Koukal jsem po netu a jedné věci nerozumím. Cena tříkolky Terra Trike je v USA cca. 2500$, což v přepočtu je řekněme 50 000 Kč. Od pohledu srovnatelný GreenSpeed, který se podle všeho montuje v ČR stojí 100 000 Kč. Kde se bere ta dvojnásobná cena?
že by to bylo v tom "od pohledu" :o)))))))
Mě klasický kola přijdou od pohledu stejný uplně všechny a rozdíl 50.000,- (ba ani 100.000,-) "od pohledu" na internetu taky nepoznám.
:o))))))))
GreenSpeed GTO
http://www.greenspeed-europe.com/galerie/max...
hmotnost 17,5 kg (rám CrMo ocel)
v Německu 3200E (80 000 Kč)
V ČR 106 000 Kč
Terra Trike SPORT
http://www.terratrike.com/images/trikes/sport...
hmotnost 14,9 kg (rám 6061.T6)
v USA 2500$ (50 000 Kč)
Mi vysvětlete ten rozdíl. Obvykle když nerozeznáte cenu kol od pohledu, alespoň napoví více hmotnosti a použité komponenty. Lehčí kola bývají v stejné kategorii obvykle dražší. Tady je tomu naopak.
Co díly ? Konstrukční řešení atd. ?
Tak např. GreenSpeed má hydraulické kotoučovky, Terra jen mechanické Avidy...
Dále, Terra má kliky nějaké obyč Suntour Rux, GreenSpeed z obrázku nepoznám, ale vypadají mnohem dražší...
A pak nezapomeň, že GreenSpeed je prostě kultovka, tady bude cena vždy vyšší než stejně vybavená jiná značka...
Greenspeed má bubnové brzdy, ten obrázek není přesný. Ale dobře má dražší brzdy a kliky. A proto stojí dvakrát tolik? To je poměrně netypické.
Tak sem dej přesné obrázky, jinak můžeme těžko něco porovnávat... Když už jsi začal s tím "od pohledu"... A vůbec nejlepší by byly přesné technické specifikace ať mám jistotu, že jsme ty díly identifikovali správně.
Ale stále platí i to co jsem napsal před chvílí: "GreenSpeed je kultovka..." Z toho plyne vždy vyšší cena, na tom nikdo nic nezmění...
Dobře, shodneme se teda na tom, že Greenspeed má větší výbavu a promyšlenější konstrukci a proto je lepší než Terra Trike. A že ve státech jsou věci levnější než u nás, ale proč v Německu stojí to samé kolo 80 a u nás 106 tisíc? Při dobrém kurzu se dostaneme na rozdíl 30 tisíc. Když uvážím, že Německo je v dojezdu toho kola ... Přitom na Greenspeed-europe.com je ta cena 3190E a při objednání je odkaz na dealera v ČR. To jako že když to objednám přes ně, tak to dostanu za těch 80 papouchů a když to koupím v českém e-shopu tak za 100? Má to logiku?
No, tak na tohle se asi budeš muset zeptat spíše jejich distributora v ČR :-) Na tohle přesnou odpověď už neznám...
Ale jak už píši dole, podle mne na tom bude mít i velký vliv velikost trhu v ČR a potencionální poptávka... Až takových kol budou prodávat desítky denně, tak ty ceny asi budou trochu jiné... Možná...
Těch 106 000 Kč jsi našel jestli dobře tuším na rebel bike?
Tak to je cena pouze doporučená, informoval jsem se v rebel bike na greenspeed gto v létě a nabízeli mi ho v plné palbě za 120 000 Kč. Tak jak ho vidíš na těch fotkách mohl stát tak těch 80 000 Kč jako v "Německu", píšu v uvozovkách, protože ta cena je dle mého názoru cena v Azubu, protože Azub jak všichni víme, je výhradní dovozce a montér pro Evropu. :-) Sepisuju objednávku právě na to gtočko, tak až mi z Azubu pošlou nabídku, tak dám vědět.
Nechci radit, ale ted´ jsi šlápl asi na velmi tenký led..... :-))))
Si to nepochopil. To nebyla kritika ani se na to neptám prodejce (protože z principu věci mi objektivní odpověď nemůže dát), ptám se veřejnosti co si o tom myslí. Čekám, že mi někdo vysvětlí v čem je užitná hodnota GreenSpeedu vyšší a díky jakým ekonomickým mechanismům je dražší u nás než jinde v Evropě. To je celé.
Kryz pominu ze srovnavas ruzne vyrobky vstupuje do hry fakt jako proc jsou ceny fotoaparatu v US zhruba 2/3 nez u nas (potazmo EU). Co je
co je duvodem se rozebira na foto-webech ale nema konkretni odpoved...
Podle mne na tom bude mít velkou zásluhu dovozní clo a relativní malá velikost místního trhu. Prostě něco vy smyslu "množstevních slev" pro distributory nebo tak... Čím více si objednají zboží, tím měně pak bude stát jednotlivý kus...
No, a samozřejmě konkrétně v ČR nenažranost prodejců :-)
Bude nejlépe, když se obrátíš rovnou do AZUBu, jelikož se to tady rozebíralo již několikrát v podobném duchu a i já osobně jsem byl přímo "linčován" za podobné otázky. Něco bylo objasněno zde přímo panem Zemánkem:
http://www.nakole.cz/diskuze/7507-tema-ahoj...
... a na další ti jistě odpoví tamtéž.
Otázky tohoto typu můžou vadit jen prodejci, který je nedokáže vysvětlit. Prodejce nebo výrobce se zaptat samozřejmě můžu, ale čekal jsem, že mi objektivnější vysvětlení podají uživatelé.
Nemyslím si, že někdo kdo má Greenspeeda si ho tady bude hanět a sypat si snad popel na hlavu, že je v něčem horší než konkurence nebo snad špatný.... Možná tě zde osloví ještě někdo, kdo si postavil tříkolku sám, ale asi ti těžko řekně, proč je ta která seriová zahraniční levnější než ta další jiná rovněž seriová.
Linčován, to je ještě měkký. Jo, to kdybys byl lYnčován, pěkně natvrdo, to by byla jiná... ;-))))))))))
I dej pokoj! Ještě by sis při tom moh ublížit!:-))) A možná že kdosi by si posteskl, jak by mi takový výprask prospěl....třeba moje žena?!?!:-)))))))..I ba ne! Kecam, té by mě bylo určitě líto..no, kdo by jí ,prosím tě, naučil pak jezdit ještě s tím spodním řízením????...Leda by pak musel někdo z AZUBu ;-))))
Ono to je tak, keď to budú ludia za tú cenu kupovať, tak by boli blbý aby to za takú cenu nepredávali. Je pravda, že GS má tradíciu, zmáknutú geometriu, že každý od nich opisuje. Nejde mi do hlavy to, že aj keby bolo GS od ostatných o 25% lepšie, prečo je cena niekedy aj o viac ako 100% vyššia. Jeden taiwanský výrobca robí trojkolky ktoré stoja okolo 1000 Eur. To si myslím, že je adekvátna cena za štandardnú kvalitu trojkolky. Za nadštandard v podobe GS by som bol ochotný zaplatiť max. práve tých 25% viac. Trojkolky niesú športové autá aby sa za niečo naviac platili také horybilné sumy. Teraz sa na mňa zosypú reakcie typu ale GS má super geometriu, drží stopu pri brzdení jedným kolesom, boli prvý... Nič z toho ma ale nepresvedčilo prečo by som mal platiť viac. Som bežný uživateľ a aj tá trojkolka z Taiwanu mi urobí takú istú službu ako GS. Dokonca aj dobre spracovaný homebuild mi urobí dobrú službu za rozumné náklady. Videl som trojkolku jednoho pána od Trenčína a zostal som príjemne prekvapený kvalitou aj približnými nákladmi. Až na to jednoduchšie a menej citlivé riadenie mi prišla krajšie spracovaná. Čo som mal možnosť vidieť a skúšať GS, tak zvary na tom vyzerali ako by sa učil zvárať nejaký čínsky učeň. Neviem kolko mala konkrétne tá GS trojkolka za sebou, ale mala vôlu v čapoch riadenia. Za tú cenu by tam mali byť čapy z životnosťou stroja. Na tej trojkolke nie sú až tak namáhané. Na mašinách u nás vo fabrike idú 24 hodín denne a sú tam už roky. Normálny človek chce normálne vozítko za normálnu cenu a ide to určite aj lacnejšie ako GS. Prečo trebárs neurobia lacný model zo starou geometriou. 95% ludí by boli spokojný aj z tým. Ospravedlňujem sa za taký dlhý traktát, ale potreboval som vyjadriť svoj názor na vec.
