Pekne dopoledne, kam davate na lehaci zadni blikacku? Zkusil jsem to na riditka po vzoru Jurimira, ale nerizene pristani zpusobuje jeji rozklad na prvocinitele... :( Na zadni vidlici (Azub 5) jsem nenasel misto, kam by sel napasovat drzak (smart superflash - velky je moc velky a maly m oc maly)...
Zbyva nosic, ale tam bych zas pomerne rad nechal tu sirokou odrazku.
Dik za tipy
na lehačku (sedačku)
většinou stačí přichytit tím klipem, co je na blikačce jako takové
Nezakryje ji případný náklad na nosiči?
http://macikm.rajce.idnes.cz/2008_0907/...
když bude horní brašna plná, tak bohužel zakreje - pravda ...
Ahoj. Tiež som zohnal Smart z 1/2 W diodou a je to dosť silné. Až sa bojím aby šoféri za mnou moc nefrflali. Inak ja ju mám upevnenú na sedačke hore na nanitovanom pliešku. Je pravda, že ja nevozím tak velkú brašňu.
Mám ji z rovnoběžné polohy se silnicí sklopenou o jeden zoubek dolů a zatím mne nikdo kvůli ní nešikanoval ;-)
Odkdy máš lehokolo???
:-)
To je ale snad jedno na co to namontuju, ne ? Jde o to blikačku nastavit tak, aby řidičům neblikala přímo do očí... Tím sklopením o jeden zoubek dolů se to vyřeší.
tak já jsem to naopak nastavil o zoubek nahoru, aby to těm řidičům do kabiny svítilo. oproti brzdodým světlům je to stejně legrace, ale aspoň je to vidět. Myslím že je to lepší než případy, které každý den potkávám, a to a) blikačka je cvaknutá do batůžku, na bundu, někam, a svítí všude, jen ne dozadu(dopředu) a nebo b) nemají blikačky(světla) vůbec
aneb Hradec Králové, město cyklistů a sebevrahů
S druhou částí naprostý souhlas.
Ale s tím zoubkem nahoru až tak ne. Je fakt, že když pošleš "strobo" do očí, budeš nepřehlídnutelnej, ale ostrý blikání do očí na druhou stranu znesnadňuje řidiči orientaci a může špatně odhadnout tvůj pohyb. Prostě bude tím oslněnej. Trvalý světlo větší intenzity neoslní tolik, jako blikající. Zkusit si to můžeš sám. Navíc jezdí mraky nasleplých lidí normálně. Takovýmu když zablikáš, neví kam frčí...
Máš to s tou dezorientací řidičů vyzkoušeno v praxi?
Moje zkušenosti jsou opačné, když se jim ten Superflash nebo ekvivalentní blikačka pustí do výšky očí, funguje to jako odpuzovadlo, objíždějí daleko ohleduplněji a opatrněji. Vysvětluju si to tím, že je prostě instinktivně nepříjemné vjed do prostoru, ve kterém to světlo překračuje určitou intenzitu, čili kuželovitá oblast na obě strany od osy optiky několik málo metrů do dálky. Na větší vzdálenost a víc bokem už je to dost rozptýlené aby to ani nepřipomínalo oslnění.
Vidím to tak, že i když to trochu osjní, tak zdaleka to nedosahuje intenzity světel aut, ani brzdových .. A proto řidič vidí stejně jen to světlo, ne cyklistu a proto ho raději s rezervou objede .. Lépe mít protivné světlo, než bludičku, než žádné .. J.
Jestli ono to není spíš tím, že "to" pere tak do očí, že "to" raději opatrně objíždí.
Znám to dobře ze své zkušenosti. Za volantem skoro bydlím... Když je ostré oslňující světlo, logicky koukám raději stranou (kromě masochisty asi každý). Cyklistu sice registruji spolehlivě, rozhodně ale nemám pod kontrolou každý jeho pohyb. A pokud by zavrávoral, i pomalá rychlost a dostatečný odstup by nemusely úplně stačit.
