Ahoj, prosila bych radu, myslíte, že stačí na normální ježdění na silničce převody 2x7? Jezdim mtb a silnici chci jenom jako doplněk. Předem díky.
Lidi jezdi i singlespeed, kdyz na to prijde. Potiz muze nastat, az zacnes mit sportovnejsi ambice i na silnici, nebo budes chtit jezdit s lidmi, co maji jinak zprevodovana kola. Na jezdeni pro sebe samotneho to staci urcite.
Taky si myslím, že stačí. 2x7 jezdím už asi deset let, stárnu, zhoršuju se a přesto mi tyhle převody stačí čím dál víc, protože jezdím čím dál tím víc normálně..
Hmmm, tak 2x6 jezdím už cca 15 let (před tím fávo), dozadu jsem kvůli své "poněkud rozměrnější postavě" dal bikový 6 kolo a myslím, že už s tím dojezdím, podívej se na mýho veterána v profilu na Bike-foru.
Koneckonců, proč víc převodů v Polabí .-)
Já taky vyrostl na silničce 2x5, a v kopcích na Valašsku. Do prudkých stoupání mne to naučilo nejen šlapat, ale i tahat, takže určitě počítej klipsny nebo nášlapy, ale to je asi samozřejmost na silničce dneska.
Nebyl to favorit s tím přiblblým dvojtácem, kde byl rozdíl asi 6 zubů? Takovej jsem jezdil taky, ale pravda, tehdy žádnej kopec nebyl nejetelnej. Nechápu, jak jsem na tom moh celkem svižně vyjet na Komáří vížku nebo na Bouřňák.;-)
Ten přiblblej dvojtác měl rozdíl 3 zubů, již si nepamatuji přesně, ale myslím že to bylo 51/48. Když sem měl první kolo s Campou 52 / 42 myslel jsem, že jde snad o zázrak :o)))
ten pidirozdil udajne nebyl kvuli rozsahu, ale kvuli poodsunuti osy retezu na vetsich koleckach vzadu, aby se nekrizil. vyrobit mensi talir asi nejakeho planovace nenapadlo. ale dvoutalir s extremnim rozptylem sel semtam videt, nebyl ale montovatelny, byl takoveho libertovskeho vzhledu.
Ty dvojtacy byly tusim 52/47 a ten "lepsi" 52/46 ;-).
S tou Komari vizkou to myslis opravdu vazne ??? ;-D
Ja si ji dal jen tak jednou "odpoledne po praci" a protoze jsem pohodlny, tak jsem i treba na Praded z Jeseniku jel celou cestu vsede (bez odpocinku) a samozrejme na lehke prevody...
Na tu Komarku se mi to ale v jednom miste zacalo na 30/26 zvedat na zadni a mam obavu, ze na tezsim prevodu bych tam prinejmesim utrhl riditka, anebo neco podobneho :-) ...
Jo jo, taky žiju v tom, že to bylo 52/47 a vzadu jsem měl skládaný pětikolečko s 26kou, kterou tam byl dost problém dostat kvůli velkýmu skoku, ale se 47x 26 jsem vyjel i Ještěd, se spacákem v batohu a po noci pod širákem u Libverdy. Když dneska čtu ty převody, co jezdí mladí bikeři, usmívám se :-)
Tys tam měl 51/48, já 52/47 :-) ( a dokaž to, že ne:-))
Mohu to vyfotit .. Jinak, mé tvrzení je zákon .. :o) J.
Já už to nevyfotím, mě ho ukradli ve třiadevadesátým a od tý doby mám Bareše na Sachsu, a tam je to jinak.Ale kámošovi jsem při stěhování prodal svý poslední fávo na dojíždění do hospody , a to vyfotit můžu, ozvu se, Ty zákone :-)
Člověče, tys tak vybudil mojí paměť, že jsem si vzpomněl, že poslední cca 3 roky před krádeží jsem na tom měl "super" duralový šlapání a převodníky dnes již asi zaniklé značky Thun, možná, že ty cifry si pamatuju z nich. Nevíš náhodou něco o tý značce, Jiříku?,
Honzo z Horky, Thuna jsem jezdil, nejlehčí, co tehdy bylo a i dnes je v Al .. akorát packy byly lisované na kliku a tam mi to povolilo, tak jsem to reklamoval u výrobce a Thun mi je poslal úplně celé nové .. bylo to 42/52 .. Jak Thun dopadl, nevím .. asi ho někdo sežral .. J.