Pokud je cena nejakeho modelu v nemecku o 30litru levnejsi nez v CR, tak nakupuj tam. Co ti v tom brani? Cesky obchodnik si totiz mysli, ze je pupkem Evropy a ze u nej budeme vsici nakupovat. Musi vedet, ze to tak neni... Se podivej na elektroniku, fotaky...spousta lidi nakupuje v Nemecku.
At si je ceskej obchodnik nastvanej. At si to okecava....
Co se týká Terra Trike, tak zakopaný pes je fakt v tom "od pohledu". Jsou si s Greenspeedem podobný asi tak jako celoodpružený MTB z Gigasportu za 8000Kč a nějaký GTčko za sto litrů.
Pokud jde o cenu v českých a německých obchodech, tak to je prostě chyba toho obchodu jak už tu někdo psal. A opravdu ti nic nebrání koupit jinde.
Stojí za zmínku, že holé GTO stojí těch 3190 Euro, ale když navěsíš serepatičkama jako blatníky, zrcátka, držák tachometru, držák světla, nevím jestli nosič je už v základu atd, tak to kousek povyleze. Nevím o kolik a nevím jak vybavenou ji nabízí ten český obchod kdes to viděl.
Jo a GTO má hydraulický kotouče, bubnovky má jen GT3 a ta je o kus levnější, nějaké 2600 Euro nebo tak. Čili u té bude rozdíl v užitné hodnotě oproti tomu Terra Triku minimálně odpovídat rozdílu v ceně.
Je to tak jak píšeš, jenom v těch brzdách nemáš pravdu, ty Big Magury jsou v základu tuším u GTR, u GTO si musíš připlatit 8 000 Kč. Aspoň v létě tomu tak bylo, teď to může být kvůli celosvětové krizi jinak, všechno se zlevňuje, uvidíme co na to Greenspeed.
Tak já to řeknu. Viděl jsem GTO za 106 tis. na stránkách Rebel Biku. Nechtěl jsem být adresný, aby to nevypadalo, že se do prodejce nějak navážím, když jsem ho o vyjádření nežádal. Ale už to tady padlo stejně, tak co ... Možná je chyba, že jsem se přesně nepřeptal, jak je vybavené a jak se ta cena od toho odvíjí, ale je to e-shop a tak tam ty informace mají být, od toho přece stránky jsou.
Nicméně i tak mi příjde cena přemrštěná. Když uvážím, že klasické horské kolo lze v solidní kvalitě, která je použitelná pro sportovní-hobby jízdu, pořídit za 25 až 30 000 Kč, čekal bych, že cena trojkolky bude maximálně dvojnásobná. Je pravda, že trojkolky se nevyrábějí v takových sériích jako klasická kola, ale na druhou stranu i malí garážoví vírobci kol nejsou s cenou o tolik výše než velké firmy a ustojí to. Trh je k tomu nutí. Navíc GS není nijak technologicky náročný stroj. Ocelový rám se svařuje relativně snadno, materiál také není s kategorie těch speciálních (?) a ostatní komponenty se v podstatě od komponentů klasických kol neliší.
reakce prodejce - výrobce se tady neočekává, takže se ani vyjadřovat nebudu. A navíc, naše názory už tady mnohokrát zazněly.
Snad jen drobnost, zkuste si porovnat aktuálnost málo prodávaného zboží na jiných e-shopech. A cena 3190 EUR na Greenspeed-europe.com není německá, ale česká...
Tu a tam by to chtělo více informací, než se člověk do něčeho pustí.
aktualizovat zboží v e-shopu trvá asi tak dlouho jako napsání tohoto příspěvku.
Jak jsem psal. Nakupuj tam, kde to je levnejsi, nic ti v tom nebrani.
A ze je GS drazsi. Zkus si porovnat obycejna kola (myslim tim pro vzprimeny posed) v cene 25-30tis od nejake obycejne znacky, ktera to chrli jak Bata drevaky a pak od nejake kultovky nebo firmy, ktera vyrabi kola skoro na koleni. Tam bude sakra rozdil.
Ja na GS nejezdil, ale ten kdo na ni jel (ted nemyslim kluky primo z Azubu, to by bylo neobjektivni), tak si jizdni vlastnosti chvalil. A ti lide vetsinou jeli i na jinych strojich. Tam je mozna jen to "na pohled".
A pak. Je to business. Holt jsou trikolky in a tak je cena tam, kde je. Me se to taky nelibi, ale beru to tak. Cena je pro me ted tak vysoka, ze nakup dvou trikolek (me a pritelkyni) je pro me nemyslitelne. A ze me trikolky lakaji silene! A pritelkyni v podstate taky, coz je prijemne. Zvlaste, kdyz ted chystam zajimave putovani. Jenze cena tech dvou trikolek je vetsi nez naklady na cestu.
Pockam si. Treba casem bude cena jinde.
A pak jeste neco. Pokavad si myslis, ze je cena nekde vysoko a porad tu neco pises o nakladech na vyrobu a tim padem by mela byt cena nizsi.... Pust se do toho! Zacni vyrabet kvalitne a levne, jak pises a zacni prodavat levne. Vytvor konkurenci. Alespon cena rychleji padne.
Tříkolky jsou fajn, ale jak se říká: Ševče drž se kopyta. Co jezdí po zemi tudíž není pro mě.
Ha, ta posledni veta je pomerne zajimava. Tak proc tolik kriku ohledne cen trikolek???? Jestli by nebylo lepsi se podivat na nejakou diskuzi tykajici se treba letadel... Tam budou ty rozdily mozna v radech mnohem vyssich... A nebo treba nejaky prispevek o lehokolech ve spojeni s leteckym prumyslem. Treba takovy RANS, alespon bychom se tady dozvedeli neco noveho...
A jsme opět u toho, proč mě jakákoliv reakce prodejců na stanovené ceny nezajímá: nejsou schopni objektivního pohledu, zahleděnost do vlastní firmy způsobuje, že jakoukoliv narážku na cenu považují za křik. Přitom k ničemu takovému tady nedochází.
Ta poslední věta je tu jenom proto, že argument: "když se ti to nelíbí a umíš to líp, tak se ukaž" prostě neberu. Je spousta lidí co chtějí na kolech jezdit a ne je stavět, přičemž je jedno jestli to neumí, nebo prostě jen nechtějí.