Proč ale o tom jen teoretizovat. Půjč někomu tu bliknu a jeď za ním. Snadno poznáš, že blikající světlo je mnohem výraznější, ale taky mnohem protivnější a hlavně výrazněji oslňuje, než souvisle svítící. (oči musí neustále "přelaďovat" a dochází k opakovanému oslňování)
Nemusím teorizovat, mám to vyzkoušené, to jsem právě psal.
Jel jsem za lidmi co měli právě tuhle blikačku. Je extrémně protivné mít hlavu přímo za ním méně než nějakých 5m nebo cca 5-10° do stran rovněž těch cca 5 metrů. Čili v prostoru, kam by nikdy nikdo s autem s levostraným řízením neměl svou hlavu dostat.
Měli jsme Smart SuperFlash na Highraceru během Nordkapp-Gibraltar akce a tudíž jsem docela často taky řídil auto za cyklistou s touhle blikačkou. Mám proto na vlastní kůži vyzkoušeno, že opravdu neoslňuje víc než brzdovky auta (navzdory blikání, má přece jen mnohonásobně menší výkon) a že při bežném předjíždění se řidič sedící vlevo ocitne mimo protivnou zónu právě tehdy když dodrží alespoň nějaké minimální bezpečné vzdálenosti. Znovu zdůrazňuju, že tohle mám vyzkoušeno i z pohledu řidiče auta.
Zaujala mě věta "cyklistu spolehlivě registruju". Když ho nezaregistruješ, jak se dozvíš, žes ho nezaregistroval? Je to totéž jako tvrzení "vytočíte-li špatné číslo není nikdy obsazeno". Několikrát jsem se ptal jako spolujezdec řidiče proč toho cyklistu neobjel víc když naproti nic nejelo a on je extrémně překvapen, že tam nějaký byl. A byli to dobří řidiči, všechny body v řidičáku a žádná zaviněná nehoda.
Ale no tak, přeci z toho nebudeme dělat medvěďárnu... :-)) Slovy "cyklistu spolehlivě registruju" jsem jen zdůrazňoval, že s takovou blikačkou je mimořádně nepřehlédnutelný. Normálně je přece vidět i běžná blikačka s dobrými baterkami a dobře umístěná. Kdo neregistruje cyklistu s takovou blikačkou, nepatří za volant a těžko mu pomůže i nějaké strobo. To už není snad ani o očích... :-))
Pokud ta silná blikačka má víc rozptýlené světlo, než bodové, pak v tom asi nebude problém. Občas ale potkávám na silnici kousky, kteří tam mají snad lejzry...
Jo to jsem si kdysi taky myslel, že stačí být viditelný. Po dvou sraženích autem za nesnížené viditelnosti, v barevných hadrech a kde mě oba řidiči měli přímo před očima na relativně malou vzdálenost a přesto neregistrovali jsem to změnil. Teď jsem přesvědčený, že nestačí být viditelný, musíš vyloženě poutat pozornost. Unavený nebo nepozorný řidič vnímá jen to co potřebuje nepřetržitě, čili auta nebo případně chodce na místech, kde je jich hodně. Vzácné jevy jakou jsou cyklisti, skůtry, motorky atd. můžou jeho vědomí uniknout, pokud na sebe nějak nestrhnou tu pozornost.
Samozřejmě se to nesmí přehnat. Ale myslím si, že cyklistu jako takového nepotřebuješ vidět, když vidíš jeho světlo. Blikající červená je automaticky cyklista a když bliká tak, že za ní nevidíš obrys toho cyklisty, nepotřebuješ to vidět. Je to nepříjemný, že nevidíš co jsi zvyklý vidět, ale na bezpečnost to nemá negativní vliv.
Přesně tak. A cyklista je horší, než motorky, páč u rychlaji jedoucí motorky má řidič víc času na zareagování (o silnějším světle nemluvě ..), .. J.
