Co říkáte na to, když takhle udělají skrz vesnici pár stovek metrů chodníku s cyklostezkou, samozřejmě jenom po jedné straně. Jedu po rušné silnici, tudíž docela rychle a ještě většinou potmě a vůbec mě nenapadne dívat se, jestli se někde vlevo neschovává modrá značka. A pak se najde debil za volantem, který ještě troubí, jako že se tam motám a ještě si vynucuju pozornost pořádnou blikačkou, ne?
Předpokládejme, že tam jedu znova a už o té stezce vím. To bych měl snad v tom provozu zastavit uprostřed silnice a odbočovat doleva na stezku pak znova při jejím opouštění? Je snad mnohem bezpečnější ten úsek projet normálně rovně. Dokud v takových místech nedají zákaz vjezdu pro cyklisty a příkaz k jejich odbočení doleva, tak budu jezdit dál podle zdravého rozumu.
Pokud taková cyklostezka vede napravo od silnice, tak tam jedu, ale se skřípěním zubů, když musím dávat přednost na každé vedlejší odbočce a vjezdech do baráku a skákat přitom přes 5cm obrubníky.
Tak, policajti, pokud tohle čtete, tak si tam klidně všude stoupněte.
Tak se mi to samo odeslalo. Chtěl jsem ještě dodat, že bych se byl ochotný se i soudit, jestli je tohle cyklostezka v souběžném směru, kterou jsem povinen použít. Doufám, že to někdo cítí podobně, protože takhle se nikam nedostanem a kola nikdy nebudou považována za vozidla, kterými jsou.
To je to, co je na ceskem ridicovi (nebo i cloveku) to nejsmutnejsi. Proste to tem cyklistum musi natrit. Ukazat jim, ze jsou to blbci, co na silnici jen prekazi.
Bohuzel se mi to taky stalo. Jednou se mi dokonce stalo, ze mi jeden z tech hlupaku i slovne vynadal, ze nemam prekazet na silnici a mam mazat nekam do poli...
Ale nechova se tak vsichni...nastesti.
Kaslal bych na ne. Rozumny ridic to necha byt a nebude mu to vadit. A pro debila to bude jen duvod k tomu, aby se ukazal, ze on je panem silnic.... Tak at si to uziva:-)
jo to se mi taky stalo, U nás i v Německu i v Polsku i v Chorvatsku....
Není to o Češích je to o blbcích....
"Není to o Češích je to o blbcích...."...to bude asi lepsi:-) Proto bychom na ne meli kaslat...kdyz si potrebuji neco dokazovat, tak at si to dokazuji, pokavad jim to dela dobre...:-)
Mně se zase stalo, že jsem ráno vyrazil po zasněžené silnici. Jednomu šoférovi stálo za to stáhnout okýnko a označit mě za magora. Že prej když sněží, nemám na sinici co dělat :-)
Ale s cyklostezkami to nesouvisí. To jen tak pro zasmání.
Ja se jednou vydal v zime na ne uplne kratkou vyjizdku (nak 80km). Snehu moc nebylo, vpodstate byly silnice uklizeny. Uprostred vyletu (aspon 30 km od baraku) me ale prepadla docela solidni vanice, napadlo toho fakt dost. Nejak sem se ale dom dostat musel a cekat na tech okreskach na silnicare by si zadalo postavit stan. Takze sem jel po tech zasnezenych silnicich a stahnout okynko a poslat me prinejmensim do prdele zvladl ne jenom jeden ridic, ale tak 4 auta z peti..
Zamerne ponecham stranou idioty, se kterymi ses setkal tentokrat ve forme ridicu.
Pokud se ale podle nazvu tematu chystas resit stupidni cyklostezky, mel bys vedet, proc jsou takove, jake jsou. Je to vseobecne znamym faktem, ze obec dostane na takovou cyklostezku dotace (od EU ci od statu). Potom se neresi, odkud a kam vede, pripadne jestli se po ni da vubec jezdit na kole. Dulezite je, ze si obec zadarmo opravi chodnik.