A srovnávat veloprůmysl s leteckým není k ničemu. Dvě věci mě přece jen napadají:
1.) Bratři O + W Wrightovi, stavitelé prvního pilotovaného motorového letounu, měli původně malou dílnu na jízdní kola. Při stavbě kol se naučili jak stavět lehké a pevné konstrukce.
2.) Amatérští stavitelé ultralehkých letadel a kol mají mnoho společného co se týče přístupu. Mě například upřímně vyděsilo, když jsem zjistil (tady na fóru), že prvním kdo přišel s řiditelnou přední nápravou respektující geometrickou podmínku řízení, byl právě GS. Proboha! Jak to ti lidi dělali před tím? Dyť je to základní věc, známá asi 100 let. Ale pak jsem si uvědomil, že ani v letectví to nefunguje jinak. Mnozí amatérští stavitelé UL letounů v dobách nedávno minulých taky pracně metodou pokus-omyl zcela nepochopitelně prozkoumávali jevy, které byly známé ještě dřív, než letoun bratří Wrightů zvedl podvozek od země. Změna přišla ve chvíli, kdy se objevili první sérioví výrobci, takže zaplať pánbu za ně.
Je to jednoduché. Ne příliš pěkně se poslouchají názory lidí, kteří dfo problematiky nevidí, srovnávají kde co, s kde čím, považují české obchodníky za vydřiduchy atd. atd.
Už jsem to tu psal mnohokrát, ale ty vypadáš, jako nováček na této diskuzi (minimálně si tvou přezdívku nepamatuju - promiň), proto ještě jednou. Nejezdíme v Mercedesech, nemáme baráky za miliony. Snažíme se se rozumně uživit a pokud makáme jak šrouby mnoho hodin přesčasů, chceme mít solidní příjem. Naše marže jsou stejné, jako jinde a cena se odvíjí od toho, kolik stojí výroba rámů, vývoj, komponenty atd. atd. atd. atd. atd. atd.
To, že Terra Trike je výrazně levnější má spoustu důvodů. Cenu máš v USD na americkém trhu - nic co je od americké firmy nestojí v Evropě tolik jako v USA. Vždy musíš přičíst alespoň 20 až 30 %. To je fakt. Zkus porovnat komponenty - Terra má gripshifty, kdežto Greenspeed zpravidla Bar Endy od Shimana (znáš cenu???), dále převodníky, ráfky, pneu atd. atd. Rozdíl ti tam naskáče minimálně o nějakých 200 až 300 EUR. Spočítej, jen primitivně, kolik kusů má přímé řízení u Terry, a kolik nepřímé u Greenspeedu. Víš kolik stojí něco takového vyrobit, pokud toho děláš jen několik desítek (max. stovek) kusů za rok? A co sedačka? U terry dvě rovné trubky (při pohledu zboku) u Greenspeedu zprohýbané ergonomické šílenství (máte někdo vůbec představu kolik takový jeden ohyb stojí???) atd. atd. atd.
Kritizovat je strašně jednoduché, zvláště pokud se ceny porovnávají s no name e-shopy a pokud člověk nemá nejmenší představu o tom, kolik stojí kusová výroba.
Ah, už zase tolik ztraceného času vysvětlováním. Stejně Vás nepřesvědčím a zase si budete říkat, že obhajuju to, co prodávám.
Jo a k té TW tříkolce. Moc se mi na srazu líbila historka jejího majitele, jak mu v zatáčkách řadila a nevěděl proč...
Kupte si co chcete, ale nenadávejte pořád na české obchodníky, jen proto, že prodávají věci, které vy chcete, ale nechce se Vám za ně dát tolik peněz, kolik to všechno stojí...
Záměrně jsem srovnával Terru a GS se stejně provedeným nepřímým řízením a se stejným páčkovým řazením, ale to je fuk. Že nemáte baráky a mercedesy? Že tříkolek vyrobíte jen pár kusů? Ale proč tomu tak je? To je oč tu běží. Nezdá se vám, že poměr amatérsky postavených tříkolek a těch továrních v ČR o něčem vypovídá? Proč si je lidé tolik nekupují i když jsou lepší? Aby ukojili své konstruktérské vášně se svářečkou v ruce? Ale děte! Jsou jim cenově nedostupné. Tříkolka je výborný dopravní prostředek, ale stále vás dopraví tam co kolo. A její výhody nejsou oproti kolu takové, aby stála pětkrát tolik. Moje rada zní: zaměřte se více na cenu a třeba příjdou i ty baráky a mercedesy.
No a je to jasne. Kdyz clovek nepozna ani neprime a prime rizeni, tak pak je to tezke se o necem bavit. Terra dela jen prime, zatimco GS jen neprime a to ve dvou provedenich. Bud ve verzi krizene, nebo nekrizene. To jen pro info...
A ten zbytek doporuceni od tebe. Opravdu nevis o cem mluvis. Uvaha je to pekna, ale jen tezce realizovatelna. Takovou reakci jsem cekal.
Ach, ted jsem si zase pro zmenu zavaril ja. A to poradne. Budu si asi muset nasypat spoustu popela na hlavu. Nektere Terry maji neprime rizeni a dokonce i Bar Endy, coz jsem zjistil az po dukladnem prostudovani vsech jejich modelu. Presto vsechno si stojim za tim, co jsem jiz psal v mnoha jinych diskuzich. Greenspeed je Greenspeed, o vyvoji, ktery maji za sebou bych mohl psat dlouhe clanky, za vsechno staci to, ze maji jako jedinny vyrobce lehokol sve vlastni specialni plaste i rafky, ze maji napr. otestovana vsechna mozna i nemozna dynama, ze si sami testuji brzdy na tandemy atd. atd. Je fakt, ze to nesekaji jak Bata cvicky, ale pak to neco stoji. To je duvod, proc, kdyz pred nekym znalym reknete Greenspeed, tak proc je z toho vzdycky nadseny.
Omlouvam se tedy jeste jednou za urazeni v tomto smeru. Proste budu i ja vice studovat, nez neco napisu.
To je v poho o nic přece nejde. Pro mě zase je informace nová, že GS má vlastní vyvinuté ráfky a pláště atd ... to na mě nějaký dojem samozřejmě dělá, protože vím co takový vývoj stojí.
Taky zjišťuju, že jsme si s Greenspeedem v ČR docela zavařili. Kdybychom vozili nějaké levné šunty z TW, tak by se Vám to evidentně líbilo víc. Ale kdo by pak řešil ty reklamace? S tím už máme své zkušenosti.
A navíc, Greenspeed jsme primárně začali dělat jako evropské zastoupení a bylo nám jasné, že na český trh jsou Greenspeedy příliš drahé.
Možná jsou čeští obchodníci ve Vašich očích vydřiduši a ti němečtí bohové. Stejně tak se mi český zákazník zdá často hodně protivný. V Německu totiž najdete stejně tak levnou tříkolku z TW a drahou od GS či HP, ale nikdo tam na diskuzních fórech nerozebírá ceny a nenadává na ně, jako tady. Kdo chce za levno, koupí za levno, kdo chce drahou, koupí drahou. To je celé. Je přece jasné, že jsou věci drahé a levné. A my dostali nabídku od nejlepší firmy na tříkolky na světě a proto stavíme Greenspeedy.
Kde se tady NADAVA, ze je cena GS vysoka? Jen se nekdo chtel zeptat na rozdily a proc je tak draha. To, ze oficialni prodejce reaguje docela podrazdene...to neni moc prijemne.
Staci vysvetlit a nenapadat za neznalost! Tady se prave ukazuje ten cesky obchodnik. Jakmile se mu trosku slapne na penize,tak se dost nastvane ozve. Me osobne se to stava dost casto. Pristup obchodniku v zahranici je nastesti uplne jiny. Takze nejen kvuli cene bych nakupoval u nich.
