obcas se me stava toto:
mam jiz delsi dobu prehozeny nejaky prevod,normalne jedu a najednou treba trochu vice zaberu a vzadu me neco rupne
je to docela velka rana pritom retez je dobry a prehazovacka serizena.
v servisu me tvrdi ze pri to muze byt vojeta kazeta ma typ shimano hg-30-8i
tedy pomerne levna asi za 400,-
ted uz mam novi retez ig51 v poradi jiz druhy na prvnim sem najel asi 1400 km a to jsem jeste nevedel co je to merka apod.
takze kdyz sem jej menil tak byl vytahanej jak "usta"
to praskani se stava i s novim retezem
[email protected]
Jestli vyměnils opravdu tak moc vytahanej řetěz a kazetu nechals, vypadá to opravdu na natažené ozuby pastorků. Jsou sice známy všelijaké oživovací postupy, ale nejjednodušší - i když ne tak levné - je prostě pastorky vyměnit.
No tak to je tim, ze mas ojetou kazetu, nekdy se to stava i kdyz menis retezy pravidelne nevytahane. Kup novou a vymen ji, kdyz to tim nebude tak ji alespon budes mit do zasoby. Stejne ji budes muset casem vymeni. Kazeta vydrzi 2 - 3 retezy.
Možná nebude od věci zjistit, na kterém (kterých pastorcích to střílí, odhaduji na dva někde uprostřed. V obchodě si kup samostatné pastorky s patřičným počtem zubů, vyměj je a mělo by být vše O.K. Někdy úzkostlivé hlídání natažení řetězu nepomůže, odjedeš jeden delší výlet někde v kopcích a už je pozdě, odnesou to i pastorky.
Má to jeden háček. Težko se hledá pastorek se stejným natočrním nabíhacích zubů. Pokud takovej neseženeš, tak Ti to bude špatně přehazovat.
Oddělat kazetu - rozdělat kazetu - ožvejkané zuby upravit kulatým pilníkem opět do správného tvaru - složit kazetu - nasadit kazetu. Pak to bude opět šlapat jako hodinky.
1500 na řetěz nění nic moc, já najezdím 3 000 km, ale jezdím pohodově. Měrku používám.
Kdyby to bylo kazetou nebo řetězem, ucítíš to na pedálech. Spíš to vidím na střed zadního kola.
Stalo se mi to samé, ale vydržel jsem a vozil sebou náhradní střed, kdybych ho musel měnit na cestě, a pak to zase samo zmizelo. Pastorek i řetěz jsem vyměnil a nepomohlo to, do výměny středu se mi nechtělo. Dokonalé systémy se opravují samy :-)))
P.S. co vodící kolečko na přehazovačce? To na pedálech neucítíš.
A také to může dělat špatně snýtovaný řetěz. Článek v místě snýtování nemá potřebnou vůli a stane se, že občas, když ve odvíjí přes kladky a pastorky, tak se nestihne patřičně ohnou a prostě máš dojem, že to přeskočilo. Vzadu se to ozve kovovým lupnutím. Prohmatej tedy článek po článku, jestli je řetěž po celé délce ohebný do všech stran.
Při výměně řetězu je potřeba ROZHÝBAT snýtovaný článek,v tomto místě vždy je festový spoj.V běžném opotřebení normální jízdou musí pastorek vydržet až 7000km,pokud řetěz přeskakuje v jednom místě je to tuhý článek,zahejbej s ním do stran i přez sílu ono se to nezdá ,ale i malé drhnutí působí problémy.
Já bych řekl že to bude kazetou. Řetěz většinou vydrží cca 1000km, pak je dobrý ho vyměnit. Mě se stalo něco podobnýho-dokud sem tam měl starej řetěz tak bylo všechno ok, protože natažený zuby řetězu přesně zapadaly do zničenejch zubů tý kazety, jelikož tu kazetu vytvaroval sám řetěz. S novým řetězem mi to začlo přeskakovat, tak sem vyměnil kazetu a je to ok
Jo to máš pravdu, ale tohle je cítít na pedálech a je to furt.
Řetěz vydrži podle toho jak jezdíž akolik vážíš. Já mněrku nepoužívám, ale používám posuvné měřítko. Nastvi se na něm 132 a děroměrem jej vložíš do řetězu a roztáhneš na maximum co to jde. nemělo by to přesáhnou 132.8. Pokud ano, nebo to má těch 132.8, tak jej vymněn. Jinak je to jistě kazetou, mně se to stává docela běžně. Především pokud dám řetěz SEDIS.
Teď se mi objevil ten samý problém. Mám nové kolo ( najeto 600 km ) a objevuje se to samé prasknutí co popisuje Martin. Stává se to na nejtěžších třech převodech ( mám 8-kolečko ).
Nemohla by být povolená kazeta?
Stává se mi to když odlehčím kazetu ( jedu na svrka ) a potom jdu do většího záběru.
Děje se mi přesně totéž. Předpokládám totéž, očekávám nápravu od garančky.
Chlapi to je ten zatuhlý článek řetězu je to běžné i u nově koupených kol ten nýt je totiž festovější než ostatní není ještě projetej,nebo se některé články z důvodů delšího "neprovozu v prodejně"zatuhne zarezne,hlavně ten spojovací článek.Poznáš ho podle tmavé černé barvy oproti ostatním světlešedým.Označ ho třeba permanentní fixou červenou např.a rozhýbej do stran.Bez rozhýbání to bude dělat pořád.Uřetězu se spojkou se to stává jen u ostatních článků kdýž zareznou,zatuhnou.Důkladně ho umej najdi spoj rozhýbej.