Jasně, vůbec mi nešlo o řidiče, ale o to, že bych měl mít povinnost takovou cyklostezku použít. Nedovedu si představit třeba silničkáře, jak to najednou šupne doleva, aby se kodrcal po zámkové dlažbě. Když jsem byl na lehosrazu a jezdil tam na půjčeném mini Azubu, tak jsem se s ním vysekal na obrubníku při najíždění na takovou cyklostezku (byla vpravo).
Treba ja pro zmenu nejezdim po cyklostezce, kterou nikdo neuklizi. Viz neustale sklo na Hlavkove moste v Praze. Radsi pojedu mezi auty na magistrale nez riznout zase plast v tom bord*lu.
Pripadne pokud nema cyklostezka najezd, tak nebudu zastavovat a naskakovat na chodnik (bunny hop neprovadim).
Mně připadá, že některý cyklostezky jsou jenom pro to, aby pak radní mohli všude hlásat "vybudovali jsme x kilometrů cyklostezek, koukněte, jak jsme dobrý." Případně ještě proto, aby dali kšeft známým ze stavebních firem.
To je přesně případ Hradce Králové, konkrétně rekonstrukce Gočárovky, kde se město hrdě bije v prsa, stezka však vede odnikud nikam, místo aby plynule navázala na prostorné náměstí, je nakolmo! napojena do pravého pruhu. Jediné co v HK teď řeší, je les značek stezka/konec stezky. nové stezky jsou vzdy odděleny obrubníkem - podle normy (nařízení DI PČR) musí být min. 3 cm vysoký - taková ostrá žula, to je paráda.
v Hradci úplně chybí vůle po nějaké pořádné koncepci.
...konkrétně v Brně bacha když sjíždíte shora z Kohoutovic k Pisárkám po cyklopruhu -- bez varování se vyvrbí 15 cm vysoký obrubník přetíná šikmo ten pruh , teda - ukončuje ten cyklopruh. Jedete s kopce , takže rychle -- jde tu o kejhák.
A o kousek dále - nová moderní mimoúrovňová křižovatka s pruhem pro cyklisty. Ten pruh nesmyslně končí na úzké hustě frekventované ulici Hlinky---darmo mluvit.
Taky tyhle "cyklostezky" většinou ignuruji.
Někde slouží i jako parkoviště, takže ještě objíždět auta, ale nejvíce mě dostalo, když jsem na cyklostezce v Lužicích u Hodonína vyděl před každým domem stát popelnici zrovna uprostřed cyklostezky. Takže by to byl super slalom.
No a co říkáš na cyklostezku kolem trolejbusové vozovny Komín. Tam postavili zastávku autobusu přímo uprostřed a to tak že jí nelze projet bez toho abych békal na čekající cestující aby mně milostivě nechali projet. Navíc kdo to nezná a nezahne kolem zahrádek kde ale musí přenášet kolo přes koleje ale dojede až na kruháč, toho to vyhodí na nebezpečné úzké silnici se silným provozem. Kdo chce mít klid musí jet spodem, přejet plnou čáru na hlavní a pře koleje po chodníku jet až k Bille. Prostě stezka jak cyp :-(
tož kolem trolejbusové vozovny v Komíně to neznám, takže se moc v tvým popisu neorientuju. Je to zřejmě mimo tahy od Kníniček do centra. Chodník podél šaliny k Bille občas zneužiju. Prej už se tam stalo, že police tam odchytávala cyklisty a dávala pkuty, bo to není cyklostezka. ( potkáš tam průměrně jednoho a půl chodce za hodinu ) Cestu mezi zahrádkama - blízko Svratky -- na druhým břehu už je Jundrov -- čerstvě a hladce vyasfaltovali včetně obrubníků esteticky na výši -- naprosto vyhozený prachy.
Ten asfalt mně prudí, až to zjistí bruslaři bude pro cyklisty nepoužitelná. Naopak, rozkopal bych je všechny tak aby projeli jen bikeři :-))) Ještě že se dá valit po druhé straně (za cenu přestupku, bo je na začátku jednosměrka).