Snazil jsem se tu nejak trosku GS hajit, pac vim, ze cena je takova, jaka je a je tezke s ni nejak jit dolu. Ale to vase "nejlepsi na svete", "cesky zakaznik je protivny" a spoustu dalsich privlastku, ktere by obchodnik nemel vzit do ust, me docela rozcarovali.
No jo, a ted se ozval cesky zakaznik. Vy tady neustale pomlouvate ceske obchodniky a jim se to ma libit, ale kdyz nekdo neco rekne o Vas, jakozto ceskem zakaznikovi, tak se Vam to nelibi. Jsme si fifty-fifty.
Problem je v tom, jak casto nakupujete u ceskych obchodniku a jak casto u zahranicnich. V kazde skupine lidi jsou slusnaci a ti co se nazi a take ti co jsou sprosti, nevrli a vydridusi. Pokud nakupujete z 90% u ceskych obchodniku, spise narazite na nakoho z te mensi skupiny vydriduchu...
Rusove na to maji pekne prislovi: "Dobre se zije tam, kde neziju ja." Je to uplne jedno jestli prijedes na Ukrajinu nebo do Svycarska. Vsude jsou lide stjne nastvani na svou vladu, uredniky, policii, obchodniky, kvalitu silnic atd. atd. Ale doma to proste vidis mnohem vice, protoze tu zijes. Pokud jezdis na kole po svete, tak jsi to uz musel zjisit.
Jestli chces posuzovat, jaci jsme obchodnici, zeptej se tech, co si od nas neco koupili, nebo sam prijd. Uvidis, ze se nazime, jak jen to jde a i ve chvili, kdy mame volno tak casto "pracujeme". Delas pro sve zakazniky prvni posledni a pak si tady ctes, jak jsme na prd. To pak zaboli. Neslapes mi proto po penezich, ale po me radosti z toho co delam, a tu si necham vzit daleko hure nez ty penize a daleko vice se za ni budu bit.
Ja uz dlouho cesky zakaznik nejsem!!!:-) Ja uz tu nejakou dobu neziju:-)
Jinak. Ja nikde na Azub nenadaval. Naopak jsem se tu cenu GS snazil hajit. Bohuzel Tva reakce mi prisla podivna. A i ted: "No jo, a ted se ozval cesky zakaznik. Vy tady neustale pomlouvate....". Jak tohle muze cesky obchodnik vubec vypustit z UST? Tohle opravdu nechapu.
Tady jde o diskuzi. Nekomu se zdalo, ze GS jsou drahe a ptal se proc. Porovnaval. Jedine, co se opravdu dozvedel je to, ze GS jsou nejlepsi na svete (je krasne, ze tohle rika clovek, ktery je prodava) a ze ten clovek tomu nerozumi a ze by do toho ani nemel moc mluvit. Fakt....nadhera.
Jinak opravdu proti klukum z Azubu nic nemam. Jedna z mala ceskych firem, ktera to nedela kvuli zbohatnuti, ale kvuli lasce k lehokolum.
Obcas sem zavita Jirka, ktery trpelive a ctive vysvetluje vyhody jednotlivych lehokol a trikolek. Obcas taky pouzije nejeke perfekcionisticke privlastky, ale clovek to prekousne, pac se opravdu hodne dozvi. A diky jemu jsem tak nejak pochopil, proc je GS tak draha a proc bych ji chtel.
Ale Vase reci na ceske zakazniky...to strhava dost bodu. Nekdy je lepsi trpelive vysvetlovat a myslet si sve, nez hned kolem sebe plivat ohen.
Skoda.
Dnes jsem se zase nechal vyprovokovat. Normalne na takove diskuze radeji nereaguju. Vidim nakonec, ze "stip" ani neni z mych narazek nastvany, takze je to snad v pohode.
Jirka je asi vice v klidu, jako ja a dokaze vysvetlovat a vysvetlovat. Zkuste si nahore do okynka "hledat" zadat "greenspeed" a zjistite, kolik jsem se tady toho uz navysvetloval a navysvetloval a navysvetloval. Hodiny a hodiny.
Jsou to tady jen texty a texty, zadny vyraz v obliceji, zadny ton. Jak mam poznat, co clovek mini, jako tvrdou kritiku a co clovek mini, jako prijemny dotazek. A jak vy poznate, jestli jsem nevrly, nebo nejsem. A jak mam vubec poznat, ze uz nezijes v CR, kdyz mas napsany v profilu kraj Stredocesky, ci co?
Taky nechapu, proc bych mel byt porad jako milius jen proto, ze se snazim neco prodat. Pokud se mi neco nelibi, tak to reknu.
A i kdybych rikal jen, jak jste vsichni zakaznici skveli a mili, tak mi zase reknes, jakozto ceskemu obchodnikovi, ze jsem vlezdoprdelka. Pokud si proste mysli, ze cesky obchodnik je vydriduch, pak te asi cesky obchodnik o opaku nepresvedci. A mimochodem, jak vis, jaci jsou cesti obchodnici, kdyz tu nebydlis??? Toho plivani ohne tady na diskuzi uz bylo a vetsinou ne z me strany. Ale zase jsem se vyucil, ze mlceti je zlato. Radeji uz nic vysvetlovat nebudu. Necham to na Jirkovi :-)
No ja taky nastvany nejsem. Jen upozornuji... Jsem zvyklej rikat (psat), co mam na jazyku a co mi treba vadi.
Jo, Jirka ma prehled a vi. Nemusim nic nahore do okynka davat, protoze jeho texty vetsinou ctu. Takze vim.
Myslim, ze tady nebyla kritika ceny. Ja tu cenu znam, tak nejak vim, proc je takova. Jen tazatel se ptal, proc je takova, jaka je. Stacilo o tom normalne pokecat. Kritika byla az na tvou rekaci, ktera znela hodne podrazdene. A rikat potencionalnimu zakaznikovi neco jako je tohle: "Ne příliš pěkně se poslouchají názory lidí, kteří dfo problematiky nevidí, srovnávají kde co, s kde čím, považují české obchodníky za vydřiduchy atd. atd.", mi prijde hodne neprofesionalni a nekoho to muze i odradit.
To mas to same, jako kdybys prisel do obchodu koupit fotak a tam ti obchodnik cpal jiny fotak, nez sis vybral s tim, ze ten jeho fotak je nejlepsi a ze tomu nerozumim a bla, bla bla...v ten okamzik mu u pultu reknu sve, otacim se na podpadku a jdu k jinemu obchodnikovi. Stalo se mi neco podobneho u cekseho obchodnika. Vysmal se mi do ksichtu, ze chci promitacku na diaky a proc si nekoupim digital. Jen jsem mu rekl, co si to dovoluje a odesel jsem...
Ano. Cesky obchodnik je dost casto vydriduch. Jsem Cech, zil jsem nekolik let v CR. Ted uz skoro tri roky ziji jinde s tim, ze se do CR vracim. Takze ceske obchodniky znam moc dobre. A rozdil je tam opravdu velky!!!
Jestli mi tohle chces vyvracet a jen si tu chces ceske obchodniky hajit, tak to mi nevyvratis. Ja mam zkusenost jak z CR, tak i z jinych zemi. A muzu ti napsat, ze kdyz nakupuji treba pres net, tak nejvic problemu jsem mel prave v CR.
Jinak opravdu nic proti. Ja opravdu nastvanej nejsem. Jen to chce nekdy stat nad veci, zvlaste kdyz ty krasne veci prodavas....