No, Jiříku, na jednu stranu jsem rád, že jsem zřejmě v čase kolem sametovky jezdil na stejném vybavení s odborníkem Tvého kalibru, ale na druhou stranu mě to utvrzuje, že 52/47 jsem měl na původním fávo vybavení ) pravda, že to bylo fávo skoro jako F1 a byl jsem na něj náležitě pyšnej (aby tomu hajzlovi, co mi ho ukrad ....) Jinak s tou Horkou jsi to opravdu přehnal, ukaž mi jí u nás v Polabí :-)
Jo, a ještě k tomu Al, tak to hochu určitě ne, pouze s Al slitiny, kterou je také různě tepelně upravované duraluminium. Jako původním povoláním letecký mechanik o hliníkových ( i hořčíkových) slitinách vím taky něco i na " vlastní ruce" . Měj se, Janes
http://cs.wikipedia.org/wiki/Dural
samo, že jsem měl na mysli dural, vím, že z Al se nic nedělá, ale i sami výrobců rámů píší často na rám Aluminium .. je to kratší ..
z Horky je Nemrava .. Janes ..J.
Ani jsem Tě z takové" vědomostní nedostatečnosti" ani nepodezříval, to spíš jen tak aby bylo jasno :-). A tím Nemravou myslíš co, mě??? To bych fakt nemusel vydejchat. Já jsem Janes, a to na všech forech, kam chodím, jasný?
Jestli jsi nemrava, to nevím, ale tam ten janes byl nemrava s velkým n .. :o)
v polabí neznám nikoho, kdo by rozuměl letadlům .. a že znám kde koho .. :o) ..J.J.
To já přece vím, že znáš třeba i reproše :-). Ale měl bys vědět, že ani jedno ze tří základních učilišť leteckých mechaniků v Čechách nebylo dál, než 40 km od Labe ( samo blíž k Vltavě:-))
tak díky všem za odpovědi
Určitě stačí, jen si musíš převody poskládat aby ti vyhovovaly, každý má jinou výkonost a taky záleží na cestách kde budeš jezdit, kopcovité-lehčí převody s větším odstupňováním, rovinky-těžší převody s menším odstupňováním. Navíc tyhle systémy koupíš mnohem levněji a paradoxně k tomu vydrží podstatně větší porci kilometrů než devítkové nebo desítkové. Výdrž řetěz-kazeta-převodníky na silnici i 15 000 km bez výměny čehokoliv, pak ale vyměníš všechno na jednou a zase to šlape jedničkově. Kdybych si ještě někdy skládal silničku, tak jedině ze 7 nebo 8 pastorkovou kazetou.
Tenhe způsob výměny komponentů je docela nešťastný. Na jednici mám devítku a za 3 roky, kdy ty součástky mají hooodně přes 20 000Km + několik desítek hodin na trenažéru jsem měnil řetěz 2X (poprvé při 132,35mm a 9 300Km) kazetu ani jednou a kliky jsem sice kupoval nové, ale ty staré měly převodníky i po 15 000Km jak nové. Pokud si člověk ohlídá životnost řetězu a mění jej včas, tak není problém. A pokud člověk místo Japonců zvolí osvědčený řetěz C9 (funguje i na desítce ) od Campagnola, tak i řetěz vydrží dlouhou dobu. Samozřejmě záleží i ná údržbě a stylu jízdy. Já jezdím hodně těžké převody a řetěz udržuju čistý a jen lehce namazaný, aby se neobaloval bordelem, který pak funguje jako brusná pasta.
Jezdím tiagru a tu měním jednou za rok, něco přes 10 000 km, nic neměřím, čistím zřídka, mažu zřídka a až začne přeskakovat řetěz, měním všechno. Kolo mám na ježdění, ne na údržbu. :-)) Myslím že taková sora vydrží podstatně déle, tu už ale nevyzkouším, přesedám na greenspeed gto se schlumpfem a rohloffem, čili údržba skoro žádná. :-)
porid si 29" MTB a pred vyjizdkou na silnici jen obujes pologalusky 25*622 a porad jedno kolo i prevody.
Tihle prasopsi nikdy silničku skutečně nenahradí. Stačí i nějaká bazarovka s řazením na rámu a udělá parádní službu. Navíc pokud to finance a prostor dovolí, tak je lepší mít víc kol. Jedno může sloužit jako zimák a letňák se šetří na pěknější dny.
prvni pulku komentovat nehodlam, vyvysovat nad moderniho 29" horaka nejaky srot z bazaru bez polohoveho razeni je zcestne.
druha cast je zajimavejsi, nechapu, nac mit fajn kolo a herku s tim, ze kdyz je hnusne, tak si povzdychnu "zase musim jet na VYLET na te rozvrzane herce" (ted nemyslim herku do obchodu a prace!). pokud herka neni rozvrzana a jede fajn, pak neni duvod mit nalestene paradni kolo coby ztratu penez.
Silnička za 5 000 Kč s bazaru už bude mít minimálně indexové řazení na rámu nebo řazení integrované do brzdových pák. Navíc geometrie a posed jsou u 29-ky horala prostě horší než u silničky. Rovná řidítka bez možnosti více změn úchopu, delší zadní stavba znamená pomalejší reakce, pokud by na tom byla odpružená vidlice, tak ta nejen že zbytečně navyšuje hmotnost kola ale ještě se v ní ztrácí poměrně velká část vynaložené energie.