Já to úplně v těchto končinách vzdal a když jedu na přehradu,kličkuji tím nejkomplikovanějším způsobem po silnici při plném provozu.Z Pisárek do Jundrova po Veslařské,kolem té vozovny,nejfrekventovanější ulicí v Komíně(Hlavní) a u lomu přejíždím koleje a čtyřproudovku k hospodě Letná a přes Bystrc.Vše za asistence aut(cyklostezka pouze v úseku Oltec nad Riviérou k Antroposu).
Ted co to staveli jsem jezdil po chodniku podel silnice a pak na Jundrov - s odbocenim zase na tu asfaltku podel reky, ktera pak konci na tom novem moste. Ted momentalne to jde, nikdo tam neni (jezdim rano i vecer za tmy), ale v lete to bude katastrofa. Je to uzke + lidi + auta u zahradek atd.
Je nejaka definice cyklostezky? K cemu je cyklostezka s tabuli
upozornujici na "Smiseny pohyb chodcu, cyklistu a dopravni obsluhy"?
Radeji jezdim po blbe vymyslenych cyklostezkach nez po silnici. Na 12" kolobrnde se v provozu moc jiste necitim.
Vic nez to, odkuda kam ty stezky vedou (zatim se po Plzni dostanu temer vsude po cyklo stezce a na silnici nastesti nemusim), me vadi, jak vypadaji. Stezka kolem reky je samy psi hovno a ja musim vic nez na cestu koukat kam slapu, u kulturaku bezne parkujou na stezce dodavky a jsou tam od nich vyjete koleje v zamkovce, ve Skretovce stoji na stezce kontejnery a popelnice, na Rondelu se vecne valeji sklenene strepy z lahvi...
Popisem mistinich problemu se snazim rict, ze vic nez to odkud a kam to vede, mi vadi ze se k tem "komunikacim pro cyklisty" chovaji ostatni ucastnici provozu (vcetne chodcu) jako k necemu, co se udelalo, muzou to vyuzivat jak potrebuju ... jo a taky po tom prej jezdi kola.
znal sem žlababu ale to už je dávno
A nekdy po tech stezkach jezdi/behaji dokonce i kolobezkari, to uz by se jeden fuckt nastval...
Na těch stezkách je vlastně nářez-cyklisti,bruslaři(in-line),chodci a teď i ti kolobrnďáci....
Podle vyhlasky jsem na kolobezce cyklista ;-)
Ono to není úplně jasně napsané, ale ten kdo se pohybuje na koloběžce, kolečkových bruslích a kolečkových lyžích je CHODEC, koloběžka není vovozidlo, jízdní kolo je nemotorové vozidlo, cyklista je řidič nemotorového vozidla. Na koloběžce a na bruslích se má jezdit po chodníku a pokud není tak po vozovce, ale Vlevo ! a ne vpravo, jako mnozí exoti co se vůbec nemají rádi.
To ne :) Mozna tak hlinikova skladacka. Jinak plati http://www.novapravidla.cz/files/=805/UZ_361...+ledna_2009.pdf § 57 odstavec 2. Chapu to tak, ze kdyz mam kolobezku s blatniky, svetlem, odrazkami, zvonkem a 2 nezavislymi brzdami, tak je to podle vyhlasky kolo a pak pro me plati to same pro cyklistu.
Takze, prestoze kolobezec, jsem vlastne cyklista cili ridic nemotoroveho vozidla :-) Neuskodi si to precist poradne, clovek se pak vyhne ruznym prekvapenim.
A je to potom ještě vůbec koloběžka, už někdo něco podoobného viděl ?
Kdyby to nahodou jeste nekdo neznal :-)
12" (takovou pilotuju ja)
http://www.lindnerovi.cz/popup-img.php?img=http...