Jen tak mimo téma Honzo, dneska jsem Vám do Azubu poslal poptávku na Greenspeed GTO, kdy asi můžu čekat odpověď, díky.
No, musim rici, ze jsem se z toho trochu opotil, protoze tech specialek je tam az az. Bude to chtit nejakou debatu mezi nami, protoze my jsme zvykli pouzivat nejake dily a ty chces uplne jine veci. Budeme proto muset zacit komunikovat i s jinymi dodavateli, nez kteri s nami normalne spolupracuji. To zabere nejaky cas. Takze drive, jak v pulce pristiho tydne zadnou odpoved nedostanes. Bude to chtit trochu trpelivosti.
Navic nas ted opustil jeden kolega, takze toho mame az nad hlavu, i kdyz je po sezone.Takze diky za trpelivost.
A jeste neco. Ten clovek ma pravdepodobne o trikolku zajem. Takze potencionalni zakaznik. A chtel jen neco vysvetlit. A misto toho, aby se mu neco vysvetlilo, tak se mu vysvetlilo jen to, ze tomu vubec nerozumi a ze do toho nema kecat:-) Krasa....
Zase v klidu, nerozpoutávejme zbytečně vášně. Samozřejmě že patřím mezi zájemce o tříkolku a ptám se na GS právě proto, že je to už "od pohledu" stroj který bych sám neudělal jinak. TT je mu dost podobná, tak se na to ptám (Na TT se mi akorát nelíbí ten hliník, ale my od letadel máme k svařování hliníku takový předpojatý vztah) protože ty ceny se liší. No podtrženo sečteno co jsem chtěl jsem zjistil. Varianta, že si ji postavím sám tu taky je, ale den má jen 24 hod. a jak jsem řekl na GS bych nic (kromě ceny :o)))) neměnil.
Nic tu nerozpoutavam:-) Me totiz zajima to same. O trikolce premyslim dost. Zvlaste kdyz zjistuji, ze zada tak nejak starnou:-) Ve triceti:-)
Zatim me odrazuje cena. Proto me zajima, proc je tak draha. Pokavad to ma nejake rozumne vysvetleni, tak ji budu respektovat. Pak uz je jen na me, zda koupim, nebo nekoupim.
Jirka tu o trikolkach krasne pise a tak nejak jsem pochopil, kde jsou zasmodrchane ty penize:-) Clovek se smiri s tim, ze ta cena bude vysoka. Mozna casem sleze...uvidime.
Takze to neni o nejakem nadavani, brblani. Jen me trosku prekvapila reakce Honzy, kdyz jsme mu slapli na kuri oko...penize. Jako obchodnik by se mel k potencionalnim zakaznikum chovat trosku jinak. A ne je tu donekonecna obvinovat z toho, ze nerozumime problemu. Nerozumime...od toho je tu on, aby nam to vysvetlil.
Panove, ted v dobre :-) jeste mi vysvetlete, jak mam poznat, ze jste potencialni zakaznik? Tady na te diskuzi uz bylo tolik rypalu, kteri si prisli jen rypnout do lehokol ci do ceny a nikdy o lehokole nebo o trikolce neuvazovali.
Navic sami pisete, ze jste si uz precetli, proc jsou Greenspeedy tak super a proc jsou tak drahe, tak proc to mame znovu vysvetlovat?
Asi bych to nemel delat, ale abych napravil svou pokazenou reputaci prodejce tak to udelam. Za nejvetsi prednost obchodnika povazuji, kdyz je schopen v jistych pripadech doporucit konkurenci.
Pokud se Vam cena za GS zda prilis vysoka, pak Terra bude dobrou volbou. Dokazuje to i fakt, ze v Autralii prodava Terru Greenspeed, coz melo mezi obchodniky tento efet: "Kdyz Greenspeed prodava Terra Trikes, pak musi byt asi dostatecne dobre..."
Tak ja mel pocit, ze sem obcas chodis a ze vis. Ja uz jsem tu nekolikrat pustil do eteru, ze se mi trikolka libi a ze si na ni brousim zuby:-)
Jinak. Spatne ctes. Zakladatel vlakna nevedel, proc je GS tak draha. Ja se snazil mu napsat, co vim. Me uz to vysvetlovat nemusis. Ja jsem se s cenou smiril:-) Ja jen reagoval na to, ze kdyz nasel GS nekde levneji v nemecku, tak ze tam ma nakupovat.
Co si budem vykladat. Ceny GS jsou proste dost vysoke. A cech je rejpal a tak chce vedet proc. To, ze pak na to nekdo nadava...jeho vec. Ja osobne nenadavam.
Gdyz budu chtit Mercedesa, tak ho taky nebudu mit za cenu Feldy. Tady prave asi slo o to, ukazat tazateli, kde je rozdil mezi tim Mercedesem a Feldou. Takove ty reci o nevedomosti zakaznika mi prijdou od prodejce opravdu zbytecne a spise nicici!
Jo a k tem rypalum na lehokola. Ja myslim, ze se to hodne, ale hodne zlepsilo! Mozna ti to zustalo z drivejsi doby, kdy se do lehokolistu lide navazeli. Ted uz je to spis o srande....Ja si treba z Jurimira delam zrandu porad. Asi by se to taky nemelo videt tak cerne....
Viz. ma omluva dole. Dneska jsem mel horkou hlavu.
Tak, nyní mi te připdadá trochu od Azubu nefér. Již jednou jste tu uznali, že Greenspeed (přesně kompletní rám) se také dělá na TW. I ten, co dovážíte vy. A vy už zde jen lakujete a montujete. Znamená to, že " levný šunt z TW" je jen něco, ale Greenspeed, který se dělá tamtéž, nikoli???
Co se týče toho, zda-li Němec nediskutuje o penězích???No tak to je hluboký omyl!!! Němec vždy a všude diskutuje PŘEDEVŠÍM o penězích!!!A obracel a obrací každý cent!To je totiž podstata německé nátury: sparen!
nesouhlasim - jiny nazor
Nevím sice kolik stojí jeden ohyb trubky sedadla GS, ale rozhodně bych to nepovažoval za zprohýbané ergonomické šílenství. Jsem přesvědčen o tom, že člověk který tyto trubky na sedadla ohýbá je schopen je naohýbat za pár minut, pouze záleží na druhu ohýbačky a pochopitelně na jeho zručnosti.