To asi myslíš jen jako žert, že řidič nepotřebuje vidět a vědět, co cyklista provádí, ať už schválně, nebo i nechtěně... Tímhle se řídit (nejen u cyklistů), těžko bych měl najetý ty kiláky bez karambolu, co mám. A že jich není málo.
souhlasím, že není důležité, co cyklista udělá, páč to si cyklista musí ohlídat sám, sám si musí být vědom, že je nejslabším účastníkem sil. provozu .. ale je důležité, aby se řidič o cyklistovi dozvěděl včas a objel ho .. o to jde, ne o to, jestli cyklista zívá, pije, či kouří .. a odbočení si každý na silnici musí pohlídat sám .. J.
Máš zvláštní způsob uvažování. Nemá mě zajímat, jakou vylomeninu kolař provádí, ale mám ho včas a dostatečně objet... Buďto ho preventivně objedu přes Polsko a Německo, nebo budu mít přehled o jeho chování a počínání a budu schopný včas a dostatečně reagovat na jeho úlety (takzvaně myslet za druhého - doporučují to už v autoškole - nejspolehlivější způsob, jak předcházet kolizím).
Máš zvláštní způsob uvažování. Nemá Tě zajímat, jakou vylomeninu kolař provádí, .. on sám nemá dělat žádné vylomeniny .. Téma je o tom, jak včas zpozorovat cyklistu, aby ses mu vyhnul .. ne o tom, jak reagovat na vylomeniny .. J.
Medvědovina... Houby bude platné, když cyklistu včas a dobře zaregistruju, ale nebudu věnovat pozornost jeho počínání. On, ačkoliv sice nemá dělat vylomeniny, může nějakou udělat (třeba ne vlastní vinou) a pokud mě nebude jeho počínání zajímat, nebudu moct ani na to reagovat. V takovém případě mi nemusí stačit ani pětimetrový odstup.
Věř tomu, že můj způsob uvažování je správný, zodpovědný a ohleduplný.
Věř tomu, že můj způsob uvažování je správný,..
1) Každé auto reflektorama přesvítí každou bliknu, takže uvidí ve vlastních reflektorech, co cyklista činí ..
2) pokud Tě blik osvětluje, sklop stínítko, od toho tam je .. 3) Každý cyklistův pohyb se odrazí ve změně pohybu bliku, takže řidič vždy může reagovat ..
4) Nechtěl bys, aby měl cyklista na sobě lampióny ..? J.
Zkus se poptat učitelů v autoškolách, zkušených řidičů, policajtů-dopraváků, nebo třeba na Besipu a v jiných dopravně-bezpečnostních organizacích. Popovídají ti o očním kontaktu, předvídání a myšlení za druhé...
Takových, co to praktikují, jako ty jsou plné statistiky.
Hele, jak to máš blikáním? Můj subjektivní dojem je takový, že z blikající blikačky hůře odhadnu rychlost cyklisty a drobné kličky. Co ty?
Ono je blikání a blikání .. u pomalého lze cyklistu snadno přehlédnout, kdežto u rychlého naopak .. J.
O to mi teď nejde.
Ale právě že jo! když bliká rychle, rychlost odhadneš snáz, při pomalém právě tápeš, zda nezabrzdil, či nepřidal .. J.
a když neblinká tak spadl do pangejtu
... máš s blikáním?...
Jde spíš o to oslnění u "agresivních" blikaček. Je to to samé, jako když motorkáři ve dne jezdí s dálkovými světly. Sice mě praští do očí, vím o něm - ale mohu špatně odhadnout jeho rychlost, nebo zamýšlený manévr. A to samé platí u ostrých bliken.
Sám mám výraznou blikačku, včas měním baterie - ale nic extrémního bych si určitě na kolo nedal.
Nevím jestli ti to pomůže, já mám nějkaký starší nosič, a držák na smartku http://www.kolakulich.cz/Fotografie/Zbozi/250px... jsem namontoval na plastovou zátku nosiče. http://img2.rajce.idnes.cz/d5/1/1343/1343277...