Velke kolobezky
http://www.kickbike.com/index.php?mid=397
Jízda na jízdním kole
§ 57
(2) (...) Jízdním kolem se z hlediska provozu na pozemních komunikacích rozumí i koloběžka.
tuším že podle stanoviska MD je za jízdní kolo považována i drezína (a jakékoliv jiné odrážedlo)- tj. i tříleté dítě je cyklista.
Ja to pochopil tak, ze pokud je to pohaneno vlastni silou a nejdou na to namontovat dve nezavisle brzdy, tak to neni vozidlo a na silnici to nesmi. Cili odrazedla tam nepatri :-)
Na jezdeni na pivo a lehci pojizdky po meste mam tohle: http://zlababus.googlepages.com/microwhite
S tim musim jet po chodniku a to tak abych nikoho neohrozoval. Stejne jako napr. na skateboardu. Koukal jsem ale, ze nektera mesta maji tyhle veci na chodnicich zakazane vyhlaskou. Plzen nastesti nejspise ne - nikde jsem to nenasel.
nějak jsem si nevšimnul že by se v citovaném druhém bodě psalo cokoliv o brzdách... Taky koukni na bod 7 stejného paragrafu...
To s tema brzdama jsem nekde cetl. Zkusim to najit.
S bodem 7 nemam problem. Puvodnim prispevkem jsem chtel rict, ze mi vadi, ze se ty stezky berou jako rozsireni zivotniho prostoru pro vsechny ostatni a ti se pak tvari, ze jim je tam cyklisti vadi.
Viz. chovani lidi na delenem chodniku. Mozna je to reseni debilni, ale je a existuje ve vyhlasce popis jak se ktery ucasnik na nem ma chovat Cyklista musi pouzit svuj pruh, ale o chodci se ve vyhlasce nic nepise.
Kvůli nim po nich s současnosti jezdím zásadně za tmy (kéž by byla celý den). Při osvětlení které používám je to báječný zážitek a relax. V Brně jsou cyklostezky kolem Svratky i Svitavy v drtivé většině svojí délky neosvětlené a díky tomu jsou bruslaři a pěší bez světla totálně v pr..li :-)))))
Já žádné cyklostezk nikdy neignoruji, nebot´ si myslím, že každý kus, kdy mohu jet mimo smrdící auta a nebezpečné nervozní řidiče aut, je pro mne naprosto skvělým darem přímo shůry. Jelikož u nás "skrz vesnici" cyklostezky žádné nemáme, užívám vesele smradu aut a i proto jezdím nejčastěji z města nejkratší cestou ven a do lesa a do polí. Kdyby tu ovšem cyklostezky - byt´ nějaké - byly, užíval bych je pouze pro jízdu v pruhu/směru, ve kterém jsou vyznačeny. Nerozumím tomu, proč bych měl přejíždět na cyklostezku do protisměru, pokud je tato vyznačena pouze vedle jízního pruhu v opačném směru. Ale k nám zatím EU dorazila jen v podobě dotací na některé povodňové škody.:-(...na cyklisty už nezbylo, přestože jich je tu jako v kdysi v Číně.
Zavidim ti tvuj optimismus, ale bohuzel se silne mylis, ona drtiva vetsina cyklostezek je financovana prave a jenom ze zdroju EU. A protoze je to placeno "z ciziho", vypadaji stezky tak, jak vypadaji. Ze vedou odnikud nikam, ze jsou pro cyklisty casto nevhodne a slouzi spis jako kryci manevr pro spraveni jinych pozemnich komunikaci. Vsak to tu uz zaznelo. Hlavne ze se fura penez utopi uz pri zadavani a vyberu projektu a firmy.