Čím sa živíš. Určite nie zámočníckou výrobou. Urobiť ohyb na rurke z ohýbačkou vie každý priemerný zámočník, ale jeho práca niečo stojí. Zvečša okolo 300 korún na hodinu. Tá ohýbačka tiež nie je zadarmo. Na sériovú výrobu je treba špeciálne ohýbačky, ktoré po nastavení robia rovnaké ohyby. Viem o čom hovorím, dával som si robiť sedlo na trojkolku a tie zprehýbané ergonomické šialenstvá vyrábali ručne a každá rúrka bola trocha iná. Máš predstavu kolko stojí úprava rádiusu na koncy rúrky pre na varenie na daľšiu rúrku. Spočítaj si kolko ich je na trojkolke a jeden vyjde okolo 100 korun. Cena práce frézara je 300-500 korun a ver že za hodinu toho vela neurobí. Obzvlášť rôzne zložitosti, ktorých je na trojkokách plná prdel. Staval som si trojkolku, rám sa skladá zo 40 dielov, 13 je ohýbaných, 14 je sústružených, 21 frézovaných, 2 ks boli robené na presnej vyvrtávačke /600 Sk /hodinu/. Ak sa ti zdá že je tých dielov viac ako 40 tak preto, lebo niektoré boli na viacerých strojoch. Skús si iba tak skusmo spočítať výrobné náklady. V prípravku ustavený rám sa zvára cca 2 hodiny. Hodina zvárania argónom stojí cca 500 Sk. Pieskovanie a lakovanie rámu stojí cca 1600 Sk. Prirátaj cenu surového materiálu, výrobu rôznych prípravkov, šablón atd. Samozrejme to ide aj jednoducho: jakel narežem flexou, namiesto rádiusov to sklepem kladivom, však domáca triodina nejaké tie fugy vyvarý. Geometria je majstrovi cudzia, ved to má iba tri kolesá, tak sa to nebude kymácať zboka na bok. Namiesto klzných puzdier sa vrazí trubka do trubky šak dištančná vazelína to vytesní. Žasnem nad tým ako si niektorý z vás predstavujú výrobu čohokolvek. Keď ste taký šikovný tak si to skuste postaviť sami, že sa vám nepáči že vám to takto niekto povie? Smola nič iné vám nespokojným nezostáva. Bud kúpiš za tú cenu, alebo si to vyrobíš a ak nemáš ani na jedno tak ti zostáva jediné frflať v diskusii aké je to všetko drahé a aký sú všetci zdierači. Dám príklad: potreboval som účtovnícky program, nakolko neviem programovať musel som akceptovať cenu a dotyčný produkt zakúpiť. Ani vo sne ma nenapadlo sa niekde sťažovať že ten program je tak kurva drahý. Rozdielne ceny v DE a CZ/SK/ nemá cenu komentovať lebo to závisý od zákona trhu. Pokial český predavač dá takú cenu a predá tak je to jeho vec. V DE je asi večšia konkurencia tak majú ceny iné.
Jestli mas nekde vykresy, muzes mi je poslat a ja ti udelam cenu....Zivil jsem se tim!
On frezar treba za hodinu moc neudela, ale CNCko ti toho za hodinu nafrka za deset frezaru... Ono se to nesmi brat moc po staru. Dneska jsou moderni technologie, ikdyz drazsi. Ale pri spravnem technologickem postupu se da spousta casu usetrit...a tim i penize. Jukni na CNC ohejbacky, CNC frezky....Jukni na videa Mazaku.To je fofr!!! Navic ty ramy nejsou kusovky, takze se nedelaji rucne, ale hlavne strojove a na fofr masinach!
V mojom prípade ked som robil zopár rámov je výroba na cnc zbytočná. Samotný program by tých pár kusov predražil. To sa oplatí ked niekto valí velké série.
Ale GS se vyrabi seriove. Stejne tak vsechny trikolky. Tak proc ro srovnavas se svou garazovkou? To je docela nesrovnatelne.... Pak nevim, proc tu ostatni osocujes tim, ze tomu nerozumi. Je rozdil, kdyz budes vyrabet 3 ramy a nekolik tisic ramu. Tam jsou ceny uplne nekde jinde.... Tam ti to navohejbani trubky vyjde na par korun!!!!
No práve a prečo sú potom taký drahý?
Ja teda nechapu, o co ti tu jde. Nejdriv tu prskas, ze tomu nerozumime, protoze ta vyroba neco stoji a tak je cena takova, jaka je. Ukazujes nam tu ceny, ukazujes, ze je to slozite a bla bla bla. A pak se ptas, proc je tak draha?:-))) To mi hlava nejak nebere.
zadna lehokolova firma nevyrabi nekolik tisic ramu jednoho typu za rok. a frezovane dily byt na CNC vyrabene v desitkach kusu rocne jsou stejne drahe, jako cert, ale klidne ti nejaky ten frezovany dil na naceneni muzeme poslat, uvidime, kam se dostanes...
Bavime se o trikolkach. Pokud vim, tak tech se po svete prodava dost. A kdyby se jich neprodavalo dost, tak je preci nevarite na TW!!! To by se totiz pri maloseriovce (nebo snad i kusovce) nevyplatilo! Ja ti nevim, ale kdyz ja si jednou chtel neco udelat v Cine, tak mi bylo receno, ze bud kontejner, nebo ze bude cena silena. A do toho kontejneru by se veslo nekolik tisic tech veci, co jsem potreboval.
No jo, jenze Cina neni TW. To jsem si taky kdysi myslel, ale na TW se delaji i maloseriovky.Trikolek se sice prodava hodne, ale ne po tisicich od jednoho modelu...
Opěradlo na svém LWB jsem měl ruční hydraulickou ohýbačkou naohýbané za cca 15 minut, ale jinak s tebou souhlasím. Pokud opravdu nemáš tu možnost a zkušenost, tak to holt musíš zaplatit. Apropó, reagoval jsem pouze na sedadlo, né na celou tříkolku.
Když uvažuješ o klasickém kole za 30 000 Kč a cenu tříkolky očekáváš maximálně dvojnásobnou, tak si kup Greenspeed GT3, ten stojí těch 60 000 Kč. Kvalita toho Greenspeedu bude ale dvojnásobná než kvalita toho klasického kola za třicet, to mi věř. Greenspeed GTO je už úplně jiná mašina, doufám že aspoň to sis přečetl a zjistil. Za expediční mašinu si holt musíš připlatit tu dvacítku, ale když budeš chtít to nejlepší tak i padesátku, je to stejné jako u klasických kol.
No me expedicni masina na dvou kolech stala 12tis....:-)
Proc to porad okecavame? Vsichni vime, ze trikolka je neco zvlastniho. Nemuzeme od zvlastni veci, ktera se nedela jak drevaky cekat to, ze bude zalevno. BOHUZEL. Za tou cenou je vyvoj, zkusenosti,... Casem tohle vse odpadne a firmy a obchodnici budou muset ustoupit a zlevnit. Koukam, ze zajem o trikolky je. Jedine, co odrazuje je cena...
Jsem zvědavý co udělá celosvětová krize s Greenspeedem, všichni zlevňují a kultovky především.
Hm. To mi neco pripomina. Kdyz se v cele Evrope zlevnuje benzin, tak jen v CR je stale na stejne cene:-) Kdyz se zdrazuje, tak jen v CR se zdrazuje vic:-)
V CR se nic nezmeni...!!! V nemecku treba tohle chapou. Proto spousta lidi nakupuje tam. Cesky obchodnik si proste porad mysli, ze cesky clovek je linej a ze nejradeji nakoupi za rohem. Nastesti se to meni....
OT
To jsi mi připomněl... V Americe teďka začíná teprve ta nákupní vánoční horečka. Protože všichni jejich prodejci zlevňují už před Vánocemim, aby měli pořádné kšefty... To jenom tady ceny zůstávají stejné (někdy i mírně stoupnou) :-( Výprodeje jsou až po Novém roce, což je jaksi už k hovnu :-(((( Sorry za to slovo, ale nic jemnějšího mne k tomu nepasuje...
V UK se delaji pravidelne sezoni vyprodeje. Letaky, reklamy...slevy 50-70%. Clovek prijde a opravdu tam jou slevy 50-70% na vsechno. Navic velky vyber sortimentu.
V CR je to tak, ze firmy vykrikuji, ze maji slevy 50-70%. Clovek prijde a zjisti, ze tahle sleva je dana jen na neprodejne zbozi. Navic treba v omezene velikosti (XS nebo XXXXXXL...kdyz se budem bavit o hadrech). Polovicka veci je bez slevy. A jinak ostatni je se slevou par procent.
