Dneska jsem si dal 55 km, 20% po asfaltu,zbytek šotolina, bláto,led, sníh.Máte nějaké tipy na gumy, co drží? Mám Tioga Factor XC, přední úzký model, zadek širší a dost to ustřelovalo. Přemýšlel jsem o hrotech (mínus vidím spíš v ceně, PAK v hmotnosti a je asi jedno jestli Nokian nebo Schwalbe) a pak jsem četl zkušenosti a nezlomilo mě to. Na čem jezdíte, co se osvědčilo?
Plaste s hreby jsou fajn jenom do ujezdeneho zmrzleho snehu a na led, jinde se budou chovat jako silna lepici paska.
Zalezi na povrchu, na kterem jezdis: v podstate jsou dobre plaste do bahna- tj. s ridkym hrubym vzorkem (nezalepi se), pokud ve tve oblasti je spis ciste blato, potom uzky plast lip drzi smer- lip prorezava. Pokud u vas prevazuje v zime snih, potom podobny vzorek, ale v sirokem provedeni, aby se neboril.
Ja jsem spokojeny s Maxxis Medusa, ale protoze tady u nas snih pada spis vyjimecne, zato bahna je tu pozehnane po cely rok, mam je na "bahenni" sade kol v rozmeru jenom 1,8". Ale priprav se na to, ze takovehle plaste na asfaltu moc nepojedou, univerzalni plast zase nepodrzi.
schwalbe marathon cross, vyzkoušeny třetí sezonu. co jsem našel na netu, tak zkušenosti s pneumatikami s hroty jsou , mírně řečeno, nepřesvědčivé
Tohle na bláto, sníh a led? :-() No, to snad raději ne!Schwalbe Marathon jsou hodně bídné na blátě i v létě. I když tyhle vypadají, že mají trošku lepší vzorek než běžné letní Marathony, tak na zimu bych bral jedině pláště, které mají nesouvislý vzorek po celé ploše pláště. Jezdíval jsem takto dvě zimy a i tak to bylo jen tak tak nejisté. Dnes bych na zimu ROZHODNĚ šel do plášt´ů s hřeby!Kdo zažil drškopád na lehce zledovatělém chodníku po ránu cestou do práce, který vám připadal jako naprosto suchý a OK, tak ten pochopí!:-() Rovněž cesta se stabilní stopou ve větší lehce rozsolené břečce je bez pořádného hrubého vzorku z mého pohledu naprosto nemyslitelná!
Kdyz tolik touzis po plastich s hreby navzdory vsem uvedenym tvrzenim, nahodou jsem nasel tohle :o)))
http://www.bikebase.cz/article.php?ARTICLEID...
Ono je taky jistě rozdíl, jaký typ hřebu je v pneu. Nicméně jsem stále toho názoru, že pokud jezdíš skutečně na zimním podkladu, je tohle určitě lepší než obyč. letní plášt´. Vycházím z vlastních zkušeností dvou zimních sezon na "hrabácích" bez kovové podpory!:-)
Zrovna nedávno jsem přezul z Marathonů Cross na Maxxis wormdrive. Ty Švalbovky byly dobrý na asfaltu, ale mimo, na mokru, klouzaly i v létě. Zase se, asi díky tvdé směsi, vůbec nesjížděly :o)
Nevím nevím... Mám Marathony a v hustým lijáku jsem se hrnul v koloně aut a motorek z Glockneru. Seděly jak přišitý. Na nich je radost jezdit i brzdit. I když natvrdo zahamuju, nezagumuje, prostě jen zbrzdí. Ty co jsem měl předtím jsem po asfaltu tahal každou chvíli. Takže na tvrdou směs to moc netipuju. Spíš na kvalitní...
Na BF byl i tento odkaz :-)) http://www.icebike.org/Equipment/tires.htm
celou sezonu vozim kombinaci NN/SS ve velikosti 2.25... uz jsou znatelne sjety, ale zatim neprezouvam. Na ujezdenem snehu mi to +/- drzelo OK. Jedine, kde to nedrzelo vubec byl sjezd po mokrym a srejme piskem posypanym betonu, ale ustat se to dalo.
trochu to klouze i na jednom sjezdu, co mam cestou do prace, ale to je kombinace prudky sjezd-tenka vrstva mazlaveho blaticka... staci najet na travu a drzi to o poznani lepe.
To, co popisujes, se da nazvat typickymi univerzalnimi plasti (SS je uplny univerzal, NN uz se da pouzit uspesne i v terenu, i kdyz konci uz s prvnim poradnym bahnem- zalepi se totiz). Na zimu proste hruby ridky vzorek a kdo zije nekde v horach a jezdi vylozene po ledovce, pak i plaste s hreby.
Díky za tipy! Mě prostě vepředu chybí nějaká pila s hranami do stran a zdá se, že hroty chce vyzkoušet a pak se rozhodnout. Jinak s neojížděním Schwalbek mám také dobré zkušenosti. Na Maxxisy mrknu..
vepředu mám Dry2 a vzadu Motoraptor, obojí v 2.1x" a zatím dobrý (jako slabší se jeví ten motoraptor). Na asfaltu hodně pomalý