Co tak založit vlákno Nesmyslné cyklostezky a nafotit tam postupně všechny ty rádoby cyklostezky.A pak je poslat na kompetentní místa-třeba i do Bruselu,ať vidí jak se hospodaří s evropskými penězi.Popřípadě vyhlásit soutěž o nejnelogičtější cyklostezku.Já už bych věděl o několika
Myslim, ze by to bylo zajimaci....a asi i zabavne. Vubec nektere veci spojene s cyklistikou jsou nekdy zvlastni. Takove stojany na kolo, to je taky nekdy mistrovske dilo...:-)
Většinou nepoužitelné,ale ty použít nemusíš,ale cyklostezku musíš.Loni jsem ojevil u Olomouce jednu co začínala na polňačce a končila zase polňačkou a obrovskou kaluží,byla osázena mladými stromky a vyasfaltovaná,takže vedla z bláta do bláta.Tehdy jsem se v tom blátě i vyválel,když jsem nečekal konec stezky.Asi je staví vyznavači aut k znechucení cyklistiky,a návratu cyklistů k volantů aut.
To je slabý :-)))
http://www.bike-forum.cz/fotogalerie/ostatni...
Aby se tim nekdo zabyval, a zvlast v mezinarodnim meritku, musel bys mit duvodne podezreni a podklady k podani zaloby. Chtelo by to poradu s pravnikem, co udelat, aby takove zdokumentovani, jak se naklada s penezi EU mohlo prejit k nejakemu prosetreni.
Asi tak. Ale urcite by to bylo zajimave a mozna nekdy i smesne...
A treba by se toho nejaky chtivy pravnik chytl...:-)
Jestli ono to nebude tím, že nejen že nikdo nejde po tom, co se nakonec za peníze vybuduje, ale především po tom, jak se to vybuduje a kolik a za kolik se toho vybuduje. Dalším nedílným faktorem bude jistě to, kolik lidí s cyklistickou duší sedí na té které radnici a magistrátu a jezdí a popř. by i užívali tak denně svůj výtvor. Pak by těžko mohly vést cyklostezky odnikud nikam. Ale u nás většina radních jezdí vozem na zadní trakt za radnici i pár set metrů přes město a tak je jim celkem putna, kdo se jak přepravuje a kudy.A co se týče cyklistů, tak ty zanjí pouze jmenovitě s přestupkových komisí, když je městský policie odkchytává na neosvětlených strojích či opilé.:-( Věřím, že pokud by tito radní rekonstruovali své parkoviště, tak by si sakra ohlídali, aby jim parkoviště firma postavila prostorné, osvětlené a kvalitní a max. funkční a ne aby do něj vjeli a už více nevyjeli či z něj vyjeli do pole..:-))))))
No ja ignoruju zhusta i cyklochodniky v mem smeru, pokud krizi trochu frekventovanejsi vedlejsi silnice. Budto totiz musim zpomalit skoro na nulu a davat prednost autom odbocujicim z hlavni i tem co vyjizdi z vedlejsi. A nebo strasne riskuju. Takze cyklostezku typu (400metru cyklochodnik - prechod - 200metru cyklochodnik - prechod) nepovazuji za alternativu a radeji jedu po silnici. Kdyz uz tamtudy musim jet.
Taky ignoruju a roztrhaná "síť" cyklostezek vymyšlených od stolů k tomu dává bezpočet možností. Škoda jen, že když si cajti usmyslí cyklisty vysušit a začnou buzerovat, nemají přemýšlející ignoranti moc šancí, to se prostě odcituje zákon/vyhláška a k tomu doplní sazba...Tvůrci paskvilů, jsou v klidu, protože není instituce či páka, jak je postihovat. Osobně si ani neumím představit, že bych se sám pustil do sporu (podal trestní oznámení) s městem za zpronevěru svěřených prostředků, zneužití pravomoci atd.
Ty jako jedinec ne, ale nějaká větší organizace už by mohla. Otázkou je, zda-li některá z existujících by na to měla "gule", popř. jestli by se našlo dostatek zájemců o založení nové.
Možná i jako jedinec, ale to bych musel být právník na vejminku, což bohužel nejsem. Taková organizace, která by to u nás mohla dát do pohybu neexistuje. V Německu se mi líbí "Svaz plátců daní", ti umějí udělat docela fofr i ve Spolkovém sněmu s odstupem ministra ,ale to je jiný svět...
tjn.
Přiznám se otevřeně, že tuhle zkratku neznám... některé ASI podobné ano, ale stejně radši píšu celá slova.