Cesky obchodnik tak dela svindl na ceskeho zakaznika...laka ho v podstate na lzivou reklamu. Uz nekolikrat jsem odesel nastvanej s tim, ze se rvu do Prahy s tim, ze levne nakoupim. Ted uz to nepraktikuji. V UK se na podobne akce tesim....pac opravdu skvele nakoupim.
K tomu ještě ty "slevy" dost často ani nejsou pravda... Uváděnou původní cenu to vůbec nikdy nemělo... Akorát trochu dorovnají cenovky s konkurencí a do letáku pak napíší jací jsou kabrňáci... Fakt mne to tady v tomhle směru dost štve...
Slevy a akce už vůbec nesleduji. Jednou jsem šel do jednoho obchodu elektro z letákem, byl to první den a asi 45 minut po otevření. Obchod skoro bez lidí, tak jsem v klidu šel za nejbližším prodavačem a ukázal mu na letáku o co bych měl zájem, byly to tři věci. On se jenom usmál a řekl vyprodáno, vyprodáno, vyprodáno. Tak jsem se už jenom ze zvědavosti zeptal na další tři věci a on na to jestli si z něho dělám srandu. Tak to je moje první a poslední zkušenost z výprodejem za bombastické ceny. :-(
Tak to mas recht, my vzdycky jezdime do UK nakupovat hadry. Ani by me nenapadlo, ze bych jel z UK do Cech pro obleceni.
Tento svindl na lidi se mi taky nelibi, ale jeste vice se mi nelibi, kdyz se pausalne rika, ze cesky obchodnik = spatny obchodnik. Ono totiz kdyz ti lita kurz koruny k EURu a dolaru nahoru dolu, jak kdyby byl na mori, tak pak se tezko stanovuji ceny tak, abys neprojel boty a za mesic zase neodiral ceske zakazniky. A kdyz nakupujes na rok dopredu, tak nemuzes potom prodavat podle toho jak lita kurz. Ale to jsem tu uz take nekde psal...
Ja nerikam, ze vsici obchodnici jsou spatni!!!
Ale u me uz bohuzel maji takovou povest. Neco objednas pres net a ono ti to prijde za tejden nebo i dele. A kdyz to prijde driv, tak tam neco chybi. A kdyz jim zavolas, ze neco chybi, tak je vlastne obtezujes:-( Pak ty slevy, reklamace, ...
Hele, ja bezne v UK nakupuji na amazonu. V pondeli vecer objednam a ve stredu rano me po cele vesnici nahani postak, ze mi nese balik. Tady? Nikdy se mi nestalo, ze by neco dorazilo takhle brzo. Navic postak napise do schranky papirek, at si pro ten balik zajdu...a to jsem doma.
Reklamace v UK? Prijdes a bez reci vymeni. Nikdy se mi tam nestalo, ze by to nekde zkoumali, nebo ze by mi nejaka brigadnice vysvetlovala, ze je to roztrhane kvuli tomu, ze jsem to tech 14 dni pouzival:-)
A k tem cenam. Na to mam jednu odpoved. V Nemecku, UK, USA, Japonsku....se nakupuje elektronika a fotaky uz nekolik let. Ano, kurz ted lita. Ale driv nelital. A je rozdil, kdyz v Nemecku koupis fotak za 25tis a tady je o nekolik desitek tisic drazsi. A behem roku se kurz a tim i cena skoro nehne:-) To neni dane tim, ze nejaky kurz pendluje. To je dane tim, ze cesky obchodnik spoleha na to, ze Cech bude nakupovat u nej a tim padem si pekne prida, at ma nove auto. Nastasti se to uz obraci proti nim...:-)
Nojo, amazon je mega a ma vetsinu na sklade. V Cechach kdyz neco objednas, tak e-shop to teprve objednava od dodavatele. Je jen par vyjimecnych e-shopu, ktere drzi sklad a rozhodne ne vseho co maji v nabidce. Nevidim na tom nic spatneho.
Amamzon funguje celosvetove, proto si to mohou dovolit.
Posta to je jina story.
Pokud objednas neco u nas do 12:00 a casto i pozdeji, a my to mame na sklade, tak druhy den ti to doveze PPL. Taky se nepredrou, ale chudaci toho maj casto tolik, ze mi je jich docela lito. Kdyz vis, ze rano vyrazel v 6:00 a jeste ho vecer v osm vidis, jak krouzi po Brode a teprve vyrazi do 40 km vzdalenych Slusovic, kde maji depo, tak je to fakt mazec. ano, muze prijit namitka, ze PPL je vydriduch, kdyz je tak pretezuje, ale tady se kazdy snazi bjovat, jak jen to jde.
Nevim, co delas, ale ja za ty tri roky, co jsem u AZUBu, zjistuji, ze svet nejni tak cernobily, jak se na prvni pohled zda a vetsinou vidim i tu obrovskou drinu, ktera za tim vsim vezi. Ono rypka a nadava se dobre, ale jen malokdo se pusti do sveho podnikani a vydrzi. Proto treba hodne obdivuji Alese Zemanka (meho sefa), ze AZUB rozjel a porad jej drzi a roste... Ach to jsem se zase rozpovidal.
No tak azub byl trosku spatny priklad:-) Ale ja mel treba i problemy s jednim velkym eshopem v CR. Hrde meli na webu, ze vse co jsem si objednal maji na sklade. A nebylo to tak. Chodilo mi to domu po balickach snad mesic:-)))
Vsechno neni cernobile, ale jsou urcite veci, ktere jsou treba v tom UK vice vpredu. Ale zas tam jsou veci, ktere me stvou (zdravotnictvi je tam treba silene). Navic je to i o lidech. Tam se na tebe kazda prodavacka usmiva. Kde kdo si s tebou pokeca. Pokladni v Tescu nebyla nabrucena, ale pokecala... Hele, ja ti byl vcera v Praze a mam dost. Otravena prodavacka v Luxoru. Dole v knihach jsem se na jednu knihu ptal...pani triskla s knihama do regalu a milostive se sla podivat do picitace. Pripadam si jako blbec, kdyz v krame pozdravim, kdyz pozdravim prodavacku a podekuju ji a ona neudela ani buuuu.
Tohle ja treba strasne vnimam. A i v tomhle je ten "spatny" obchodnik.
Ale na druhou stranu obdivuji dobre obchodniky a rad se k nim vracim. A zrovna Azub mi prijde, ze je opravdu dobry...protoze to delaj lidi, kteri maji opravdu o vec zajem.
A jeste k tomu PPL. V UK taky jezdi. K nam jezdila pravidelne UPC...vzdy neuveritelne pohodovi lide...a verim, ze taky dreli jak kozlove.
v prvni vete ma byt amazon:-)
aha! :-) a v posledni UPS, ze? :-))) Ti nam vozi prave veci od GS a to je opravdu jina trida. Jenze zase nejde porovnavat UPS-ku tady a v UK. Tam jich asi jezdi mnohem vice, treba jako tady PPL-karu. Ale ted nam treba jezdi PPL-ku skvely borec, ale pred tim to byli obcas volove. I kdyz zpravilda nejhorsi jsou takove ty no name kuryrky.
Jo:-))) Je cas se zvednou ze zidle a jit si provetrat kebuli:-))))
Skoro jako tady po ránu v LIDLu :-)))
http://zahranicni.ihned.cz/c1-30950790-takto-se...
Koukam, ze jsem mel dnes asi nejakou agresivni naladu. Znovu jsem si celou diskuzi precetl a hledal jsem, kdo zacal byt jako prvni neprijemny. A asi jsem to byl opravdu ja. Takze podruhe omluva.