Mě se osvědčilo odmontovat tu objímku úplně a to co zbude (samotný držák kam se blikačka zasouvá) jsem šroubkem M5 našrouboval na Oceláči na nosič (je šroubovaný z trubiček, stačilo jeden šroubek vyměnit za delší) a na Azubu do žebra dřevěné žebříkové sedačky. Během expedice Nordkapp-Gibraltar jsme měli SuperFlashku namontovanou stejnou metodou do návarku na vidlici, která byla na tom Highraceru tuším upravená z Azubu 5 nebo Maxe. Je to celkem nízko, ale při řízení doprovodných aut jsem vždycky měl dojem, že je to vidět až dost.
Popíšu čerstvou zkušenost. Jedu večer za tmy na leháči, zastavím na čurpauzu a koukám, že blikačka by už chtěla nové baterky. Tak je vyměním, nasednu a vyrazím. Po asi 500 m proti mně jede cca 5 aut a za mnou se taky nějaká auta přibližují. Koukám dopředu, ať nevjedu do nějaké díry, a najednou slyším těsně za sebou šílené kvílení brzd - prostě borec v autě za mnou mne ve světlech protijedoucích aut neviděl a ubrzdil to tak 2 m za mnou. Kdybych nevyměnil v blikačce baterky, tak mne asi převálcuje.
Takže blikačku co nejvýkonnější!!! (určitě bude slabší než reflektory protijedoucích aut) a dát ji spíše výše, ať je jakoby nad světly protijedoucích aut (na hodní okraj sedadla plíšek a na něj blikačku).
Ještě uvažuju o tom, že na tyčku od praporku namotám reflexní fólii a nebo přímo nějakého světelného hada z LEDek. Mimochodem - nevíte náhodou, zda se dá někde koupit cca 2 cm široký a 1-1,5 m dlouhý proužek samolepící reflexní folie? Namotal bych to spirálovitě na tu tyčku od praporku, tak by to asi nejlíp drželo.
Co kdybys koupil reflexní vestu a z ní sundal ten oný reflexní pruh. Jsou tam dva, to je suma sumárum 2,5 metru. A kdyby se z teho pruhu sešil tunýlek a ten se navlík na prut práporku ...
Vesta stojí cca 25,- české měny, že?
8-)
25 u kámošů z vietnamu to je pravda možná teď bude nějakej výprodej na Libuši
Byl bys tak laskav a koupil mi jich tam pár?
A až pojedeš přes Kladno, že bys mi je přivezl, jó?
mam stabilně v autě 3 za tuhle cenu a nakladno se dostanu tak 1 za 2 roky tak musiš vydržet
S tím sešitím reflexního pruhu a navlečením na praporek to není špatný nápad. Akorát to bude chtít ušít natěsno, ať se to neshrnuje. Nebo to ne horním konsi nějak přichytit. Ono by asi stálo za uvážení z té vesty s reflexními pruhy ušít případně celý praporek.
není mnohem jednodušší řešení reflexní samolepka od 3M???
Kde je koupíš a v jakých největších velikostech jsou ?
Nevím, jestli mám 3M, ale kupuju to v Brně v jedné reklamní firmě. Prodávají folie všeho druhu a vyrábí plotrem řezanou reklamu. Reflexní stojí zhruba 600-700Kč za běžný metr, ale klidně ti prodají třeba 10cm, možná i míň. Šířka role je aspoň metr, takže za 60Kč máš folie na oblepení celýho kola. Mají i barvy podle přidpisů, červenou dozadu, bílou dopředu a žlutou do stran. Reflexní je to víc jak odrazka.
upřesním, že jde o fólii Oralite 5500, používanou na dopravní značení. http://www.retisk.cz/eshop/product_info.php... Role se dělají v různých šířkách, já bral v http://www.farao-reklama.cz/ 10cm pásek z role šířky 1,2m což stálo 72,-
On ten reflexni material je v prodeji i jako samolepka? to jsem netusil.... Vzdycky jsem to videl jen jak pasku bez lepidla.
Jestli Ti stačí jen stříbrná, tak Ti pár pruhů věnuji zadarmo ;-) Mám toho ještě slušnou zásobu...
