak jsem potřeboval pilu za půl roku, tak řetěz byl tak slepený, že s ním nebylo možné hnout. No a o mazacím kanálku ani nemluvím, dalo mi zabrat než jsem pilu znovu zprovoznil. :-))
hm, tak to jsi měl asi úplně špatnej olej. Já mažu použitým olejem z friťáku z hospody. Stačí přecedit přes plátýnko. Žádné zatuhnutí nepozoruju a navíc to při řezání pěkně voní :-D A určitě je to i lepší pro přírodu
Jo jo hoši, já jen jednou nalil do pily na mazání řetězu ten biologicky správný předepsaný olej, který je na rostlinné bázi zřejmě. Jak pila olej trochu plive a voněj piliny, hemžilo se mi to pod nohama ve stodole za chvíli myšma, a vůbec se nebály!!! Přitom pila dělá docela kravál. Od té doby mažu neekologicky vyjetým motorovým a mám od myší pokoj, ještě se mne bojej. Dělat dřevo a dávat přitom pozor, jestli jsem nešlápl na myš, tak z toho jsem už vyrost.
Bublo tak co, už víš kdy, kde a hlavně čím mazat kolo a řetěz ??
Jestli doma nebo v lese, jestli použít vyjetý motorový nebo přepálený fritovací olej a nebo když jsi fajnšmekr tak panenský olivový a hlavně přitom pozor na myšáky abys na nějakého nešlápla až ti bude oblizovat kolo :-D
Výměna informací je důležitá vždycky a řetěz jako řetěz :-)
:D jj, takže vyhodim všechny ty cyklostary a pudu si koupit olivovej olej a pořádnýho potkana pro případ, že budu zase někdy na kolo naštvaná...
Jestli ti jde jenom o konzervaci, tak nějakej rostlinej olej nebude špatná volba.
Já si udělal malý test antikorozní ochrany různých maziv vystavených živlům na venkovním parapetu a jako bezkonkurenční mi vyšla překvapivě řepková lukana. :-)
http://picasaweb.google.cz/lehosuchoj/Oleje...
Ten test jsi pojal opravdu velkoryse. Výsledek se dal očekávat. Některé prostředky jsou přímo korosivní (uvolňovač šroubů), jiné jsou vysoce viskózní, takže je déšť snadno smyje. Ten rostlinný olej je poměrně hustý, a přitom snadno oxiduje na fermež, která je výborným konzervantem. Jeho použití na rám kola, kliky a blatníky (což jsou části zasluhující ochranu), je nevhodné. Při předčasném užití zašpíní oděv a obnaží ochranný film, pozdějí se stane chytačem nečistot. Překvapila mě nízká účinnost vosku New Wax (který neznám) - možná jsi nedodržel postup k použití. Já před zimním obdobím používám tvrdý autovosk Sonax, který se po nanesení, a před zaschnutím, zatře intensivně flanelem do lesku. Tím chráním kolo před slanou břečkou.
Vzal jsem všechno co bylo doma po ruce. Právě že New wax si vedl spolu s Break free dobře. V době kdy se na ostatních vzorcích začaly objevovat první stopy koroze tak právě tyto dva vzorky + lukana byly ještě bez rzi.
Trochu je to vidět tady:
http://picasaweb.google.cz/lh/photo/c...
Jinak pro použití na kolo mě ten vosk moc neoslovil právě pro tu složitou aplikaci.
Takže mám naprostou jistotu, že nezrezatím, ale otázka je jestli budu ještě hořet :-)
Otázka (ale spíš jistota) je, zda pojedeš. Tyto antikorozní a konzervační látky mají několik negativních vlastností pro kolo a pohybové ústrojí vůbec: Ztuhnou a některé ještě lepí, takže nelepící musíš velkou silou rozhýbat a lepící, pokud s nimi ještě pohneš, budou stále klást velký odpor .. holt lepidlo .. J.
kAZETU NEMAŽ, TA SE NAMAŽE OD ŘETĚZU .. Přehazku stříkni GT 85, je to to nejlepší ..
.. Řetěz, když očistíš CycloStarem (chválím ..), nejlépe namaž tekutým voskem, nejlépe smíchaný s PTTF (teflon) .. Teflon vytváří klouzavou vrstvu a vosk (vax) zabraňuje přilnavosti prachu a nečistot .. Mazání řetězu prováděj vždy, když uslyšíš jeho hlučný chod (klapání), po každém dešti (vodě vůbec), ale nejpozději po 500 km .. J.