Začíná být zima a začíná se objevovat můj věčný problém. Obzvlášť když jezdím v kukle. Díky rozdílu teplot se brýle často mlží a v kombinaci třeba s dnešním večerním deštěm fakt nádhera. Nakonec jsem jel radši bez brejlí, protože jinak jsem viděl ještě hůř a asi bych se zabil....
Neznáte na to něco? Matně si pamatuju jakousi reklamu ze začátku devadesátejch let na nějakej krém (Vanisch?), kterým když se potřelo zrcadlo, tak se v koupelně nezamlžovalo. Že to fungovalo vím, protože tím hospodskej v Mukařově natíral sklo chlaďáku, kterej se mu mlžil.... Ale jednak nevím přesně co to bylo a jednak už jsem to nějak neviděl..
Víte někdo o nějakým způsobu?
Díky
Něco už se tu probíralo:
http://www.nakole.cz/diskuze/tema.php3?id=5418...
Můj problém!
1) buď se stav v optice a kup si vodičku proti zamlžování - kolegyně si ji koupila včera, takže to existuje.
2) nebo jezdi v brýlích na potápění - do nich stačilo plivnout, rozetřít, vypláchnout mořskou vodou a hurá ke dnu :-)))
to mi delaji taky, ale jen kdyz zastavim. po rozjeti to hned zase sleze. Resit to nebudu. Zkusil bych jiny brejle ktery maji lip reseny vetrani.
Chce to jezdit hodně rychle, hlavně do kopce, a nezastavovat! -).
http://www.lekarna.cz/papir-na-cist-bryli...
To je snad jen na čištění, ne ? Tohle těžko zabrání dalšímu zamlžování...
Je to proti mlžení .. osobně zkoušeno .. dělá se to i ve flašce ..J.
Tekutej papír? To je bomba. Ale sedínku bych si tim utírat nechtěl.
To sou ale dneska stejně vynálezy.
Prozor je kapalina, kterou jsou napuštěné kapesníčky .. J.
To možná ano, ale tenhle Prozor je suchý. Prodávalo se to už před "revolucí" a dodnes je to pro použití hlavně na sucho... Pokud si k tomu dokoupíš nějakou vodičku, tak ano, ale tohle jsou fakt jen suché papírky...
Přípravek PROZOR vyrábělo družstvo Druchema Praha, jak jsem mezitím zjistil, už ho bohužel nevyrábí, ale kontaktoval jsem jejich obchodní oddělení a na můj dotaz prověří možnost obnovení výroby. J.
Mám ještě poslední zbytky původního Prozoru. Prodával se v balení asi 100ml. Funguje to naprosto spolehlivě. Papírky byly jen na sklo! O.
zabírá na to i jar... kápni kapku jaru, rozlešti to a je to... a nebo pak fakt jen nezastavovat :-)
Nebo nedejchat. Možná moc funí :-)
no právě asi moc funím....
Ne jeak jedu v kukle, tak to dejchám přímo pod brýle a nepomáhá ani jet ryhle. Mlží se skal i při rychlostech přes třicet. Zejtra vyzkouším ten jar. Tedy doufám, že je jedno jaký to je prostředek, bo jar nemam.
Kukel je moc druhů, asi máš jenom z otvorem pro oči a to je špatně, vzduch který vydechuješ se tlačí místy nejmenšího odporu, tedy vedle nosu přesně pod brýle. Vodičky nepomůžou, je toho na ně moc, nejlepší řešení je vystřihnout otvor i pro ústa a nos. Já používám kuklu s otvorem pro celý obličej a když je opravdu klemra, uvážu si přes ústa a nos šátek, který mám v místech vedle nosu vycpaný vatou, aby mi ten vydechovaný vzduch neunikal pod brýle. Možná by to vycpání stačilo i u té tvé kukly, zkus a uvidíš.
to musí byý ovšem dost brutální pohled :-D Aby to nebylo jak u mě. Měl sem kuklu na běžkách a když sem dojel partičku před sebou, tak se ten chudák tak lekl až to vzal do stromu
Ja jsem takhle nedavno vydesil vlastniho psa. Normalne na me dvakrat steknul :o))
Hlavně takhle nechoď do banky. -).
Asi bys pak byl nějaký čas bez možnosti jezdit na kole.
já mám taky otvor pro celej ksichtím, ale protože jsem nastydlej a to hluboký vdechování studenýho zmrzlýho vzduchu to na těch průduškách zhoršovalo, tak jsem si jí povytáhl, abych to dýchal teplejší. Pro průdušky to bylo dobré, pro brejle ne.
Dneska jsem to měl ale už normálně a brejle namatlaný prostředkem na nádobí, ale buď to musí bejt fakt JAR nebo to nefunguje. Zkusí ještě se dostat někdy někde do nějaký optiky a koupit tu vodičku, co doporučuje Alvapinka.
No klasickej ceskej JAR to neni urcite :o) Proste cosi na nadobi. Ono univerzalniho asi neexistuje nic, mne se dneska s kuklou bryle mlzily taky. Jenom bez toho JARu je to mnohem horsi a taky to zapareni zmizi az za delsi dobu.