Panove Stipe a neprihlasenej Michale, mam Vam tedy jeste neco vysvetlit? Nejaky dotaz, ktery bych jakozto prodejce mohl objasnit? Zkusim mit tu trpelivost a vysvetlit to i nadale.
Pokud chtel Stip zjiskat nejake info o Greenspeedu od ceskeho uzivatele, tak v podstate jen od Jirky. Ten ma nejblize k jednomu ze tri ci ctyr majitelu GS v CR. A ostatni na tuto diskuzi nechodi (teda pokud nejsou schovani za nejakym mi neznamym nickem). Vice info asi dostanete na nejakych americkych diskuzich, tam se GS-ek proda prece jen nejvice.
Co blbnes?:-) Tolik formality:-)
Ja myslim, ze ty, ja, Stipe mame jedno spolecne. Zajem o trikolky. Navic ty je prodavas.
Chapu, ze sis mozna myslel, ze je tu nejaky dalsi rejpal, ale neni to tak. Proste to chtelo normalne pokecat, proc to tak je. Zadne formality, zadne rejpani, plivani. Proste pokecat o tom, co se nam libi.
Priznam, ze me opravdu trosku rozcarovala tva reakce, kde jsi z potencionalniho zajemce udelal cloveka, ktery nerozumi problemu a nemel by do toho moc mluvit:-( Hned jsem si predstavil toho obchodnika, co mi nechtel prodat promitacku na ty zastarale diaky:-)
Je to zbytecne!
Nekdy clovek musi umet rici promin, omlouvam se, byl jsem prilis hrrr. Casto mi to tady chybi... Nesnasim, kdyz lide nedokazi priznat chybu. A pokud neco nesnasim, tak to take nesmim delat., ze? :-)
To je fakt v pohodě. Mě by ještě zajímalo, kal mají u GS vyřešeno to skládání? Na nějakých fotkách jsem zaregistroval něco jako převlečnou matici přes koncovku s drážkováním. Něco jako tohle:
http://www.circleacycles.com/chris/wp-content...
http://www.circleacycles.com/chris/wp-content...
http://www.circleacycles.com/chris/wp-content...
http://www.circleacycles.com/chris/wp-content...
http://www.sandsmachine.com/spec_ssc.htm
To je ono co používá GS? Vypadá to docela jako majstrštyk.
Tady to je na GS:
http://www.greenspeed-europe.com/galerie/max...
Mě to totiž nějak neštymuje. Jde o to, že na klasickém rámu kola, což je příhradovina jsou spojky nejvíce namáhané na tah-tlak (od tíhy jezdce) a krut (od šlapání do klik), což bych u té spojky chápal. Tah pobere závit a krut drážkování a je to v cajku. Jenže u tříkolky je středový nosník rámu namáhán především ohybem. To ta spojka snáší? Ten moment tam přece nebude malý.
Tož já se do toho zovu vložím.
Pokud paměť slouží, tak se to jmenuje "S&S coupling", dělají to švýcaři, má to mít ve všech směrech stejnou pevnost jako kdyby ta trubka nebyla přerušená a je to nechutně drahý.
Rozebírá se to takovým plochým klíčem co zapadá to těch vybrání na plášti spojky. Když to rozšroubuješ, najdeš na obou trubkách krom závitu i divoce zubaté konce nějak vyfrézované tak, že do sebe velice přesně zapadají.
Na GTO je sedačka montovaná spodním koncem odhadem tak v půlce mezi přední nápravou a tou spojkou, zatímco horní konec sedačky je myslím tak jako u GT3 a GT5 naražený plastovými vložkami na asi 30-40mm dlouhé trny co jsou na horním konci horních stojek zadní stavby. Část hmotnosti jezdce tak jde na rám dole a část jde rovnou na zadní osu. Celkově bych řekl, že namáhání té spojky na ohyb bude asi tak poloviční oproti tomu, kdyby tam sedačka nebyla a někdo prostě šlápnul na rám na tu spojku přímo. Údajně do drží spolehlivě.
Svezl jsem se na GTO jen krátce a podle mě to má výborně tuhý rám stejně jako jiné Greenspeedy co se týče ostrého zatáčení, ale příjemně pružný při přejezdu nerovností. Dodnes mi není jasné, jak to Greenspeed udělal, ale jejich neodpružené tříkolky využívají vlastnostní oceli v kombinaci s typem sedačky tak, že mi připadají pohodlnější než Scorpion od HPVelotechnik s odpruženou zadní vidlicí.
Mi nemusíš vysvětlovat jak to vypadá a jak je to zatížený, bo to vidim, ale zajímalo by mě, kde se nalézá ta informace o pevnosti toho spojení. To jsem nenašel.
Nepsal jsem to až tak čistě jen pro Tebe, může na to narazit i někdo méně informovaný.
Na tvrzení o tom, že to má pevnost nepřerušené trubky ve všech směrech, si pamatuju z webu Greenspeedu, ale z nějaké jeho starší verze. Tehdy nabízeli tyhle spojky jako option. Jsem si celkem jistý, že si to pamatuju správně, ale jinde jsem to neviděl.
Aha, no jasně, promiň. Jenom to tvrzení, že to namáhání bude poloviční oproti jinak nepodepřenému nosníku, to bych byl opatrný. Bez nějaké alespoň přibližné analýzy dost těžko říct, teda dle méno názoru. Ale kdybych něco v budoucnu stavěl, uritě bych nějaký pevnostní výpočet provedl a zde se pochlubil, takže možná uvidíme. Jestli se teda nechce pochlubit už někdo jiný, ale pochybuju, výrobci si takové věci střeží. Jak jsme tu probrali: Nejsou zadarmo :o)
Sorry, nejsu strojař a všechno to jen hádám na základě zkušeností.
Kdysi jsem dělal pokusy s GT3. Ten kloub je solidně vícenásobně jištěný proti nechtěnému otevření, ale i tak jsem chtěl zkusit, co by se stalo kdyby. Odjistil a otevřel jsem všechny západky a zkusil si opatrně sednout. Nakonec jsem zjistil, že svých 62kg můžo do sedačky uložit kompletně aniž by se ten kloub pohnul o moc. Přitom když sedačku sundám, můžu jednou rukou zhora zadlačit a kloub se hned otevře až na zem. Z tohohle jsem usoudil to výše zmíněné namáhání, ale je jasné, že je to jen odhad.
Abych pravdu rekl, tak my zadne pevnostni vypocty k dispozici nemame. Predpokladam, ze GS neco takoveho ma, a nebo mu to bylo posveceno primo firmou, ktera SandS vyrabi. Pokud se vsak podivas snad na jakykoliv ram s timto systeme, pak je tam vzdy nejaky trojuhelnik. U GTO navic sedacka neni vzadu nasunuta, jak pise Jirka, ale nasroubovana, takze to spojeni je hodne tuhe. SandS se pouzivaji i u tandemu GTT bud ve verzi s dvemi spojkami, nebo s peti. Pevnost dostatecna. Mi to prijde jako uzasny vynalez a zbytek firem uz se dnes snazi to jen okopirovat.
jasně, chápu, pokud je ten trojůhelník dostatečně tuhý tak to vše vysvětluje.
Jaký je rozdíl mezi přímým a nepřímým řízením? Křížení jsem pochopil na poslední tříkolce na lehokole.com.
Prime rizeni: Riditka jsou napojena primo na dve osy rizeni (tzv. king piny), ktere drzi kola. http://www.challenge-recumbents.com/html...
Neprime rizeni: pomoci tahel, bud s krizeni (cross over steering), nebo naprimo (vyraz si nepamatuju)
http://www.greenspeed-europe.com/foto.php?img...