Jestli je to ta zrcadlova, tak tu mam taky, ale ta nema spravne odrazne vlastnosti. Zkusim nekdy vymest zastoupeni 3M, jaro je daleko.... :)
firmy co prodavaj díly na LKW to maj taky v sortimentu
Jak zrcadlová ? To moc nechápu... Tohle je normální reflexní samolepící folie, samozřejmě od 3M...
Je normalni, takze neni zrcadlova :) - to co mam a mel jsem na mysli, je folie, ktera se nalepi treba na dvere a vypada (a funguje) jako zrcadlo, akorat nerozbitne...
Hele Ty zrcadlo... :-) Chceš, nebo to nechceš ? ;-)
Nakonec se mi podarilo sehnat bilou i cervenou (chtel jsem se drzet predpisovych barev), takze nepotrebuju, ale dik za nabidku. A kdyby nekdo potreboval, tak se taky klidne podelim :)
Nejde o barvu odrazky, ale o barvu odrazu .. tak abys nebyl překvapen, že ta červená odráží bíle .. j.
Nebudu se hadat, ale matne tusim, ze predpisy mluvi o odrazce cervene barvy, ne o odrazce odrazejici cervene... No kazdopadne ta folie je cervena a kdyz se vyfoti s bleskem, tak evidentne odrazi cervene, tak vyhovi obema kriteriim :)
Můžeš mít i pravdu. Ale pokud to tak je, tak proto, že zákon nepředpokládal odrazky, které by odrážely jinou barvu .. Vím, jak je matoucí, když jedu přes 40 km/h na kole v noci a proti mne se vynoří ze zatáčky bílé světlo .. v 1. momentě si řeknu: Který blb jede proti mne v protisměru .. a jdu podvědomě po brzdách .. J.
Dukaz misto slibu :)
http://misc.krezac.net/nakole/polep/
Např. černá odrazka odráží bíle až zlatě ;-)
Všechny samoodrazné fólie v cykloobchodě odráží bíle, bez ohledu na její barvu .. J.
Pokud vím, tak konkrétně žlutá odráží opravdu žlutě... Ono asi hodně záleží na provedení takové samolepky, je jich více druhů...
Na tomhle obrázku jsou nalepené samolepící folie, to bíle vepředu je černá samolepka, v kolech jsou klasické odrazky, jinak folie odráží v barvě.
http://holfi.pohoda.com/gallery.php?modul...
Tak to gratuluju ke znovuzrození! Pořád tvrdím, že dobrá odrazka, nebo ještě lépe refelxní tkanina, je stokrát lepší, než sebevýkonnější blikačka, protože ke svícení používá výkon světlometů samotných aut.
Já mám doma pořád nějaký rozstříhaný reflexní vesty a odpáraný reflexní pruhy našívám a namotávám, kam se mi hodí. Naposledy na novou čelní brašnu...
Existují reflexní barvy, k dostání v papírníctví a modelářství.
Jinak bych doporučil blikací odrazku do výpletu, je vidět i zezadu. J.
"... blikací odrazku do výpletu, je vidět i zezadu ..."
Neměl bys, prosím, fotografii (zezadu) - domnívám se, že je-li cosi ve výpletu, je to zvětšiny schované ...
8-)
Neměl, není tma .. Logickou úvahou .. výplet je kónický a přesahuje přes profil (zákryt) obutí .. navíc řidič sedí mimo osu jízdního kola, takže trochu z boku a to je světlo vidět celé, nezakryté gumou .. navíc rotuje .. J.
> na tyčku od praporku namotám reflexní fólii
To jsem zkusil, ale ta moje je pomerne silna a krehka (3M s sestiuhelnikovym vzorkem) a pri omotavani prouzkem sirokym asi 1cm se dost lamala. Uvidime casem, jestli vydrzi nebo se rozpadne.