Zkousel jsem i nejaky prostredek proti zamlzovani zrcadel v koupelne a celnich skel v autech, ale vysledek se nijak nelisil. Podle me to bude v druhu kukly a v tom, jak nasazenou ji vozis, jak ti uz rekli ostatni. A taky v druhu bryli, zdaleka ne kazde maji dobre odvetrani. Taky najit kompromis mezi ochranou proti vetru a odvetranim neni jednoducha zalezitost, myslim :o)
takže se mi prostě budou pořád mlžit... :o))))
Nekdo tu zminoval uterky Clarin na sklo u auta. Pouzival jsem je kdysi na stit u prilby na motorku a docela to fungovalo, dalo se jezdit i v zime. Ty "postsocialisticke" ucinkovaly vyborne, ale cim novejsi, tim horsi. Ani nevim, jestli se jeste daji koupit, zkus nejblizsi pumpu (byly asi za 40Kc, takze zadna financni katastrofa, kdyz nepomuzou).
Zkus jinou kuklu a jiny bryle :o) Ja kdyz jedu s kuklou, tak po nejake chvili stejne vyndam ven aspon nos, i kdyz dycham stejne asi vic pusou, nejde mi teda studeny vzduch primo do plic, zato ten vlhky a horky vydechovany nevali primo na skla bryli. Videl jsem uz ale i kukly s dirkama na miste nosu a pusy a i takove, co mely u nosu jenom jakousi zaklopku nebo jak to nazvat, ze proste vzduch nevalil do nosu primo.
já mám vlněnou od devoldu. Dýchat jde přes ní v pohodě. Normálně to taky nedělám, ale teď jsem to prostě potřeboval, kvůli tomu nastydnutí.....
A zkusil jsi ty vycpávky pod očima vedle nosu jak jsem psal výše? Někdy je lepší odstranit příčinu než bojovat z větrnými mlýny. :-) Ale musíš mít tu kuklu akorát, jak jí máš moc velkou, tak bys tam té vaty musel dát moc a to bys pak vypadal jako z hororu, obrr lícní kosti. :-)) Když ti to bude fungovat, můžeš místo vaty použít něco co se dá prát a všít to do té kukly na trvalo.
Nedávné třeskuté mrazy mě donutily pokusit se koupi kukly. V místním sportu to neměli, tak jsem začal improvizovat -- a vyvinul jsem si vlastní řešení, kuklu už nepotřebuju.
Potřebuju k tomu širší šálu, čelenku a bavlněný šátek, postup je následující:
1. Šálu přehodím přes hlavu tak, aby mi její přední okraj obepínal brýle a po stranách volně splýval dolů.
2. Šálu v této pozici zafixuji čelenkou. Na čele nad čelenkou nesmí vzniknout díra, kterou by táhlo.
3. Překřížím šálu vpředu a zakryju tváře. Nos i ústa koukají, ale jsou ve větrném stínu. V tuto chvíli vypadám docela jako arab ;-)
4. Na krk si přes šálu uvážu bavlněný šátek tak, abych si šálu kolem krku stáhl.
5. Přes všechno nasadím přilbu.
Šála vpředu tvoří větrný štít, tváře jsou zakryté jejími okraji, které jsou volné, takže si můžu štelovat odvětrávání podle potřeby a stupně zadýchanosti. Brýle se mlží minimálně. Šátek na krku pak zajišťuje, že se můžu celkem dobře ohlížet, aniž by se konstrukce rozpadla. Nevýhodou je snížení zorného úhlu o periferní vidění, ale to v kukle předpokládám taky není žádná sláva.
Řešení je vhodné pouze pro teploty pod bodem mrazu, jinak je v tom strašlivé vedlo. Při teplotách nad nulou používám kombinaci čelenky, těsného šátku na krk a volnější šály, kterou si opět můžu "štelovat" podle chuti.
Na hlavu si ovineš šálu, zafixuješ čelenkou a na to lupneš přilbu?!?
Chceš říct, že na tohle narveš přilbu, kterou nosíš normálně?!? To se ti snad hlava smrskává mrazem nebo co?!?
Dokud jsem měla jen jednu přilbu (teď už mám zimní a letní), tak jsem musela sundat minimálně boční vycpávky, když jsem si vzala jen tenkou moirovou čepičku a tobě se tam vejde šála i s čelenkou?!?
No jo no, mas velkou hlavu :-)
Ftipálku :o)))
Mám přilbu, která mi sedí na hlavě akorát...
Ikdyž, teď mě napadá - možná je to tvarem toho zimáku - to je totiž skořepina až nad uši a právě po stranách za spánkama to tlačilo nejvíc.
U letní přilby by mě v těch místech asi netlačilo nic :o)))
Ale jo. Ta přilba má pásek kolem zadních 2/3 hlavy a dost velký rozsah utahování (asi 8 cm obvodu), takže můžu utáhnout pevně jak hlavu bez ničeho, tak hlavu s kulichem. S šálou a čelenkou je to po stranách trochu těsné, ale vejdu se. (hm, ty postrnaní polštářky bych mohl zkusit vyndat, to mě nenapadlo ;-) , akorát ony jsou navléknuté na tom pásku, tak to nebude snadná operace. )
Kuklu řeším tak, že se nechám obrůst fousama a je po problému ;-)
Taky jsem to tak vyřešil. Jenom v zimě z nich musím po dojezdu seškrábat námrazu. -).