pro Prahu podrobnější info zde: http://doprava.praha-mesto.cz/...
dvě kola na plošině u zadních dveří každého vozu + je možné jezdit vybranými tramvajemi ve vybrané časy. Zdarma.
Úředně: http://www.ropid.cz/prakticke-informace...
Lidsky (a podrobně): http://www.prahounakole.cz/2008/08/28/jak-do...
Přístupnost stanic metra (někdy se vyplatí popojet 1 stanici a vyvézt kolo po eskalátorech, než se tahat přes troje pevné schody): http://www.prahounakole.cz/mapa/stanice-metra/
Stručně:
Smí se 2 kola na zadní plošině kteréhokoliv vozu (ale jednu slunečnou sobotu jsem zažil i 7 :-) ). Prakticky je nejvhodnější plošina vozu posledního, protože je na ní více místa. "Ve špičce" má smysl lézt do metra jen proti směru špičky nebo v okrajových oblastech, kde není metro tolik zatížené. Hodí se také nastupovat ve stanicích, kde je velká výměna cestujících (třeba přestupní), tam je šance, že se plošina na moment uvolní dostatečně na to, aby se tam člověk s kolem vešel. V metru bychom se s kolem měli chovat ohleduplně a nemít ho moc zadělané. Existuje zákaz vozit kolo výtahy, přitom snad půlka těch výtahů je dostatečně prostorná (viz ten seznam stanic), takže tam je ten zákaz dost neopodstatněný.
Tak ono se výtahem snad ani nesmí s dětským kočárkem... To je taky docela na hlavu, nechat to ženské tahat po schodech... Zas tolik invalidů, pro které je to určené, do metra neleze aby byly výtahy v permanenci...
S kočárkem a těžkým zavazadlem se do výtahů smí (máme na to vyjádření osobně od "vrchního zákonodárce DPP"). V témže vyjádření se ovšem píše, že s kolem prostě ne.
Použitým argumentem je údajné nebezpečí, že by jízdní kolo mohlo výtahy znečistit. Má žena si s nimi koresponduje, tak třeba něco vykoresponduje. Když vidím, jak se to postupně hýbe u tramvají, tak výtahy v metru by se taky časem hnout mohly.
A jak se to postupne hybe u tramvaji? O zadnych zmenach nevim, ale docela by me to zajimalo.
Od 15.12. se smí o ráno hodinu déle (tj. do šesti) a na třech nových trasách: Anděl->Řepy, Hračanská-> Petřiny a Palmovka->Jarov (jen linka 1). Zjistilo se zjevně, že když je tramvaj nenacpaná a nehrozí její další zaplnění, že není důvod to nedovolit.
Dik, to mi uteklo. Teda lepsi nez nic, ale moc se nepredali - jenom rano do 6 na par linkach? To mi pripada spis trochu jako vtip...
rano a vecir. a ne na par linkach, ale par trasach. to je jina, jezdi tam linek vic. navic jsou to ty trasy do kopce, jine nemaji smysl.