A jeste obrazek - je dost mizerny, ale s bleskem to fotit neslo a v predsini je dost tma
http://misc.krezac.net/nakole/polep/praporek.jpg
http://blek.rajce.idnes.cz/blikacka/
jo jo na těch řidítkách mi z naprosto stejnýho důvodu dlouho nevydržela:o))) Ale i tak já tam měl vždycky jen tu druhou. Jen jsem chtěl zvýraznit šířku kola... A fungovalo to auta dělal větší oblouk...
Jinak mám ale superflash normálně na nosiči. Na tý vodorovný trubičce. Jen tedy byla moc úzká, takže je tam bez té objímky a na tvrdo. Já tedy nešrouboval jako Jirka, ale je to na mých oblíbených stahovacích elektrikářských páscích:o) No a ještě jsem jednu starou a míň výkonnou přidělal na pru, aby byla vejš. Je v plánu jí taky nahradit superflaschkou.
Bingo, nejlepsi pritel kazdeho bastlire me nenapadl :)
semtam autem potkám borce co ji mají vepředu, ale hlavně že blikají
Já mám blikačku vlastní konstrukce (červený luxeon s 10° optikou s bílým rozptylovým sklíčkem z nalezeného rozbitého autosvětla) zabudovanou přímo do trubky nosiče azub. Je to funkčně nezničitelné (přinejhorším se rozbije to sklo, takže to svítí užším paprskem), dioda je cca 6 cm hluboko v trubce. Problém je v tom, že poloprázdná vrchní brašna občas blikačku částečně nebo úplně zakryje, takže se na to musí dávat pozor.
Zadní blikna se dá za použití širší objímky a úchytu na přední odrazku posadit na kteroukoli stranu zadní vidle(lepší je samozřejmě levá strana = blíže provozu). Viz. foto s Azubem 4 v příloze. To samé řešení jsem použil na Maxovi model 2008 (má stejnou zadní vidli jako Azub 5):
http://martiste.rajce.idnes.cz/umisteni_zadnich...
Takovéto cosi na řídítkách lehokola jsou "padací rámy"? Kde se to dá sehnat? Je-li to samo-domo, bylo by víc obrázků, aby se to dalo "zbastlit"?
Děkuji, Pavel
8-)
Takové to cosi na řídítkách jsou universální chrániče rukou na běžnou čtyřkolku uzpůsobné mnou na leho se spodním řízením - dobré při pádu, aby sis nejen případně nerozedřel ruce, ale i nedomrskal brzdové páky a řazení. Navíc to má skvělý "rozhrnovací efekt" při průjezdu vysokou trávou či nízkým křovím. Dají se sehnat běžně na internetu, mají i několik barevných variant, ale stojí cca. kolem 700 Kč, což je pro někoho dost. Ale otázkou je, co je to dost za případnou ochranu zdraví a mnohdy choulostivého osazení řazení a brzd. Otestovány pády!!!- Fungují výborně.:-) Navíc jsou z měkkého termoplastu, takže po drobnějším ohřátí se to dá slušně natvarovat dle vlastní potřeby.
...jo ještě jsem zapomněl - odkaz s detailnějšími fotografiemi:
http://martiste.rajce.idnes.cz/chranice_rukou...
maš to šlapadlo nějak moc naleštěný jezdíš na tom nebo jen vystavuješ???
Tak ono v tom roce, kdy jsem dělal tato fota bylo nový!:-) Ale jinak ho mám obvykle každej rok v květnu/červnu ještě naleštěný. :-) Protože je to teprve kousek po začátku sezony!Nebudu vyjíždět jak čuňas, ne?:-))) ..Měl bys ho vidět - chudinku - ted´- na konci sezony:-( Budu ho muset zase přes zimu vypucovat a nalejskat jak zánovní pětník. Určitě se mi pak za to odvděčí dobrou službou- jako letos!:-)))
Zvědavost mi nedá a musím se zeptat: tobě se někdy stane, že spadneš s rukou na řídítku až na zem? Ono o tom moc nejde vědomě rozhodovat, mozek si to nějak tak dělá jak chce, ale mě se to nikdy nestalo. Pokud jsem měl ruku poraněnou, tak vždycky na dlani směrem k malíku, protože jsem ji evidentně z řídítka sundal a otočil dlaní dolů ještě před nárazem na zem. To si samozřejmě nepamatuju, jen je to vidět z polohy těch škod - brzdová páka dodřená, prsty v pohodě a škrábance na dlani. Tak by mě zajímalo, jak moc padají různí lidé různě, jestli někdo má vyzkoušené, že mu tam ta ruka zůstane.