A za minimálně dvěma bicykly si stojím, pokud chce člověk jezdit celý rok. Já bych neměl srdce tahat vyšperkovaný stroj někam do zimní plískanice, když si můžu za pár peněz pořídit plně oblatníkovaný stroj a na něm odjezdit zimu bez pocitu viny, že těžce zaplacené komponenty na jednici dostávají zabrat. Momentálně mám 4 kola (Jednice - silnička, přes zimu v trenažéru; Dvojka - silnička, to je vlastně jednice, kterou mám v městě, kde studuju; zimák - favoritka, plně oblatníkovaná a osvětlená a k tomu ještě MTB) ani jedno z těch 3 dalších kol nemá cenu přes 10 000Kč (některá ani těch 5 000), ale nedokážu si představit, že bych měl jen jeden stroj a na něm odjezdil všechno.
Tu nejsou ochotni Ti naslouchat .. :o) .. J.
ale jo, dovedu si představit, že bych měl jenom jedno kolo - jakýsi univerzál, který je vlastně stejně dobrý, jako průměrný ve všech disciplínách, ale nikde nevyniká. v praxi se přikláním rozhodně k více kolům - první je kolo do práce /blatníky, jeden převod/ - používáno celoročně, pak tu máme MTB 29, jakožto zástupce jízdy mimo komunikace, dál tu máme lehokolo - řekněme pro silniční použití, poslední z kvarteta je singlspeed na 26-tkách / t.č. převálcován 29 - tkou/. no a v plánu je silniční kolo, abych se předtím než natáhnu bačkory vrátil takříkajíc ke kořenům :-)). závěr - víc kol rozhodně neškodí
Tj., ale Ty jsi spíš výjimka tu .. a více kol je myšleno (Nooskim a mnou) jinak. Více kol jednoho typu pro více příležitostí .. Ty zas používáš skoro všechny typy kol pro různé disciplíny .. Já se svou silničkou zajedu všude, naprosto bez problémů a i rychle .. I do terénu, akorát tam nemám potřebu jezdit, jezdím pro radost i užitek současně .. (většinou ..) .. J.
Nekdo mele jako kolovratek v socialne- ekolo-ekono tematech, nekdo zase porad dokola o 29" :o) Jeste tu schazi doporuceni lehokola a bude to folklorni vlakno, jak ma byt. Dobra rada nad zlato.
Já bych doporučil auto. Tam je převodů a je to taky vhodné na silnici... :-)))
pět, šest, max. 7 , současné silniční kolo je v počtu převodů nedostižné :-)
Mé kolo má 30 převodů .. a příští rok 33 .. J.
Vím že jsi odborník, tak nech té demagogie, budeš tam mít tolik duplicit nebo skoro duplicit že realita s počtem převodů je někde úplně jinde. Tak jsme machrovali jako děti když k nám přišly horáky, "ty voe, já mám 27 rychlostí, na mě nemáš" a tak podobně. :-))
Jaké demagogie? To je prosté konstatování faktu, že na kole bude 33 převodů! Ale neznamená to, že by některé převody nemohly (ale nemusí) být stejné, tj. i kdyby všech 33 převodů bylo stejných, neubírá to na jejich počtu .. To je matematika .. a hlavně logika, která vám často chybí ..J.
Všichni to logicky chápeme, bohužel zase ty jako jediný nechápeš nic. :-))
Nech ho, mistra světa, soustavy, galaxie a vesmíru... Najezdí na kole víc než Armstrong s Ulrichem dohromady, dostává běžně ve městě (a i mimo město) pokuty za překročení rychlosti na kole, na okruhu trénuje s formulí jedna (časy má jen o pár desetin sekund horší; hold F1 má přeci jenom lepší aerodynamiku a navíc olkyčovi chybí křííídla; asi málo chlemtá redbullshit), a díky těm třem převodům navíc už bude létat jak Jan Tleskač.
Prostě čím víc pruhů (převodů), tím víc Adidas!
My, ubozí a nehodní, jen s 20 převody na silničce a 27 na bajkovi, se přece nemůžeme s tímto veleborcem vůbec poměřovat!
Doufám, že nemusím přidávat kopu smajlíků, protože zajisté i takový YntelYgent jako je Jeho Velikost Šustík První a Poslední, co umí napočítat do nekonečna a zná poslední dvě číslice čísla Pí, pochopí, že se jedná, sice jen o lehkou, ale přeci jenom lehkou nadsázku... ;-)
a další rok 36 apak 39 víc převodů než všichni dohromady
Navrhuju dopredu trojtalir a dozadu devitikolecko na rohloffa, tak se da uz dneska poridit 378 prevodu :))
Jenomže on to dokáže a příští rok jich bude mít alespoň 450
A na prestupny rok budes mit kolik? O kolecko vic vzadu, ale o kolecko min v hlave?
Ale stejne, jsi machr. Zavidim ti to!!!