Podla tých Martisových fotiek to nevyzerá, že by to malo vydržať nejaký tažký pád. Je to asi skôr na ochranu rúk od nízkeho porastu. Usudzujem tak podla uchytenia prednej časti chrániča na bowden brzdy. To moc pevné o páduodolné asi nebude. A ako písal Jirka ešte som nevidel človeka, ktorý by sebou seknul bez toho aby sa snažil stlmiť pád rukami. Je to jednoducho reflex.
To jsem si také myslel do posledního pádu při vlítnutí do jámy v asfaltu jsem sebou pleskl tak rychle,že jsem ruku nestačil sundat a už mám 3 týdny bolestivý otok nad malíkem.bolest přetrvává až 5 měsíců.Ten chránič je vynikající moc se mi líbí.Asi si ho pořídím.Ale na druhou stranu pádů s ujetými kilometry ubývá a chrániče musí dost omezovat při ukazování změny směru.Tak uvidím.
Ale určite by som ten chránič neupevňoval na bowden brzdy. Aby spolahlivo fungoval musí byť pevne uchytený na oboch koncoch.
Jak jsem již psal výše, jedná se o chránič prstů pro terenní motorky a čtyřkolky, kde se počítá s mnohem tvrdším případným čelním střetem v podstatně vyšší rychlosti s případnou překážkou při současné mnohem vyšší pohotovostní hmotností stroje + jezdce, než kterého je možno docílit na lehu při pádu na bok. Celý chránič je z dost tlustého a přitom pružného plastu, který je ve svém středu navíc dole v nosné části u objímky řídítek cca. ve 200 mm vyztužen vnitřním podélným žebrem. Je to uchyceno objímkou a šroubem/matkou skrz+ zápustnými podložkami, kdy celý chránič v tomto úchytu spočívá jakoby v sevření šroubu/matice a zápustných podložek vně a upínky uvnitř chrániče. Proto je - dle mého pozorování - téměř vyloučeno jeho posunutí, otočení či ulomení. I přes ten jeden jediný úchyt to prostě drží festovně. Samozřejmě jsem to mohl uchytit ještě na druhém konci, ale na spodním řízení mi to ani nevycházelo kam. Takže jsem to nechal tehdy prozatímně takto s tím, že čas ukáže, zda-li to bude nutné uchytit i na druhé straně.Výsledný test v praxi nakonec ukázal praktičnost jediného úchytu:
1/ byl dostačující pro pády tohto druhu, protože je jednoduše ustál, takže instalace byla tímto zjednodušena a zlevněna o ten druhý úchyt.
2/ umožnil chrániči a jeho hmotě z její prvopodstaty využít její vlastní měkkosti a při pádu a nárazu pružit. Bowden se samozřejmě jen ohne a plast chrániče po něm sklouzne a chránič propruží, čímž zřejmě pohltí část svého nárazu a zůstane i po pádu celý. Kdybych na něj možná padl za současného použití obou pevných konců, třeba by pak možná nepropružil ale praskl a rozlomil se.
Já obvykle bokem padám instinktivně na loket. Jelikož mám však na lehu lokty za sebou a podél těla a řídítka s rukou dál od těla než loket, padl jsem už několikrát právě na ten chránič, protože se celý rozedřel, přelepil jsem to rozedřený vždy izolační paskou v barvě chrániče, aby to nebyla taková okatá "krása". Proto ty škody nejsou na tom chrániči patrný. Jsou vždy v oblasti prstů a brzdové páky. Vždy to dopadlo tak, že chránič byl plnej hlíny a rozedřenej ale já jsem neměl ani odřený prst - dokonce ani špinavý rukáv!:-() Jen se domrskal chránič a otočily trochu řídítka v představcï. Otočil jem je zpět, vymet hlínu z chrániče a směle pokračoval dál v jízdě. Doma jsem to pak umyl, vyčistil písek ze šrámů na chrániči a přelepil izolačkou.
videl jsem to u eviny navratilovy a mam ji na sve prilbe uz dva roky
jsem stopro spokojeny
vezmou se dva elektrikarske škrky (takovy ty plastovy stahovaci pasky) a jimi se pridela ten kus co jde zblikacky sundat primo na prilbu
bud vhodnym vetracim otvorem nebo dirou dodatecne vyrobenou propichnutim rozhaveneho dratu skrz polystyren prilby
funguje to i na vzprimenem kole
vyhovuje mi to mimo jine i protoze kol mam nekolik ale prilbu jen jednu
Sice nenosím přilbu pořád, ale jako doplňující blikačka to je určitě skvělý nápad.
Bliky na přilbu se vyrábí origo. Např. USA fa VistaLite, ale už se asi nedováží .. a lze použít orig blik, taková malá, 1 LED pecka, dělá Longus, Force, Mwawe a d. .. mají gumku, kterou se to připevní okolo zad. žebra přilby .. a vypadá to origo ..
.. anebo od Authora 2LED Shot, rovněž na gumu .. J
Já používám na zimáku staré představec a kus staré sedlovky :
http://forum.fotonmag.cz/index.php?act=attach...
Je to otázka fantazie. Neznám nejde to, je jen neumím :-)))
Nejde o to, ze to nejde :) Koneckoncu je pouzitelna i ta varianta na riditkach, uz neskladam tak casto, ale stejne je to opruz... A treba nekoho napadlo reseni, ktere prehlizim, prece jen tu par lehacu jezdi.
Když vidím ty nosiče na Azubech, napadá mně jedno. Koupit představec s 0° sklonu a oproti tomu mému řešení ho otočit opačně. Na druhé straně zbydou 2 díry se závity. Stačí pak 2 pásky z železné páskoviny které bych provrtal a upnul do zadu na nosič. celé stáhnout těmi 2 šrouby a vznikne toto :
http://forum.fotonmag.cz/index.php?act=attach...
U hodnocení obrázku bys měl ujasnit, co je + .. J.
?? Pokud je to reakce na "dukaz misto slibu", tak to byla ukazka, ze folie opravdu odrazi ve spravne barve a ne v bile. Pokud ne, tak nevim...
Rád bych viděl, jak spirálový nadjezd vyjíždíš .. mám pocit, že Ti musí přední kolo třít o nohu, když se vykloní .. anebo tak moc kolo nevytáčíš .. ? Asi bys s ním nevyjel nějakoiu stěnu, co? Tř. Lysou horu, Říp ..,
jde mi o to, že pod fotem je hodnocení a nevím, zda 5 BODŮ JE DOBRÉ HODNOCENÍ, ANEBO JDE O ŠKOLNÍ SYSTÉM .. J.
ty seš dobrej mimoň už to nehul
Abych to nejak ukoncil, vyhral ohnuty kus duralove paskoviny:
http://www.krezac.net/cyklistika/drzak-na-blikacku
Tohle těžko ukončíš, to už žije svým životem... :-))
Jojo, hlavně kvůli Broukovi Pytlíkovi, co mentoruje všechny ve všem: cyklisty o kolech (ale sám neumí slovo "kolo" ani správně napsat), profesionální řidiče o řízení auta, slušné lidi o slušnosti (kterou evidentně sám dávno ztratil, měl-li kdy jakou), vynikající a všemi vážené diskutéry o schopnosti formulovat myšlenku (ačkoli každé druhé jeho souvětí kulhá na obě nohy, o myšlenkách ani nemluvě), a tak dále a tak dále...
Takže - máš-li vyřešeno, škrtněme to tady a ten pán se tu už zadusí samočinně :-)))